Page 6 of 7

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:01
by metring
Elisabet1988 wrote:
470 wrote:Para mi el principal responsable es RENFE por no haber cortado las alas a este colectivo hace tiempo, si se estan vulnerando el convenio y los derechos de los maquinistas ¿Por que no hacen una huelga con todas las de la ley?, la respuesta es muy simple, por que no sería legal, Renfe no incumple nada, es lo que SEMAF y UGT firmaron a cambio de dinero.
Me hacen gracia el tema de los descansos y las horas de espera, en el primer caso muchos maquinistas se cambiaban el gráfico para trabajar mas dias seguidos y luego irse de mini vacaciones y las horas de espera ya no se las pagan como antes, y como ahora la empresa puede imponer el calendario por que repito es lo que firmaron, pues nos quejamos del asiento y de la calefacción y fastidiamos a todo quisqui y claro luego son los primeros que hablan de servicio público y lo confunden con el interès propio.
Otra cosa si la Gene cambia de operador (que esta por ver si lo pueden hacer)se queda con los maquinistas asi que no se yo si se va a ganar mucho.
Creo que les queda un año más de tener obligatoriamente Renfe, después segun dice Joana se podrá cambiar...pero...entonces esto es un timo...porqué firmaron el traspaso si cuando lo tuvieran todo aún tenían que cumplir un año más con ellos de contrato?
Potser per incompliment de contracte, aquest es pugui rescindir.

Tornant al tema de si els maquinistes tenen o no raó, jo penso que als usuaris, en el fons, ens dóna igual de qui és la culpa, si és de:

-Els maquinistes, que fan o no vaga encoberta
-Els sindicats, que no van negociar bé en el seu moment.
-El Tripartit, per permetre un traspàs postís, que no dóna marge de maniobre per fer gairebé res de millores, i per renovar el contracte amb Renfe.
-el Pentapartit
-El conseller de torn
-El Zapatero
-L'exercit, per no venir a militaritzar el cotarro
-El Pepiño
-El Megazero

Els qui no tenim cap culpa som els usuaris, i l'únic que volem és normalitat!!!
(Si es pot dir normalitat als constants retards i avaries...).

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:07
by victorcasta
Ja han dit al 3/24 que demà no hi haurà incidències provocades per això.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:09
by metring
S'ha acabat del tot??????

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:10
by victorcasta
Sí. Sembla ser que els dirigents de Semaf vinguts avui des de Madrid han fet que als maquinistes disconformes a acceptar els nous horaris.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:14
by metring
Jo pregunto una cosa: podria haver vaga legal, donat que demà hi ha vaga general?

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:17
by victorcasta
De fet està convocada i la conselleria ha decretat serveis mínims del 33 % durant tot el dia. Altra cosa és que els sindicats majoritaris no secunden la vaga i només ho fa la CGT i altres de minoritaris, i que el servei de rodalia no es vegi afectat. De fet, FGC ha dit que espera poder garantir el 100% del servei, però TMB no ho pot garantir, doncs CGT és majoritari.

Re: Ja era hora, coi!!

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:24
by Mako448
metring wrote:Doncs si!!!

http://www.lamalla.cat/societat/article?id=436842

Acord entre Renfe i Semaf per restablir el servei de Rodalies

Després d'onze hores de reunió, els maquinistes han acceptat les condicions imposades per l'empresa

LAMALLA.CAT

Després de tres dies consecutius de caos ferroviari, sembla que la pau tornarà a la xarxa de Rodalies de Catalunya. Segons ha informat Renfe, a última hora de dimecres s'ha arribat a un acord amb el sindicat de maquinistes Semaf per restablir el servei. Onze hores de reunió a l'estació de Sants han servit a la companyia per imposar les seves condicions. Segons la informació facilitada per Renfe, els sis expedients disciplinaris oberts fins ara es mantindran. El cavall de batalla del conflicte, el gràfic de servei imposat diumenge als maquinistes, mantindrà els criteris d'eficiència i productivitat, segons informa la companyia.
Aquesta notícia ja l'he penjat a l'últim missatge de l'anterior pa`gina

A tot aixó de la vaga i tal,llanço una pregunta,per qué la gran majoria dels trens circulaven en composició simple durant aquesta vaga de zel?Per qué tants trens apartats a Birfucació,que no els podien alguns per qué els trens circulessin en doble?És que no ho entenc en absolut.ús asseguro que lo dels trens en simple avui ha estat exagerar,sobretot a l'R4 on la majoria de trens eren 447 en simple(alguna en doble,una 464 i una 465),i a l'R1 un tren procedent de Maçanet crec peró no 100% segur que anava amb 447 en simple,i una 465 amb destinació Maçanet que no anava força plena(soprenent),i també a l'R2 Sud he vist un 465 en simple amb un St.Vicenç,i també una 451 en simple procedent de no se on(destinació EDF).A qué ve tants trens en simple durant una vaga així?

Re: Ja era hora, coi!!

Posted: Wednesday 26/01/2011 23:26
by metring
Mako448 wrote: Aquesta notícia ja l'he penjat a l'últim missatge de l'anterior pa`gina
Doncs si, és el problema de què quan vas a llegir missatges nous, quan salten a una pàgina nova, els que et queden pendents de la pàgina anterior no t'apareixen i no saps que hi són, no sé si m'explico bé...
Mako448 wrote:
A tot aixó de la vaga i tal,llanço una pregunta,per qué la gran majoria dels trens circulaven en composició simple durant aquesta vaga de zel?Per qué tants trens apartats a Birfucació,que no els podien alguns per qué els trens circulessin en doble?És que no ho entenc en absolut.ús asseguro que lo dels trens en simple avui ha estat exagerar,sobretot a l'R4 on la majoria de trens eren 447 en simple(alguna en doble,una 464 i una 465),i a l'R1 un tren procedent de Maçanet crec peró no 100% segur que anava amb 447 en simple,i una 465 amb destinació Maçanet que no anava força plena(soprenent),i també a l'R2 Sud he vist un 465 en simple amb un St.Vicenç,i també una 451 en simple procedent de no se on(destinació EDF).A qué ve tants trens en simple durant una vaga així?
A la R2, al menys, tots els trens que he vist, anaven en doble.

Conclusió provisionalment definitiva

Posted: Thursday 27/01/2011 1:33
by Guigui
Si a hores d'ara és possible fer un resum, permeteu-me la següent conclusió: amb independència de qui tenia raó i de qui ha fet o deixat de fer els deures, l'allisada que han rebut els maquinistes de la pròpia cúpula sindical de Madrid els ha deixat del tot en evidència.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 13:34
by Pere
Què en penseu ?

Font : www.3cat24.cat

Homs insinua que Ferrocarrils podria substituir Renfe com a operadora de la xarxa de Rodalies

L'endemà de llançar l'avís a Renfe que no és imprescindible, el govern català ha anat més enllà. El portaveu Francesc Homs ha insinuat qui podria complir la funció de fer d'operadora ferroviària de la xarxa de Rodalies de Catalunya. Homs ha afirmat que "a Catalunya hi ha una altra companyia, per exemple, que és Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Això ho tenim segur", i ha afegit que "altres empreses fan coses, no directament, però sí molt a prop del servei ferroviari".

El secretari general de Presidència i portaveu del govern ha afegit llenya al foc. Després que, aquest dimecres, tres dies consecutius de retards a Rodalies per un conflicte laboral derivessin en un avís del govern a Renfe que podia perdre la concessió del servei, Francesc Homs ha assegurat que hi ha altres empreses preparades per assumir aquesta tasca.

Homs s'ha manifestat en el mateix sentit que ho feia la vicepresidenta Joana Ortega: i ha afirmat que Mas ha donat "instruccions" per "estudiar a fons si cal continuar amb l'operadora Renfe o si cal buscar alternatives", i ha afegit que el contracte amb Renfe finalitza al desembre, per la qual cosa el govern té un any per estudiar el que més convé per garantir la qualitat del servei.

El portaveu del govern, que considera "una obligació" de l'executiu català buscar alternatives, ha recordat que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ja compleix la mateixa tasca que Renfe.

Tot i això, el secretari general de Presidència, que s'ha alegrat de l'acord que ha permès debloquejar el conflicte entre maquinistes i Renfe dels últims dies, ha reconegut que trencar el que ha qualificat de "gairebé monopoli" de Renfe portaria temps. "No és una cosa que es pugui fer d'un dia per l'altre", ha argumentat, i ha afegit que també s'hauria de tenir cura de "no sortir del foc per caure a les brases".

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 13:46
by metring
És l'alternativa que tenen més a l'abast de la mà, probablement sigui el més viable ara per ara.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 13:47
by oriolp13
Que mentre no disponguem de la infraestructura, (tot i que el que ha passat darrerament ha sigut culpa de l'empresa) estem lligats de mans i peus.

Vejam si sirguen

Posted: Thursday 27/01/2011 13:55
by Guigui
Està bé que Renfe comenci a sentir que l'espasa de Dàmocles penja damunt seu, potser així s'espavilaran una mica.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 13:57
by Mako448
Ems sembla bé que FGC sigui la operadora,peró no és suficient,cal que FGC s'encarregui també del manteniment,infraestructura i estacions.Està més qué demostrat que l'Adif discrimina Catalunya.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 15:03
by metring
Si no és per una vaga, per una altre, ja portem 2 trens cancel·lats a la R2 Sud i Nord :nono

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 16:02
by metring
http://www.lamalla.cat/politica/article?id=437024

Blanco i Recoder volen millorar el servei de Rodalies

El conseller diu que els maquinistes de Renfe tenen condicions laborals "d'una altra galàxia"

FRANCESC ALGUACIL | Figueres

Els bons auguris del ministre de Foment, José Blanco, sobre l'acord i la solució del conflicte entre la direcció de Renfe i els maquinistes contrasta amb les crítiques del conseller Recoder, qui considera que el sistema de relacions laborals de l'operadora són de "grandíssima feblesa". El titular del Departament de Territori i Sostenibilitat considera que les condicions laborals dels maquinistes són "d'una galàxia diferent a la de la resta de mortals".

Blanco i Recoder han convingut, aquest dijous durant el trajecte que han compartit en l'estrena oficial del tren d'alta velocitat entre Figueres i Perpinyà, que cal un impuls perquè millorin els serveis de Rodalies.

Blanco té la voluntat de "millorar el servei als catalans, un cop superat el problema amb els maquinistes". Recoder, més crític, entén que Foment, que és de qui depèn Renfe, ha de revisar les condicions laborals de l'operadora perquè alguns dels seus treballadors tenen "sous de privilegiat". "Que se'ls comparin amb els dels maquinistes dels Ferrocarrils de la Generalitat", ha afegit el conseller, qui ha reclamat a l'Estat més inversions per garantir el funcionament adequat de les Rodalies de Barcelona.

La Generalitat és titular del servei ferroviari però té, segons el conseller, una "capacitat limitada" perquè la gestió i propietat de les vies, les catenàries i les estacions corresponen a l'Estat.

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Thursday 27/01/2011 23:28
by carles10000
http://www.tv3.cat/videos/3335750
Aquesta tarda parlant amb un amic meu que trevalla a l'estacio de L'hospitalet m'ha dit que aquest Alvaro no saben qui es, y de lo que diu de les dependencies de L'hospitalet per a maquinistes tambe menteix, les instalacions son deplorables,no tenen aigua calenta,ni calefacció......i espereu a partir del dia 3 que acaba el conveni........els maquinistes cumpleixen extrictament la llei,si no perden la llicencia, els descansos son obligats,l'unic que falla son els grafics i l'acumulacio de serveis a partir de que la gene es fa carrec dels serveis....mès serveis amb el mateix personal........en el fil de Tranvia portal dedicat a les incidencies de Barcelona hi ha un post d'un maquinista de barcelona en que comenta lo que realment esta pasant i m'ho ha corroborat el meu amic.....

Podem estar de acord o no,pero tambe miren per nostra seguretat........
I no sabem ni la meitat de les coses que pasen a rodalies.........

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Friday 28/01/2011 0:16
by victorcasta
Doncs vaja, i des d'avui que sí que s'arrisquen a perdre la llicència i a ser multats???

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Friday 28/01/2011 0:54
by carles10000
suposo que aguantaran fins el dia 3.....i a partir del dia 3 mes negociacions, pero la situacio era insostenible......el problema son com estan montats el grafics.........

Re: Vaga de zel dels maquinistes de Renfe

Posted: Friday 28/01/2011 3:15
by liniadelRipollés
Gestionar torns de treball d'una empresa de ferrocarrils és molt complicat, més en el cas de maquinistes.

Només cal pensar en:

-Diferents durades de cada trajecte
-Habilitació per a diferents materials
-Inicis en hores i minut diferents per acada maquinista
-Baixes

de veritat, un autèntic merder.