Seguiment unitats 111 de FGC

Per a tot tipus de material rodant, avistaments, seguiments, etc. de qualsevol empresa ferroviària (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Para todo tipo de material rodante, avistamientos, seguimientos, etc. de cualquier empresa ferroviaria (RENFE, FGC, TMB, TRAM...).
Post Reply
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Renfe451 »

I no se sap encara res del comiat de les 111? Si el sr. Ticó va dir que les retirarien a mitjans d'aquest mes, a can FGC continuen no dient res sobre el tema... i mitjans de gener estem parlant de que hauria de ser a partir del 10-15 de gener, però de moment, la situació que tenim és que totes les unitats 114 ja es troben en servei comercial, i només queda un parell d'unitats 111 en servei... No m'agrada la gestió que està fent FGC pel tema del comiat d'aquestes unitats.
User avatar
fgc113
N8
N8
Posts: 1033
Joined: Monday 09/06/2014 14:05
Location: Borriana-les Alqueries (C6)

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by fgc113 »

Els hi vaig preguntar l'altre dia i em van dir el de sempre: es preservarà una unitat i es farà un acte de comiat, i que tant prompte com sapigueren la data ho dirien. Un poc més d'informació, si us plau.
Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Baró de MunChausson »

Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Amb la tracció sang això no passava
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
El fet de tenir 5 trens, es per que en un futur en teoria no gaire llunyà, L7 farà només el recorregut entre Gràcia i Av. Tibidavo, i sols necessitaria com a molt 3 trens.

Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari. :nose
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by raulitinbcn »

Miquel wrote:
Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari. :nose
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

raulitinbcn wrote:
Miquel wrote:
Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari. :nose
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.

La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.

Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
El metro de Barcelona amb motoristes!
oriolp13
N9
N9
Posts: 2191
Joined: Sunday 13/05/2007 22:44
Location: Llinars del Vallès

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by oriolp13 »

Miquel wrote:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.

La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.

Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.
Salutacions,

Oriol
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

oriolp13 wrote:
Miquel wrote:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.

La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.

Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.
Si es limita L7, el tram perd freqüència (menys trens) i amb la resta de trens s'ha d'absorbir tot el passatge que portin els trens de L7 i el nou que sorgeixi entre Gràcia i Catalunya (més aglomeracions).
Es cert que l'accés a Via 2-4 no es ni de bon tros gaire adient. Però a l'altre banda de l'estació hi ha un passadís que de manera excepcional i controlada podria utilitzar-se. Els cisallament seria el "problema" principal.
El metro de Barcelona amb motoristes!
User avatar
Renfe451
N9
N9
Posts: 1932
Joined: Tuesday 01/08/2006 12:12
Location: Barcelona
Contact:

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Renfe451 »

Jo que utilitzo força l'L7, a mi no em faria gens de gràcia que es limiti a Gràcia sincerament... jo prefereixo no tocar-ho.
Granolleri

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Granolleri »

Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.

Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

Granolleri wrote:Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.

Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Els trens de L7 no passegen aire.
La idea de limitar L7 a Gràcia de manera permanent se suposa que arribarà algun dia. En aquell cas no cal cap llançadora ja que s'eliminen de la malla els trens de L7 per encabir-hi més trens de la S1, S2, S5 i S55 (Els L6 es limitarien a Sarrià) i així absorbir tot el passatge de les línies urbanes.

Jo només em referia a una solució en cas de falta de material a L7 en la configuració actual.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Granolleri

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Granolleri »

Miquel wrote:Els trens de L7 no passegen aire.
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

Granolleri wrote:
Miquel wrote:Els trens de L7 no passegen aire.
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.
Aviam, crec que no m'has entès. No dic pas que ho facin, sols que en l'hipotètic cas que la línia es quedi temporalment sense material suficient pot ser una opció a tenir en compte en hores d'aglomeració. Ja que estàs traslladant tot el passatge d'un tren a un altre que ja de per si, baixa prou carregat. Detalls per reduir les molèsties a l'usuari, res més.

Com ja vaig dir, el més fàcil és no fer res (com quasi sempre, vaja) i el passatge ja se les apanyarà com pugui, si han d'anar com bèsties fins a Catalunya, no passa res. :martell1
El metro de Barcelona amb motoristes!
Baró de MunChausson
N6
N6
Posts: 180
Joined: Sunday 31/12/2006 17:23
Location: Esquerra de l'Eixample

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Baró de MunChausson »

Ahir a la tarda la 111.07 a la L7.
Amb la tracció sang això no passava
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by sag470 »

Avui havia una 111 a la L7.
User avatar
raulitinbcn
N8
N8
Posts: 1172
Joined: Tuesday 21/02/2012 13:54
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Location: Barcelina

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by raulitinbcn »

sag470 wrote:Avui havia una 111 a la L7.
Doncs sobre les 20.20 ha arribat a la via 5 de Catalunya, la 111.07 amb el cartell de RESERVAT. Després de descarregar passatge, ha sortit cap al COR.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -
User avatar
sag470
N9
N9
Posts: 1902
Joined: Friday 28/12/2007 16:49

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by sag470 »

Aquest matí ha fet el servei de les 7.54 de Pl.Catalunya. Lhe creuada a Pàdua desde un 114.
Miquel
Administrador
Posts: 4428
Joined: Monday 14/05/2007 19:17
Location: Barcelona

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Miquel »

Ahir a la tarda vaig passar en tren per Rubí i vaig veure 3 unitats de 111.

Dels tres trens, un no tenia el cotxe motor del costat Barcelona, si no recordo malament, la unitat era la 111.04. No vaig veure enlloc un cotxe motor aïllat, així que ves a saber...
Els altres dos em va semblar veure'ls junts, un d'ells em va semblar que era la 111.13 i l'altre no vaig tenir temps de caçar-li el número. Això sí, estaven sencers, per tant suposo que aquestes dues unitats poder són les que encara no estan retirades.

Hem arribat a l'estiu i FGC encara no ha dit ni piu...
El metro de Barcelona amb motoristes!
Granolleri

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by Granolleri »

M'han fet saber que el 23 de setembre serà el viatge de comiat de les 111.
User avatar
metring
Administrador
Posts: 23226
Joined: Saturday 04/03/2006 13:28
Location: Fabra i Puig

Re: Seguiment unitats 111 de FGC

Post by metring »

Moltes gràcies per la informació. Saps si serà matí o tarda?
Post Reply

Return to “Material rodant ferroviari / Material rodante ferroviario”