Re: Retards, avaries i deficiències en el servei de RENFE
Posted: Tuesday 21/02/2017 16:18
Tot s'hi val per a que et facin un tunelet per després enriquir-te amb els terrenys alliberats.
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
El Ministre De la Serna només ha trucat per proposar millorar els tancaments i fer nous passos subterranis, no per soterrar la via (és preferible fer nous passos mes segurs abans que no pas soterrar). Es podria fer alguna cosa semblant, com a Tarragona i el seu pas a nivell del port, que van suprimir el pas a nivell i van posar un subterrani molt ben fet, amb escales mecàniques i ascensors.Guigui wrote:El problema és que, segons surt publicat als diaris, el Ministro l'ha trucat prometent-li caramelets. Així, aquesta irresponsable continuarà sentint-se carregada de raons.
Diari de Girona, 23 de febrer de 2017 wrote: Almenys 2 hores de retard en els trens de rodalies per una protesta a Montcada
[...]
Pitjor encara: no només aprofiten un suïcidi per reclamar una inversió en infrastructures, cosa ja prou baixa, sinó que a més tenen la barra de fer-ho durant hores, molestant als passatgers que sí que paguen el bitllet, perquè precisament (i per a qui no ho sàpiga), quatre de les cinc estacions de Montcada són imants de frau.wefer wrote:Només dues paraules per definir el que està passant a Montcada i Reixac: POPULISME i DEMAGÒGIA.
No t'enganyis. La gent no pensa en el soterrament a cada instant.Javi M wrote:No entenc el teu argument. Què té a veure una cosa amb l'altra?
O bé mira-t'ho del revés (a mi em sembla igual d'invàlid, que consti): no es mereixen soterrament perquè no paguen bitllet, o no paguen perquè senten que no posen remei al seu problema urbanístic? L'ou o la gallina?
No poden tenir més barra l'Ajuntament de Montcada i la Generalitat!CCMA wrote:La Generalitat obre expedient a Renfe per no avisar de la protesta de Montcada i Reixac
Rull creu que la companyia no va actuar amb "diligència" en no preveure sistemes alternatius de transport
El Departament de Territori i Sostenibilitat obrirà un expedient informatiu a Renfe per no avisar els viatgers de la protesta a l'estació de Montcada i Reixac després de l'atropellament mortal d'un jove de 16 anys el dia abans. Segons han indicat fonts del Departament, no comportarà cap sanció.
El conseller Josep Rull ha explicat que la companyia no va actuar amb "diligència" i afegeix que "hauria hagut d'informar adequadament els usuaris perquè sabia del cert que es tallaria la via", a més d'haver previst "sistemes alternatius" de transport.
90 trens i 11.000 passatgers afectats
La protesta va afectar un total de 90 trens de diverses línies i 11.000 passatgers, segons la companyia Renfe.
Aquest divendres, Renfe ha negat que no avisés els viatgers de les afectacions que podia provocar la manifestació i ha assegurat que va informar mitjançant els canals habituals, com xarxes socials, app i missatges per megafonia, a més de deixar clar que era "inviable" habilitar un transport alternatiu per als 11.000 viatgers afectats.
La manifestació de dimecres al vespre
La manifestació que va tallar les línies R2 i R11 va començar dimecres al vespre i es va allargar unes quatre hores, fins gairebé la mitjanit, fet que va provocar que els viatgers es quedessin atrapats dins dels combois i arribessin de matinada a les seves destinacions.
A més, els manifestants van tallar una hora l'estació de Montcada i Reixac-Manresa, per on passen les línies R4 i R7. Entre els dos talls, es van produir retards superiors als 180 minuts i als 60 minuts, respectivament.
Per la seva banda, l'Ajuntament de Montcada i Reixac va assegurar aquest dijous que Renfe era coneixedora de les "possibles afectacions" per les mobilitzacions dels veïns del municipi per demanar el soterrament de les vies després de l'atropellament del jove de 16 anys.
El consistori va qualificar de "falses" les explicacions que la companyia va donar als usuaris afectats. En aquest sentit, l'alcaldessa, Laura Campos, va dir que era "vergonyós i indignant" que Renfe traslladés a l'Ajuntament i als cossos policials "la seva incapacitat d'organització i la manca de previsió del servei sense oferir alternatives als seus usuaris".
437.001 wrote:No t'enganyis. La gent no pensa en el soterrament a cada instant.
Els passatgers de Montcada no paguen per les mateixes raons que a Cunit tampoc paguen.
O a Mollet-Sant Fost. O a Barcelona-Estació de França. O a Palautordera. O a Sant Celoni.
I en canvi, a cap d'aquestes estacions la gent demana soterrament. Ni hi ha tants atropellaments...
Javi M wrote:O bé mira-t'ho del revés (a mi em sembla igual d'invàlid, que consti)
A Sant Feliu la gent surt en massa per la vora de la via fins al pas a nivell, estalviant-se així haver de creuar les vies dues vegades per passos inferiors, tots dos sense ascensors ni escales mecàniques. Evidentment hi ha gent que es cola, però dubto que més que a qualsevol altra estació on sigui físicament possible fer-ho —més que res, perquè a BCN s'ha de validar per a sortir—.fgc113 wrote:El mateix cas a Sant Feliu. La majoria de la gent entra i surt de l'estació pel pas a nivell, fins i tot abans que el tren hagi arrancat, passant per davant d'ell. O si no salten les tanques del voltant de l'edifici de viatgers, que també caldria canviar.
És cert que la gent surt de l'estació pel pas a nivell, però també n'hi ha prou que hi entra (o almenys era així els mesos que vaig estar allà). I sobre les tanques de l'aparcament, parlava de memòria, perquè fa quasi dos anys que no hi passe. Bona notícia en tot cas, perquè saltant les tanques passava prou gent.Javi M wrote:A Sant Feliu la gent surt en massa per la vora de la via fins al pas a nivell, estalviant-se així haver de creuar les vies dues vegades per passos inferiors, tots dos sense ascensors ni escales mecàniques. Evidentment hi ha gent que es cola, però dubto que més que a qualsevol altra estació on sigui físicament possible fer-ho —més que res, perquè a BCN s'ha de validar per a sortir—.fgc113 wrote:El mateix cas a Sant Feliu. La majoria de la gent entra i surt de l'estació pel pas a nivell, fins i tot abans que el tren hagi arrancat, passant per davant d'ell. O si no salten les tanques del voltant de l'edifici de viatgers, que també caldria canviar.
El punt feble de les tanques a la zona de l'aparcament el van solucionar fa poc, i per allà s'hi ha d'estar molt en forma per a poder-s'hi colar. Ara només és fàcil fer-ho pel pas a nivell, cosa que no té fàcil solució.
Instal·lar tanques fins a la vora de l'andana i algun sistema de punxes o similar a la zona de vies que n'impedeixi el pas seria molt difícil i/o polèmic?Javi M wrote:437.001 wrote:No t'enganyis. La gent no pensa en el soterrament a cada instant.
Els passatgers de Montcada no paguen per les mateixes raons que a Cunit tampoc paguen.
O a Mollet-Sant Fost. O a Barcelona-Estació de França. O a Palautordera. O a Sant Celoni.
I en canvi, a cap d'aquestes estacions la gent demana soterrament. Ni hi ha tants atropellaments...Javi M wrote:O bé mira-t'ho del revés (a mi em sembla igual d'invàlid, que consti)A Sant Feliu la gent surt en massa per la vora de la via fins al pas a nivell, estalviant-se així haver de creuar les vies dues vegades per passos inferiors, tots dos sense ascensors ni escales mecàniques. Evidentment hi ha gent que es cola, però dubto que més que a qualsevol altra estació on sigui físicament possible fer-ho —més que res, perquè a BCN s'ha de validar per a sortir—.fgc113 wrote:El mateix cas a Sant Feliu. La majoria de la gent entra i surt de l'estació pel pas a nivell, fins i tot abans que el tren hagi arrancat, passant per davant d'ell. O si no salten les tanques del voltant de l'edifici de viatgers, que també caldria canviar.
El punt feble de les tanques a la zona de l'aparcament el van solucionar fa poc, i per allà s'hi ha d'estar molt en forma per a poder-s'hi colar. Ara només és fàcil fer-ho pel pas a nivell, cosa que no té fàcil solució.
Jo voto per franc-tiradors dels Mossos, Guàrdia Urbana o policia local, segons correspongui.oriolp13 wrote:Instal·lar tanques fins a la vora de l'andana i algun sistema de punxes o similar a la zona de vies que n'impedeixi el pas seria molt difícil i/o polèmic?
Bona idea, per aquí no creua ni cristoPlatanito wrote:Jo voto per franc-tiradors dels Mossos, Guàrdia Urbana o policia local, segons correspongui.oriolp13 wrote:Instal·lar tanques fins a la vora de l'andana i algun sistema de punxes o similar a la zona de vies que n'impedeixi el pas seria molt difícil i/o polèmic?