Re: Peatges a Catalunya
Posted: Tuesday 10/07/2018 15:08
El conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Damià Calvet, ha afirmat aquest dilluns:
Sobre la vinyeta, Calvet ha defensat aquesta tarifa plana --per temps i no per quilòmetres-- que pagarien els usuaris de les vies d'alta capacitat seguint el criteri que "qui usa i contamina, paga", i que el seu antecessor en el càrrec, Josep Rull, va situar en entre 40 i 100 euros per l'ús il·limitat d'aquestes vies.
Calvet ha xifrat en 160 milions d'euros l'estalvi en el conjunt del sistema de mobilitat de Catalunya amb aquest sistema, al que se sumen l'alliberament de 3.000 milions d'euros en deu anys per millorar el transport públic --300 anuals--, 2.500 milions per resoldre colls d'ampolla i 1.200 milions per a l'ambientalització de la flota.
Sobre la finalització de la concessió de les autopistes, el conseller s'ha referit al ministre de Foment, José Luís Ábalos, que va anunciar al juny que aixecaria els peatges d'acord fossin vencent les concessions.
"No sembla que els nous responsables de Foment sàpiguen com afrontar aquest moment. Nosaltres, si. Cal ser valents i pensar en un canvi de paradigma", ha assegurat Calvet, que vol que es convoqui de forma immediata el grup de treball sobre peatges amb tots els agents implicats.
De mantenir per part de Foment aquesta política, en el cas de Catalunya afectaria el tram Alacant-Tarragona, amb finalització al 31 de desembre de l'2019; l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, que acaba el 31 d'agost de l'2021, i el tram de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, que acaba el 31 d'agost de l'2021.
Font: La Vanguardia i d'altres fonts documentals. Salut!
Sobre la vinyeta, Calvet ha defensat aquesta tarifa plana --per temps i no per quilòmetres-- que pagarien els usuaris de les vies d'alta capacitat seguint el criteri que "qui usa i contamina, paga", i que el seu antecessor en el càrrec, Josep Rull, va situar en entre 40 i 100 euros per l'ús il·limitat d'aquestes vies.
Calvet ha xifrat en 160 milions d'euros l'estalvi en el conjunt del sistema de mobilitat de Catalunya amb aquest sistema, al que se sumen l'alliberament de 3.000 milions d'euros en deu anys per millorar el transport públic --300 anuals--, 2.500 milions per resoldre colls d'ampolla i 1.200 milions per a l'ambientalització de la flota.
Sobre la finalització de la concessió de les autopistes, el conseller s'ha referit al ministre de Foment, José Luís Ábalos, que va anunciar al juny que aixecaria els peatges d'acord fossin vencent les concessions.
"No sembla que els nous responsables de Foment sàpiguen com afrontar aquest moment. Nosaltres, si. Cal ser valents i pensar en un canvi de paradigma", ha assegurat Calvet, que vol que es convoqui de forma immediata el grup de treball sobre peatges amb tots els agents implicats.
De mantenir per part de Foment aquesta política, en el cas de Catalunya afectaria el tram Alacant-Tarragona, amb finalització al 31 de desembre de l'2019; l'AP-2 Saragossa-Mediterrani, que acaba el 31 d'agost de l'2021, i el tram de l'AP-7 entre Tarragona i la Jonquera, que acaba el 31 d'agost de l'2021.
Font: La Vanguardia i d'altres fonts documentals. Salut!