Page 6 of 25
Continuen els invents semàntics
Posted: Thursday 26/03/2009 21:38
by Guigui
[...] i crear una xarxa de metro urbà a l'interior de Sabadell [...]
I el contrari què és, "metro rural"?
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 26/03/2009 23:37
by metring
Tirat per bous
Re: Continuen els invents semàntics
Posted: Friday 27/03/2009 10:14
by Ecomobisostrans
Guigui wrote:[...] i crear una xarxa de metro urbà a l'interior de Sabadell [...]
I el contrari què és, "metro rural"?
Suposo que deu ser "metro comarcal/suburbà" tipus S1, S2, S4, etc.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 27/03/2009 15:09
by metring
http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_id ... i=sabadell
La Comissió de seguiment de les obres dels Ferrocarrils no es reuneix des de fa vuit mesos
Un any després de l'inici de les obres L'Entesa per Sabadell ha denunciat 'la manca de transparència que envolta les obres de perllongament'
Quin és el calendari concret de les obres i en conseqüència el temps d’afectació de l’espai públic? Quin és el termini total de l'obra? Quines modificacions s'hi estan duent a terme? Quines seran les afectacions al Parc del Nord, CIPO i Gràcia? Aquestes i d'altres incògnites va posar sobre la taula ahir al migdia l'Entesa per Sabadell en roda de premsa, advertint que la Comissió de seguiment 'no està fent la seva funció com a òrgan ciutadà de seguiment i de participació'.
En aquests moments no hi ha cap informació oficial ni transparent sobre els canvis que s’estan produint en el projecte (afectació Parc del Nord, Plaça d’Espanya,....), en la tecnologia utilitzada a les obres (canvi maquinària passeig) i les moltes incògnites que hi ha sobre el projecte (afectació a Gràcia, aparcament, continuïtat cap a Castellar...). Una realitat que segons la formació cívico-política demostra la 'nul·la voluntat de l’equip de govern per donar informació rigorosa en el projecte de perllongament dels FGC'. Segons Isidre Soler, el fet que la comissió de seguiment de la ciutat no es reuneixi des de fa 8 mesos, amb la manca d'informació que això suposa, demostra 'que la Generalitat i L’Equip de Govern municipal volen seguir amb la mateixa tònica d’opacitat que va aplicar a l’etapa anterior a conèixer el projecte'.
Significatiu
Posted: Friday 27/03/2009 22:19
by Guigui
Ecomobisostrans wrote:Suposo que deu ser "metro comarcal/suburbà" tipus S1, S2, S4, etc.
Ja és possible que les ments calentes que no tenen res millor a fer pensin en això. Però, aleshores, els S2 seran el que siguin en funció d'allò que interessi vendre a cada mercader del temple? Una mica de "Metro Sabadell" per aquí, i una altra de "Metro del Vallès" per allà, mentre fem veure a tot cristo que allò és el que no és?
Això només demostra una cosa: els abusadors del cotxe oficial no veuen en el transport públic res més que una joguina electoral, i no pas una manera de facilitar la vida a la gent.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Wednesday 29/04/2009 18:54
by metring
http://www.elpunt.cat/cerdanyoladelvall ... s-fgc.html
Estudien tallar l'Eix Macià a l'estiu per escurçar mig any les obres dels FGC
29/04/09 02:00 - Sabadell - E.A
L'eix quedarà tallat entre les places Espanya i Concòrdia.
Els tècnics del Departament de Política Territorial i Obres Públiques (PTOP) estudien amb l'Ajuntament el tall total de l'avinguda Josep Tarradellas –entre les places Concòrdia i Espanya– des de mitjans de maig fins al setembre per accelerar les obres dels murs pantalla de l'estació d'enllaç dels FGC amb Sabadell Nord de Renfe. PTOP no ha desmentit la mesura i el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Joan Carles Sánchez, admet que hi ha un «moltes possibilitats» que tiri endavant, ja que la Generalitat estima que així podrien escurçar cinc o sis mesos la durada de les obres a l'avinguda i recuperar espai públic amb vista a la campanya de Nadal.
Les comissions de seguiment de les obres han analitzat les conseqüències del tall total de l'Eix Macià i, per exemple, els itineraris alternatius per a cotxes i autobusos per l'avinguda Concòrdia. Com a principal argument a favor, els tècnics han argumentat que des del novembre, quan els sis carrils de l'avinguda ja van quedar reduïts a un per sentit, el trànsit de vehicles pel tram s'ha reduït en un 40%. De fet, molts conductors –sobretot provinents de Castellar– han optat per travessar Sabadell per la Gran Via. Malgrat tot, cal recordar que en aquesta artèria també es faran obres a l'estiu per habilitar-hi el tercer carril de circulació.
Canvis al passeig
D'altra banda, en els pròxims dies acabarà el formigonat del mur pantalla a la banda est del passeig de la Plaça Major i es retirarà la maquinària per començar a treballar al costat occidental. Aleshores, la circulació de vehicles es traslladarà a una nova calçada provisional per la zona que ha estat un any en obres.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 30/04/2009 0:11
by UT596001
metring wrote:De fet, molts conductors –sobretot provinents de Castellar– han optat per travessar Sabadell per la Gran Via.
La Gran Via no va precisament buida... i si anem per la Gran Via és perquè no hi ha altra opció.
Si estigués feta la ronda Oest i la Nord fins la B-124,
otro gallo cantaría.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Saturday 16/05/2009 0:20
by Altaria_Trianilla
Doncs no s'han esperat a l'estiu, sinó que des d'ahir està tallada completament la Av. Josep Tarradelles. Al fil de noticies TUS teniu un mapa del desviament dels busos.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Monday 18/05/2009 19:51
by metring
http://www.asabadell.cat/article/ciutat ... metro.html
CiU critica els problemes de mobilitat causats per les obres del Metro
La coalició assegura que el PSC menysté el Pla de Contingència per a la Mobilitat, aprovat per unanimitat al ple de març. Per això, diuen, hi ha problemes de mobilitat a la ciutat
imprimir enviar corregir laTafanera Meneame Del.icio.us ASABADELL.cat
SabadellUlt. Act. 17.05.2009 - 13:38 hs
Segons el grup de Convergència i Unió (CiU), la falta de previsió per part de l’equip de govern en la planificació de les obres que s’estan duent a terme amb motiu de les obres del perllongament dels Ferrocarrils de la Generalitat i del Fons Estatal d’Inversió Local a la ciutat de Sabadell està començant a generar greus conseqüències.
El ple de març va acordar fer un Pla de Contingència per a la Mobilitat. Un pla que es va aprovar per unanimitat i que tenia per objectiu coordinar les actuacions i assegurar una correcta mobilitat a la ciutat. Tot i donar suport a la proposta, diu CiU, l’equip de govern i l’alcalde van menystenir el pla en considerar que el consistori ja disposava dels estudis de mobilitat que s’han de fer per a cada obra.
“El pla, proposat per CiU, havia de servir per gestionar la mobilitat integral de Sabadell, en funció de totes les obres que s’han de dur a terme. Ara, la manca d’aquest pla està produint greus problemes de mobilitat a la ciutat”, ha assegurat el regidor i portaveu de la coalició, Carles Rossinyol.
Més compromís en el soterrament de contenidors
Segons CiU, la manca de compromís dels acords adoptats al ple per l’alcalde i l’equip de govern s’ha fet palès també en l’estudi de soterrament de contenidors que s’havia de realitzar aprofitant les obres.
L’equip de govern havia de presentar un estudi que tractés sobre la viabilitat de dotar el més aviat possible l’eix central (de Ca n’Oriac fins a la Creu de Barberà) així com el casc antic de Sabadell, de sistemes de recollida selectiva de residus sòlids mitjançant contenidors soterrats o de recollida pneumàtica. “Des de CiU, demanem a l’alcalde que soterri els contenidors, aprofitant l’oportunitat que ofereixen les obres de la plaça del Pi-pi”, ha apuntat Rossinyol.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Monday 08/06/2009 18:31
by metring
Això està be aquí, o creieu convenient obrir un fil apart?
http://www.radiosabadell.fm/
Pimec reclama a l'Ajuntament que lideri la construcció del ramal dels FGC Sabadell-Granollers
Núria Garcia-Samuel Crespo / La patronal de la petita i mitjana empresa (PIMEC) considera que és un "greu error" no preveure la construcció d'una línia dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya que uneixi Sabadell amb Granollers. Els responsables de la patronal, des de les delegacions de Sabadell i Granollers, han criticat que el Pla Territorial Metropolità no inclogui aquesta connexió que consideren de màxima important pel desenvolupament dels dos nuclis econòmics i pel futur de Palau-solità i Plegamans i Polinyà --municipi que ja ha reclamat clarament la construcció d'aquest rama--. Des de la patronal s'ha lamentat que l'alcalde de Sabadell, Manuel Bustos, tot i estar a favor de la infraestructura, no hagi liderat aquest projecte per tal d'incorporar-lo en aquest pla. En aquest sentit, els responsables de Pimec consideren aquesta línia molt important per a millorar tant l'economia de les dues comarques com per el benefici que representarà per les persones i el comerç.
Carles Gironès, vicepresident de Pimec Vallès Occidental, ha explicat que la seva entitat ha estat treballant a favor d'aquest ramal des de fa molts mesos i s'ha parlat amb diversos responsables de l'administració local, però després de tot, considera que l'absència d'aquesta infraestructura "és una gran pèrdua". De fet, Gironès considera que els grans perjudicats per l'absència d'aquesta obra són els empresaris que la seva entitat representa, és a dir, els petits i mitjans que veuen en aquesta nova línia una oportunitat per a la millora dels seus negocis. Aquesta línia, tal i com s'ha projectat en diversos estudis, sortiria de l'actual Sabadell-Estació, connectaria amb Renfe a la zona Centre i continuaria des d'allà per Torre-romeu, Polinyà, Palau-solità i Plegamans. Per Gironès, "aquest és el moment adequat per fer aquesta infraestructura" ja que tant el Govern català com des de Madrid s'està apostant d'una manera clara per aquestes obres a Catalunya
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Wednesday 10/06/2009 23:29
by 437.001
Tot i que aquesta idea de perllongament Sabadell-Polinyà-Granollers és una bona idea, potser caldria abans plantejar-se com encabir el corresponent augment de tràfic entre sarriè i Pl.Catalunya (o l´estació que acabi sent la terminal barcelonina de FGC Vallès...).
De reobrir Mollet-Caldes no en parla massa gent, veig...
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 0:06
by UT596001
437.001 wrote:Tot i que aquesta idea de perllongament Sabadell-Polinyà-Granollers és una bona idea, potser caldria abans plantejar-se com encabir el corresponent augment de tràfic entre sarriè i Pl.Catalunya (o l´estació que acabi sent la terminal barcelonina de FGC Vallès...).
Aquesta línia sí està contemplada en el pla general metropolità, i realment està plantejat perquè la línia comenci a Terrassa, anant entre Terrassa i Sabadell una mica paral·lel a la C-58.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 0:46
by josep_serre
Més aviat és que Sabadell és el punt de connexió cap a qualsevol altre lloc.
UT596001 wrote:victorcasta wrote:En quant a l'ampliació des de Terrassa, si de cas seria cap a Matadepera i no cap a Castellar. L'ampliació cap a Castellar tindria més sentit des de Sabadell (està en projecte) ja que quasi tota la relació de Castellar és amb Sabadell.
Tot i que tenim molta relació amb Sabadell, també tenim força relació amb Terrassa, la C-1415a no va precisament buida... això comptant qui té el valor d'anar per allà, qui no va fent la volta per Sabadell.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 13:24
by UT596001
josep_serre wrote:Més aviat és que Sabadell és el punt de connexió cap a qualsevol altre lloc.
Tot i que és així, per a Castellar la ciutat de referència és Sabadell i encara gran part dels viatgers de la Vallesana tenen com a origen i destinació final Sabadell.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 13:41
by liniadelRipollés
Us heu fixat en una cosa?
Obama vol tren
Blanco vol tren
els empresaris volen tren
l'euroregió mediterrània vol tren
Tothom vol tren !!!!
"Hi ha gent que utilitza el tren per veure món, jo utilitzo el món per veure trens"
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 13:45
by Lluita1714
liniadelRipollés wrote:
"Hi ha gent que utilitza el tren per veure món, jo utilitzo el món per veure trens"
Molt maca la frase, però a mi, veient que els polítics volen tren, se m'ha passat pel cap una frase semblant, però força diferent
"Hi ha gent que utilitza el tren per guanyar eleccions, jo utilitzo les eleccions per guanyar trens (i després es veu que era mentida)"
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 13:50
by liniadelRipollés
Reobertura del Mina Grott !!!!
Lluita1714 wrote:liniadelRipollés wrote:
"Hi ha gent que utilitza el tren per veure món, jo utilitzo el món per veure trens"
Molt maca la frase, però a mi, veient que els polítics volen tren, se m'ha passat pel cap una frase semblant, però força diferent
"Hi ha gent que utilitza el tren per guanyar eleccions, jo utilitzo les eleccions per guanyar trens (i després es veu que era mentida)"
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 15:54
by cristian26
I de Palau fins a Granollers, cap estació?
A causa del relleu de la zona, es fa força difícil fer passar la línia des de Palau a través de Lliçà d'Amunt passant per les urbanitzacions tan massificades, de manera que el millor seria fer passar la línia per Lliçà de Vall paral·lela a la C-155, però no sé, desconec si hi ha cap indret per les urbanitzacions del meu poble per on es pugui fer passar la línia.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Thursday 11/06/2009 16:03
by BB9200
I tant. Podríem posar-hi Palau, Setmenat, Carles de Montbuí, Santa Eulàlia de Riuprimer per poder allargar més fàcilment cap a Lliçà d'Amunt (em conec molt bé la zona). Però llavors faríem una volta sorprenent.
Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell
Posted: Friday 12/06/2009 11:08
by anarres
Sincerament, no creieu que la connexió ferroviaria lògica entre Sabadell i Granollers hauria de ser la linia orbital? FGC ja va prou saturat hores d'ara com per encabir-hi les circulacions de més ramals