Page 6 of 13

Posted: Thursday 08/02/2007 10:12
by Platanito
wefer wrote: Aquest tipus d'apreciacions no estan permeses al fòrum
Cert. Demano disculpes als usuaris i sol.licito que es procedeixi com convingui en aquests casos.

Posted: Thursday 08/02/2007 10:40
by genissimon
Discrepo, tant la 450 com la 451 poden anar a 140 Km/h.

Per això són ideals també per a fer civis (semidirectes) com les 440r.

Salut !!
Jordilar wrote:
Vmax 440 = 140km/h
Vmax Civia= 120km/h
Vmax 447 = 120km/h
Vmax 450/451 = 110km/h
[...]

Posted: Thursday 08/02/2007 11:25
by neroon
Jordilar wrote: Vmax 450/451 = 110km/h
No se si m'he perdut alguna cosa últimament, però les 450/1 tenen una Vmax de 140 km/h. A mès sent, com sóc, usuari habitual d'aquestes unitats t'asseguro que assoleixen aquesta velocitat amb molta facilitat (amb aquest tema tinc una encesa polémica amb el meu estimat aarongilp :D ). De fet, per potència diria que són capaces d'assolir-ne mès, però m'imagino que els 140 deuen ser una limitació tècnica.

Respecte tot el "pollo" originat pel tema de les 440

Això és per tothom. Tant defensors com detractors de les 440. Totes aquestes unitats tenen oficialment data de caducitat. Cap d'aquestes, juntament amb les 470 passarà de l'any 2009, que és quan se suposa que s'haurà fet el lliurament dels tant dels Civias com del nous trens de mitja distància necessaris per suplir-les. Són dades oficials oferides per la propia Renfe, res de especulacions ni rumors, dades oficials.

Clar, que el Talgo III fa mès de cinc anys que hauria d'haver estat jubilat i vet aquí com roda...

Les 440 han estat i són uns trens magnífics, però obsolets. El concepte de tren polivalent que representava (Hem de recordar que durant la seva historia a Renfe ha servit per fer tot tipus de serveis, des de rodalies fins a mitja i, de vegades, llarga distància) ja ha estat superat fa temps. Com a tal, té els seus aventatges i les seves mancances, però globalment ha resultat ser un tren magnífic al qual li està tocant retirar-se. El problema és que aquesta retirada no està resultant gaire digne al nucli de Barcelona (mireu a la pobre 130M, que ja comença a caure a troços). Tot plegat trist, però necessari.

Salutacions, i relax, que se suposa que hem de ser companys

Posted: Thursday 08/02/2007 13:57
by Albert
Ufff... com està de "calent" aquest tema! Per mi, només cal veure quines característiques té cada un, i pensar quina mena de servei és el que millor pot desenvolupar.

Si les 440 acceleren menys, però arriben a una velocitat punta una mica més alta, estpa clar: serveis amb poques parades i distàncies més llargues. Evidentment això són els antigament anomenats Regionals. I si voleu, també pot ser un CIVIS (quants serveis d'aquests existeixen a BCN?). En quant a la comoditat interior, això ja és un altre tema ... El que no em sembla gaire lògic és fer servir les 440 a la R10, que va en quasi tot el seu traçat per la línia més col·lapsada de Catalunya, i amb estacions bastant pròximes.

Les 447: menys velocitat punta però millor acceleració. Doncs col·loquem-les a fer serveis on, per proximitat entre les parades, la limitació de la velocitat màxima no ens penalitzi massa.

Posted: Thursday 08/02/2007 14:00
by Mako448
Pot ser que les 440R no accelerin massa bè i tampoc frenin massa bé,peró jo els veig un bon tren pels erveis de rodalies,mès que per regionals i tot.
Les 440R són habituals a la R2,R3,R7 i R10 i poquisimes vegades és cola a la R4.Jo personalment no n'he vist mai a la R4(a excepció dels regionals a Lleida),i a la R1 mai n'he vist.
Jo els he vist fent toes les relacions a la R2,a la R3 totes menys la Granollers Canovelles i a la R7 i a la R10.
L´únic que podien posar els seients de les 440R tipus 447,i jo diria que una vegada ,puc posar la mà al foc que vaig pujar a una 440R amb seients 447.
Una altra cosa és que les 440R li cambien els seients i les posem tipus 470,com fan amb les de Puigcerdà,peró aquestes que facin serveis regionals nomès.I les 470 facin regionals a seques,les 448R Regionals Express i alguna altra que portin nova¿449?que facin els CEX.

Posted: Thursday 08/02/2007 14:17
by EUKibo
Pero mako, el tema no es que quedin boniques fent servei de rodalies, el que passa es l'acceleracio que tenen. Els seients es poden reformar i tot l'interior (que de l'interior no em queixo ja que son molt mes comodes que els trens de dos pisos) el problema es tot el mecanisme motor que nomes genera una empenta de 0.3 enfront 1.2 d'un tren de rodalies o un metro optim. En parades properes, aquesta acceleracio es insuficient i encara mes en el context actual on al tram El Prat-BarcelonaSAC les aturades dels trens enmig els tunels son excessivament reiterades. Per aixo, aquests trens que encara poden donar servei fins al 2009 que deia un company que esta estimada la seva vida operativa, aquests dos anyets, podrien utilitzarlos per trens semidirectes o linies on no tenen tantes parades o el que potser seria mes optim, linies de regionals, fer linies estil Vilanova-Castelldefels-El Prat-Barcelona(IV)-Granollers-Sant Celoni com a Regional (no express) que sigui accessible amb bitllets de Rodalies. Jo per exemple hi ha un Regional Barcelona-Castelldefels al dia i l'agafo molt sovint, i esta servit per una 440 precisament, i si no fos pels problemes que te la linia la distancia entre parades es bastant bona per un tren d'aquestes caracteristiques, el problema es que amb la limitacio tambe de 30-50Km/h de la zona, els 140 no els agafa ni de lluny, a veure al març amb la nova estacio del Prat si anem mes rapids!

Posted: Thursday 08/02/2007 15:01
by genissimon
Les 440 al començament van fer de tot, fins i tot habitualment un Sevilla-Madrid com a tren "sombra" d'un Talgo o Diurn. I per Despeñaperros !!!

Encara ara (a vegades és una 470) fan un Rex Madrid 13:30 -> Vitoria/Gasteiz 18:55-19:00 -> Irun 21:08

Algunes dades tretes de la web de renfe:

440 M-R-Rc:
potència: 1160 Kw
acceleració: 0,40 m/s2 fins a 60 Km/h i 0,30 de 60 a 140 Km/h
velocitat: 140 Km/h
708 places amb 260 seients, 37% places assegudes.
Tara: 140 Tm.
1,64 Kw per plaça, 4,46 Kw per seient
198 Kg per plaça, 538 Kg per seient
8,28 Kw per Tm de tara

440r M-R-Rc:
potència, acceleració i velocitat no consten a la web de renfe, però suposo que igual que la 440
644 places amb 348 seients (seients 3+2, d'aquests crec que no n'hi ha a BCN), 54,03% places assegudes
707 places amb 296 seients (seients 2+2), 41,87% places assegudes
Tara: 155,5 Tm
1,64 Kw per plaça, 3,92 Kw per seient (2+2)
220 Kg per plaça, 525 Kg per seient (2+2)
7,48 Kw per Tm de tara

446 M-R-M:
potència: 2400 Kw
acceleració: 0,75 m/s2 fins a 60 Km/h i 0,55 de 60 a 100 Km/h
velocitat: 100 Km/h
724 places amb 204 seients, 28,17% places assegudes
Tara: 166,6 Tm
3,31 Kw per plaça, 11,76 Kw per seient
230 Kg per plaça, 817 Kg per seient
14,40 Kw per Tm de tara

447 M-R-M:
potència: 2400 Kw
acceleració: 1,1 m/s2 a l'arrencada, 0,75 fins a 60 Km/h, 0,60 de 60 a 100 Km/h i 0,50 de 100 a 120 Km/h
velocitat: 120 Km/h
702 ò 661 places amb 234 ò 270 seients, respectivament, segons subsèries. Prendré 702 pl. i 234 seients per als càlculs. 33,33% places assegudes
Tara: 162,5 Tm
3,42 Kw per plaça, 10,26 Kw per seient
231 Kg per plaça, 694 Kg per seient
14,77 Kw per Tm de tara

450 M-R-R-R-R-M:
potència: 2960 Kw
acceleració: 0,62 m/s2 a l'arrencada, 0,50 fins a 60 Km/h, 025 de 60 a 140 Km/h
velocitat: 140 Km/h
1844 places amb 1008 seients, 54,66% places assegudes
Tara: 350,8 Tm
1,60 Kw per plaça, 2,94 Kw per seient
190 Kg per plaça, 348 Kg per seient
5,59 Kw per Tm de tara

451 M-R-Rc:
potència: 1480 Kw
acceleració: 0,62 m/s2 a l'arrencada, 0,50 fins a 60 Km/h, 025 de 60 a 140 Km/h
velocitat: 140 Km/h
908 places amb 498 seients, 54,84% places assegudes
Tara: 177,6 Tm
1,63 Kw per plaça, 2,97 Kw per seient
195 Kg per plaça, 357 Kg per seient
8,33 Kw per Tm de tara

Aquí es demostra que les 440, 450 i 451 van molt bé en recorreguts on les parades estan relativament lluny i les 446 i 447 per a recorreguts gairebé de metro.

Salut !!

Posted: Thursday 08/02/2007 15:04
by Pere
EUKibo wrote:Pero mako, el tema no es que quedin boniques fent servei de rodalies, el que passa es l'acceleracio que tenen. Els seients es poden reformar i tot l'interior (que de l'interior no em queixo ja que son molt mes comodes que els trens de dos pisos) el problema es tot el mecanisme motor que nomes genera una empenta de 0.3 enfront 1.2 d'un tren de rodalies o un metro optim. En parades properes, aquesta acceleracio es insuficient i encara mes en el context actual on al tram El Prat-BarcelonaSAC les aturades dels trens enmig els tunels son excessivament reiterades. Per aixo, aquests trens que encara poden donar servei fins al 2009 que deia un company que esta estimada la seva vida operativa, aquests dos anyets, podrien utilitzarlos per trens semidirectes o linies on no tenen tantes parades o el que potser seria mes optim, linies de regionals, fer linies estil Vilanova-Castelldefels-El Prat-Barcelona(IV)-Granollers-Sant Celoni com a Regional (no express) que sigui accessible amb bitllets de Rodalies. Jo per exemple hi ha un Regional Barcelona-Castelldefels al dia i l'agafo molt sovint, i esta servit per una 440 precisament, i si no fos pels problemes que te la linia la distancia entre parades es bastant bona per un tren d'aquestes caracteristiques, el problema es que amb la limitacio tambe de 30-50Km/h de la zona, els 140 no els agafa ni de lluny, a veure al març amb la nova estacio del Prat si anem mes rapids!
Regionals dins del nucli de Rodalies no es poden posar, en tot cas serien CIVIS.
El Regional "Barcelona- Castelldefels" al que et deus referir és al de Reus, que fa de Rodalies Sant Andreu Comtal - Sant Vicenç de Calders, i és prolongat fins a Reus. ;)

Posted: Thursday 08/02/2007 15:25
by UT596001
Pere wrote:Regionals dins del nucli de Rodalies no es poden posar, en tot cas serien CIVIS.
El Regional "Barcelona- Castelldefels" al que et deus referir és al de Reus, que fa de Rodalies Sant Andreu Comtal - Sant Vicenç de Calders, i és prolongat fins a Reus. ;)
Al matí també n'hi ha un que va a Lleida per Valls, que surt a les 07.06 del matí de Sants.

Posted: Thursday 08/02/2007 15:36
by EUKibo
Exacte UT, es aquest el que agafo, el que te destinacio Lleida i l'agafo "en teoria" a les 06.57 a Barcelona-Clot.

Posted: Tuesday 13/02/2007 22:19
by Mako448
Avui un altre cop allà cap a les 17:12 he vist una doble 440R amb els indicadors "GRAN CENTRE",fent posiblement la relació Castelldefels-Granollers Centre.
La Setmana passada el servei aquest que va passar quasi a la mateixa unitat,o sigui que el tren que passa a les 17:15 per Sants destinació Granollers Centre ja és pot dir que és fa amb doble de 440R.

Posted: Sunday 18/02/2007 10:40
by entfe001
EUKibo té raó quan diu que les 440 són les unitats menys adequades per a serveis amb moltes parades i/o molt properes una de l'altra.

Com a exemple il·lustratiu, una 440 no compleix l'horari d'un servei entre Barcelona i Cerdanyola Universitat ni de casualitat. Ho he fet alguns cops i des de SAA fins a la UAB perd un mínim de quatre minuts per un trajecte que no arriba als 25 minuts en 447.

Per altra banda, les 447 tampoc són gaire bones per a serveis regionals. Quan puja una unitat d'aquestes a Girona els cinc minuts d'endarreriment, habitualment deu, no els hi treu ningú per molt coixí que hi hagi a Sant Celoni. Es nota molt la diferència de 20 km/h entre Barcelona i Sant Celoni, que és on perd el temps. També s'ha de reconèixer que gràcies a la seva acceleració pot recuperar algun minut entre Girona i Figueres, ja que a partir de Celrà la catenària limita la velocitat màxima a 120 km/h.

El problema de les 440R és que tenen interiorisme pensat per a serveis de rodalia.

Posted: Monday 19/02/2007 19:01
by Mako448
Avui he estat una hora i pico a l'estació de Passeig de Gràcia i entre altres coses he vist aixó;
ROD Vilanova-Sant Celoni 16:03 doble composició de 440R(tots dos pantone)
ROD Granollers Centre-Castelldefels 16.15 doble composició de 440R(una pantone i l'altra no)
ROD Granollers Centre-Castelldefels 17.15 amb simple composició de 451
I a l'estació de Sant Andreu Comtal;
ROD Castelldefels-Granollers Centre 15.??'Ha passat dsprès d'un Sant Celoni i desprès d'un Sant Celoni ve un Sant Andreu Comtal,o anava amb retràs i és el de les 15.00 o anava massa avançada i era el de les 15.30,recordo que el de Sant Celoni ha arribat a les 15.11,a la seva hora,puntualitat total,cosa rara sent la R2.
I també destacar que la 450-015 portava un vagó(el 4t)amb una finestra trencada costat Vilanova i el vagó d'aquest tren estava amb els llums apagats i sense servei.L'he vist a les 17.01 fent el SAC-SVC a Passeig de Gràcia.

Posted: Monday 19/02/2007 23:38
by U-Bahn
Les 440 i somilars, són més adients per a trajectes on hi ha poques parades i bastant distància entre elles.
Les 447, en trajectes amb més parades i menys distants.

Posted: Thursday 22/02/2007 15:09
by Mako448
Avui a totes les línies de rodalies he vist trens no normals;
-Un Rodalies Hospitalet-Granollers Canovelles que passa sobre les 11:43 per Sant Andreu Arenal direcció Granollers,amb doble de 447!!!!,o sigui,recorregut curt i posen dobles composicions,el tren anava buit.
-EL rodalies a La Tour que surt a les 12:00 de Hospitalet amb simple de 447(m'imagino que anirà fins a Ribes),jo a les 9.47 havia vist una doble de 440 sense reformar arribant a Hospitalet,i em pensava que el servei és faria amb aquesta.
-Un Rodalies de la R7 amb doble de 447,és el que surt a les 11.40 d'Hospitalet.
-I cap allàles 13.35 a Passeig de Gràcia rodalies SVC-SAC amb simple de 447,fa un botifler de temps que no veig cap 447 en simple a la R2 i menys fent la relació SVC-SAC.

Posted: Thursday 22/02/2007 16:34
by UT596001
Mako448 wrote:Avui a totes les línies de rodalies he vist trens no normals;
-Un Rodalies Hospitalet-Granollers Canovelles que passa sobre les 11:43 per Sant Andreu Arenal direcció Granollers,amb doble de 447!!!!,o sigui,recorregut curt i posen dobles composicions,el tren anava buit.
Aquest tren és normal que es faci sempre en doble. A Granollers el tren es parteix i primer marxa una unitat amb un servei que s'inicia allà, i hores més tard marxa la segona unitat amb un altre servei que inicia allà.

Posted: Thursday 22/02/2007 16:44
by trainman
Y este tren que dices también suele ir normalmente en doble pasa por Cerdanyola a las 12:14 destino UAB-Martorell y que llega a Martorell a las 12:43

Luego sale de Martorell a las 13:13, pasando por Cerdanyola-Universitat a las 13:33 (aquí veo yo la clave para que este tren vaya en doble, ya que a esa hora muchos estudiantes de la Autónoma han acabado sus clases y van para Barcelona)

Saludos
Mako448 wrote:Un Rodalies de la R7 amb doble de 447,és el que surt a les 11.40 d'Hospitalet

Posted: Thursday 22/02/2007 17:08
by Mako448
Jo aquest matix servei l'última vegada que el vaig veure,el feia una 440R en simple,em revordo que era per allà les 11:50 direcció UAB.
La veritat és que costa trobar un tren en doble a la R7.
Nomès veig a hora punta que és mesclen amb R4,parlo d'aquells famosos R4/R7 que fan serveis a hores puntes St.Vicenç C>Sants>UAB>Martorell.

Posted: Thursday 22/02/2007 17:17
by Pere
Mako448 wrote:Jo aquest matix servei l'última vegada que el vaig veure,el feia una 440R en simple,em revordo que era per allà les 11:50 direcció UAB.
La veritat és que costa trobar un tren en doble a la R7.
Nomès veig a hora punta que és mesclen amb R4,parlo d'aquells famosos R4/R7 que fan serveis a hores puntes St.Vicenç C>Sants>UAB>Martorell.
Això dels trens St. Vicenç/Vilafranca/Martorell > Barcelona > Cerdanyola Universitat > Martorell, no és en hores puntes, si no que es fa a primera hora del matí per temes de rotació de material diria jo. ;)

Posted: Thursday 22/02/2007 20:10
by entfe001
Puc donar fe que als trens de les 8.23 i 8.35 a Cerdanyola Universitat (hora de pas per Sant Andreu Arenal) la composició doble s'agraeix. L'expedició que passa a les 7.59, amb origen Molins de Rei, va en simple i plena a vessar.