Page 6 of 22

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 03/02/2010 9:19
by Trenscat
alexbn wrote:Lo que yo tengo entendido es que se intercalarán trenes exclusivamente urbanos de Terrassa (y Sabadell) cada 6' entre las circulaciones a Barcelona cada 6', con lo cual habrá un tren cada 3' (de ahí lo de Metro de Terrassa y Metro de Sabadell).
No és per dur la contrària però dubto que facin això, almenys a curt termini. Sí que és veritat que hi haurà un cert trànsit intern tant a Terrassa com a Sabadell però d'entrada imagino que la gran majoria d'usuaris seguiran fent trajecte Terrassa/Sabadell-Barcelona. A més, que sàpiga no hi ha prevista cap cua de maniobres a les sortides de Terrassa i Sabadell per rebotar els trens altre cop cap a les ciutats.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 03/02/2010 19:12
by 437.001
Creieu que amb la obertura del tram de Terrassa augmentarà gaire l´ús de les estacions de la R4 de Rodalies entre Terrassa i Manresa?
Viladecavalls, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses... hi ha gaire moviment d´aquestes poblacions cap a Rubí i Sant Cugat?

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Saturday 13/02/2010 21:07
by Sagrerenc
437.001 wrote:Creieu que amb la obertura del tram de Terrassa augmentarà gaire l´ús de les estacions de la R4 de Rodalies entre Terrassa i Manresa?
Viladecavalls, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses... hi ha gaire moviment d´aquestes poblacions cap a Rubí i Sant Cugat?
Aquestes estacions de la R4 estan infrautilitzades, Sant Vicenç de Castellet té més usuaris que la suma de Viladecavalls, Sant Miquel de Gonteres, Vacarisses-Torreblanca, Vacarisses i Castellbell. I Manresa multiplica per 25 els usuaris de la suma d'aquestes cinc estacions.

El motiu és que aquestes estacions estan situades en nuclis poc poblats o en urbanitzacions disperses on tothom utilitza el cotxe. No crec que la demanda augmenti significativament.

El que s'hauria de fer és posar més trens semidirectes des de Terrassa cap a Manresa parant només a Sant Vicenç de Castellet. Actualment només n'hi ha un cada hora. La demanda de Manresa cap a Rubí i Sant Cugat sí que pot ser significativa.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Sunday 14/02/2010 15:45
by UT596001
Sagrerenc wrote:El que s'hauria de fer és posar més trens semidirectes des de Terrassa cap a Manresa parant només a Sant Vicenç de Castellet. Actualment només n'hi ha un cada hora. La demanda de Manresa cap a Rubí i Sant Cugat sí que pot ser significativa.
Abans eren semidirectes tres de cada quatre trens, parant un tren cada dues hores als baixadors entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet. Els usuaris d'aquestes estacions demanaven des de fa temps una major frequència de pas, i a les hores punta Viladecavalls és força utilitzada ja que és a prop d'un polígon industrial.

Iguament, per anar de Manresa a Rubí o Sant Cugat ja és possible fent FGC+RENFE amb transbord a Martorell.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Sunday 14/02/2010 20:52
by 437.001
UT596001 wrote:
Sagrerenc wrote:El que s'hauria de fer és posar més trens semidirectes des de Terrassa cap a Manresa parant només a Sant Vicenç de Castellet. Actualment només n'hi ha un cada hora. La demanda de Manresa cap a Rubí i Sant Cugat sí que pot ser significativa.
Abans eren semidirectes tres de cada quatre trens, parant un tren cada dues hores als baixadors entre Terrassa i Sant Vicenç de Castellet. Els usuaris d'aquestes estacions demanaven des de fa temps una major frequència de pas, i a les hores punta Viladecavalls és força utilitzada ja que és a prop d'un polígon industrial.

Iguament, per anar de Manresa a Rubí o Sant Cugat ja és possible fent FGC+RENFE amb transbord a Martorell.
Home, a Rubí, tècnicament és possible, però no és que Rubí-Renfe estigui molt cèntrica, precisament... St.Cugat és una altra cosa, però Rubí...

Jo el que volia dir és si no es podran millorar les relacions entre Viladecavalls, Vacarisses (i St.Vicenç de Castellet i Manresa per descomptat, però pensava en les dues primeres perquè són al Vallès), ja que sospito que hi deu haver força vallesans que tenen caseta o torre a Vacarisses o Viladecavalls (sobretot la primera), i potser tenir millors comunicacions ajudaria a que aquestes estacions augmentéssin una miqueta més el nombre de passatgers... i de pas que milloréssin les estacions. si ho han fet amb El Papiol, no veig per què amb Viladecavalls i Vacarisses no es fa.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 17/02/2010 11:01
by metring
http://www.avui.cat/terrassa/notices/20 ... s_9867.php

Es liciten les obres d'arquitectura i instal·lacions del perllongament dels ferrocarrils


Les obres comprenen l'acondicionement de les tres noves estacions, el túnel i les construccions auxiliars | El projecte tindrà una inversió de prop de 61 milions d'euros | S'espera que les obres s'adjudiquin a la primavera i finalitzin a l'estiu del 2011

ATERRASSA.cat
Ult. Act. 17/02/2010 10:42

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya ha iniciat el procés de licitació de les obres d'arquitectura i instal·lacions del perllongament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) del Vallès a Terrassa. Els treballs comprenen l'condicionament dels interiors i les instal·lacions de les tres noves estacions, del túnel (3,1 quilòmetres) i les construccions auxiliars. Així doncs, les obres consistiran en la col·locació dels revestiments, el paviment, el mobiliari i les xarxes elèctriques i de comunicacions necessàries per a l'explotació del ferrocarril. Les obres comportaran una inversió de prop de 61 milions d'euros i tindran un termini d'execució de 17 mesos; així doncs, s'espera que es es puguin adjudicar aquesta primavera.

En concret, els treballs que ara es liciten inclouen l'arranjament dels interiors de les tres noves estacions i el dipòsit de trens de Can Roca, a partir de la col·locació d'un paviment al terra, i el revestiment de les parets, amb panels de resines reforçades amb fibres de fusta en color blanc i gris a totes les estacions i una altre de color diferent per cadascuna d'elles: blau per a l'estació UPC-Vallparadís, vermell a l'Intercanviador i lila a Can Roca.

Tanmateix, els treballs inclouen la col·locació de les instal·lacions necessàries per l'explotació del servei, llevat de la senyalització, que ja es va adjudicar el passat mes de novembre; així com la instal·lació d'escales i ascensors a les estacions.

A principis d'aquest mes es va completar el primer dels dos túnels des del dipòsit de Can Roca fins a Terrassa – Rambla , i cap a la primavera es començarà a instal·lar la via. A més, una segona tuneladora ha excavat més de 2 quilòmetres i avança en paral·lel des de la futura estació d'UPC-Vallparadís en direcció a la Rambla d'Ègara. També avancen les obres per a construir l'estructura de les tres estacions d'aquest perllongament (UPC-Vallparadís, Intercanviador FGC-Rodalia, Can Roca) i a l'estació ja existent de la Rambla d'Ègara s'està millorant l'evacuació i l ventilació amb la construcció d'un nova sortida d'emergència i uns nous ventiladors.

Es calcula que amb la prolongació de la línia es donarà servei al doble de viatgers que ara, unes 32.000 persones al dia. L'ampliació del tram ha significat una inversió global de 321 milions d'euros i s'espera que l'any vinent es posi en funcionament.

Image

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 17/02/2010 22:57
by metring
A l'enllaç, podreu veure el video amb les simulacions de com seran les estacions:

http://www.terrassadigital.cat/detall_a ... t/?id=3739

JA ES CONEIX EL DISSENY DE LES TRES NOVES ESTACIONS DELS FERROCARRILS

Canal Terrassa Vallès
TELEVISIÓ EN DIRECTE

Diferenciades per colors
17.02.2010
Ja es coneix el disseny de les tres noves estacions dels Ferrocarrils
L'estació UPC-Vallparadís comptarà amb un mòdul a la plaça dels Drets Humans. Acollirà una cafeteria i servirà d'accés als vestíbuls i a les diferents plantes de l'edifici fins a les andanes del metro

Un mòdul com el de les imatges, instal·lat a la plaça dels Drets Humans, davant de l’Auditori i de la Casa Baumann, serà l’accés a la nova estació UPC-Vallparadís dels Ferrocarrils de la Generalitat. Inclourà una cafeteria de 60 metres quadrats amb sortida directa a la plaça, en una zona amb pèrgola.

A l’entrada hi haurà les màquines expenedores de bitllets i les barreres de validació. També un vestíbul amb quatre ascensors que duran el viatger a les andanes, sis plantes per sota. A l’estació també s’hi accedirà des de l’Horta dels Frares, al Parc de Vallparadís, amb un vestíbul de 4.000 metres quadrats i escales mecàniques per accedir als trens.

Cadascuna de les tres noves estacions s’identificarà amb un color. A la UPC-Vallparadís li correspondrà el blau. Més cap al nord, a l’intercanviador amb Rodalies de Renfe, predominarà el vermell. En aquest cas seran 5.500 metres quadrats distribuïts en dues plantes com a vestíbul i l’andana a un nivell inferior. El vestíbul principal, el més gran, inclourà la connexió amb Rodalies de Renfe i la línia Barcelona-Lleida. Finalment. l’estació de Can Roca tindrà quatre mil metres quadrats i serà identificada amb el color lila. Les tres estacions s’hauran de pavimentar i les parets seran revestides amb pannells de resines reforçades amb fibres de fusta.

Aquesta setmana el Departament de Politica Territorial ha licitat les obres de les tres noves estacions i del dipòsit de trens de Can Roca. Amb una inversió de 61 milions d’euros, els treballs inclouen el condicionament dels interiors de les estacions i les instal.lacions elèctriques, de telecomunicacions, ventilació i detecció d’incendis, ascensors i escales mecàniques. És previst que tot estigui enllestit a finals del 2011.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Sunday 11/04/2010 11:51
by metring
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... o?id=14947

El conseller Nadal visitarà dilluns el perllongament d'FGC a Terrassa un cop culminades les obres dels dos túnels

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, juntament amb l'alcalde de Terrassa, Pere Navarro, visitarà el proper dilluns, 12 d'abril, el perllongament de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) a Terrassa, en motiu de la culminació de les obres d'infraestructura dels dos túnels.
La visita tindrà lloc, a les 13.00 hores, a la Rambla d'Ègara amb el carrer del Doctor Ullés. Al finalitzar, s'atendrà els mitjans de comunicació.

Es recomana portar calçat adequat per a realitzar la visita.

Etiqueta

Posted: Sunday 11/04/2010 14:38
by Guigui
Es recomana portar calçat adequat per a realitzar la visita.
O sigui, el calçat que durà el conseller, que deuran ser sabates de mudar. Perquè no me l'imagino pas amb vestit, corbata i xiruques... :roll:

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 13/04/2010 13:34
by Trenscat
No he llegit enlloc res de la visita del Nadal a Terrassa. No sé si ja ha arribat la segona tuneladora a la Rambla, en tot cas deu estar a punt a punt!

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 14/04/2010 8:55
by Trenscat
Per fi ja tenim els dos túnels fets a Terrassa!! :victoria
www.gencat.cat/premsa wrote:El conseller Nadal visita les obres del perllongament d'FGC de Terrassa

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, han visitat avui les obres de construcció del perllongament de la línia d’FGC a la ciutat, coincidint amb la finalització de la perforació dels últims trams de túnel.

En aquest sentit:

Visita a Terrassa
La tuneladora que perfora el segon túnel ha arribat ja a l’estació de Terrassa – Rambla, completant els 3,1 quilòmetres des de Can Roca
Ja s’ha completat, així, la construcció dels 6,2 quilòmetres que sumen els dos túnels en paral·lel que conformen aquest perllongament, després que el primer túnel s’enllestís a principis de febrer
Ara els treballs es centraran en el condicionament dels interiors, la col·locació de la via, la catenària i les instal·lacions del túnel, així com de les estacions
El nou tram de línia, que suposa un cost de 321 MEUR, es posarà en servei durant el 2011

Calada de la segona tuneladora

El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i l’alcalde de Terrassa, Pere Navarro, han visitat avui les obres de construcció del perllongament de la línia del Vallès d’FGC en aquesta ciutat, coincidint amb la finalització de la perforació del segon túnel entre Can Roca i Terrassa-Rambla.

D’aquesta manera, ja s’ha completat la construcció dels 6,2 quilòmetres que sumen els dos túnels paral·lels, que permetran apropar el servei ferroviari a noves àrees de la ciutat al llarg de 4,5 quilòmetres nous de línia que inclouen 3 noves estacions, des de l’estació de Terrassa – Rambla, actual final de línia, fins a Can Roca.

En aquest sentit, la tuneladora que perfora el segon túnel des de Can Roca ha arribat a l’estació de Terrassa – Rambla, a la rambla d’Ègara, completant els 3,1 quilòmetres del nou tram d’aquest túnel. Pel que fa al primer túnel, una altra tuneladora va completar la seva construcció a principis de febrer, també des de Can Roca fins a Terrassa - Rambla. Aquesta primera tuneladora va sortir de Can Roca el 15 de gener de 2009 i va arribar a la Rambla d’Ègara el 30 de gener de 2010, mentre que la tuneladora que ara ha acabat, va iniciar l’excavació el passat 13 de juny. La separació entre els dos túnels és d’entre 12 i 26 metres entre eixos.

Segon túnel executat

Continuen els treballs a l’interior dels túnels

Ara, els treballs se centraran, d’una banda, en desmuntar la tuneladora que ha completat el segon túnel, a l’interior del recinte de connexió de la rambla d’Ègara. Així, el capçal i l’escut de la màquina s’extrauran a rambla d’Ègara, tal com s’ha fet amb la primera tuneladora, mentre que la resta de peces es traslladaran per l’interior del túnel ja construït, fins al calaix situat al parc de Vallparadís, on s’extrauran amb grues de gran tonatge. D’aquesta manera, es volen minimitzar les afectacions en superfície a la rambla d’Ègara, un punt especialment concorregut de la ciutat.

D’altra banda, al primer túnel que es va completar el febrer, continuaran els treballs per al seu condicionament interior, amb la implantació del drenatge, la col·locació de les vies, la catenària i les instal·lacions necessàries per a la circulació dels trens. De moment, s’ha finalitzat el desmuntatge de les instal·lacions entre el dipòsit de Can Roca i Vallparadís i està previst iniciar la construcció dels elements de drenatge i la base de formigó durant la primera quinzena d’abril.

Pel que fa a sortides d’emergència, ara es començaran a construir-ne dues entre els dos túnels, al Torrent Monner i al carrer Abad Marcet. També avancen les obres per a construir-ne una altra a la Rambla d’Ègara, al sud de l’estació actual, que també comportarà la millora del sistema de ventilació existent, amb la construcció d’un recinte soterrat al parc dels Catalans per a la instal·lació dels nous ventiladors. Finalment, al nord de l’actual estació de Terrassa- Rambla, es construirà una sortida d’emergència al recinte de recepció de les tuneladores a la rambla d’Ègara.

Per altra banda, a principis de maig, s’iniciarà la construcció de les galeries d’emergència que connectaran els dos túnels, cada 250 metres.


Urbanització del parc Vallparadís
Una segona tuneladora per agilitzar els treballs

La tuneladora que ara finalitza la perforació del segon túnel es va encarregar especialment per agilitzar els treballs d’execució del perllongament de la línia a la ciutat, i també es va portar des de Canadà, com la primera màquina.

Pel que fa a les seves característiques, les dues màquines presenten un diàmetre d’excavació de 6,86 metres, tenen una longitud total de 120 metres, i poden donar una empenta de 6.500 tones. S’han construït tenint en compte la geologia del terreny a perforar, amb l’objectiu de garantir el seu correcte funcionament al llarg de tot el recorregut d’acord amb les particularitats del sòl.

Treballs a les estacions

D’altra banda, continuen els treballs de construcció de les 3 estacions incloses en aquest perllongament: UPC- Vallparadís, Intercanviador FGC-Rodalies i Can Roca.

En aquest sentit, a mitjans de febrer el DPTOP va licitar els treballs d’arranjament dels interiors de les tres estacions, que inclouen la col·locació d’un paviment al terra, i el revestiment de les parets, i la col·locació de les instal·lacions necessàries per a l’explotació del servei, llevat de la senyalització ferroviària, que ja es va adjudicar el passat mes de novembre. També s’inclou la instal·lació de les escales i ascensors a les estacions, perquè siguin completament accessibles a persones de mobilitat reduïda.

Pel que fa als treballs de construcció de les estructures, l’estació de Vallparadís està totalment finalitzada i la resta es troben molt avançades, encara que s’hi mantenen els accessos provisionals per introduir el material de via i catenària. Concretament:

Ø UPC-Vallparadís: s’ha acabat l’estructura de l’estació de 3.200 m2de superfície i properament s’adjudicaran les obres d’arquitectura i instal·lacions, que comprenen el revestiment de les parets i el paviment del recinte, la col·locació dels elements de mobiliari previstos, les màquines validadores i de venda de bitllets, i els elements de ventilació i subministrament elèctric de l’estació. En superfície, s’ha completat la primera fase de la urbanització del parc, amb l’arranjament i enjardinament de prop de 23.000 m2 de superfície, de manera que només resta ocupat un sector de 6.000 m2 per on s’extrauran les tuneladores. Prèviament, ja es va completar la urbanització dels carrers de l’entorn, com ara la plaça dels Drets Humans, el carrer Igualtat i l’avinguda de Jacquard, el carrer Salmeron i tota la zona d’influència que inclou els àmbits de la Casa Bauman, el Castell-Cartoixa i el Museu Tèxtil.

Ø Intercanviador d'FGC - Rodalia: s'ha construït l'estructura del recinte principal de l'estació i queda pendent l'excavació i estructura de la zona sud de la mateixa. S'està treballant en la connexió de l'estació dels FGC amb la de Rodalia, de la que ja s'han construït els murs pantalla i la coberta de la galeria, de manera que s'ha pogut reurbanitzar la zona afectada per aquesta galeria a la vorera nord del Passeig 22 de juliol. Resta pendent la coberta, les escales a la zona del vestíbul, situat entre l’estació i la galeria, així com la passera que s’ha de construir a l’interior de l’estació de Rodalia. L’intercanviador se situa en el parc del Nord, al nord de l’avinguda 22 de Juliol i ocupa una superfície aproximada de 3.200 m2.
Ø Can Roca: s’ha finalitzat la construcció de l’estructura del vestíbul i de les 5 plantes del futur aparcament que s'ubicarà en aquest recinte, amb un total de 264 places. Així, s'ha executat tota l'estructura de l'estació i en aquest moment es treballa en la darrera fase de construcció d’accessos i de les escales interiors. Una vegada finalitzada la coberta a l’extrem nord de l’estació, el passat mes de gener, es va reobrir al trànsit l'avinguda del Parlament en tot el tram afectat per les obres. Aquesta estació se situa sota l'avinguda del Parlament, entre l'avinguda de Béjar i el carrer de Sabadell i ocupa una superfície de 5.600 m2.

Tres estacions

4,5 quilòmetres nous i 3 estacions

El perllongament de la línia d’FGC a Terrassa comprèn un nou tram de 4,5 quilòmetres, amb 3 noves estacions que facilitaran l’accés a la xarxa de Rodalia, a nuclis i barris en desenvolupament, i altres punts especialment estratègics, com ara Can Roca, el parc del Nord, el parc de Vallparadís, la UPC, el Museu Tèxtil, la Cartoixa, el conjunt monumental de Sant Pere, la Mútua o l’hospital de Sant Llàtzer.

L’actuació permetrà apropar la xarxa de ferrocarril a la ciutat i millorar notablement la mobilitat urbana i les comunicacions amb el centre de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Es calcula que amb la prolongació es donarà servei al doble de viatgers que ara, aproximadament 32.000 passatgers al dia.

Pel que fa als terminis, les obres d’infraestructura, la col·locació de les vies, catenària, senyalització i electrificació s’acabaran cap a principis de 2011, a continuació es faran els últims acabats d’arranjament dels interiors de les estacions, per després iniciar les proves d’explotació i de circulació de trens, prèvies a la seva posada en servei. La inversió global per aquest projecte és de 321 MEUR.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 05/05/2010 20:30
by 122-042-132
Noves de darrera hora, el perllongament dels trens de FGC a Terrassa, pel juny del 2012. Salut!

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -2012.html

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 05/05/2010 20:40
by marcel
122-042-132 wrote:Noves de darrera hora, el perllongament dels trens de FGC a Terrassa, pel juny del 2012. Salut!

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -2012.html
Puc preguntar quina era la primera data d'obertura que es va dir? Porten 7 anys en obres...

Obertura el 2008, deien

Posted: Wednesday 05/05/2010 21:19
by Guigui
Segons la notícia del missatge que obre el fil, la primera previsió d'inauguració era el 2008. Vaja, en la línia de les obres ferroviàries a Catalunya.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 06/05/2010 8:53
by Trenscat
Fins al 2012? Però no deien que seria el 2011? No hi ha qui entengui això, no vec que calguin dos anys per instal·lar via, catenària i fer els acabats la veritat :nono Potser també tingui a veure que amb el perllongament possiblement els faltaran trens.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Thursday 06/05/2010 14:52
by 122-042-132
Aquest és el problema, no hi ha trens. Salut!

20 gen. 2009, 4:23 pm

Crec que cal aclarir alguns conceptes en relació als nous trens, ja que he vist informacions errònies en alguns dels comentàris i fins i tot a la transcripció de la informació referent a Sabadell; també en relació als terminis d'entrega, algú fa referència a l'any 2010. Seran 24 composicions articulades, hi ha algún comentàri que parla de 12, seran 24. Ara ha surtit la convocatòria del concurs per la presentació d'ofertes a partir del plec de càrrecs presentat per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya i la Entitat Metropolitana del Transport; un cop adjudicat el concurs, que pasaran uns quants mesos, cal redactar el Projecte definitiu, ja que és tracte d'un material completament nou, i cal desprès entre dos i tres anys per poder entregar el material seguint el calendari que és pacti en el moment de l'aprovavió del Projecte i l'adjudicació definitiva. Aquest trens arribaran, les primeres unitats, d'aqui uns quatre anys. També pot esser que s'arribi a l'acord de fer una primera unitat pilot, per fer les proves pertinents abans d'entrar a la producció en sèrie. Podem parlar d'uns tres anys. Per tant, aquest trens arribaran entre el 2012 i el 2013, dates previstes (si no hi ha entrebancs) per l'entrada en servei de les perllongacions de Terrassa i Sabadell, i potser també, de la nova cua de maniobres de Plaça Catalunya. Ben cordialment.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 11/05/2010 15:15
by 122-042-132
Ja no hi ha qui ho entengui! Pot ser que l'obra civil estigui acabada però En Joan Torres hi veu el problema de no comptar amb prou d'unitats per iniciar el servei. Salut

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -2011.html

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Wednesday 12/05/2010 8:38
by Trenscat
No hi ha qui s'aclareixi amb les dates, ningú es vol mullar pel què sembla. De fet van justets de trens realment i tot i que prolonguin els S5 Rubí-Barcelona fins a Terrassa no crec que tinguin prous trens. Si no que lloguin un 9000 de TMB, com es va fer amb els 600 de FMB als anys vuitanta xD

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Monday 31/05/2010 14:49
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... 75813.html

Un color diferent identificarà cadascuna de les noves estacions dels FGC


31/05/10 02:00 - el punt

El consell d'administració de Gisa, empresa pública dependent del Departament de Política Territorial i Obres Públiques, ha adjudicat les obres de condicionament interior de les estacions que genera el perllongament de la línia dels Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) a Terrassa. Les obres costaran 54,7 milions d'euros i tenen un termini d'execució de disset mesos. Les tres noves estacions, al parc de Vallparadís, a l'intercanviador amb Renfe i a Can Roca, tindran un color predominant que els conferirà personalitat pròpia. Així, l'estació Vallparadís-UPC s'identificarà amb el color blau, l'intercanviador amb el vermell i Can Roca amb el lila. D'altra banda i per fer-les completament accessibles, s'hi instal·laran una desena d'ascensors. El perllongament de la línia dels FGC a Terrassa facilitarà l'accés a la xarxa de rodalies i a nuclis i barris en desenvolupament. El govern calcula que amb les obres es donarà servei al doble de passatgers que ara, 32.000 al dia. El tram del perllongament s'ha de posar en marxa al llarg de l'any 2011 i la inversió global del projecte és de 321 milions d'euros.

Re: Perllongament de FGC a Terrassa i Sabadell

Posted: Tuesday 01/06/2010 14:53
by 122-042-132
122-042-132 ha escrit:Noves de darrera hora, el perllongament dels trens de FGC a Terrassa, pel juny del 2012. Salut!

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -2012.html

Sí a part d'aquesta primera noticia, hi afegim aquesta altra (què ens envia la Metring) de què calen 17 mesos d'obres per acabar l'arquitectura i interiorisme de les estacions, hi ara tot just acaben d'adjudicar les obres, compteu, com sí què ens anem a mitjans del 2012; a part del tema de l'arribada del nous trens.

Aixó sí no queda afectada per la retallada d'inversions en infraestructura, que també pot passar. O sigui, què paciència. Salut!