Estandarditzant el sistema?
Posted: Wednesday 29/10/2014 15:52
Potser es tracta d'aquest sistema?Javi M wrote:Rosanbus està instal·lant pantalles (no de LEDs, sinó televisors) i megafonia als seus busos.
Potser es tracta d'aquest sistema?Javi M wrote:Rosanbus està instal·lant pantalles (no de LEDs, sinó televisors) i megafonia als seus busos.
Guigui wrote:Potser es tracta d'aquest sistema?
És un sistema molt similar, però no exactament el mateix: les pantalles de Rosanbus fan pinta de ser de 15'', mentre que les de Soler i Sauret semblen fer 24''; la megafonia dels primers és de veu sintetitzada masculina (encara que força natural), en lloc d'enregistrada i femenina com en el segon cas; els Rosanbus canten la destinació del bus quan s'obre la porta davantera, i els Soler i Sauret no. D'altra banda, la informació i el disseny gràfic sí que és el mateix en tots dos casos, mostrant i anunciant punts d'interès propers, estacions de BiciBox i enllaços amb tren, metro, tramvia i altres busos, amb informació de temps d'espera en temps real en tots els casos (excepte metro, que indica horari d'apertura i tancament).Adolescent barceloní wrote:La veu és robòtica tipus Loquendo, o és una veu més treballada?
Aquest grau d'homologació és prou satisfactori. Facilita la mateixa informació, pràcticament en el mateix format. Que una veu sigui masculina i l'altra femenina, una gravada i l'altra sintetitzada, són detalls tècnics que no alteren la informació facilitada com a tal.Javi M wrote:D'altra banda, la informació i el disseny gràfic sí que és el mateix en tots dos casos, mostrant i anunciant punts d'interès propers, estacions de BiciBox i enllaços amb tren, metro, tramvia i altres busos, amb informació de temps d'espera en temps real en tots els casos (excepte metro, que indica horari d'apertura i tancament).
Ahir a la tarda en vaig veure un fent la L12Eduardo wrote:Sant Boi acull la presentació dels nous autobusos híbrids
La línia L79, tot i que és d'àmbit metropolità, discorre en bona part del seu recorregut per carretera o autopista. Per tant, no és cap aberració que facin servir aquesta tipologia de vehicles.Ecomobisostrans wrote:L'altre dia vaig agafar per 1ª vegada la L79 i el model de bus no em va agradar gaire, no se si es l'habitual que porta però sembla més un bus de rodalia que un urbà/metropolità, només té 2 portes i els seients del darrere estan elevats amb 2 esglaons, no em va sembla gaire pràctic. Valdria la pena que aquests busos els utilitzessin per la 902 que es una línia mes "rural" i a la L79 li'n posin de normals.
La línea L79 en el último cierre de diciembre 2013 cargó 822.075 viajeros anuales, sus autobuses que ahora no recuerdo bien la serie, disponen de 44 asientos de comodidad aceptable. La hora de máximo pasaje es de 7 a 8 de la mañana dirección Diagonal con una frecuencia de a 10 minutos; y puede haber 2 o 3 turnos que hagan completo por el elevado número de estudiantes que lo utilizan en ese periodo. El resto del día la línea circula cada 15 minutos hasta las 22,30, hora en que finaliza su servicio habiendo obtenido un nivel de demanda estable durante la mayor parte del día. En su recorrido por la ciudad de Sant Boi realiza un trayecto urbano como tu bien dices, y restando su segunda hora de la mañana, el resto del día dificilmente llega a completar los 44 asientos en su circulación por interior del municipio.Ecomobisostrans wrote:El problema es que per dins de Sant Boi fa un bon troç de recorregut agafant i deixant viatgers. Una altra cosa seria que a Sant Boi fes 1 o 2 parades, o inclús que fes les que fa però només agafant als que van fora (cosa que no aconsello en absolut), però al fer també de bus urbà es incòmode per entrar i sortir. Suposo que el que l'agafa habitualment ja deu estar acostumat i el que va fora ja s'asseu en aquell troç i el que es queda per Sant Boi es queda a la part de baix del bus.
Y así es, las horas puntas de entrada/salida de las mañanas, mediodia, tardes van llenos estos bus, si es verdad fuera de las horas punta pocas veces se llena al completo pero dan un buen servicio, rápido y eficaz (si no contamos tráfico en diagonal y en la C-245 que madre mía...). Mucha buena comodidad (lo de los asientos prácticamente los vehiculos más nuevos de BaixBus llevan los asientos que son muy cómodos). Alguna vez se escapan los estandard pero no los nuevos (pocas veces, pero tienen buen motor), sino más "urbanos" como los que hay en la L46 y estos se quedan cortos al coger la B-23 (motor apurado), pero en general tal como dice Eduardo se compensan la menor afluencia en general.Eduardo wrote:La línea L79 en el último cierre de diciembre 2013 cargó 822.075 viajeros anuales, sus autobuses que ahora no recuerdo bien la serie, disponen de 44 asientos de comodidad aceptable. La hora de máximo pasaje es de 7 a 8 de la mañana dirección Diagonal con una frecuencia de a 10 minutos; y puede haber 2 o 3 turnos que hagan completo por el elevado número de estudiantes que lo utilizan en ese periodo. El resto del día la línea circula cada 15 minutos hasta las 22,30, hora en que finaliza su servicio habiendo obtenido un nivel de demanda estable durante la mayor parte del día. En su recorrido por la ciudad de Sant Boi realiza un trayecto urbano como tu bien dices, y restando su segunda hora de la mañana, el resto del día dificilmente llega a completar los 44 asientos en su circulación por interior del municipio.
Sin lugar a dudas es una buena línea rápida, práctica y moderna pero teniendo en cuenta de que circula por autopista, conviene por seguridad de que disponga los máximos asientos para que en lo posible la mayor parte del tiempo sus viajeros permanezcan sentados. De ahí que tengan éste formato interior según mi opinión. Espero que hallas notado cuando lo cogiste, que el viaje se hace muy cómodo con un grado de satisfacción aceptable en insonorización además de sus amplios ventanales y comodidad del asiento.
Penso el mateix, són massa interurbans per fer serveis metropolitans. Encara que vagi per autopista, el servei també és molt urbà en molts trams. Després hi ha el tema del motor, molts urbans estan clasificats com urbà, limitats a 70 km/h. D aquí que varen comprar el LE, per poder anar a 100 km/h per autopista. Una idea seria homologar-los a 100, o mirar les versions més suburbanes de pis baix. Una altra cosa és que tenen prohibit circular a més de 50 km/h amb passatge dempeus, cosa que no requeriria homologació adicional.Ecomobisostrans wrote:L'altre dia vaig agafar per 1ª vegada la L79 i el model de bus no em va agradar gaire, no se si es l'habitual que porta però sembla més un bus de rodalia que un urbà/metropolità, només té 2 portes i els seients del darrere estan elevats amb 2 esglaons, no em va sembla gaire pràctic. Valdria la pena que aquests busos els utilitzessin per la 902 que es una línia mes "rural" i a la L79 li'n posin de normals.