Seguiment unitats 111 de FGC
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
I no se sap encara res del comiat de les 111? Si el sr. Ticó va dir que les retirarien a mitjans d'aquest mes, a can FGC continuen no dient res sobre el tema... i mitjans de gener estem parlant de que hauria de ser a partir del 10-15 de gener, però de moment, la situació que tenim és que totes les unitats 114 ja es troben en servei comercial, i només queda un parell d'unitats 111 en servei... No m'agrada la gestió que està fent FGC pel tema del comiat d'aquestes unitats.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Els hi vaig preguntar l'altre dia i em van dir el de sempre: es preservarà una unitat i es farà un acte de comiat, i que tant prompte com sapigueren la data ho dirien. Un poc més d'informació, si us plau.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Amb la tracció sang això no passava
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
El fet de tenir 5 trens, es per que en un futur en teoria no gaire llunyà, L7 farà només el recorregut entre Gràcia i Av. Tibidavo, i sols necessitaria com a molt 3 trens.Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.Miquel wrote:Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari.Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
No m'has entès.raulitinbcn wrote:No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.Miquel wrote:Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari.Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.
La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.
Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.Miquel wrote:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.
La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.
Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Si es limita L7, el tram perd freqüència (menys trens) i amb la resta de trens s'ha d'absorbir tot el passatge que portin els trens de L7 i el nou que sorgeixi entre Gràcia i Catalunya (més aglomeracions).oriolp13 wrote:La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.Miquel wrote:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.
La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.
Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
Es cert que l'accés a Via 2-4 no es ni de bon tros gaire adient. Però a l'altre banda de l'estació hi ha un passadís que de manera excepcional i controlada podria utilitzar-se. Els cisallament seria el "problema" principal.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Jo que utilitzo força l'L7, a mi no em faria gens de gràcia que es limiti a Gràcia sincerament... jo prefereixo no tocar-ho.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.
Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Els trens de L7 no passegen aire.Granolleri wrote:Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.
Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
La idea de limitar L7 a Gràcia de manera permanent se suposa que arribarà algun dia. En aquell cas no cal cap llançadora ja que s'eliminen de la malla els trens de L7 per encabir-hi més trens de la S1, S2, S5 i S55 (Els L6 es limitarien a Sarrià) i així absorbir tot el passatge de les línies urbanes.
Jo només em referia a una solució en cas de falta de material a L7 en la configuració actual.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.Miquel wrote:Els trens de L7 no passegen aire.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Aviam, crec que no m'has entès. No dic pas que ho facin, sols que en l'hipotètic cas que la línia es quedi temporalment sense material suficient pot ser una opció a tenir en compte en hores d'aglomeració. Ja que estàs traslladant tot el passatge d'un tren a un altre que ja de per si, baixa prou carregat. Detalls per reduir les molèsties a l'usuari, res més.Granolleri wrote:És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.Miquel wrote:Els trens de L7 no passegen aire.
Com ja vaig dir, el més fàcil és no fer res (com quasi sempre, vaja) i el passatge ja se les apanyarà com pugui, si han d'anar com bèsties fins a Catalunya, no passa res.
El metro de Barcelona amb motoristes!
-
- N6
- Posts: 180
- Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
- Location: Esquerra de l'Eixample
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Ahir a la tarda la 111.07 a la L7.
Amb la tracció sang això no passava
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Avui havia una 111 a la L7.
- raulitinbcn
- N8
- Posts: 1172
- Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- Location: Barcelina
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Doncs sobre les 20.20 ha arribat a la via 5 de Catalunya, la 111.07 amb el cartell de RESERVAT. Després de descarregar passatge, ha sortit cap al COR.sag470 wrote:Avui havia una 111 a la L7.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Autobuseros Magazín -
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Aquest matí ha fet el servei de les 7.54 de Pl.Catalunya. Lhe creuada a Pàdua desde un 114.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Ahir a la tarda vaig passar en tren per Rubí i vaig veure 3 unitats de 111.
Dels tres trens, un no tenia el cotxe motor del costat Barcelona, si no recordo malament, la unitat era la 111.04. No vaig veure enlloc un cotxe motor aïllat, així que ves a saber...
Els altres dos em va semblar veure'ls junts, un d'ells em va semblar que era la 111.13 i l'altre no vaig tenir temps de caçar-li el número. Això sí, estaven sencers, per tant suposo que aquestes dues unitats poder són les que encara no estan retirades.
Hem arribat a l'estiu i FGC encara no ha dit ni piu...
Dels tres trens, un no tenia el cotxe motor del costat Barcelona, si no recordo malament, la unitat era la 111.04. No vaig veure enlloc un cotxe motor aïllat, així que ves a saber...
Els altres dos em va semblar veure'ls junts, un d'ells em va semblar que era la 111.13 i l'altre no vaig tenir temps de caçar-li el número. Això sí, estaven sencers, per tant suposo que aquestes dues unitats poder són les que encara no estan retirades.
Hem arribat a l'estiu i FGC encara no ha dit ni piu...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
M'han fet saber que el 23 de setembre serà el viatge de comiat de les 111.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Moltes gràcies per la informació. Saps si serà matí o tarda?