Page 6 of 7
Posted: Sunday 05/02/2006 1:06
by aarongilp
Aleshores, el lloc més urgent per posarles és a...Casa de l'Aigua (L11), no? Perquè allà hi ha unes aglomeracions que no vegis...
Posted: Wednesday 08/02/2006 1:24
by Serie600
Hola:
Tots sabem on estan les estacions conflictives i perilloses en cuant a manca de vigilancia. No cal fer una llista exhaustiva. Dissortadament les hemeroteques en van plenas i les estadistiques policials tambe en pode donar fe.
Jo no vull convertir ni les andanes ni els vagons en comisaries ni donar sensacio de "setge policial". La millor seguretat es la que "no es veu". M'explico. Que passa amb les cameres de video que hi han per arreu de la xarxa?. Res. Potser estan conectades a algun lloc de vigilancia, potser s'enregistren en algun suport aquestas imatges. Pero s'en fa us real i practic d'aquestas?. No. A linia de taquilles hi han cameras, pero tots podem comprobar com dia rera dia molta gent hi salta, amb la tranquilitat de que no l'enxamparan. I com aixo, molts exemples i situacions. Ja ens podem matxacar amb la locucio "Aquesta estacio ..... bla bla bla" i d'anunciar-ho als panells. O com fumar a les andanes. Tambe esta prohibit, pero s'en fa res. Tambe esta prohibit entrar amb gossos sense lligar (i lligats) tret dels pigalls o els de vigilancia, i n'estic fart de veure'n. Tambe es recomana d'accedir-hi als trens amb el cotxet de nen plegat, i no s'en fa cas, el nen va en braços del pare o la mare i el cotxet s'utilitza com carro de la compra.
Si s'en fer un us real i practic de les cameras i i haguessin agents de seguretat i/o personal del metro fen-se carrec d'aixo, molts d'aquestos problemas s'evitarien.
No en vull pass possar el metro en "estado policial", no hi fa falta. L'unic que cal es possar mes vigilancia, que de fet no hi ha. Nomes es testimonial. Em fare pessat amb el metro d'Estocolm, ho sento, pero n'hauriem d'apendre molt de com gestiona el transport public en aquesta ciutat. Em fare pessat altre vegada, pero alla estacio si, estacio no, hi ha una parella de vigilants jurats (per distinguir-los dels "Eh", que m'entengueu) a les andanes, i per les nits hi ha una parella donant voltes als convois. I no dona sensacio de "setge policial", ans al contrari, dona sensacio de seguretat, perque al primer borratxo que vegin que esta molestant o intentant fer cualsevol cosa amb les instalacions, s'el enduen pel davant, ho he vist amb els meus ulls. Resultat: No hi ha vandalisme, no hi han incivics, i els cuatre que van una mica passats de voltes saben que passara amb ells si continuen fent el bretol. Ull que no impideixen que hi hagin grupets que cantin o riguin o facin una mica de xerinola, pero si veuen que poden molestar, els hi criden l'atencio i aquestos no protesten, baixan el volum i continuen. I el mes curios es que entre ells es coneixen, els vigilants saluden a la gent i la gent els saluda, es coneixen.
Aqui a Barcelona agafar el transport pubic en segons quines hores i dies es entrar en la jungla. I no tractis de cridar-los l'atencio que s'et tiraran a sobre. I saben que ningu els cridara l'atencio ni els impedira que es pixin a l'andana, o que vomitin pels recons o que es quedin adormits en un banc o que es liin un porro dins el vago, perque saben que ningu s'els endura pel davant a comisaria. No hi ha seguretat ni vigilancia. No em serveixen de res les cameras a la linea de taquilla si se que puc saltar impunement i ningu em demanara el bitllet o que tinc poques probabilitats de que m'el demanin. No em serveixen de res les cameras a les andanes si em puc possar a destrossar el material, fer pintades, pixar a les papereras, etc. i que cap servei de seguretat m'enxampara. No em serveixen de res les cameras dintre els vagons si puc fer pintades, ratllades, etc, als seients o puc amenaçar a punta de navalla en el pitjor dels casos, a cualsevol passatger.
Si augmentes la vigilancia, es prenguessin mesures punitives i aquestas es fesin publiques, molts d'aquestos fets s'eliminarien. Si a cada vandal que s'enxampes fent malbe les instalacions o embrutant-les se li castigues d'aguna manera -prestacio de serveis al metro, tipus neteja d'estacions, ajuda al passatge, etc- i s'en fes public coneixement, tot aixo s'evitaria.
S'ha de donar sensacio de seguretat i tranquilitat al metro. De que l'usuari tingui la tranquilitat de que els bretols i els vandals no continuen "campando a sus anchas" per les instalacions. No cal possar en alerta policial ananas, trens i vestibuls, pero si que es tingues la tranquilitat de que aviat es podra trobar un agent de seguretat. No en vull pas una parella de mossos armats a cada vago ni altre parell a cada estacio amb gossos, no cal. El que si que vull es mes presencia, que ara per ara es nula o anecdotica. No solament em referixo a mossos, poden esser vigilants o cualsevol altre element huma amb autoritat capaç de pendre les mides i accions precisses i necessaries.
I tot aixo no arreclara cap mampara que es possi. No per possar mampares evitarem els vandals que vomiten a les andanes. No evitarem els vandals que embruten els vagons. No evitarem els atracaments.
Perdoneu el discurs, pero es que em sembla que s'esta veient les mampares com a "panacea de todos los males". I es totalment el contrari. Es convertiran les andanes en caixes "estanques" que l'unic que seran barreras fisiques que impediran una evacuacio d'un convoi o d'acces al mateix en cas de dessastre greu.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 08/02/2006 16:33
by Mr. Baricentro
Personalment, n'estic totalment en contra d'aquest sistema. A mès, tenint en compte els tempsen els que vivim.. i observant les múltiples mostres d'art i creativitat "urbana"(si es que així s'en pot dir...) s'em formula una pregunta: vorem el metro al entrar a l'estació, o nomes l'escoltarem? Els aerosols i els ácids poden ser els causants.
Posted: Wednesday 08/02/2006 16:45
by 437.001
Bingo!!!
En-el-cla-vo!!!
I el mateix val per als passatgers de dins el metro (ok, tindran megafonia, bueeeno, vaaale
), que no sabran si són a Rocafort o a Bac de Roda...
Posted: Wednesday 08/02/2006 18:59
by Loyster
Pero les mampares deixaran pasar la llum i es veuran el nom de les estacions no
Ara em be al cap una cuestió: ens els trens 3000, 4000, 5000, etc... les portes que no s'obren com s'ho faran per que tampoc sobrin les mampares
Per el que he vist, les mampares s'obren sempre automaticament
Posted: Wednesday 08/02/2006 19:35
by Fran-Ikarus
Les mampares s'han d'obrir totes... No poden dependre de que hi hagi o no gent que vulgui baixar del tren per aquella porta, en aquella estació.
Posted: Thursday 09/02/2006 23:51
by Carlos L'H
Sabe alguien si definitivamente se procederá a instalarlas en todas las líneas del metro? Si es así puede pegarse años largos para esto.
Posted: Friday 10/02/2006 0:07
by Serie600
Hola:
Depen.
A TMB per arreclar algo es fa etern. Per fer una modificacio per millorar el servei trigan bastant. Per destrossar el patrimoni historic son bastant rapids. Per fer xapusses infectes molt rapids.
Ara cal.lifica-ho tu en que categoria ho possas. Jo en la de "xapussas infectes".....
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Friday 10/02/2006 0:16
by pokeroms
per cert..
quan es va inagurar la L11 van dir que posarien les mampares a mitjans del 2004 i estem en el 2006 i encara no hi rastre de les mampares
Salutacions.
A punt...
Posted: Friday 10/02/2006 0:58
by JaMiRo!
Hola!
Si no han començat, a punt estan de posar mampares...
Quin horror...
Salut!
Posted: Friday 10/02/2006 1:44
by Vox
Lo de TMB es per no parar de plorar, e spitjor que obligarte a veure 10 episodis del FRIJOLITO a tot volum.
Es que em fot de mala llet. No es ja que triguin en fer la L9-10, o triguin en fer obres totalment necesaries, sino que tinguin les 5, si les 5 (la L11 no la conto, massa nova) fetes una caqueta, ve gent de fora (estic a fòrums d'U2 i sovint fem quedades i tal) i ni BCN fashion ni res, se n'enfoten que dona gust.
Avui he anat en L2, en L5, tot fet una caqueta. No es questió de posar material nou cada 2 anys sino de tenir ben conservat el que ja tenim!! Ho prefereixo a tenir 5000.
Als FGC, coi, ni te'n adones de si quelcom es antic o més nou, està majoritariament tot net, bon servei etc
TMB
Vox
Posted: Sunday 12/02/2006 19:34
by jvile
les mampares de barcelona k seran d'un estil a les del Metro de torí?
Posted: Monday 13/02/2006 15:08
by UT596001
jvile wrote:les mampares de barcelona k seran d'un estil a les del Metro de torí?
No ho sé, però a propòsit d'aquest tema diré el que vaig veure ahir al funicular de Vallvidrera, que té mampares.
Estava a punt de sortir el funicular quan sona l'avís de tancament de portes. Una senyora es troba la porta del funicular tancada i intenta obrir-la, quan es comença a tancar la mampara. La senyora es retira però la seva bossa queda atrapada entre les portes de la mampara. Doncs així es va quedar perquè el funicular va arrancar com si res.
La veritat, des que vaig veure allò ahir no em fan cap mena de gràcia les mampares.
Posted: Monday 13/02/2006 17:06
by Carlos L'H
En fin, ¿que finalidad tienen las mamparas? Si la excusa es por los suicidios es un gasto idiota. Para mí en vez de hacer esta inversión se la podrían gastar en otras cosas más importantes. A parte que si dicen que van a llevar a cabo algo que lo hagan sino mejor estarse callado.
Posted: Tuesday 14/02/2006 22:41
by Serie600
Hola:
UT596001 wrote:Estava a punt de sortir el funicular quan sona l'avís de tancament de portes. Una senyora es troba la porta del funicular tancada i intenta obrir-la, quan es comença a tancar la mampara. La senyora es retira però la seva bossa queda atrapada entre les portes de la mampara. Doncs així es va quedar perquè el funicular va arrancar com si res.
Aixo ajunta-ho al concepte "conduccio automatica" i a "agent d'atencio al public", remena-ho una mica i serveix-lo ben fred en got ample i amb una rodanxa de llimona en un canto i la vora del got mullada en sucre.... Ah, m'oblidaba del para-sol hawaia aquell que es possa per fer els combinats mes "fashion"....
Pero es "taaaaan necesaaaariiiii" possar mampares!... Aixi evitarem atracaments i que la gent es llenci (o la llencin) a les vies.
Pero a l'igual que ara amb una persona a cabina, l'ATO s'en va a collir bolets i els demas sistemas de seguretat dels trens estan aguantant la cistelleta dels bolets..... imagina que un dia falli el sistema de deteccio de porta tancada (o sia, que no detecti que s'ha tancat) i quedi algu pillat entre portes de mampara i tren..... chof!.
Gore?, catastrofista?.... Ok, val. Ja ens ho trobarem.
Sal.lutacions:
Serie600
Posted: Wednesday 15/02/2006 0:13
by 437.001
Bé, veig que he fet un adepte a l´antimamparisme...
No comprenc les mampares al funi de Vallvidrera si al de Montjuïc no n´hi ha.
Pregunta: a Ctra. de les Aigües, on es compra el bitllet? HI ha MAE?
Posted: Wednesday 15/02/2006 0:17
by aarongilp
437.001 wrote:Bé, veig que he fet un adepte a l´antimamparisme...
No comprenc les mampares al funi de Vallvidrera si al de Montjuïc no n´hi ha.
Pregunta: a Ctra. de les Aigües, on es compra el bitllet? HI ha MAE?
Hi ha una MAE...
I jo ja era Antimamparista fa temps!! Així que ja en som 3...
Posted: Wednesday 15/02/2006 0:21
by Ferrovi
amb mampares o sense es igual.
una vegada vaig veure al funicular de montjuïc una senyora que es va quedar trabada amb les portes, li van obrir, pero li va fer molt de mal perque les portes van tancar rapid i fort, com una fortalesa
Posted: Wednesday 15/02/2006 0:22
by josep_serre
A l'estació de destinació si vas a agafar un tren de FGC compres el bitllet al Peu del Funicular.
Realment és una qüestió molt cutre.
Tornant al tema de les mampares, realment a mi no em fa molta gràcia tampoc, però qüestionar-les al funicular de Vallvidrera tp em sembla correcte, crec que és una instal·lació petita, però en una instal·lació que hagi de transportar centenars de milers de persones cada dia crec que la cosa canvia i molt
Al funicular de Montjuïc no n'hi ha perquè quan es va remodelar senzillament ni s'ho van plantejar, a més la concepció dels dos funiculars és completament diferent, de fet el funicular de Montjuïc va ser molt desaprofitat després de ser remodelat
Posted: Wednesday 15/02/2006 0:25
by aarongilp
josep_serre wrote:crec que és una instal·lació petita, però en una instal·lació que hagi de transportar centenars de milers de persones cada dia crec que la cosa canvia i molt
Justament per això, res justifica que una instal·lació petita, situada en una urbanització als afores d'una gran ciutat requereixi la posada en funcionament de les mampares, ja que no té un tràfic que ho justifiqui...