Page 6 of 18
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 09/01/2015 16:52
by Renfe451
I no se sap encara res del comiat de les 111? Si el sr. Ticó va dir que les retirarien a mitjans d'aquest mes, a can FGC continuen no dient res sobre el tema... i mitjans de gener estem parlant de que hauria de ser a partir del 10-15 de gener, però de moment, la situació que tenim és que totes les unitats 114 ja es troben en servei comercial, i només queda un parell d'unitats 111 en servei... No m'agrada la gestió que està fent FGC pel tema del comiat d'aquestes unitats.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 09/01/2015 18:22
by fgc113
Els hi vaig preguntar l'altre dia i em van dir el de sempre: es preservarà una unitat i es farà un acte de comiat, i que tant prompte com sapigueren la data ho dirien. Un poc més d'informació, si us plau.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Saturday 10/01/2015 19:12
by Baró de MunChausson
Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Saturday 10/01/2015 20:33
by Miquel
Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
El fet de tenir 5 trens, es per que en un futur en teoria no gaire llunyà, L7 farà només el recorregut entre Gràcia i Av. Tibidavo, i sols necessitaria com a molt 3 trens.
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Saturday 10/01/2015 21:17
by raulitinbcn
Miquel wrote:Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari.
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Saturday 10/01/2015 21:51
by Miquel
raulitinbcn wrote:Miquel wrote:Baró de MunChausson wrote:Jo el que tampoc no acabo de veure clar és que FGC es quedi amb només 5 trens autoritzats per la L7. Si hi hagués una fatalitat mecànica que immobilitzés 2 vehicles de cop no podrien fer el servei. Ho trobo una mica agafat pels pèls...
Jo tampoc ho veig clar, però suposo que si 2 114 fallen, o suprimeixen tots els serveis d'un tren, o limiten la L7 fins a Gràcia, havent-hi una llançadora entre Gràcia i Catalunya servida per 112 o 113. Ara per ara, a les dolentes sortirà al rescat alguna 111 sempre que sigui necessari.
No calen llançadores. Ja hi ha serveis de l'S1, S2 i L6 que s'hi aturen, a més dels S5/S55.
En sistema de llançadores ja funciona a diari, al matí, la L6. Per això la via 1 de Pl. Catalunya, s'usa per fer els S5 i S55
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.
La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.
Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Sunday 11/01/2015 12:23
by oriolp13
Miquel wrote:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.
La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.
Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Sunday 11/01/2015 13:26
by Miquel
oriolp13 wrote:Miquel wrote:
No m'has entès.
Si la L7 queda limitada a Gràcia, tens dos "forats" a la malla entre Gracia i Catalunya que no s'utilitzen i es aquí que surt el plantejament de que fer amb aquests "forats".
Si no es volen trencar gaire la closca, el més simple es no oferir el servei, el problema d'això es que s'acumularà més gent.
La opció numero dos es omplir un (o els dos) dels dos "forats" per posar-hi un servei que absorbeixi el passatge de L7 entre Plaça Catalunya i Gràcia. Sols cal que surti de la via 2 de Plaça Catalunya i invertir la marxa a la via 4 de l'estació de Gràcia. (Ja que els L7 usarien la via 3) utilitzant els mateixos horaris.
Aquesta opció no afecta al servei normal de la S1, S2, S5, S55 i L6, llevat poder que calgui que esperin un momentet de més a Gracia si el tren en sentit ascendent ha de fer el cisellament cap a via 4, a banda evitaria aglomeracions ja que els trens d'aquestes línies no hauria d'absorbir el flux de passatge de L7 ni el que entri de nou en aquells "forats".
La gent que se't pot acumular és mínima, ja que les freqüències elevades que hi ha al tram Pl. Catalunya-Gràcia ho evitarien. Per altra banda amb aquesta fórmula que dius tu tens els problemes de cisallaments i alhora que els passatgers que vulguin anar a la L7 i els que venen de la L7 han de pujar i baixar escales per creuar les vies 1 i 2, en canvi, si no hi han llançadores tots els passatgers que vulguin agafar la L7 simplement arriben per la via 1 i creuen l'andana fins la via 3, havent només de creuar per el pas superior els que facin L7 > Provença / Pl. Catalunya, no generant-se així dos fluxos de passatgers que van en direccions oposades (i més en una estació on les escales per pujar al vestíbul no són extremadament amples.
Si es limita L7, el tram perd freqüència (menys trens) i amb la resta de trens s'ha d'absorbir tot el passatge que portin els trens de L7 i el nou que sorgeixi entre Gràcia i Catalunya (més aglomeracions).
Es cert que l'accés a Via 2-4 no es ni de bon tros gaire adient. Però a l'altre banda de l'estació hi ha un passadís que de manera excepcional i controlada podria utilitzar-se. Els cisallament seria el "problema" principal.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Sunday 11/01/2015 21:44
by Renfe451
Jo que utilitzo força l'L7, a mi no em faria gens de gràcia que es limiti a Gràcia sincerament... jo prefereixo no tocar-ho.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Sunday 11/01/2015 23:30
by Granolleri
Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.
Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Sunday 11/01/2015 23:45
by Miquel
Granolleri wrote:Cal recordar que la idea principal de la reforma de Sant Gervasi/Plaça Molina era per tal que els viatgers del ramal d'Avinguda Tibidabo fessin el transbord allà en sentit Plaça Catalunya i no a Gràcia.
Igualment, si es fes no seria per fer llançadores a Gràcia, que només passejarien aire i enviarien la malla a pastar fang (amb perdó), sinó per reforçar el servei cap al Vallès, que és el que sí neccesita de debò un augment de servei en hora punta. Si no mal recordo, hi havia la idea de fer un tren cada 3' a Rubí/UAB i cada 6' a Sabadell i Terrassa.
Els trens de L7 no passegen aire.
La idea de limitar L7 a Gràcia de manera permanent se suposa que arribarà algun dia. En aquell cas no cal cap llançadora ja que s'eliminen de la malla els trens de L7 per encabir-hi més trens de la S1, S2, S5 i S55 (Els L6 es limitarien a Sarrià) i així absorbir tot el passatge de les línies urbanes.
Jo només em referia a una solució en cas de falta de material a L7 en la configuració actual.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Sunday 11/01/2015 23:48
by Granolleri
Miquel wrote:Els trens de L7 no passegen aire.
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Monday 12/01/2015 0:24
by Miquel
Granolleri wrote:Miquel wrote:Els trens de L7 no passegen aire.
És clar que no, però limitar els trens de la L7 per substituïr-los per llançadores Barcelona-Gràcia em sembla un disbarat.
Aviam, crec que no m'has entès. No dic pas que ho facin, sols que en l'hipotètic cas que la línia es quedi temporalment sense material suficient pot ser una opció a tenir en compte en hores d'aglomeració. Ja que estàs traslladant tot el passatge d'un tren a un altre que ja de per si, baixa prou carregat. Detalls per reduir les molèsties a l'usuari, res més.
Com ja vaig dir, el més fàcil és no fer res (com quasi sempre, vaja) i el passatge ja se les apanyarà com pugui, si han d'anar com bèsties fins a Catalunya, no passa res.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 23/01/2015 7:49
by Baró de MunChausson
Ahir a la tarda la 111.07 a la L7.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 30/01/2015 21:52
by sag470
Avui havia una 111 a la L7.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 30/01/2015 22:22
by raulitinbcn
sag470 wrote:Avui havia una 111 a la L7.
Doncs sobre les 20.20 ha arribat a la via 5 de Catalunya, la 111.07 amb el cartell de RESERVAT. Després de descarregar passatge, ha sortit cap al COR.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Saturday 31/01/2015 2:12
by sag470
Aquest matí ha fet el servei de les 7.54 de Pl.Catalunya. Lhe creuada a Pàdua desde un 114.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Wednesday 24/06/2015 12:06
by Miquel
Ahir a la tarda vaig passar en tren per Rubí i vaig veure 3 unitats de 111.
Dels tres trens, un no tenia el cotxe motor del costat Barcelona, si no recordo malament, la unitat era la 111.04. No vaig veure enlloc un cotxe motor aïllat, així que ves a saber...
Els altres dos em va semblar veure'ls junts, un d'ells em va semblar que era la 111.13 i l'altre no vaig tenir temps de caçar-li el número. Això sí, estaven sencers, per tant suposo que aquestes dues unitats poder són les que encara no estan retirades.
Hem arribat a l'estiu i FGC encara no ha dit ni piu...
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 11/09/2015 0:11
by Granolleri
M'han fet saber que el 23 de setembre serà el viatge de comiat de les 111.
Re: Seguiment unitats 111 de FGC
Posted: Friday 11/09/2015 14:34
by metring
Moltes gràcies per la informació. Saps si serà matí o tarda?