Mamparas
Hola:
Tots sabem on estan les estacions conflictives i perilloses en cuant a manca de vigilancia. No cal fer una llista exhaustiva. Dissortadament les hemeroteques en van plenas i les estadistiques policials tambe en pode donar fe.
Jo no vull convertir ni les andanes ni els vagons en comisaries ni donar sensacio de "setge policial". La millor seguretat es la que "no es veu". M'explico. Que passa amb les cameres de video que hi han per arreu de la xarxa?. Res. Potser estan conectades a algun lloc de vigilancia, potser s'enregistren en algun suport aquestas imatges. Pero s'en fa us real i practic d'aquestas?. No. A linia de taquilles hi han cameras, pero tots podem comprobar com dia rera dia molta gent hi salta, amb la tranquilitat de que no l'enxamparan. I com aixo, molts exemples i situacions. Ja ens podem matxacar amb la locucio "Aquesta estacio ..... bla bla bla" i d'anunciar-ho als panells. O com fumar a les andanes. Tambe esta prohibit, pero s'en fa res. Tambe esta prohibit entrar amb gossos sense lligar (i lligats) tret dels pigalls o els de vigilancia, i n'estic fart de veure'n. Tambe es recomana d'accedir-hi als trens amb el cotxet de nen plegat, i no s'en fa cas, el nen va en braços del pare o la mare i el cotxet s'utilitza com carro de la compra.
Si s'en fer un us real i practic de les cameras i i haguessin agents de seguretat i/o personal del metro fen-se carrec d'aixo, molts d'aquestos problemas s'evitarien.
No en vull pass possar el metro en "estado policial", no hi fa falta. L'unic que cal es possar mes vigilancia, que de fet no hi ha. Nomes es testimonial. Em fare pessat amb el metro d'Estocolm, ho sento, pero n'hauriem d'apendre molt de com gestiona el transport public en aquesta ciutat. Em fare pessat altre vegada, pero alla estacio si, estacio no, hi ha una parella de vigilants jurats (per distinguir-los dels "Eh", que m'entengueu) a les andanes, i per les nits hi ha una parella donant voltes als convois. I no dona sensacio de "setge policial", ans al contrari, dona sensacio de seguretat, perque al primer borratxo que vegin que esta molestant o intentant fer cualsevol cosa amb les instalacions, s'el enduen pel davant, ho he vist amb els meus ulls. Resultat: No hi ha vandalisme, no hi han incivics, i els cuatre que van una mica passats de voltes saben que passara amb ells si continuen fent el bretol. Ull que no impideixen que hi hagin grupets que cantin o riguin o facin una mica de xerinola, pero si veuen que poden molestar, els hi criden l'atencio i aquestos no protesten, baixan el volum i continuen. I el mes curios es que entre ells es coneixen, els vigilants saluden a la gent i la gent els saluda, es coneixen.
Aqui a Barcelona agafar el transport pubic en segons quines hores i dies es entrar en la jungla. I no tractis de cridar-los l'atencio que s'et tiraran a sobre. I saben que ningu els cridara l'atencio ni els impedira que es pixin a l'andana, o que vomitin pels recons o que es quedin adormits en un banc o que es liin un porro dins el vago, perque saben que ningu s'els endura pel davant a comisaria. No hi ha seguretat ni vigilancia. No em serveixen de res les cameras a la linea de taquilla si se que puc saltar impunement i ningu em demanara el bitllet o que tinc poques probabilitats de que m'el demanin. No em serveixen de res les cameras a les andanes si em puc possar a destrossar el material, fer pintades, pixar a les papereras, etc. i que cap servei de seguretat m'enxampara. No em serveixen de res les cameras dintre els vagons si puc fer pintades, ratllades, etc, als seients o puc amenaçar a punta de navalla en el pitjor dels casos, a cualsevol passatger.
Si augmentes la vigilancia, es prenguessin mesures punitives i aquestas es fesin publiques, molts d'aquestos fets s'eliminarien. Si a cada vandal que s'enxampes fent malbe les instalacions o embrutant-les se li castigues d'aguna manera -prestacio de serveis al metro, tipus neteja d'estacions, ajuda al passatge, etc- i s'en fes public coneixement, tot aixo s'evitaria.
S'ha de donar sensacio de seguretat i tranquilitat al metro. De que l'usuari tingui la tranquilitat de que els bretols i els vandals no continuen "campando a sus anchas" per les instalacions. No cal possar en alerta policial ananas, trens i vestibuls, pero si que es tingues la tranquilitat de que aviat es podra trobar un agent de seguretat. No en vull pas una parella de mossos armats a cada vago ni altre parell a cada estacio amb gossos, no cal. El que si que vull es mes presencia, que ara per ara es nula o anecdotica. No solament em referixo a mossos, poden esser vigilants o cualsevol altre element huma amb autoritat capaç de pendre les mides i accions precisses i necessaries.
I tot aixo no arreclara cap mampara que es possi. No per possar mampares evitarem els vandals que vomiten a les andanes. No evitarem els vandals que embruten els vagons. No evitarem els atracaments.
Perdoneu el discurs, pero es que em sembla que s'esta veient les mampares com a "panacea de todos los males". I es totalment el contrari. Es convertiran les andanes en caixes "estanques" que l'unic que seran barreras fisiques que impediran una evacuacio d'un convoi o d'acces al mateix en cas de dessastre greu.
Sal.lutacions:
Serie600
Tots sabem on estan les estacions conflictives i perilloses en cuant a manca de vigilancia. No cal fer una llista exhaustiva. Dissortadament les hemeroteques en van plenas i les estadistiques policials tambe en pode donar fe.
Jo no vull convertir ni les andanes ni els vagons en comisaries ni donar sensacio de "setge policial". La millor seguretat es la que "no es veu". M'explico. Que passa amb les cameres de video que hi han per arreu de la xarxa?. Res. Potser estan conectades a algun lloc de vigilancia, potser s'enregistren en algun suport aquestas imatges. Pero s'en fa us real i practic d'aquestas?. No. A linia de taquilles hi han cameras, pero tots podem comprobar com dia rera dia molta gent hi salta, amb la tranquilitat de que no l'enxamparan. I com aixo, molts exemples i situacions. Ja ens podem matxacar amb la locucio "Aquesta estacio ..... bla bla bla" i d'anunciar-ho als panells. O com fumar a les andanes. Tambe esta prohibit, pero s'en fa res. Tambe esta prohibit entrar amb gossos sense lligar (i lligats) tret dels pigalls o els de vigilancia, i n'estic fart de veure'n. Tambe es recomana d'accedir-hi als trens amb el cotxet de nen plegat, i no s'en fa cas, el nen va en braços del pare o la mare i el cotxet s'utilitza com carro de la compra.
Si s'en fer un us real i practic de les cameras i i haguessin agents de seguretat i/o personal del metro fen-se carrec d'aixo, molts d'aquestos problemas s'evitarien.
No en vull pass possar el metro en "estado policial", no hi fa falta. L'unic que cal es possar mes vigilancia, que de fet no hi ha. Nomes es testimonial. Em fare pessat amb el metro d'Estocolm, ho sento, pero n'hauriem d'apendre molt de com gestiona el transport public en aquesta ciutat. Em fare pessat altre vegada, pero alla estacio si, estacio no, hi ha una parella de vigilants jurats (per distinguir-los dels "Eh", que m'entengueu) a les andanes, i per les nits hi ha una parella donant voltes als convois. I no dona sensacio de "setge policial", ans al contrari, dona sensacio de seguretat, perque al primer borratxo que vegin que esta molestant o intentant fer cualsevol cosa amb les instalacions, s'el enduen pel davant, ho he vist amb els meus ulls. Resultat: No hi ha vandalisme, no hi han incivics, i els cuatre que van una mica passats de voltes saben que passara amb ells si continuen fent el bretol. Ull que no impideixen que hi hagin grupets que cantin o riguin o facin una mica de xerinola, pero si veuen que poden molestar, els hi criden l'atencio i aquestos no protesten, baixan el volum i continuen. I el mes curios es que entre ells es coneixen, els vigilants saluden a la gent i la gent els saluda, es coneixen.
Aqui a Barcelona agafar el transport pubic en segons quines hores i dies es entrar en la jungla. I no tractis de cridar-los l'atencio que s'et tiraran a sobre. I saben que ningu els cridara l'atencio ni els impedira que es pixin a l'andana, o que vomitin pels recons o que es quedin adormits en un banc o que es liin un porro dins el vago, perque saben que ningu s'els endura pel davant a comisaria. No hi ha seguretat ni vigilancia. No em serveixen de res les cameras a la linea de taquilla si se que puc saltar impunement i ningu em demanara el bitllet o que tinc poques probabilitats de que m'el demanin. No em serveixen de res les cameras a les andanes si em puc possar a destrossar el material, fer pintades, pixar a les papereras, etc. i que cap servei de seguretat m'enxampara. No em serveixen de res les cameras dintre els vagons si puc fer pintades, ratllades, etc, als seients o puc amenaçar a punta de navalla en el pitjor dels casos, a cualsevol passatger.
Si augmentes la vigilancia, es prenguessin mesures punitives i aquestas es fesin publiques, molts d'aquestos fets s'eliminarien. Si a cada vandal que s'enxampes fent malbe les instalacions o embrutant-les se li castigues d'aguna manera -prestacio de serveis al metro, tipus neteja d'estacions, ajuda al passatge, etc- i s'en fes public coneixement, tot aixo s'evitaria.
S'ha de donar sensacio de seguretat i tranquilitat al metro. De que l'usuari tingui la tranquilitat de que els bretols i els vandals no continuen "campando a sus anchas" per les instalacions. No cal possar en alerta policial ananas, trens i vestibuls, pero si que es tingues la tranquilitat de que aviat es podra trobar un agent de seguretat. No en vull pas una parella de mossos armats a cada vago ni altre parell a cada estacio amb gossos, no cal. El que si que vull es mes presencia, que ara per ara es nula o anecdotica. No solament em referixo a mossos, poden esser vigilants o cualsevol altre element huma amb autoritat capaç de pendre les mides i accions precisses i necessaries.
I tot aixo no arreclara cap mampara que es possi. No per possar mampares evitarem els vandals que vomiten a les andanes. No evitarem els vandals que embruten els vagons. No evitarem els atracaments.
Perdoneu el discurs, pero es que em sembla que s'esta veient les mampares com a "panacea de todos los males". I es totalment el contrari. Es convertiran les andanes en caixes "estanques" que l'unic que seran barreras fisiques que impediran una evacuacio d'un convoi o d'acces al mateix en cas de dessastre greu.
Sal.lutacions:
Serie600
- Mr. Baricentro
- N6
- Posts: 311
- Joined: Monday 11/07/2005 16:20
- Location: España
- Contact:
Personalment, n'estic totalment en contra d'aquest sistema. A mès, tenint en compte els tempsen els que vivim.. i observant les múltiples mostres d'art i creativitat "urbana"(si es que així s'en pot dir...) s'em formula una pregunta: vorem el metro al entrar a l'estació, o nomes l'escoltarem? Els aerosols i els ácids poden ser els causants.
Pero les mampares deixaran pasar la llum i es veuran el nom de les estacions no Ara em be al cap una cuestió: ens els trens 3000, 4000, 5000, etc... les portes que no s'obren com s'ho faran per que tampoc sobrin les mampares Per el que he vist, les mampares s'obren sempre automaticament
Amant de les 1000
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Hola:
Depen.
A TMB per arreclar algo es fa etern. Per fer una modificacio per millorar el servei trigan bastant. Per destrossar el patrimoni historic son bastant rapids. Per fer xapusses infectes molt rapids.
Ara cal.lifica-ho tu en que categoria ho possas. Jo en la de "xapussas infectes".....
Sal.lutacions:
Serie600
Depen.
A TMB per arreclar algo es fa etern. Per fer una modificacio per millorar el servei trigan bastant. Per destrossar el patrimoni historic son bastant rapids. Per fer xapusses infectes molt rapids.
Ara cal.lifica-ho tu en que categoria ho possas. Jo en la de "xapussas infectes".....
Sal.lutacions:
Serie600
Lo de TMB es per no parar de plorar, e spitjor que obligarte a veure 10 episodis del FRIJOLITO a tot volum.
Es que em fot de mala llet. No es ja que triguin en fer la L9-10, o triguin en fer obres totalment necesaries, sino que tinguin les 5, si les 5 (la L11 no la conto, massa nova) fetes una caqueta, ve gent de fora (estic a fòrums d'U2 i sovint fem quedades i tal) i ni BCN fashion ni res, se n'enfoten que dona gust.
Avui he anat en L2, en L5, tot fet una caqueta. No es questió de posar material nou cada 2 anys sino de tenir ben conservat el que ja tenim!! Ho prefereixo a tenir 5000.
Als FGC, coi, ni te'n adones de si quelcom es antic o més nou, està majoritariament tot net, bon servei etc
TMB
Vox
Es que em fot de mala llet. No es ja que triguin en fer la L9-10, o triguin en fer obres totalment necesaries, sino que tinguin les 5, si les 5 (la L11 no la conto, massa nova) fetes una caqueta, ve gent de fora (estic a fòrums d'U2 i sovint fem quedades i tal) i ni BCN fashion ni res, se n'enfoten que dona gust.
Avui he anat en L2, en L5, tot fet una caqueta. No es questió de posar material nou cada 2 anys sino de tenir ben conservat el que ja tenim!! Ho prefereixo a tenir 5000.
Als FGC, coi, ni te'n adones de si quelcom es antic o més nou, està majoritariament tot net, bon servei etc
TMB
Vox
No ho sé, però a propòsit d'aquest tema diré el que vaig veure ahir al funicular de Vallvidrera, que té mampares.jvile wrote:les mampares de barcelona k seran d'un estil a les del Metro de torí?
Estava a punt de sortir el funicular quan sona l'avís de tancament de portes. Una senyora es troba la porta del funicular tancada i intenta obrir-la, quan es comença a tancar la mampara. La senyora es retira però la seva bossa queda atrapada entre les portes de la mampara. Doncs així es va quedar perquè el funicular va arrancar com si res.
La veritat, des que vaig veure allò ahir no em fan cap mena de gràcia les mampares.
- Carlos L'H
- N6
- Posts: 161
- Joined: Saturday 08/10/2005 15:16
- Location: Hospitalet - Florida (L1) Pubilla Cases (L5)
Hola:
Pero es "taaaaan necesaaaariiiii" possar mampares!... Aixi evitarem atracaments i que la gent es llenci (o la llencin) a les vies.
Pero a l'igual que ara amb una persona a cabina, l'ATO s'en va a collir bolets i els demas sistemas de seguretat dels trens estan aguantant la cistelleta dels bolets..... imagina que un dia falli el sistema de deteccio de porta tancada (o sia, que no detecti que s'ha tancat) i quedi algu pillat entre portes de mampara i tren..... chof!.
Gore?, catastrofista?.... Ok, val. Ja ens ho trobarem.
Sal.lutacions:
Serie600
Aixo ajunta-ho al concepte "conduccio automatica" i a "agent d'atencio al public", remena-ho una mica i serveix-lo ben fred en got ample i amb una rodanxa de llimona en un canto i la vora del got mullada en sucre.... Ah, m'oblidaba del para-sol hawaia aquell que es possa per fer els combinats mes "fashion"....UT596001 wrote:Estava a punt de sortir el funicular quan sona l'avís de tancament de portes. Una senyora es troba la porta del funicular tancada i intenta obrir-la, quan es comença a tancar la mampara. La senyora es retira però la seva bossa queda atrapada entre les portes de la mampara. Doncs així es va quedar perquè el funicular va arrancar com si res.
Pero es "taaaaan necesaaaariiiii" possar mampares!... Aixi evitarem atracaments i que la gent es llenci (o la llencin) a les vies.
Pero a l'igual que ara amb una persona a cabina, l'ATO s'en va a collir bolets i els demas sistemas de seguretat dels trens estan aguantant la cistelleta dels bolets..... imagina que un dia falli el sistema de deteccio de porta tancada (o sia, que no detecti que s'ha tancat) i quedi algu pillat entre portes de mampara i tren..... chof!.
Gore?, catastrofista?.... Ok, val. Ja ens ho trobarem.
Sal.lutacions:
Serie600
Hi ha una MAE...437.001 wrote:Bé, veig que he fet un adepte a l´antimamparisme...
No comprenc les mampares al funi de Vallvidrera si al de Montjuïc no n´hi ha.
Pregunta: a Ctra. de les Aigües, on es compra el bitllet? HI ha MAE?
I jo ja era Antimamparista fa temps!! Així que ja en som 3...
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
-
- N9
- Posts: 2158
- Joined: Wednesday 04/05/2005 9:06
- Location: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
- Contact:
A l'estació de destinació si vas a agafar un tren de FGC compres el bitllet al Peu del Funicular.
Realment és una qüestió molt cutre.
Tornant al tema de les mampares, realment a mi no em fa molta gràcia tampoc, però qüestionar-les al funicular de Vallvidrera tp em sembla correcte, crec que és una instal·lació petita, però en una instal·lació que hagi de transportar centenars de milers de persones cada dia crec que la cosa canvia i molt
Al funicular de Montjuïc no n'hi ha perquè quan es va remodelar senzillament ni s'ho van plantejar, a més la concepció dels dos funiculars és completament diferent, de fet el funicular de Montjuïc va ser molt desaprofitat després de ser remodelat
Realment és una qüestió molt cutre.
Tornant al tema de les mampares, realment a mi no em fa molta gràcia tampoc, però qüestionar-les al funicular de Vallvidrera tp em sembla correcte, crec que és una instal·lació petita, però en una instal·lació que hagi de transportar centenars de milers de persones cada dia crec que la cosa canvia i molt
Al funicular de Montjuïc no n'hi ha perquè quan es va remodelar senzillament ni s'ho van plantejar, a més la concepció dels dos funiculars és completament diferent, de fet el funicular de Montjuïc va ser molt desaprofitat després de ser remodelat
Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van
Justament per això, res justifica que una instal·lació petita, situada en una urbanització als afores d'una gran ciutat requereixi la posada en funcionament de les mampares, ja que no té un tràfic que ho justifiqui...josep_serre wrote:crec que és una instal·lació petita, però en una instal·lació que hagi de transportar centenars de milers de persones cada dia crec que la cosa canvia i molt
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...