trensmat wrote:Como dice Don Ramón aqui hay mucha fobia a comprar material nuevo y mucha afición al tunear el material viejo e incomodo como son las 447 PMR que tienen una velocidad máxima de 140 KM por Hora
Per començar, no es tracta de "tunejar" sinó de modernitzar.
En segon lloc, no es tracta de posar coses velles perquè sí si no de complir els objectius que es van fixar quan es va comprar el material. Els trens actuals tenen una vida útiñl de com a mínim 30 anys. Les 447 van construir-se entre 1993 i 2001, per la qual cosa són trens que tenen una vida útil mínima de 10 anys o més. En cap cas són trens a retirar.
En tercer lloc, i com a conseqüència de l'anterior punt, el que no tindria cap mena de sentit seria gastar-se enormes quantitats de diners en comprar trens nous quan resulta que tenim trens en perfecte estat que es podririen a les cotxeres. I més com està l'economia del país.
I si no us convenço, ho explicaré d'una altra manera. Fa poc van emetre un "Salvados" dedicat a la conciliació laboral, on s'entrevistava a un català que havia anat a viure a Suècia i explicava les excel·lències del sistema educatiu del país (una de les coses per les quals va deixar Catalunya), a anys llum d'aquí, i que els permet ser el país capdavanter del món en molts aspectes en aquests moments. En un moment de l'entrevista l'Évole li preguntava com es podien permetre finançar un sistema com aquell, i el noi contestava més o menys això: "mira, nosaltres aquí tenim tramvies de fa 50 anys, ben mantinguts, que compleixen perfectament el seu servei. No ens cal gastar-nos quantitats indecents de diners en nous i lluents AVEs, perquè no els necessitem per a res".
Òbviament no tot és això, però sí té bona part de raó. I és que senyors, això és cultura. La resta... és tercermundisme.