Page 6 of 62
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 17/01/2010 18:49
by brito_cat
Pere wrote:En el cas del traçat que va fins a la capital del Bages, per exemple, es podria augmentar la quantitat de trens entre Manresa i Terrassa (Vallès Occidental), que actualment estan unides, en hora punta, per un servei cada 20 minuts. Si es posessin més unitats per hora en aquest traçat, la connexió amb Barcelona es milloraria substancialment.
Si augmenten la freqüència de trens, que s'oblidin dels directes entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet.
Hola Pere, sobre això no t'acabo d'entendre. Vols dir que no hi han llocs on fer avançaments entre Manresa i Terrassa?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 17/01/2010 19:22
by victorcasta
brito_cat wrote:Hola Pere, sobre això no t'acabo d'entendre. Vols dir que no hi han llocs on fer avançaments entre Manresa i Terrassa?
Si et refereixes a apartadors on fer avançaments, no n'hi ha enlloc de rodalia, excepte en estacions de 4 vies.
En quant a fer avançaments en paral·lel mitjançant la banalització, en línies on tècnicament és possible, la saturació d'aquestes ho fa impossible; i en llocs on les freqüències són més baixes, la via no està banalitzada, com és el cas del tram Terrassa - Manresa.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 17/01/2010 19:32
by brito_cat
No es possible fer avançaments en estacions de tres vies? Per exemple, posem que surt un R4 de Manresa que para a totes a les 7:55 i un que va directe a Terrassa a les 8:00. El que para a St. Viçenc ho fà a la via del costat de l'edifici de viatgers i s'espera fins que passi el directe per la tercera via. I si en vé un de pujada que s'esperi a l'altra via.
Vaja, el que es veu a diari als trams d'FGC de vía única, i suposo que a la C3 fan el mateix, oi?
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 17/01/2010 19:55
by metring
En una tercera via banalitzada, suposo que si.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 17/01/2010 20:09
by victorcasta
brito_cat wrote:No es possible fer avançaments en estacions de tres vies? Per exemple, posem que surt un R4 de Manresa que para a totes a les 7:55 i un que va directe a Terrassa a les 8:00. El que para a St. Viçenc ho fà a la via del costat de l'edifici de viatgers i s'espera fins que passi el directe per la tercera via. I si en vé un de pujada que s'esperi a l'altra via.
Vaja, el que es veu a diari als trams d'FGC de vía única, i suposo que a la C3 fan el mateix, oi?
En estacions de tres vies amb la desviada a un lateral (i no al centre) també és possible, però només pots ficar per la desviada els trens d'un sol sentit. Bé, per poder, es podrien desviar trens dels dos sentits, però fent cisallaments...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Sunday 17/01/2010 20:28
by rogermelcior
Avui s'ha publicat una entrevista al Joaquim Nadal on parla, entre d'altres qüestions, del seguiment del traspàs! Aviat hi haurà novetats...
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=678869
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Monday 18/01/2010 19:36
by metring
Si algú pot aconseguir un dels targetons i penjar-lo aquí, li agraïriem.
http://diarimaresme.com/index.php?optio ... Maresme%29
CiU inicia al Maresme la campanya 'Catalunya Perd el Tren'
18.01.10
Convergència i Unió (CiU) encetarà el proper dimecres 20 de gener, a les 7.30 h. del matí, la campanya 'Catalunya Perd el Tren' a diversos municipis maresmencs, per denunciar el que consideren "un traspàs de rodalies virtual i sense les inversions necessàries per a un servei òptim".
Els nacionalistes repartiran 'targetons de denúncia' a les estacions de RENFE del Masnou, Premià de Mar, Vilassar de Mar, Mataró, Sant Pol de Mar, Pineda de Mar i Malgrat de Mar a partir de 2/4 de 8 del matí per mostrar el seu rebuig a un traspàs que, segons anuncien, "no dóna a la Generalitat la capacitat de resoldre els problemes constants del servei de rodalies".
Segons els convergents, les declaracions del conseller Nadal, advertint que durant aquest primer any, no es notaran els efectes del traspàs, "donen la raó al CiU quan diem que només ens traspassen els problemes però no la capacitat de gestionar-los".
Amb aquesta campanya, CiU reivindica que "Catalunya necessita nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen, més freqüència de pas, adaptada a les necessitats dels viatgers i no de les companyies, augmentar la velocitat dels trens i la capacitat de les vies per escurçar els temps de trajecte, així com, una millora del servei: més trens, horaris adaptats a les necessitats dels usuaris, més comoditat, més seguretat, més accessibilitat i millor servei". Els nacionalistes també demanen "incrementar la fiabilitat i la capacitat, una gestió integrada amb la transferència dels serveis regionals i la descentralització establint serveis de rodalies a les demarcacions de Girona, Tarragona i Lleida".
La campanya a nivell nacional es va presentar el passat 5 de gener a l'estació de Sants de Barcelona a càrrec de la calellenca Montserrat Candini, senadora i portaveu adjunta de CiU al Senat, i Josep Rull, diputat i portaveu de la Comissió de Política Territorial i Obres Públiques del Parlament.
Insistents
Posted: Monday 18/01/2010 20:41
by Guigui
Amb aquesta campanya, CiU reivindica que "Catalunya necessita nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen, [...]
En determinades coses, no se'ls pot negar que siguin coherents, no. 30 anys, tota una era geològica!
Suposo que ho diran perquè no acceptarien un Supermirafiori com a cotxe oficial...
Re: Insistents
Posted: Monday 18/01/2010 23:00
by Sagrerenc
Guigui wrote:Amb aquesta campanya, CiU reivindica que "Catalunya necessita nous trens de qualitat per retirar els que fa més de 30 anys que circulen, [...]
En determinades coses, no se'ls pot negar que siguin coherents, no. 30 anys, tota una era geològica!
Suposo que ho diran perquè no acceptarien un Supermirafiori com a cotxe oficial...
Vols dir que a la C1 hi ha algun tren de més de 30 anys?
CiU wrote:"el traspàs no dóna a la Generalitat la capacitat de resoldre els problemes constants del servei de rodalies".
Tampoc el nou Estatut no dóna a la Generalitat la capacitat de resoldre els problemes constants de Catalunya, i bé que el van signar.
El que se li ha de demanar a CiU, com a partit de l'oposició i ferm candidat a dirigir la Generalitat d'aquí uns mesos, és que es deixi de reivindicacions i que presenti quin pla tenen per al ferrocarril català. I no s'hi valen paraules buides de significat (més comoditat, més seguretat, bla bla bla) sinó actuacions concretes i realitzables a curt/mitjà termini.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Tuesday 19/01/2010 0:01
by Vilarrubla
A l'entrevista dels Matins del Nadal... m'ha semblat que quan en Cuní ha preguntat pel traspàs dels regionals, en Nadal ha insinuat que demanaran les vies de la línia del Maresme i de Manresa.
A la del Maresme no hi passen LD's i a la de Manresa diria que tampoc, tot i que el tram cap a Saragossa forma part d'aquesta línia, podrien traspassar Lleida - Montcada Bifurcació o amb la bifurcació de la línia de Rubí... tot i que no se pas.
Incompetència supina
Posted: Tuesday 19/01/2010 0:07
by Guigui
Per Manresa passen els MD a Lleida, però o demanes el traspàs d'una línia íntegra, o millor no t'hi posis. Però si realment ha anat així, és patètic el nivell de desconeixement que tenen els polítics del tema.
Al final, es pensaran que les travesses són d'aquelles que has de posar 1X2.
Re: Incompetència supina
Posted: Tuesday 19/01/2010 0:17
by Vilarrubla
Guigui wrote:Per Manresa passen els MD a Lleida, però o demanes el traspàs d'una línia íntegra, o millor no t'hi posis. Però si realment ha anat així, és patètic el nivell de desconeixement que tenen els polítics del tema.
Al final, es pensaran que les travesses són d'aquelles que has de posar 1X2.
Per això mateix... estaven parlant dels regionals... a la línia del Maresme només hi passen trens de rodalies i per la de Manresa rodalies (fins a Manresa) i MD fins a Lleida. Jo crec que ha donat a entendre que com que aquestes dues línies tots els seus serveis es donen íntegrament a Catalunya, es podia demanar la infraestructura.
Lleida - Montcada Bifurcació i Sagrera - bifurcació de Maçanet (com se digui). El que no entenc és perquè llavors no demanen línies com la de Roda de Barà (no se si n'hi ha alguna més) per recuperar-la per exemple. O fins i tot la de l'aeroport (potser ja ni la demanen per la merdeta que és després de la destrossa que han fet desde el Prat fins a Sants).
Infraestructura i serveis
Posted: Tuesday 19/01/2010 0:21
by Guigui
Vejam: una cosa és demanar la titularitat de la infraestructura, i una altra la dels serveis. El traspàs de rodalia s'ha fet sobre els serveis, però aquests circulen per una infraestructura que segueix sent titularitat de l'estat.
Re: Infraestructura i serveis
Posted: Tuesday 19/01/2010 0:26
by Vilarrubla
Guigui wrote:Vejam: una cosa és demanar la titularitat de la infraestructura, i una altra la dels serveis. El traspàs de rodalia s'ha fet sobre els serveis, però aquests circulen per una infraestructura que segueix sent titularitat de l'estat.
Ja ho se... ja dic... que és
una sensació no ho ha dit explícitament... però ha donat a entendre que a més de tots els serveis que van integrament per Catalunya (a part de Rodalies), és a dir serveis de Regionals i MD (no se si renfe en fa distinció), demanarien la infraestructura i ha dit exactament línia del Maresme i Manresa...
ja dic no ha dit "a més demanarem la infraestrucutra de la línia del Maresme i de Manresa que els seus serveis transcorren íntegrament per Catalunya", ha estat força subtil... com si amagués un as sota la màniga, però no se pas.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Wednesday 20/01/2010 22:10
by Mr. Baricentro
Yo de vosaltres començaria a escoltar les megafonies d'abord dels trens... ai lo dejo caer...
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Thursday 21/01/2010 11:15
by daneel
Mr. Baricentro wrote:Yo de vosaltres començaria a escoltar les megafonies d'abord dels trens... ai lo dejo caer...
Hablando de megafonías... yo cojo el tren de vuelta a casa en la estación de Gualba (un regional Portbou-Bcn) cada dia por la tarde, y desde hace un par de dias !!!anuncian este tren por megafonía!!! No recuerdo haber escuchado la megafonía de esta estación anunciando los trenes.
Por cierto, aun siendo un regional lo anuncian como "Rodalies"...
Limitacions del traspàs
Posted: Thursday 21/01/2010 15:31
by Guigui
daneel wrote:Por cierto, aun siendo un regional lo anuncian como "Rodalies"...
Deu ser que, com que només han traspassat això, no hi ha res més programat. I millor anunciar un tren diferent del que és que no anunciar-ne cap.
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 22/01/2010 15:36
by canalcole
RODALIES SÍ, REGIONALS NO
El govern català ha aprovat la setmana passada el Pla Territorial del Camp de Tarragona. Ara cal analitzar-ho detalladament per veure quin serà el dibuix de futur pels propers anys a nivell de les nostres comarques. El Pla preveu una aposta per la millora de la comunicació ferroviària, amb projectes com el TramCamp, un bucle per connectar amb l’Alta Velocitat o la recuperació de vies ara en desús.
El tema dels trens també ha estat notícia fa poques setmanes pel traspàs del servei de Rodalies de Renfe cap a la Generalitat. Un traspàs que no inclou els serveis Regionals, segons el ministre de Foment, José Blanco “perquè la Generalitat no ho ha demanat”. Els serveis Regionals que són els que passen per Tarragona, Reus, Cambrils o Torredembarra per citar unes quantes poblacions del nostre entorn.
Analitzant la lletra menuda del traspàs es veu que és força curiós. No s’han transferit ni les vies, ni les estacions ni els regionals. I quan es compara amb la transferència de la xarxa de Rodalies de Madrid el cert és que la capital de Catalunya surt força malparada. Així trobem que mentre a Madrid gaudiran de 1500 trens diaris, 115 kms de noves línies i 24 noves estacions, a Barcelona, i seguint el greuge comparatiu, es comptarà només amb 777 trens diaris, 25 kms de noves línies i 9 estacions noves.
La competència que té des del primer de gener la Generalitat per tal que els lavabos dels trens estiguin nets, hi hagi puntualitat, la informació i l’atenció al client sigui millorada, es procuri més fiabilitat en el temps de viatge o en les freqüències de pas de Rodalies no pot amagar que el gran gruix del sistema continua en les mateixes mans.
El servei de Rodalies ha d’arribar fins a Tarragona, com a mínim. Mentre aixó no passi, haurem perdut el tren.
http://www.noticiestgn.cat/2010/01/19/r ... -18012010/
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 22/01/2010 16:10
by Sky
Els ferrocarrils francesos s'ofereixen a gestionar Rodalies a Catalunya
• El Govern català decidirà si renova la concessió a Renfe a finals d'aquest any
L'operadora ferroviària francesa, SNCF, estaria disposada a assumir el servei de Rodalies si la Generalitat decidís prescindir de Renfe en un futur. Així ho ha assegurat el president de la societat, Guillaume Pepy.
"La Generalitat pot seguir treballant amb Renfe durant molt de temps o, en canvi, pot decidir-se per un altre operador, però és la Generalitat qui ho decidirà", explica.
El president de la SNCF --que es va reunir ahir amb el president del Govern català, José Montilla-- ha deixat clar que, "per definició, les empreses com la SNCF o Renfe sempre estan disposades a oferir els seus serveis".
Un any de termini
El traspàs dels trens de Rodalies, que va culminar l'1 de gener, implica que la Generalitat assumeixi la gestió dels trens i dels treballadors, de manera que pot fixar els horaris i les tarifes i és l'encarregada de donar informació als usuaris. En canvi, l'Estat conserva la titularitat de la infraestructura.
El conveni entre el Govern i l'Estat estableix que l'empresa operadora segueixi sent Renfe, almenys durant aquest any.
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
Re: Seguiment del traspàs de Rodalies
Posted: Friday 22/01/2010 16:23
by victorcasta
Doncs vaja, una empresa estaria interessada en operar el servei de rodalia...