Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
Ara que a la L5 ja no són tot mils, i a la L2 hi ha 2000, 2100 i 5500, a veure si esbrinem quan ha sigut que hi ha hagut més tipus diferents de tren en una sola línia a la vegada, jo tinc dos candidats:
Línia 1 anys 88-90
Línia 3 any 87
Més opinions?
Línia 1 anys 88-90
Línia 3 any 87
Més opinions?
ES PELIGROSO ASOMARSE
Crec que hauriem diferents series les diferent versions dels 200, 300 i 400 ja que eren molt diferents entre elles, malgrat que algunes series podien anar acomplades entre elles com els 3000-2000 a principi dels 90 a la L3. De la serie 300 hi havien tren construis desde 1924 al 1970
Anys 50/60:
L1 -> 100, 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970)
Principis del 70, quan es va unir la L2 (Sagrera-Horta) amb la L5 (Diagonal-Collblanc):
L5-> 600, 300C, 1000
Principis del 80:
L1 -> 100 (els diumenges al mati), 200A, 200B, 400
Finals dels 80:
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970) , 1100 i 3000
L1 -> 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400 i 4000
Anys 50/60:
L1 -> 100, 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970)
Principis del 70, quan es va unir la L2 (Sagrera-Horta) amb la L5 (Diagonal-Collblanc):
L5-> 600, 300C, 1000
Principis del 80:
L1 -> 100 (els diumenges al mati), 200A, 200B, 400
Finals dels 80:
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970) , 1100 i 3000
L1 -> 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400 i 4000
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
Si no vaig mal fixat, els 1100 no van arribar a coincidir amb els 3000, oi?davida wrote:Crec que hauriem diferents series les diferent versions dels 200, 300 i 400 ja que eren molt diferents entre elles, malgrat que algunes series podien anar acomplades entre elles com els 3000-2000 a principi dels 90 a la L3. De la serie 300 hi havien tren construis desde 1924 al 1970
Anys 50/60:
L1 -> 100, 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970)
Principis del 70, quan es va unir la L2 (Sagrera-Horta) amb la L5 (Diagonal-Collblanc):
L5-> 600, 300C, 1000
Principis del 80:
L1 -> 100 (els diumenges al mati), 200A, 200B, 400
Finals dels 80:
L3 -> 300R (1924), 300S(1944), 300B (1949-1959), 300C (1962-1970) , 1100 i 3000
L1 -> 200a (1944), 200b (1953-1955) ,400 i 4000
ES PELIGROSO ASOMARSE
El 1100 i els 3000 van coincidir a la L3 mentres anaven arribant els 3000.
Fins anys 82:
- L3 -> 300
- L3b -> 1100
Apartir del 1982
- Durant un temps nomes 300
- Mes endavant van tornar els 1100, no recordo malament perque es van començar a fer trens de 5 cotxes 300.
Any 1986
- A mesura que anaven arriban nous trens de la series 3000 primer es retiraven els 300 i quan ja no quedaven 300, es van començar a retirar els 1100.
Fins anys 82:
- L3 -> 300
- L3b -> 1100
Apartir del 1982
- Durant un temps nomes 300
- Mes endavant van tornar els 1100, no recordo malament perque es van començar a fer trens de 5 cotxes 300.
Any 1986
- A mesura que anaven arriban nous trens de la series 3000 primer es retiraven els 300 i quan ja no quedaven 300, es van començar a retirar els 1100.
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
De la BS, Llibre de la Història i Tècnica, cap. 1, verset 38 (dic, pàg. 38)
"[Parlant dels 300 motors del tipus 3] Allí van prestar servei fins que el 1982 (en arribar a la línia 4 els darrers trens sèrie 1100 provinents de la línia 3B) es decidí concentrar tots els cotxes del tipus 300 a la línia 3 (...) Els dotze cotxes van circular regularment fins que el 1987, amb l'arribada dels nous trens de la sèrie 3000, van ésser retirats de la circulació".
Val que la BS pot contenir errors però jo també ho recordo així, que al 1986, els 3000 ja només van substituir 300 a la L3, i els 1100 eren tots a la L4. Tot i que podria equivocar-me (tampoc no agafava la L3 gaire sovint, per no dir gairebé mai, i els trens de la L4 tampoc no els anava controlant "al dedillo", vull dir que amb 11 anyets es feia el que es podia
"[Parlant dels 300 motors del tipus 3] Allí van prestar servei fins que el 1982 (en arribar a la línia 4 els darrers trens sèrie 1100 provinents de la línia 3B) es decidí concentrar tots els cotxes del tipus 300 a la línia 3 (...) Els dotze cotxes van circular regularment fins que el 1987, amb l'arribada dels nous trens de la sèrie 3000, van ésser retirats de la circulació".
Val que la BS pot contenir errors però jo també ho recordo així, que al 1986, els 3000 ja només van substituir 300 a la L3, i els 1100 eren tots a la L4. Tot i que podria equivocar-me (tampoc no agafava la L3 gaire sovint, per no dir gairebé mai, i els trens de la L4 tampoc no els anava controlant "al dedillo", vull dir que amb 11 anyets es feia el que es podia
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
Encara queda algun 2000 a la L2? No l'havien passat a la L3?Mortadel·lo wrote:Ara que a la L5 ja no són tot mils, i a la L2 hi ha 2000, 2100 i 5500, a veure si esbrinem quan ha sigut que hi ha hagut més tipus diferents de tren en una sola línia a la vegada, jo tinc dos candidats:
Línia 1 anys 88-90
Línia 3 any 87
Més opinions?
Vox
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
El que tinc entés es que un tren de la L2 va anar a la L3 un cop va arrivar el primer 5000 a la L2, raó per la qual la frequencia de la L2 es va mantenir (se'n va un, entra un) i la de la L3 va augmentar en 1 tren (el procedent de la L2).Fran-Ikarus wrote:El 2001-2004 va tornar fa uns mesos a la L2. Fins fa poques setmanes encara hi era. Ara, podria ser que amb els dos trens 5000 que diuen que hi corren (jo només he vist fins ara el 5133-5136) hagués tornat novament a L3.
Ara, no se gaire cosa més.
Però, amb les noves 5000 hauria de ser així:
-2 5000 a la L2, freq augmentada en 1 (ja que un de la L2 ha anat a la L3).
-Augment 1 tren a la L3 (el que ve de la L2).
-Augment 2 tren a la L4 (dòn surten? els de reserva? o dos enviats de la L5?)
-Augment 2 tren a la L5, al arrivar 4 trens 5000, però perdent dos antics. on? enviats a la L4? o retirats? (en aquest cas, la L4 faria servir trens que tenia en reserva).
Wefer, saps res?
Vox
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
No sé res del cert, però entre el que marca la lògica (sííí, ja ho sé que és TMB ) i el que he pogut observar:
- A la L2 hi ha dos 5000 i ha marxat l'únic 2000 que hi circulava, el primer de la sèrie. Per tant, ara la L2 la formen les sèries 2100 (tota) i 5000 (dos)
- A la L3 hi ha un tren més, el 2000 de la L2, que permet tornar a tenir les freqüències anteriors a que passés el "festival" de les cotxeres de Sant Genís. En aquesta línia ara circulen la totalitat de les sèries 2000 i 3000.
- A la L4, han passat un parell de trens de la L5 que han permès millorar freqüències. En principi haurien de ser els dos 1100 que tenia aquella línia... però sembla ser que hi ha qui ho desmenteix. Per tant, sembla que la totalitat de la sèrie 1100 està a la L4... però no és segur.
- A la L5, hi van arribant progressivament més 5000, que de moment també han permès millorar freqüències tal com ja s'ha explicat i que aviat començaran a permetre el desballestament dels 1000. De fet, amb el mínim manteniment que els dóna TMB els últims mesos, alguns 1000 ja semblen mig desballestats
A la resta de línies, de moment no hi ha canvis
- A la L2 hi ha dos 5000 i ha marxat l'únic 2000 que hi circulava, el primer de la sèrie. Per tant, ara la L2 la formen les sèries 2100 (tota) i 5000 (dos)
- A la L3 hi ha un tren més, el 2000 de la L2, que permet tornar a tenir les freqüències anteriors a que passés el "festival" de les cotxeres de Sant Genís. En aquesta línia ara circulen la totalitat de les sèries 2000 i 3000.
- A la L4, han passat un parell de trens de la L5 que han permès millorar freqüències. En principi haurien de ser els dos 1100 que tenia aquella línia... però sembla ser que hi ha qui ho desmenteix. Per tant, sembla que la totalitat de la sèrie 1100 està a la L4... però no és segur.
- A la L5, hi van arribant progressivament més 5000, que de moment també han permès millorar freqüències tal com ja s'ha explicat i que aviat començaran a permetre el desballestament dels 1000. De fet, amb el mínim manteniment que els dóna TMB els últims mesos, alguns 1000 ja semblen mig desballestats
A la resta de línies, de moment no hi ha canvis
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Ei com va jefe... 8)wefer wrote:...a la L2 hi ha dos 5000 i ha marxat l'únic 2000 que hi circulava, el primer de la sèrie. Per tant, ara la L2 la formen les sèries 2100 (tota) i 5000 (dos)...
Doncs la suposada i punyetera 2000 ex-L2 i actual L3, no l'he vista per la L3 encara, i això que estic al tanto i l'agafo tots els dies...A la L2, almenys, ja fa temps que tampoc la veig...¿¿¿Ande andará???
Salut (i força al canut)!
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
- Mortadel·lo
- N9
- Posts: 1381
- Joined: Wednesday 04/05/2005 0:13
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
Efectivament jo vaig viatjar-hi un cop.
Abans que algú ho pregunti perquè la pregunta és cantada, no anunciava les estacions i l'esquema de la línia que tenia era el mateix dels 1000 sense cap indicació de la següent estació, termòmetre ni res semblant.
Com anècdota dir que quan el vaig agafar el gran ensurt el vaig tenir a l'arrepenjar-me a la porta de la cabina de darrere que es va obrir de cop.
Abans que algú ho pregunti perquè la pregunta és cantada, no anunciava les estacions i l'esquema de la línia que tenia era el mateix dels 1000 sense cap indicació de la següent estació, termòmetre ni res semblant.
Com anècdota dir que quan el vaig agafar el gran ensurt el vaig tenir a l'arrepenjar-me a la porta de la cabina de darrere que es va obrir de cop.
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Potser podia ser una unitat reduïda (dos motors A 3000) lligada a la sisena unitat reduïda dels 2000? (2021-2306-2024) Tal i com circulaven les altres 5 per la L3. L'època coincideix.alexbn wrote:En la L5 circuló como mínimo un 3000 durante algún tiempo. Cuando yo empecé el instituto (1992) lo vi alguna vez e incluso un día hice el trayecto en él.Mortadel·lo wrote:Si no vaig mal fixat, els 1100 no van arribar a coincidir amb els 3000, oi?
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
Ara que ha passat un bon temps, i que han apartat els 1000-1100 de la circulació, quina de les línies és la que té funcionant més material diferent actualment? Continua sent la 3? Cal tenir en compte els 3000-4000 reformats, oi?
Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
L-1: 4000, 4000 R i 6000
L-2: 9000
L-3: 2000, 3000, 3000 R i 5000.
L-4: 2100 i 9000
L-5: 5000
L-11: 500.
La línia 3 es la que hi te més varietat, i potser rebrà material nou (suposo que 5000 de la L-5, o algun 9000 nou.)
L-2: 9000
L-3: 2000, 3000, 3000 R i 5000.
L-4: 2100 i 9000
L-5: 5000
L-11: 500.
La línia 3 es la que hi te més varietat, i potser rebrà material nou (suposo que 5000 de la L-5, o algun 9000 nou.)
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N8
- Posts: 727
- Joined: Sunday 08/06/2008 16:03
- Location: Horta L5
Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
Voleu dir que treuran 5000 de la linia 5, per portarlos a la linea 3? O que posaran algun nou 9000? La linia 3 en sembla que encara que l'allarguin fins Trinitat Nova, no esta pas falta de material, recordem que te al seu servei un total de 29 trens, tenim en compte que un 3000 sempre estara a reforma, son 28. Amb aquets hi ha prou, el carrusel actual es de 25 trens en hora punta, amb 2 parades mes, 27 trens es prou. De totes maneres, si hi porten cap tren mes,no tinc ni idea quina serie seria, di d'on provindria, pero un 9000 seria l'ai carai! ja !!! per varietat, tindriem record guiness!
¡No hay que hacer un mundo de una canica!
Re: Màxima varietat d'unitats en una línia de metro?
La L-3 té:
18, 3000
6, 2000
6, 5000 = 30 trens i no 29 .
Ara son 25 trens hora punta, has de tenir en compte, que 2 3000 no funcionen per el tema de Reforma, 1 tren está en Revisió, i 2 de Reserva.
El tram nou són 3,6 Km (anad i tornada).
Per mantenir freqüéncia poden posar els 2 que tenen i potser caldria algún més, i per millorar-la fan falta més trens.
Ara bé el dia que toqui ja ho veurem que pasa.
18, 3000
6, 2000
6, 5000 = 30 trens i no 29 .
Ara son 25 trens hora punta, has de tenir en compte, que 2 3000 no funcionen per el tema de Reforma, 1 tren está en Revisió, i 2 de Reserva.
El tram nou són 3,6 Km (anad i tornada).
Per mantenir freqüéncia poden posar els 2 que tenen i potser caldria algún més, i per millorar-la fan falta més trens.
Ara bé el dia que toqui ja ho veurem que pasa.
El metro de Barcelona amb motoristes!