Page 6 of 23

Prolongacio L1 de Fondo a Badalona Centre

Posted: Thursday 26/04/2007 12:20
by Ecomobisostrans
Ricard wrote:
Web de Gisa:

TM-07384

Assistència tècnica per a la redacció de l'estudi informatiu de perllongament de la línia 1 dels FMB. Tram: Fondo - Badalona Centre. Clau: EI-TM-07384

http://www.gisa.es/gisa/servlet/HomeLic ... &company=1


Image
Per fi es posa en marxa un dels perllongaments més esperats i útils del PDI, la connexió Badalona - Santa Coloma, una de les zones més denses de Catalunya. Els responsables públics de la Generalitat a l'època de CiU sempre deien a Esplugues, quan els hi reclamaven el metro, que aquesta línia era prioritària juntament amb la branca de L9 i L10 per la difícil morfologia urbana d'aquestes ciutats i la incomparable densitat de les mateixes. Tenien raó, però malauradament aquesta línia ha estat exempta de protagonisme davant d'esperpents com la línia 12 o la línia 3 spaghetti del Baix Llobregat.

Posted: Thursday 26/04/2007 12:39
by Carlos L'H
Vaya tela! solo hay que ver dos detalles.
1. La parte final de la L2 aun la ponen que es de la L4
2. Joan XIII hace tiempo que se puso Artigues/Sant Adrià

PD: Esto tiene menos futuro que la L9

Posted: Thursday 26/04/2007 13:03
by Ecomobisostrans
Editado el 1r. mensaje por que faltaba un trozo.

Posted: Thursday 26/04/2007 14:10
by Guigui
Carlos L'H wrote:Vaya tela! solo hay que ver dos detalles.
1. La parte final de la L2 aun la ponen que es de la L4
2. Joan XIII hace tiempo que se puso Artigues/Sant Adrià
Deu ser que l'esquema es va publicar abans de l'estiu del 2002.

El que em comença a empipar de debò és aquesta mania que s'ha implantat a Barcelona de fer-li donar voltes a una línia per arreplegar més zones. Però, a veure, que no s'havia de perllongar el metro també de Badalona Centre a Morera i Can Ruti, ja sigui per mitjà de la L2 o d'una rèplica de la L11?

Posted: Thursday 26/04/2007 14:42
by Vox
Guigui wrote:
Carlos L'H wrote:Vaya tela! solo hay que ver dos detalles.
1. La parte final de la L2 aun la ponen que es de la L4
2. Joan XIII hace tiempo que se puso Artigues/Sant Adrià
Deu ser que l'esquema es va publicar abans de l'estiu del 2002.

El que em comença a empipar de debò és aquesta mania que s'ha implantat a Barcelona de fer-li donar voltes a una línia per arreplegar més zones. Però, a veure, que no s'havia de perllongar el metro també de Badalona Centre a Morera i Can Ruti, ja sigui per mitjà de la L2 o d'una rèplica de la L11?
Això es encara més embrionari que fer passar la R1 per l'interior.

Si veiesis el terreny.. Primer que no se per i cabrà un metro desde Badalona Centre fins Casagemmas (la N2 al seu pas pel centr mateix, es molt estret i a saber que hi ha allà sota, que això a la Badalona romana), encara que el façin en forma de 8, con parts de la L9.

Un cop a Casagemmes es relativament fàcil doncs pujaria per una riera fins Can Ruti.

Vox

Posted: Thursday 26/04/2007 16:49
by EUKibo
Siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii Per fi!!!!!!!!!!!!
L'extensio de metro mes necessaria de Catalunya per fi comença a veure la llum!!
Ja des d'abans del 1988 estaven planejades moltes d'aquestes estacions i mira que només planejaven les més necessaries...
Aquesta extensió de la linia beneficiarà a desenes de milers de persones al dia que l'agafaran, com ja he dit es la infrastructura ferroviaria més necessaria! La poblacio a la que donara servei equival a la moltisima mes poblacio que la de les capitals de comarca (excepte Barcelona, clar).

Esperem que sigui àgils executant les obres, el ritme de creixement de vehicle privat a Badalona es totalment insostenible.

Més informació a http://www.gencat.cat

Posted: Thursday 26/04/2007 17:17
by Guigui
EUKibo wrote:L'extensio de metro mes necessaria de Catalunya per fi comença a veure la llum!!
Calma, que al ritme que van, no ho veuran enllestit ni els nostres néts!

Posted: Thursday 26/04/2007 17:58
by Danzig
4 anyets mínim per començar les obres: 2 per l'informatiu i 2 pel constructiu si tot va bé
El DPTOP inicia l’estudi informatiu del perllongament de l’L1 des de Fondo fins a Badalona Centre

Estació 1: situada a la intersecció de la Rambla Sant Joan amb el Passeig Olof Palme i el carrer Liszt, que donarà servei tant a la part alta de Lloreda com a Montigalà.

Estació 2: ubicada a la part alta del barri de Sant Crist, amb un accés directe al mercat de Lloreda.

Estació 3: situada a la intersecció de l’avinguda Martí i Pujol amb el carrer Bufalà.

Estació 4: es correspon amb el futur intercanviador amb l’L2. S’ubicarà a l’Illa Fradera, on actualment s’està construint la nova estació del perllongament de l’L2.

http://www10.gencat.net/ptop/AppJava/ca ... _infor.jsp

Posted: Thursday 26/04/2007 22:07
by EUKibo
Data limit per a presentar projecte 11 de juny, temps d'execució d'obres 9 mesos posa. Això vol dir que per meitat de 2008 podria funcionar :'( que ojala, la meva vida faria un canvi radical, el meu dia guanyaria moltes hores, comptant que per anar a Santa Coloma o Badalona Centre m'estalviaria entre 20 i 50 minuts! comptant que faig algun d'aquests dos trajectes 4 cops al dia...! Tindria un dia de 26h! :'( Quina alegria!

¬¬ pero amb retards minims acabaran a finals del 2008 i si apliquen la tradicio esperem pel 2012. El que si haurien de fer es prioritzar el tram Fondo-Lloreda i encar a que es retardin per arribar al Centre... Sempre poden fer com a la L9 que volen obrila Fondo-Can Zam.

Edito:
11 de juny per presentarse, pero 9 mesos per la redacció i 9 mesos per les obres, 18 mesos, amb aixo com a molt d'hora les obres acabarien a finals del 2008... Arribarien amb 20 anys de retard... Cal posarse les piles, no endarrim els terminis, ho prego, que no passi com la L9...

Posted: Thursday 26/04/2007 22:20
by Ramon
EUKibo wrote:11 de juny per presentarse, pero 9 mesos per la redacció i 9 mesos per les obres
El termini de redacció pot ser de 9 mesos. De totes formes, les obres dubto que només triguin 9 mesos... :(

Posted: Thursday 26/04/2007 22:43
by EUKibo
Jo tambe ho dubto veient com van de rapid amb les altes extensions, pero per que no es podria? Es un any i mig! Si executen les 4 noves estacions alhora 9 mesos es el que trigarien, i la tuneladora amb 9 mesos te per fer el tunel aquest. Pero clar, estem suposant masses coses, i veient les extensions de L3 L4 L5 L9 com van... Pero potser n'estan aprenent dels errors qui sap!

Posted: Thursday 26/04/2007 23:03
by gainer
Por fin se van a dignar be hacer esta ampliación, yo creo que la más necesaria, y no porque viva ahi, sino porque es una zona muy con mucha población (Montigala-Lloreda-La Balsa -Nova LLoreda- Santo Cristo). Aunque amplien la frecuencia de los autobuses te comes 10min de trayecto, cosa que en metro se hará en mucho menos.
Espero que se haga rapidamente, ya que supongo que lo harán con tuneladora, algo de velocidad se ganará, que no la otra ampliación en BDN centro.
Un saludo

Posted: Thursday 26/04/2007 23:10
by Vox
9 mesos per fer les obres?

xD xD xD

:riure :riure

En teoria ha d'estar al 2010.

Encara GRACIES si al 2008 veiem acabada la L2.

Vox

Posted: Friday 27/04/2007 0:29
by Trenscat
Els projectes constructius són més complicats del què pot semblar... Ho dic per experiència; només per remodelar Verdaguer el merder que suposa és brutal així que per fer un perllongament no vull ni imaginar-ho. I no només és culpa de la consultoria que ho faci sinó de tots els canvis que es van introduint per part d'Ajuntaments, GISA, Generalitat, etc etc etc Per això s'allarguen tant les coses.

Posted: Friday 27/04/2007 2:19
by victorcasta
EUKibo wrote:Data limit per a presentar projecte 11 de juny, temps d'execució d'obres 9 mesos posa.
Doncs no dec haver llegit el mateix document que tu, perquè allà hi diu que 9 mesos és el que es trigarà en redactar l'estudi informatiu. 9 mesos per construir això no ho farien ni a Madrid.

Trigaran 1000 anys com sempre

Posted: Friday 27/04/2007 8:36
by voltrega
Potser portem A la Espe i el Gallardon i a lo millor en el fan en 1 anyet.Be fora conya ,compteu capa a 2015 mes o menys.

Posted: Friday 27/04/2007 10:20
by Danzig

un parell de comentaris

Posted: Friday 27/04/2007 12:52
by anarres
1. Es podrien estirar una mica i fer una estació més fins a arribar arran de costa i connectar així amb Renfe-Badalona (connexió important, dic jo!)

2. Ara q veig pintada la L1 tal i com ha d'estar acabada, encara em sembla més irracional el tomb que fa passat trinitat vella. ¿No creieu q seria més lògic q el tram trinitat vella-badalona s'incorporés a la L3 perllongada?

Re: Trigaran 1000 anys com sempre

Posted: Friday 27/04/2007 15:22
by EUKibo
voltrega wrote:Potser portem A la Espe i el Gallardon i a lo millor en el fan en 1 anyet.Be fora conya ,compteu capa a 2015 mes o menys.
I que mes! a veure, que nomes han de fer estacions sueltes, 4, i aquestes en 9 mesos es poden contruir, no s'ha d'expropiar res, les estacions van per tot un corredor de parcs i gran avingudes, Montigalà Centre i Lloreda|Sant Crist van íntegrament sota parcs. Badalona Centre ja està expropiat i ho faran sota una gran pláça nova i Bufalà hi ha avingudes amples.

2015 ni pensar! A lo millor! Pobre d'ells que triguin tant, és tecnologicament possible fer obres en 9 mesos i acabar, com a molt haurien d'enrraderirse 3 mesos, pero en 2 anyets ja hauria d'estar funcionant tot aixo.

Re: un parell de comentaris

Posted: Friday 27/04/2007 15:29
by EUKibo
anarres wrote:1. Es podrien estirar una mica i fer una estació més fins a arribar arran de costa i connectar així amb Renfe-Badalona (connexió important, dic jo!)

2. Ara q veig pintada la L1 tal i com ha d'estar acabada, encara em sembla més irracional el tomb que fa passat trinitat vella. ¿No creieu q seria més lògic q el tram trinitat vella-badalona s'incorporés a la L3 perllongada?
1. La que s'ha de moure es Badalona-Estació Platja, avui m'hi he estat fixant i les andanes, el pas soterrat, el "sostre" per aixopluc, la videovigilancia, els accessos i el control de plagues de coloms i neteja està molt deficient i per remodelar haventla e canviar, ben es cert que si que la podrien perllongar, per correspondre amb el futur TRAM, igualment això comportaria una cua de maniobres sota el mar o_O, o ferli ver un revolt.

2.S'haurien de reformar totes les andanes, canviar totes les vies i comprar material movil i jubilar els 4000 prematurament. Jo que visc a Montigala utilitzare la linia per anar a Santa Coloma/Fondo[L9] i Badalona[L2][R1] el 80% dels casos, si continuo anant a la universitat tambe aniria tots els dies a Sagrera a agafar la R2 i exporadicament tambe podria agafar moltes linies de metro i rodalis que passarien per alla, hi estaria en 12min! I algun cop que vagi a Sant Andreu, el que esta clar es que si Renfe funciona potser no aniria fins Barcelona Centre amb metro, faria transbord a Badalona Centre.
Pero ja dic, per mi deixeume la xarxa com esta planejada al PDI que em sembla molt optima (tot i que no podria tenir relacio directa fins Via Julia...., pero per aquestes excepcions ja esta el bus!)