Page 6 of 135

Posted: Tuesday 19/06/2007 20:31
by entfe001
Així ja no circulen els busos d'hidrogen per Barcelona? Només vaig tenir ocasió de prendre'n un, i va ser per dues parades mentre anava camí d'un enterrament. El que més em va cridar l'atenció (potser perquè ja venia tocat psicològicament) era el silenci pràcticament absolut del motor.

Pel que fa a les piles d'hidrogen, fa poc que en va sortir un article molt interessant a la revista Investigación y Ciencia (no recordo si a la d'aquest mes o a la de l'anterior). Molt recomanable la lectura si teniu ocasió de trobar-lo en una biblioteca ;)

Re: Fals

Posted: Wednesday 20/06/2007 11:09
by Ecomobisostrans
JaMiRo! wrote:Tú saps les dimensions que haurien de tenir aquestes bateries, i el que pesarien? Això que proposes és INVIABLE. Altra cosa és que parlem d'autobusos amb cel·la de combustible (hidrogen). :roll:
Pues per ser inviable hi ha una línia d'autobus urbà de València, la 5b que va amb elèctrics. Son busitos, però si s'aplica a un autobus mes gros, les bateries seran mes grosses en proporcio a l'autobus.
Ecomobisostrans wrote:I tambe hi ha autobusos solars, que el sostre es tot de placa fotovoltaica, encara millors.
JaMiRo! wrote:Si aconsegueixes moure un autobús amb energia solar fotovoltaica provinent de plaques instal·lades al sostre d'aquest vehicle, m'avises. :x
Hi ha cotxes que funcionen amb l'energia solar provinent d'una placa al sostre. Un autobus es molt mes gros, però tambe la placa seria mol mes grossa. De fet, segons fonts molt fiables (Greenpeace, ecologistas en accion, etc) es totalment possible fer funcionar els transports amb electricitat d'origen net (evidentment sense inclore les nuclears que de netes no en tenen res).

Em dona la sensació, JaMiRo!, de que degut en part a l'important càrrec que tens a una empresa constructora de trens, et creus nomes la versio oficial que es dona de l'energia, inclosos tots els dogmes que circulen en contra de les energies netes i els defenses aferrissadament sense parar-te a estudiar que hi han altres maneres de fer les coses. Nomes cal veure que fins i tot defenses l'energia nuclear, quan ara s'està veient perfectament que podem prescindir d'ella sense cap problema, i que l'unic que porta aquesta energia son desgràcies.

Per comparació, em recordes als metges que se'n foten de la medicina natural, o dels mestres que tiren coces de les pedagogies diferents a la "oficial".

Salutacions ecològiques.

Posted: Wednesday 20/06/2007 13:41
by orique
Ara em ve al cap els gags de "L'Enquesta" del Polònia i no se per què...

Ja hi tornem a ser

Posted: Wednesday 20/06/2007 13:53
by JaMiRo!
Hola!
Ecomobisostrans wrote:Pues per ser inviable hi ha una línia d'autobus urbà de València, la 5b que va amb elèctrics. Son busitos, però si s'aplica a un autobus mes gros, les bateries seran mes grosses en proporcio a l'autobus.
Els busos d'aquesta línia són autobusos híbrids, és a dir, funcionen combinant un motor d'explosió (dièsel en aquest cas) i un motor elèctric. Aquest sistema és totalment viable, senyor. S'aplica també a vehicles automòbils com el Toyota Prius, l'Honda Civic, etc. :roll:

Però bé tú inventa't coses. :twisted:
Ecomobisostrans wrote:Hi ha cotxes que funcionen amb l'energia solar provinent d'una placa al sostre. Un autobus es molt mes gros, però tambe la placa seria mol mes grossa.
Els cotxes solars són prototipus ultralleugers que com a molt transporten una persona i prou. És el cas del Despertaferro, desenvolupat per uns companys de la Universitat Politècnica de Catalunya. El prototipus arriba als 105 km/h, encara que la seva velocitat de creuer òptima és d'uns 65 km/h. Si no hi ha llum solar, l'energia de les bateries permet mantenir en funcionament el motor durant 90 minuts a una velocitat de 50 km/h. :!:

Un cotxe tal i com l'entenem ara (amb 4-5 places i maleter) mogut exclusivament per energia solar és inviable tecnològicament; i un bus encara més, i t'ho demostraré amb números per a que et quedi més clar:
Un autobús articulat té una potència de 350 CV aproximadament, que són uns 260 kW.

La radiació solar mitjana que es rep és d'uns 1000 W/m2 (és un número tirant a alt).

El rendiment de les plaques solars fotovoltaiques comercials actual ronda el 13%; per tant, per obtenir 260 kW necessitem 2000 m2 de plaques solars fotovoltaiques.

Un autobús articulat té una longitud de 18 m aprox, una amplada de 2,6 m aprox i una alçada de 3 m aprox. Això em dona una superfície útil per col·locar plaques de 160 m2 (comptant sostre, laterals i part de darrere -la part de davant queda descoberta per tenir vista per conduïr-).

Ha quedat clar que és INVIABLE? 8-)

NOTA: aquests números són molt grollers i no s'han tingut en compte molts paràmetres importants; així, el càlcul real donaria molts més m2 de plaques solars.
Per cert, hi ha un model de cotxe elèctric de 2 places que ha sortit fa poc al mercat i que et permet fer uns 80 km amb una recàrrega de 8 hores. Ja et pots imaginar que tot això que proposes són, ara per ara, pures utopies. :roll:
Ecomobisostrans wrote:De fet, segons fonts molt fiables (Greenpeace, ecologistas en accion, etc) es totalment possible fer funcionar els transports amb electricitat d'origen net (evidentment sense inclore les nuclears que de netes no en tenen res).
Fons molt fiables Greenpeace i Ecologistas En Acción? Ho sento, però no cola. Comparteixo moltes opinions amb Greenpeace i d'altres no (com és el cas de les nuclears, que més endavant te'n parlo), però els d'Ecologistes En Acció em foten riure: van ser ells els qui van dir que portar les llums dels cotxes enceses tot el dia produïria un major consum de combustibles fòssils... :x
Ecomobisostrans wrote:Em dona la sensació, JaMiRo!, de que degut en part a l'important càrrec que tens a una empresa constructora de trens, et creus nomes la versio oficial que es dona de l'energia, inclosos tots els dogmes que circulen en contra de les energies netes i els defenses aferrissadament sense parar-te a estudiar que hi han altres maneres de fer les coses.
De càrrec important res, nano. Vaig ser becari en aquesta empresa (per cert, ja no hi treballo). :twisted:

I, perdona, però la meva formació en enginyeria industrial precisament em fa conèixer els punts forts i els punts febles d'unes i altres formes d'energia. :roll:

Jo defenso una potenciació de les energies netes i, com que sé que no podem viure (malauradament) d'elles ara per ara (cosa que sembla que tú no saps), defenso la nuclear que amb les mesures de seguretat correctes no representen cap perill. :!:
Ecomobisostrans wrote:Nomes cal veure que fins i tot defenses l'energia nuclear, quan ara s'està veient perfectament que podem prescindir d'ella sense cap problema, i que l'unic que porta aquesta energia son desgràcies.
Si penses que la humanitat pot viure només d'energies renovables vas molt errat, i no t'ho dic jo company. Pregunta-li a qualsevol enginyer especialista en el sector de l'energia (cosa que jo no sóc):

-No pots esperar que sempre hi hagi vent per obtenir energia elèctrica a partir d'aerogeneradors; les hores de producció i les hores de consum són diferents i no sempre tindràs vent en hores punta. A més, els aerogeneradors tenen una limitació i és que desestabilitzen la xarxa elèctrica per la introducció d'harmònics a la xarxa. Mai es podrà fer més del 50% de l'electricitat que consumim amb aerogeneradors. :!:

-Les centrals hidroelèctriques tres quarts del mateix. No pots turbinar continuament aigua perquè no sempre n'hi ha... :!:

-Quant a l'energia solar, dir-te que per recuperar l'energia invertida en la construcció d'una placa solar has d'esperar 10 anys com a mínim. Per tant, es gasta molta energia en construïr una placa d'aquestes característiques. A més, de dia podem produïr però no així de nit i quan arribes a casa al vespre és una hora punta; els consums d'aquesta hora punta no els pots satisfer amb energia solar perquè el sol ja no hi és. :!:

Estem d'acord que cal potenciar les renovables per evitar dependre del petroli, però viure totalment a partir de les energies netes és impossible. Per això defenso l'energia nuclear que, malgrat tenir uns residus problemàtics, no emet cap tipus de partícula (tret de vapor d'aigua) a l'atmosfera. ;)
Ecomobisostrans wrote:Per comparació, em recordes als metges que se'n foten de la medicina natural, o dels mestres que tiren coces de les pedagogies diferents a la "oficial".
Gràcies. :roll:

Tú em recordes aquesta gent que afirma alegrement coses sense tenir-ne ni idea. :roll:
Ecomobisostrans wrote:Salutacions ecològiques.
Jo reciclo gairebé tot allò que m'és possible. Utilitzo amb seny l'automòbil i procuro viatjar en transport públic. Però no m'identifico amb el col·lectiu ecologista simplement perquè no puc defensar coses que, ara per ara, són inviables. A més, entre aquest col·lectiu hi manquen tècnics; si no, els d'Ecologistes En Acció mai haguèssin dit això de que circul·lar amb els llums encesos al cotxe et fa consumir més combustible fòssil... :roll:

Salut!

Posted: Wednesday 20/06/2007 14:32
by orique
:plas :plas :plas

Ara, que a mi fa temps que em ronda pel cap fer-me una petita instal·lació solar per tenir un ordinador amb consum 0 (o gairebé). Però això ja és un altre tema... :roll:

(edito: i segons les dades d'en JaMiRo! i un consum estimat força a l'alça (2 kW) necessitaria una "plaqueta" de 4x4 metres... :o )

Posted: Wednesday 20/06/2007 15:58
by Platanito
Bonica discussió sobre energies. M'agrada que ataquis el Niecomobinisostrans, però no m'agrada que defensis l'energia nuclear. la solució definitiva és desfer bona part del camí que hem fet durant el segle XX. En concret, prescindir de la proliferació d'andròmines electròniques i dels transports d'alt consum (començant per l'AVE), i permetre nomès la possessió d'un ordinador-televisor-aparell de música, un frigorífic i un forn per llar. I desprès d'això només puc dir que
:topic
així que no em podeu replicar, se siente!

Posted: Thursday 21/06/2007 17:23
by orique
A veure si algun dia es pot controlar la fusió nuclear i llavors ja no caldrà "barallar-se"...

Posted: Thursday 21/06/2007 20:14
by lluismomu
JaMiro!.. si senyor! molt ben explicat!

Està clar que els horitzons dibuixats en breu termini pels senyors de greenpeace i altres ni de conya són viables.. però bé.. obtenir un 100% d'energia neta avui en dia és impossible.

A mi també m'agradaria que l'origen nuclear no hi hagués de ser (posats a sumiar).. però tal i com està el mix energètic al nostre país i l'important dèficit que tenim.. la nuclear de 3a-4a generació no l'hauriem de rebutjar d'entrada.

Potser primer hauriem d'intentar frenar el consum d'energia que continua creixent any a any de manera frenètica.. potser quan els usuaris acabem pagant el que val realment generar i transportar l'energia la gent es conscienciarà...

Preparem les butxaqes...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 8:30
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1006

La transformació de la Diagonal


L'alcalde Jordi Hereu, entrevistat per aquest diari quan compleix dos anys al capdavant de l'Ajuntament de Barcelona, anuncia que el seu equip ha optat per unir a través de la Diagonal i en superfície el tramvia Trambaix, que comunica la plaça de Francesc Macià amb algunes poblacions del Baix Llobregat (Cornellà, Sant Joan Despí, Esplugues, Sant Just i Sant Feliu), amb el Trambesòs, que comunica la Ciutadella amb Sant Adrià i Badalona. :o :o :o
La ruta escollida és la més curta (4 quilòmetres) i el projecte anunciat resulta inevitable, perquè les dues línies acaben ara en dos punts morts. El més discutible és que s'opti per una línia de superfície, abandonant antics projectes municipals que fos so- terrada com a mínim en el tram central, des de Francesc Macià fins a la plaça de les Glòries. A Boston (EUA), per exemple, disposen d'un tramvia o metro lleuger que transcorre soterrat al centre i per la superfície als extrems. En el seu dia, la Generalitat es va oposar a construir aquesta connexió sota terra al.legant raons de cost excessiu. L'estimat per a la connexió per superfície és ara de 110 milions d'euros.
L'alcalde no diu res de si la decisió s'ha vist condicionada per raons pressupostàries. De la necessitat en fa virtut i canta les excel.lències del gran canvi conceptual de la zona afectada, de la transformació de l'actual avinguda en un passeig destinat a la mobilitat pública en comptes de la privada. És cert que resulta imparable la tendència de posar dificultats al trànsit privat i d'afavorir el transport públic, però mentre aquest últim no arribi a tot arreu i resulti ràpid i còmode, i amb uns horaris extensos, l'au- tomòbil continuarà sent una necessitat per a molts ciutadans. Esperem que la reordenació del trànsit privat per altres vies de l'Eixample que anuncia l'alcalde com a alternativa no condueixi a un embotellament permanent del centre de la ciutat.
En l'entrevista, Hereu fa pinya amb el Govern de la Generalitat i es nega a alinear-se amb altres alcaldes que contraposen finançament autonòmic amb finançament local perquè un millor finançament de la Generalitat, afirma, repercutirà en les ciutats. Té raó, com en té quan anuncia que, una vegada tancat l'acord, el consistori serà exigent amb el Govern de la Generalitat, perquè ha de demostrar que no és dolent per als ciutadans que governin els mateixos colors als dos costats de la plaça de Sant Jaume.



http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Els 4 quilòmetres de tramvia per la Diagonal costaran 90 milions


1. • La connexió de Trambaix i Trambesòs entre Macià i Glòries serà per la superfície
2. • Les institucions tenen 2 opcions: vies laterals i separades o pel centre i juntes


RAMON COMORERA
BARCELONA

La decisió d'unir el Trambaix, a la plaça de Francesc Macià, i el Trambesòs, a la de les Glòries, per la ruta més curta dels quatre quilòmetres en línia recta de la Diagonal, implica optar per un altre model urbà al cor de Barcelona. Suposa més espai, on és molt escàs i valuós, per al transport públic i, en conseqüència, menys per al fins ara omnipresent trànsit privat. És la tendència imparable a les congestionades urbs modernes, però és un pas difícil en una artèria d'aquesta magnitud. D'aquí vénen els dubtes socialistes, i d'altres partits, els últims anys. Amb l'anunci de Jordi Hereu, la Diagonal perdrà quatre dels seus vuit carrils sempre plens de vehicles. La complexitat de la reurbanització i del desviament de serveis també dispara el cost fins a uns 90 milions, la meitat del que valdrà el difícil túnel Sants-Sagrera de l'AVE.
Una vegada presa la decisió política, que també inclou que el recorregut sigui per la superfície i no soterrat totalment o parcialment com s'ha estudiat en aquest llarg debat, haurà de venir la decisió tècnica sobre la distribució dels 50 metres d'amplada de l'avinguda. Dues són les alternatives que hi ha sobre la taula de les institucions implicades, ajuntament i Generalitat, aquesta a través de l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM): col.locar les vies de cada sentit separades als laterals o juntes al centre. L'última és la que té més opcions, encara que en el procés de debat i consens polític i ciutadà que l'alcalde obre amb l'anunci a aquest diari es tindran en compte totes dues.

VORERES DE 10 METRES
Si els combois circulen pel centre, les voreres tindran 10 metres, ara en fan poc més de tres, i les dues calçades de circulació de tres carrils (una per a autobusos i taxis) estaran separades per la franja del tramvia. Els dos carrils bici podrien estar entre els cotxes i els trens o, més probablement, a les voreres, tot i que aquesta qüestió encara s'ha de decidir.
En el cas de situar les vies als laterals, la proposta inclou dos carrils per a vehicles de serveis als dos costats de l'avinguda, i amb això les voreres tenen set metres. Al centre s'ubicarien els sis carrils per a vehicles, dos d'aquests per a busos, en una configuració similar a l'actual. Les bicicletes passarien entre la vorera i el carril de servei.
El pressupost d'aquest projecte serà, en qualsevol cas, elevat, ja que els tècnics estimen necessària una inversió de 22 milions per quilòmetre.

http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... _PK=541985

Els 4 quilòmetres de tramvia per la Diagonal costaran 90 milions (II)

RAMON COMORERA
BARCELONA

La meitat del cost de la instal.lació del tramvia correspondrà als complexos treballs de desviament de tot tipus de serveis i de reurbanització d'un espai amb un grau d'utilització ciutadana molt alt, segons responsables de la conselleria.
Enllaçar les dues xarxes de tramvia a través de la Diagonal és la proposta que l'empresa operadora del servei ha entregat a l'ATM, el consorci de mobilitat que dirigeix la Conselleria de Política Territorial i del qual forma part l'Ajuntament de Barcelona. Una vegada el govern del municipi afectat ha pres aquesta opció, la Generalitat, que la vol impulsar amb consens municipal, inclourà el recorregut en la revisió del pla director d'infraestructures que ara porta a terme l'ATM.
L'empresa del tramvia estima que, amb l'enllaç de les dues xarxes a través de la Diagonal, aquesta forma de transport pot arribar a duplicar el passatge. El 2007, les cinc línies (tres cap al Baix Llobregat i dues cap al Barcelonès Nord) van registrar 20,8 milions de viatges. El Trambaix, que en total té 15,6 quilòmetres, és el més utilitzat amb 55.000 validacions diàries. El Trambesòs, que cobreix una distància inferior als 14,5 quilòmetres, comptabilitza 23.000 passatgers cada dia.
La recuperació del tramvia a Barcelona va començar l'any 2004. En aquests quatre anys les noves línies han entrat en servei progressivament, alhora que el nombre de viatgers ha passat dels 7,6 milions als 20,8 esmentats.
Les enquestes de satisfacció del transport públic que es realitzen entre els usuaris de l'àrea metropolitana situen aquesta modalitat al capdavant amb una nota de 7,71 sobre 10 al Trambesòs i de 7,63 al Trambaix. Els aspectes més valorats són la facilitat d'accés i la neteja, mentre que els que reben una nota pitjor, encara que només algunes dècimes més baixa, són la freqüència de pas i la rapidesa. Més del 60% dels viatgers són dones amb edats entre els 24 i els 40 anys.

Molt bé, però cal més

Posted: Monday 08/09/2008 9:51
by Guigui
Les enquestes de satisfacció del transport públic que es realitzen entre els usuaris de l'àrea metropolitana situen aquesta modalitat al capdavant amb una nota de 7,71 sobre 10 al Trambesòs i de 7,63 al Trambaix. Els aspectes més valorats són la facilitat d'accés i la neteja, mentre que els que reben una nota pitjor, encara que només algunes dècimes més baixa, són la freqüència de pas i la rapidesa.
I la idoneïtat com a TP a la zona que abasteix, no deu figurar enlloc a les enquestes, oi? Així, els permet anar tirant...

La notícia de la unió del Trambaixòs és possiblement la millor des del punt de vista estrictament tramviaire, però molt em temo que quedaran cofois amb el que faran i no faran passar per sota la Diagonal el que realment caldria.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 13:25
by Trenscat
Avui és portada a totes les notícies, per fi!! :D :D :D

De http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... sseig.html
Els tramvies s'uniran a la Diagonal, que serà un passeig
L'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, ha confirmat que els tramvies del Baix Llobregat i del Besòs es connectaran per la superfície de la Diagonal, que es convertirà en una avinguda i serà un dels grans eixos cívics de la ciutat.

Hereu assegura que a partir d'avui s'inicia un procés de consultes a entitats i veïns per consensuar la nova configuració de l'espai públic, el rol dels vianants, l'ampliació de les voreres, la irrupció del transport públic i la dinamització comercial.

La connexió del Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal, una obra de quatre quilòmetres, costaria uns 90 milions d'euros.

Hereu també ha apuntat que el trànsit es reordenarà per la xarxa de carrers de l'Eixample, que "pot absorbir el flux de la Diagonal".

Turisme
També s'ha referit a la importància del turisme a la capital catalana, indicant que "és un sector econòmic important, però Barcelona no és un parc temàtic, sinó una ciutat de residents, i aquests han de percebre que és beneficiós i que la millor defensa radica a lluitar contra els efectes perversos i no desitjats que en alguns casos comporta".
Per fi sembla que s'han adonat del què tothom veia des de feia anys. Una molt bona notícia que revolucionarà el panorama transportil al centre de la ciutat.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 14:18
by sergi
Que conste que me parece muy bien...

Pero...¿ a qué viene que los últimos años el ayuntamiento se negara en redondo,a considerar siquiera dicha posibilidad,y ahora dicen que sí ?

(Se llagaron a decir cosas como que era imposible coordinar los semáforos de la Diagonal con el paso del tranvía (!)).

Me lo expliquen.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 14:29
by metring
Pues es muy sencillo:

No las tienen todas consigo de poder continuar en la alcaldia en la próxima legislatura, hasta ellos lo reconocen. No tiene más.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 14:30
by uriol108
Perquè no fan que el Tram vagi soterrat de la Plaça de Francesc Macià fins a les Glories ?

I podrien aprofitar les obres de reforma de la plaça de les Glories ja posats, aprofitant el soterrament de la Gran Via es reserva espai per al tunel de la Diagonal, tambè posats a imaginar podrien fer un tunel a dos nivells, tipus L9 i fer-hi el segon tunel de Rodalies per sota la diagonal.

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 14:33
by metring
Tandebó fessin cas del teu missatge, coherent i per a res impossible de fer! Igual, abans de les eleccions...

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 15:43
by Santfeliuenc
Hola,

Cágate lorito, y va el lorito...

De EPC:
8/9/2008 ALCALDE DE BARCELONA
Jordi Hereu: "El tranvía y pacificar la Diagonal son compatibles con la movilidad"

ALBERT OLLÉS / PATRICIA CASTÁN
BARCELONA
Jordi Hereu cumple hoy dos años como alcalde de Barcelona. Dos años de apología de la cohesión social, la proximidad en la acción política ciudadana y los barrios como eje básico de intervención. Dos años con unas elecciones municipales por enmedio, un inédito gobierno de la capital catalana en minoría, un apagón, una crisis global de infraestructuras y una alarma de sequía. Dos años sin un proyecto emblemático para pasar a la historia. Hasta hoy.

--¿Se unirá finalmente el tranvía por la Diagonal?
--Sí, esa es nuestra decisión final. Pero será mucho más que eso, la Diagonal unirá al tranvía, ya que vamos a convertir la avenida en el paseo de la Diagonal. Una nueva concepción urbanística y de movilidad que implicará transformar muchos de sus usos actuales, manteniendo la esencia histórica, para que se convierta en uno de los grandes ejes cívicos de Barcelona. Un gran cambio conceptual, de lugar de paso de la movilidad privada a espacio para la movilidad pública y el encuentro ciudadano, que queremos enmarcar en la celebración, el año que viene, del 150 aniversario de la construcción de la trama de Cerdà.

--Pero los propios técnicos municipales tenían dudas por el impacto que ello supondrá en el tráfico de la ciudad.
--Los numerosos estudios que hemos realizado nos permiten tener ya la evidencia de que es factible pacificar la Diagonal de forma compatible con la movilidad general de la zona y de la ciudad. Para ello redistribuiremos la circulación de vehículos privados por el resto de la trama del Eixample.

--¿Cómo?
--Tenemos alternativas muy estudiadas, pero todavía no es el momento de concretarlas. Iniciamos a partir de hoy un proceso de consulta con las entidades y los vecinos para consensuar muchos temas: la nueva configuración del espacio público; el rol prioritario de los peatones; la ampliación de las aceras; nuevas zonas de aparcamiento; la irrupción del transporte público, potenciado y cubriendo toda la avenida de punta a punta; y su dinamización comercial.

¿Y el calendario? ¿Cuándo empezarán las obras?
--Aún no está definido. Mañana mismo empezaremos el proceso participativo y en los próximos meses esperamos tener ya un primer proyecto conceptual.

--Cuando llegue el momento de las obras, que en este caso serán especialmente complejas, Barcelona añadirá un nuevo punto de conflictividad temporal en el tráfico y de molestias a los vecinos.
--Estamos construyendo unas infraestructuras que son básicas de cara al futuro y que redundarán en el bien de todos los barceloneses. En el caso concreto del AVE en la Sagrera va más allá, porque estamos creando un nuevo espacio de centralidad en la ciudad. Aún así, vamos a vivir todo este proceso de concentración de grandes obras junto a los barceloneses, siguiendo día a día cómo evolucionan los trabajos y cómo les afecta, y recordándoles que lo estamos haciendo para ellos. Estas generarán prosperidad en el futuro, pero también ahora, ofreciendo trabajo en un momento difícil.

--¿Cómo está afectando la crisis económica a Barcelona?
(...)
Y Más aún...

De EPC:
8/9/2008 EL FUTURO DE BCN|LAS CLAVES DEL PROYECTO

Los 4 kilómetros de tranvía por la Diagonal valdrán 90 millones (I)

• La conexión de Trambaix y Trambesòs entre Macià y Glòries será por la superficie
• Las instituciones tienen 2 opciones: vías laterales y separadas o por el centro y juntas

RAMON COMORERA
BARCELONA

La decisión de unir el Trambaix, en la plaza de Francesc Macià, y el Trambesòs, en la de las Glòries, por la ruta más corta de los cuatro kilómetros en línea recta de la Diagonal, implica optar por otro modelo urbano en el corazón de Barcelona. Supone más espacio, donde es muy escaso y valioso, para el transporte público y menos para el hasta ahora omnipresente tráfico privado. Es la tendencia imparable en las congestionadas urbes modernas, pero es un paso difícil en una arteria de esta magnitud. De ahí las dudas socialistas, y de otros partidos, en los últimos años. Con el anuncio de Jordi Hereu, la Diagonal perderá cuatro de sus ocho carriles siempre llenos de vehículos. La complejidad de la reurbanización y del desvío de servicios dispara también el coste hasta unos 90 millones, la mitad de lo que valdrá el difícil túnel Sants-Sagrera del AVE.
Una vez tomada la decisión política, que también incluye que el recorrido sea por la superficie y no soterrado total o parcialmente como se ha barajado en este largo debate, tendrá que venir la decisión técnica sobre la distribución de los 50 metros de anchura de la avenida. Dos son las alternativas sobre la mesa de las instituciones implicadas, ayuntamiento y Generalitat, esta a través de la Autoridad del Transporte Metropolitano (ATM): colocar las vías de cada sentido separadas en los laterales o juntas en el centro. La última es la que tiene más opciones, aunque en el proceso de debate y consenso político y ciudadano que el alcalde abre con el anuncio a este diario se tendrán en cuenta las dos.

ACERAS DE 10 METROS

Si los convoyes circulan por el centro, las aceras tendrán 10 metros, ahora miden poco más de tres, y las dos calzadas de circulación de tres carriles (una para autobuses y taxis) estarán separadas por la franja del tranvía. Los dos carriles bici podrían estar entre los coches y los trenes o, más probablemente, en las aceras, aunque esta cuestión aún debe decidirse.
En el caso de situar las vías en los laterales, la propuesta incluye dos carriles para vehículos de servicios a ambos lados de la avenida, con lo que las aceras tiene siete metros. En el centro se ubicarían los seis carriles para vehículos, dos de ellos para buses, en una configuración similar a la actual. Las bicicletas pasarían entre la acera y el carril de servicio.
El presupuesto del proyecto será, en cualquier caso, elevado ya que los técnicos estiman necesaria una inversión de 22 millones por kilómetro. La mitad del coste de la instalación del tranvía corresponderá a los complejos trabajos de desvío de todo tipo de servicios y de reurbanización de un espacio con un grado de utilización ciudadana muy alto, según responsables de la conselleria.
Tranvía en el centro, ¡por Dios! para una cosa bien que se les ocurre y se deciden a unir el Trambaix con el Trambesós y ya empezamos a dar por saco con el dichoso tranvía en doble vía central... oischhhhh. :?

Y para terminar...
8/9/2008 EL FUTURO DE BCN|LAS CLAVES DEL PROYECTO
Los 4 kilómetros de tranvía por la Diagonal valdrán 90 millones (II)

RAMON COMORERA
BARCELONA

Enlazar las dos redes de tranvía a través de la Diagonal es la propuesta que la empresa operadora del servicio ha entregado a la ATM, el consorcio de movilidad que dirige la Conselleria de Política Territorial y del que forma parte el Ayuntamiento de Barcelona. Una vez el gobierno del municipio afectado ha tomado esta opción, la Generalitat, que quiere impulsarla con consenso municipal, incluirá el recorrido en la revisión del plan director de infraestructuras que lleva a cabo ahora la ATM.
La empresa del tranvía estima que, con el enlace de las dos redes a través de la Diagonal, este modo de transporte puede llegar a duplicar el pasaje. En el 2007, las cinco líneas (tres hacia el Baix Llobregat y dos hacia el Barcelonès Nord) registraron 20,8 millones de viajes. El Trambaix, que tiene en total 15,6 kilómetros, es el más usado con 55.000 validaciones diarias. El Trambesòs, que cubre una distancia algo menor de 14,5 kilómetros, contabiliza 23.000 pasajeros cada día.

La recuperación del tranvía en Barcelona empezó en el 2004. En estos cuatro años las nuevas líneas han entrado en servicio progresivamente, al tiempo que el número de viajeros ha pasado de 7,6 millones a los 20,8 citados. Las encuestas de satisfacción del transporte público que se realizan entre los usuarios del área metropolitana colocan a esta modalidad en cabeza con una nota de 7,71 sobre 10 en el Trambesòs y de 7,63 en el Trambaix. Los aspectos más valorados son la facilidad de acceso y la limpieza, mientras que los que reciben una peor nota, aunque solo algunas décimas más baja, son la frecuencia de paso y la rapidez. Más del 60% de los viajeros son mujeres con edades entre los 24 y 40 años.
Bien. Se unen los dos tranvías, se hará en superficie y en línea recta a través de la Diagonal. Si así se hace habrán acertado en este punto.

Yo por mi parte lo celebro y sigo recordando por si a alguien no se le ha ocurrido y para que no lo olvide ninguno que poner un tranvía es buenísimo, pero que el tranvía tiene la función que tiene y no otra. Recuerdo que no se puede extrapolar al tranvía la función del metro o de las cercanías y que un usuario que salga de Badalona o Sant Adrià con destino a Molins de Rei o resto del Baix Llobregat tardará muchísimo menos en cercanías que utilizando este medio que no es más que la mejora del actual concepto del autobús urbano en determinados ejes principales porque por calles enrevesadas o rutas difíciles la versatilidad del BUS urbano es insuperable.

Ya que se deciden a tocar la Diagonal y ya que se han dado cuenta de que hay que cambiar el modelo de ciudad, dedicarse al transporte público y demás... ¿no sería el momento de plantear lo que verdaderamente hace falta en ese eje urbano esencial y que no es otra cosa que un túnel longitudinal de cercanías de punta a punta? lo digo más que nada porque como se puede apreciar a todo se le pone pegas en esta vida y todo parecen ser dificultades para cualquier propuesta o proyecto hasta que llega el gobernante de turno y lo propone él. Y encima parece como si fuese nuevo y como si no lo hubiese dicho antes nadie.

Si leemos la entrevista, ahora parece que todo son ventajas y que Hereu ha descubierto la rueda cuando son años los que se llevan defendiendo los beneficios de semejante actuación así y no de otra manera.

Pues señores, con el más que necesario túnel de cercanías bajo la Diagonal pasa lo mismo. Se necesita, es obvio, la ciudad y su movilidad lo piden a voces... pero oficialmente se mira a otro lado y parece que está prohibido decir nada. Todo es imposible, el subsuelo debe estar hecho de arenas movedizas, deben de encontrarse bajo él las Minas del Rey Salomón... ¿hasta cuándo? pues hasta que alguien que gobierne lo diga él, lo haga, y nadie le rechiste. Así de triste es nuestra metropolitana vida de urbanitas.

Mientras tanto es lamentable comprobar cómo nadie es capaz de ver que con un túnel así se abastecerían ambas bandas del Llobregat, el corredor de Castelldefels (y por tanto salida hacia Tarragona por Vilanova), conectar vía Glòries y Meridiana con el Vallés y la Cataluña central y por supuesto vía Badalona y Sant Adrià con el Maresme y Girona. Como se puede apreciar... una tontería ¿verdad?

Nada, nada, a esperar a ver cuándo viene el Hereu de turno, se le ocurre a él repetir como si fuera de cosecha propia o como si supiese de lo que habla aquello de lo que se ha venido hablando desde hace años y encima que lo ponga como suyo.

Así es la vida... y así nos luce el pelo.

Saludos,
Sergio

"Eix cívic"

Posted: Monday 08/09/2008 16:40
by Guigui
Atenció al terme que s'han inventat: eix cívic. Jo el contraposaria a l'eix incívic, que, de dos en dos, forma el suport del vehicle preferit d'aquests aprenents de lingüistes.

:evil:

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 17:17
by tren250
I la bona: La gent està d'acord amb la proposta (l'associació de veïns) :
8/9/2008 16:49 h INICIATIVA SOBRE EL TRANSPORTE PÚBLICO EN BARCELONA
Las asociaciones de vecinos respaldan la conexión del tranvía por la Diagonal

EUROPA PRESS
BARCELONA

La Federación de Asociaciones de Vecinos de Barcelona (FAVB) ha expresado hoy su "satisfacción" por el anuncio del alcalde, Jordi Hereu, de que las dos zonas de cobertura del tranvía --Trambaix y Trambesòs-- se unirán por la avenida Diagonal. Según manifiesta el dirigente en la entrevista publicada hoy en EL PERIÓDICO, el objetivo es convertir la vía en un eje cívico con más transporte público y menos vehículos privados.

La FAVB destaca en un comunicado que esta iniciativa es una reivindicación de hace años y subraya que el enlace directo a través de la Diagonal "representa una opción que hace del tranvía una alternativa real y eficaz".

No obstante, las asociaciones vecinales desaprueban el desvío del tráfico por el Eixample y abogan por "disuadir" el uso del transporte privado en la ciudad.

La FAVB también remarca que todavía quedan reivindicaciones vecinales pendientes, como la negativa a la construcción del túnel de Horta y la supresión de viales rápidos en Sant Andreu y Sagrera.

I l'oposició (CIU TRIAS) comença a fer mella:
8/9/2008 17:06 h INICIATIVA SOBRE EL TRANSPORTE PÚBLICO
Trias ve incoherente a Hereu y pide tiempo para analizar la propuesta

EFE
BARCELONA

El presidente de CiU en el Ayuntamiento de Barcelona, Xavier Trias, ha reclamado hoy que antes de decidir sobre la conexión en superficie de las dos líneas del tranvía por la Diagonal, se analice bien la propuesta, y ha recordado al alcalde, Jordi Hereu, que él era hace tres años contrario a esta posibilidad.

Trias ha recalcado que la conexión de las líneas del Trambaix y el Trambesòs, una "obra con una dificultad importante", se ha de estudiar "a fondo", en especial las incidencias que este trazado tendría en la movilidad, y ha lamentado que el consistorio haya dado a conocer este proyecto a través de EL PERIÓDICO DE CATALUNYA.

Jordi Hereu ha explicado hoy en un encuentro con periodistas que el consistorio quiere convertir la Diagonal en "un gran corredor de transporte público y un paseo para la ciudadanía", disminuyendo el flujo de vehículos y potenciando la movilidad en autobús y para el tranvía, aunque no ha querido marcar plazos ni presupuestos, ya que este proyecto "ilusionante" aún está en fase de estudio.

"Ir más allá"

En este sentido, Trias ha apuntado el "cambio espectacular" de la postura del PSC y del alcalde sobre esta conexión, ya que, según ha indicado el edil nacionalista, siempre habían rechazado una unión por superficie por la avenida Diagonal, ante la afectación que esta tendría en la movilidad, sobre todo del transporte público.

Trias ha recordado que en diciembre del 2005, cuando Hereu era entonces concejal de Movilidad, argumentó en una comisión a una pregunta de CiU sobre la idoneidad del trazado, que un estudio desaconsejaba la conexión por la Diagonal, porque conllevaría un cambio urbanístico y que ello no era "coherente con el resto del modelo de movilidad".

El presidente del grupo de CiU ha asegurado que el próximo 15 de septiembre está previsto que todos los grupos municipales rubriquen el plan de infraestructuras de la ciudad, en el que queda recogido que se estudiarán todas las posibilidades sobre la conexión, "por lo que es triste que antes de esta firma se asegure que irá por la Diagonal, ya que entonces no tiene sentido que haya más reuniones".

En cualquier, caso para el concejal nacionalista, que se ha definido como defensor de este medio de transporte, el futuro del tranvía no tiene que limitarse a la conexión del Trambaix y Trambesòs, "sino tiene que ir más allá, pero eso lo tendrán que plantear las operadoras".

Re: Unió de les dues xarxes de tramvia: Trambaix i Trambesòs

Posted: Monday 08/09/2008 17:24
by hospitalenc
:plas :plas :plas :ok !

Bravo-Bravo!!. Una bona notícia molt i molt esperada. :)

I que a mès sigui el propi batlle Hereu qui ho fassi pùblic davant els mitjans, es una garantía que nó hi haurà marxa enrera, i es farà sence cap dubte tard o d´hora.....

Ara nomès manca (que nó es poc), la branca del Trambaix dins L´Hospitalet. I tambè l´hipotètica coninuaicó de la línia de St. Adría per la mateixa línia de costa, servint el nou barri marítim de BAdalona, i cap a la seva Rambla/Passeig Marítim.

Trambaix i Trambesòs junts en dos anys

Posted: Monday 08/09/2008 19:19
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

La Generalitat estima que en dos anys podrien començar les obres per a la connexió del tramvia a la Diagonal


EUROPA PRESS
BARCELONA

La Generalitat estima que "si es treballa ràpid" les obres per unir els dos trams de tramvia --Trambesòs i Trambaix-- a l'avinguda Diagonal "podrien començar d'aquí a dos anys aproximadament", segons ha explicat el secretari per a la Mobilitat de la Generalitat, Manel Nadal.

Nadal ha assegurat estar "satisfet" per la decisió de l'alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, que va anunciar aquesta mesura a EL PERIÓDICO, i la reconversió de l'avinguda Diagonal al passeig de la Diagonal. Ha recordat que aquesta actuació estava inclosa al Pla Director d'Infraestructures 2001-2010, i que des del Govern s'estava treballant en l'estudi informatiu.

Estudi informatiu

Per poder començar les obres és necessari que l'ajuntament present una proposta urbanística sobre la reordenació de la zona, que unida a l'estudi ferroviari de la Generalitat, permetran elaborar un estudi informatiu. Segons Nadal, aquest procés pot durar un any.

Posteriorment el projecte entrarà en fase consultiva, i el secretari ha estimat que serà necessari un altre any o un any i mig, de manera que les obres podrien començar en dos anys.

Nadal ha assegurat que es tracta d'una "bona notícia per al ciutadà", i ha afegit que la unió dels dos tramvies permetrà reordenar la circulació per la Diagonal i els carrers adjacents i millorar la mobilitat.