Re: Licitat projecte unió FGC Vallès - Llobregat-Anoia
Posted: Tuesday 27/08/2013 1:27
Jo més aviat crec que com que saben que igualment no es podrà fer res de res, doncs ja posats a fer volar coloms, que siguin molts i ben alimentats.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Espero que te equivoques, porque esos que supuestamente saben en qué pueden o no gastarse el dinero son los que han metido este país en el lodazal en el que está.gatvell wrote:És la Generalitat l'únic que sap si pot gastar o no els diners. No crec que en aquest fòrum hi ha ningú tant o més ben qualificat que la mateixa Generalitat.
Sí, també pot resultar ser alguna història preparada per a entretenir el personal i de pas per fer vendre millor FGC, la qual cosa no m'extranyaria gens.wefer wrote:Jo més aviat crec que com que saben que igualment no es podrà fer res de res, doncs ja posats a fer volar coloms, que siguin molts i ben alimentats.
LLavors canviaran les lleis d'obres i aquest projecte de licitació no valdra per res i s'haura de fer un de nou.davida wrote:Penseu una cosa. El que es licita es el projecte, entre que es fa, es decideix tirar endavants, s'adjudiquen les obres poden pasar anys.
Simplement potser anar fent aquest projecte, per quan dintre de 5 anys, la crisis hagi passat i les obres de la L9 i FGC a Sabadell a Terrassa estiguin acabades, treure el projecte del calaix i començar les obres.
Potser el projecte es nomes un 1% del cost total de la obra, i son coses que es poden anar fent per quan les coses vagin una mica millor.
No estaria pas mal un passadís subterrani de l'estil de Diagonal entre Gràcia i el cantó mar de Fontana (vestíbul inclòs).Guigui wrote:I han pensat, ni que sigui pensat, com pensen connectar l'estació de Gràcia amb la L3, que hi passa a tocar sense haver-hi un intercanviador? Perquè mira que no donaria joc un enllaç entre la part alta i Francesc Macià...
No sé si la connexió entre les estacions de Gràcia i Fontana és la cosa més necessària del món.Guigui wrote:I han pensat, ni que sigui pensat, com pensen connectar l'estació de Gràcia amb la L3, que hi passa a tocar sense haver-hi un intercanviador? Perquè mira que no donaria joc un enllaç entre la part alta i Francesc Macià...
Coses diverses que em passen pel cap:trensmat wrote:Aquí tenéis una noticia interesante sobre la prolongación del Metro de la Anoia hasta la Pl Macia y Pl Cataluña.
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... cat_13/Tes
Kane_84 wrote:No en sabia res de la noticia fins que avui per casualitat he agafat FGC a Plaça Espanya i he vist un enorme banderó que anuncia aquesta ampliació, m'ha sorprés perque m'imaginava que aixó quedaria aparcat per molt de temps.
El dubte que tinc respecte aquesta ampliació es com faran pasant l'estació de Plaça Espanya, si ho faran només amb la nau del pis inferior, o ho faran amb totes dues.
Respecte als serveis que recorreran pel nou tram m'imagino que com a molt serà amb la L8 i els S33 i S8.
Fer una estació a Aragó/Urgell no li trobo la solta, i menys si ni a Urgell ni a Rocafort se'n fa cap de nova.Albert Llauger wrote:Jo també trobo a faltar una estació a la zona de Comte d'Urgell-Aragó-Av. de Roma, que es podria dir Aragó o Roma (antics noms de les estacions Passeig de Gràcia L3 i Sants Estació L3/L5), i respecte al tram entre Plaça Espanya i Comte d'Urgell ja queda cobert amb la L1.
Segueixo pensant que si fan això i res més, és millor idea dur-la a Plaça Molina i fusionar-la amb la L7 que no deixar-la a Gràcia i orientada cap a l'est per dur-la no se sap ben bé a on. Sempre serà més senzill prolongar des d'Avinguda Tibidabo a Vall d'Hebron (que té el seu sentit i potencial), i si s'escaiés sota Collserola cap a Cerdanyola, Ripollet, o per allà, que no fer línies al mapa per una zona que ja té una densitat i nivell de cobertura de metro i Rodalies prou alts, i on posar-hi els FGC significaria topar-se amb una rendibilitat possiblement no tant alta com això per competència de metro, Rodalies i fins i tot el tramvia.Albert Llauger wrote:Respecte a l'estació de Gràcia, crec que seria millor fer-la entre Gal·la Placídia i Gran de Gràcia, amb 2 vestíbuls: un al canto sud de Gal·la Placídia amb enllaç a les línies B-V, L6 i L7, i l'altre a Travessera/Gran de Gràcia amb passadís d'enllaç cap a un hipotètic accés al cantó sud de Fontana (amb accés a l'alçada dels carrers Sant Marc/Montseny aproximadament). A l'actual estació de Gràcia de la línia B-V caldria recuperar el projecte d'incorporar la via descendent del ramal de Balmes a la línia principal abans de l'estació per tal d'ampliar l'andana direcció Catalunya i poder construir l'accés amb el futur vestíbul sud mitjançant escales d'obra, mecàniques i ascensor, així com dotar l'accés actual d'ascensor amb aquesta andana.
Sembla la cosa més lògica... a priori. Però encara més lògic és que acabin lo que ja està començat, i no que es gastin uns diners en una cosa nova i que passaria per davant d'una altra que ja està començada i que ens està costant una fortuna a la gent.Albert Llauger wrote:Kane_84 wrote:No en sabia res de la noticia fins que avui per casualitat he agafat FGC a Plaça Espanya i he vist un enorme banderó que anuncia aquesta ampliació, m'ha sorprés perque m'imaginava que aixó quedaria aparcat per molt de temps.
El dubte que tinc respecte aquesta ampliació es com faran pasant l'estació de Plaça Espanya, si ho faran només amb la nau del pis inferior, o ho faran amb totes dues.
Respecte als serveis que recorreran pel nou tram m'imagino que com a molt serà amb la L8 i els S33 i S8.
Respecte a l'estació Plaça Espanya la nau que s'utilitzarà per a l'ampliació serà la nau del pis inferior, que va ser inaugurada el 1997 en previsió de la futura prolongació de la línia. La nau original del pis superior suposo que la mantindràn per als trens que finalitzin en aquesta estació (probablement R5 i R6).
El problema seria l'explotació del tram Plaça Espanya-Molí Nou, que és un desastre ja que es barregen serveis de metro (L8) amb rodalies d'un recorregut més aviat llarg (R5, R6... i "encara gràcies" que ja no arriben a Olvan ni a Guardiola), i tot plegat sense una bona separació de fluxos (sense cap separació, de fet).Albert Llauger wrote:En quant als serveis del nou tram, suposo que els L8 i alguns S (S33 i S8) els faran arribar fins a Gràcia, i els S4, R5 i R6 finalitzaràn a Plaça Espanya (evidentment és el que crec jo i potser tots els serveis de la LL-A arriben fins a Gràcia.
Infinitament millor... tret que jo canviaria Gràcia per Plaça Molina + conversió de la L7 amb possible perllongament d'una parada o dues fins a Vall d'Hebron + orientació de futur cap a Cerdanyola (on es preveuen futurs desenvolupaments urbanístics importants).wefer wrote:Aquest és el projecte que jo considero lògic:
Molt d'acord en això, tot i que crec que, si ho féssin bé, aquest perllongament no sobraria, sinó que s'hauria de fer com a fruit (o inici) de la separació de tràfics entre la L8 i la resta dels serveis de la línia del Llobregat.wefer wrote:Es tracta de convertir FGC en una espècie de Renfe o RER, que travessi Barcelona només parant en intercanviadors.
wefer wrote:Aquest seria el primer tram que després s'hauria d'anar perllongant cap el Besòs per enllaçar amb la L4, L2, etc.
Absolutament d'acord amb la necessitat de millores entre Martorell i Manresa i entre Martorell i Igualada.wefer wrote:Tot plegat s'hauria de combinar amb la realització de triple o quàdruple via entre Barcelona i Martorell, variants a les línies d'Igualada i Manresa, etc.
Molt d'acord en això.wefer wrote:Voler-la fer com una línia de metro més només serviria per continuar el suplici dels usuaris de FGC-Llobregat que ja estan prou desesperats per la seva lentitud i que fan que aquesta línia tingui un número de viatgers molt inferior al que seria lògic tenint en compte les zones per on passa.
Es molt estrany que FGC no vulgui fer una estació a Sants amb la possibilitat de fer enllaç amb la estació de Sants.437.001 wrote:Coses diverses que em passen pel cap:trensmat wrote:Aquí tenéis una noticia interesante sobre la prolongación del Metro de la Anoia hasta la Pl Macia y Pl Cataluña.
http://www.cadenaser.com/catalunya/arti ... cat_13/Tes
Inquietant que es parli d'operar-ho per una empresa privada.
Si això ha de significar una reducció d'estandards de qualitat actuals, mau.
No acabo de veure que s'identifiquin correctament els fluxos de passatgers més que a l'engròs, crec que falta una anàl.lisi més al detall.
No veig que portar la L8 (intueixo que la resta de serveis seguirien sortint de Plaça Espanya?) a Gràcia sense connexió física amb la L7 ni previsió de canvi d'ample sigui la millor opció (tot i que admeto que això implicaria canviar l'ample a la L7 -cosa possible però no tant barata- i possiblement ampliar-ne el gàlib, però que tindria el costat bo de l'alliberament de moltíssimes freqüències entre Plaça Catalunya i Gràcia), perquè si la deixen allà "mirant com cap al Besòs amb la intenció d'anar-hi", precisament entrarien a la zona més ben coberta pel metro de tota la ciutat (tot l'àmbit al voltant de la Sagrera).
Hi havia també la opció de connectar amb Plaça Molina en comptes de Gràcia, que no sé si s'ha analitzat amb prou deteniment, i que no sé si hagués tingut el mateix cost que dur-la a Gràcia.
Tampoc acabo de veure clara l'elecció de la ruta. Si el que es vol perllongar és el servei de metro (la L8), per què no fer-la parar a Rocafort?
Tampoc acabo de veure clara l'explotació del tram que tenen en ment. Els serveis R5 i R6 seguiran sense oferir temps de trajecte atractius pel Bages i l'Anoia (ni tampoc per la riba esquerra al nord de... Sant Vicenç dels Horts/Can Ros a tot estirar), però si a més agafen i els allarguen fins a Gràcia, el recorregut entre Gràcia i totes les destinacions més enllà de Sant Boi/Molí Nou tampoc serà particularment atractiu... i no tinc gens clar el tema de les freqüències, perquè si volen portar la L8 a Gràcia, llavors la parada a Magòria de tots els trens serà absolutament obligatòria, cosa que alentiria encara més els serveis actuals de Manresa i Igualada (i fins i tot els de Martorell, Olesa i Can Ros), ja prou lents i penalitzats per haver de fer totes les parades... i si deixen els R5 i R6 (i S4 i S8 també?) a Plaça Espanya, llavors el tram que més necessitarà el servei pur de metro (Plaça Espanya-Gràcia), no tindrà bones freqüències.
És més necessari això que no la L2 entre Sant Antoni i Parc Logístic + automatització de la L2 + connexió amb la L9?
És més necessari això que no la prolongació de la L3 entre Trinitat Nova i Trinitat Vella? Més barat segur que no ho és...
És més necessari això que no que acabin d'una punyetera vegada la prolongació de la L4 entre La Pau i Sagrera? Més barat segur que no ho és...
És més necessari això que no la millora dels ramals Martorell Enllaç-Manresa i Martorell Enllaç-Igualada perquè els trens vagin més ràpid i el servei sigui més atractiu?
Més barat segur que no...
L'única cosa bona que té és que toca Francesc Macià i Hospital Clínic, sí. Però per anar on va, és la millor opció?
Per què FGC evita Sants Estació?
En resum:
Tot això em sembla un sofregit, en el sentit que simplement agafen un projecte del pla "pendent de tota la vida" i diuen que faràn això i allò a Barcelona ciutat per fer notícia (i també perquè suposo que entre casos de corrupció i enquestes electorals, ja deuen començar a estar una mica desesperats...).
I sent malèvols, també em sembla una reinterpretació barrejada, deconstruïda i sofregida de certes propostes sorgides aquí al Fotracat i a altres fórums.
Certes coses em sonen massa...
I sent encara més malèvols: és més necessari això que no que acabin la L9/L10 d'una punyetera vegada, ni que només fós per tots els diners que ens ha costat (i el que queda!)?
Crec que en part hi ha politiqueig primari curt de vista.trensmat wrote:Es molt estrany que FGC no vulgui fer una estació a Sants amb la possibilitat de fer enllaç amb la estació de Sants.