Re: Afectacions del coronavirus SARS-CoV-2 als transports
Posted: Monday 20/04/2020 0:53
(.....................)
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Fran-Ikarus wrote: ↑Monday 20/04/2020 1:07 La normativa entró en vigor el 1 de enero (en la práctica el 2 de enero, al ser el 1 festivo). Lo que se ha pospuesto, concretamente hasta 1 mes después de la finalización del estado de alarma (sea ésta cuando sea) es la aplicación de sanciones por incumplirla:
https://www.lavanguardia.com/motor/actu ... larma.html
He leído la frase varias veces, pero la debo haber entendido mal, sin duda...França451 wrote: ↑Monday 27/04/2020 12:44Vuelvo a decir que en casos como éste, a todos los trabajadores que luchan contra el coronavirus, sanitarios, policía, bomberos, ejército, etc, vergüenza les tendría que dar que casos que no pueden por la circunstancia que sea tener en un lugar alojados, les tengan sueltos, acosándoles como si de conejos heridos de caza se tratase.
Per una banda, jo no ho sé bé, i em costa de creure que la majoria de gent tampoc. I, per l'altra, dubto molt, però moltíssim, que el 95% de lloguers es relloguin (aquí i a la Xina Popular, que deia aquell; o en Pequín y en Pocón, que deia aquella altra).
Renfe reajusta l’oferta al servei de Rodalies de Catalunya a partir de dilluns 27 d’abril
A partir de dilluns 27 d’abril, Renfe reajusta el seu servei a les línies R1, R2, R3 i R4 oferint un 71% del servei en hora punta i un 61% la resta de la jornada. Aquesta mesura s’ha pres de forma coordinada amb el titular del servei i segueix els paràmetres marcats per les autoritats. La resta de línies de Rodalies de Catalunya segueixen amb l’oferta actual.
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... esures2704
Avui s'ha publicat en el Boletín Oficial del Estado (BOE) l'Ordre del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) que estableix l'obligatorietat d'ús de mascaretes que cobreixin nas i boca a tots els usuaris dels serveis de transport públic i col·lectiu, tant terrestre, com a autobús, taxi, VTC i ferrocarril, com al transport aeri i marítim.
L'Ordre determina així mateix que els treballadors dels serveis de transport que tinguin contacte directe amb els passatgers també hauran d'anar proveïts de mascaretes, així com tenir accés a solucions hidroalcohòliques.
D'altra banda, l'Ordre estableix nous criteris d'ocupació per al transport terrestre.
D'aquesta manera, en els vehicles de turisme particulars podran viatjar dues persones per cada fila de seients, sempre que usin mascaretes i respectin la màxima distància possible entre ocupants. Aquest mateix criteri serà aplicable per al transport privat complementari realitzat en vehicles de turisme, que és aquell que realitzen les empreses per al seu personal amb mitjans propis de transport.
Aquesta possibilitat s'estén a altres vehicles que disposin únicament d'una fila de seients, com a cabines de vehicles pesants, furgonetes o similars, en la qual podran viatjar dues persones sempre que utilitzin la corresponent mascareta. En cas contrari, únicament podrà viatjar el conductor.
D'altra banda, en els transports públics de viatgers realitzats en vehicles de turisme, és a dir, taxi i VTC, podran desplaçar-se dues persones per cada fila de seients, excepte en la del conductor, en la qual només viatjarà ell mateix.
En el cas de transport amb autobús i en ferrocarril es distingeixen dues casuístiques diferents:
• En vehicles o vagons en els quals tots els ocupants hagin d'anar asseguts, l'ocupació màxima es fixa en el 50% dels seients disponibles, mantenint sempre buida la fila posterior a la butaca del conductor en el supòsit d'autobusos.
• En el cas que també existeixi la possibilitat de transportar viatgers dempeus, s'estableix com a referència d'ocupació dos viatgers per metre quadrat en aquestes zones i el 50% dels seients disponibles.
També es recullen disposicions que tenen per objecte garantir que es produeixi un moviment d'ordenat de viatgers en les estacions, intercanviadors de transport, aeroports o estacions marítimes, a fi d'evitar aglomeracions, així com el reforç de les mesures informatives sobre la necessitat de mantenir la distància de seguretat i mesures d'higiene.
I finalment, les administracions competents podran modificar els horaris comercials en el cas que sigui necessari per a reduir la intensitat de la demanda de transport públic en les hores punta dels seus respectius territoris
S’adjunta llistat de municipis en els quals, a partir de demà, es realitzarà distribució de mascaretes per a l'ús del transport.
Més info: http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... ascarillas
A partir de dilluns 11 de maig, Renfe incrementa els dies laborables l’oferta al servei de rodalia de Barcelona en hora punta fins el 90% i del 87% durant la resta de la jornada. Aquesta mesura s’ha pres de forma coordinada amb el titular del servei i segueix els paràmetres marcats per les autoritats. Tant el cap de setmana com a la resta de línies de Rodalies de Catalunya es segueix prestant l’oferta actual.
Durant aquesta última setmana els serveis de Rodalies han registrat un descens diari de demanda que ha està rondant el -86%. D’aquesta manera es manté com a màxim, un nivell d’ocupació que representi un 50% de la capacitat màxima. Així doncs, es respecta el propòsit de mantenir distàncies entre els viatgers recomanades per les autoritats sanitàries.
Es manté la situació a les línies R3, RT1, RT2, R7 i RG1.
http://rodalies.gencat.cat/ca/alteracio ... rvei_11_05