Page 6 of 8

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Thursday 29/09/2011 13:31
by metring
http://elperiodico.cat/ca/noticias/barc ... ro-1164495

NOVA ESTRATÈGIA EN LA LLUITA CONTRA EL FRAU AL SUBURBÀ

Operació gàbia al metro

Centenars de viatgers es van veure sorpresos ahir per un megacontrol de bitllets al transbord de l'estació de Verdaguer

TMB intensifica la campanya contra el frau

Dijous, 29 de setembre del 2011
ROSA MARI SANZ
BARCELONA

Colar-se pot sortir car. És el missatge que cada vegada amb més insistència transmet TMB als usuaris del transport públic, principalment als del metro, on és habitual veure com són centenars de persones les que hi entren sense pagar. Però no solament amb campanyes, com les que va posar en marxa l'any passat sota els gens amables ¿Et crees molt llest? i Qui la fa la paga, també amb accions contundents. Com la d'ahir al transbord entre les línies 4 i 5 de l'estació de Verdaguer, en la qual els viatgers es van veure sorpresos per interventors que els van anar alineant en els dos sentits, separats per unes cintes per anar ordenant cues, sense cap opció a escapatòria.

Els controls eren més habituals al costat dels torniquets de les estacions. Allà, quan els vigilants veuen algú que mira de colar-se el conviden primer a comprar el bitllet i només el sancionen si es nega a pagar. Ara s'estan intensificant als passadissos d'algunes parades, cosa que ja no dóna opció a una segona oportunitat. En l'operació d'ahir, que es va portar a terme entre les 10 del matí i les dues del migdia, van ser desenes els viatgers que van buscar mil excuses per no ser sancionats amb 50 euros per haver viatjat sense pagar, una sanció que es redueix a la meitat si s'abona al moment i que pot arribar a ser de 600 euros si dóna lloc a una sanció administrativa, o sigui, si no es paga en el termini establert.

A falta de comptabilitzar els que ahir van ser enxampats, les xifres que té TMB és que un de cada 100 viatgers ho fa per la cara, un percentatge corresponent al 2010 que va ser sensiblement inferior al del 2009 (1,1%).

L'operatiu d'ahir, en els moments de més trànsit de persones, va arribar a ocasionar un cert embús, però en general va ser ben rebut pels viatgers. «És més fàcil que et felicitin, perquè a molts els molesta que se'ls colin davant dels nassos», explicava un dels interventors. No obstant, també hi va haver tensió, com quan poc després de començar van haver de demanar el suport dels Mossos perquè dos joves que viatjaven sense bitllet van reaccionar violentament. Per rebaixar certes tensions, els treballadors van comptar amb el suport de personal de seguretat.

Ja ho fan fa algun temps

Posted: Thursday 29/09/2011 15:39
by Guigui
Això no és nou. Vegeu missatges anteriors.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Thursday 29/09/2011 15:47
by gralla
El Dijous 22,el primer dia de la Mercé,ho van fer al transbord de Catalunya (L1-L3).No m'hi havia trobat mai.

Batuda a Catalunya

Posted: Thursday 29/09/2011 17:50
by Guigui
És precisament allí on ja ho he vist algunes vegades.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Wednesday 16/05/2012 17:16
by mikado
http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... an-1793841

El metro de BCN reduce en dos años del 6,6% al 3,4% las personas que se cuelan

La operadora aumentó en el 2011 hasta 71.282 las sanciones impuestas en el suburbano
El fraude en el bus se mantiene estable en el 0,8% pero las multas también suben hasta 17.239


El plan contra el fraude entre los usuarios del metro y del autobús de Barcelona iniciado en el 2009 por el operador Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) sigue reduciendo el número de personas que se cuelan. Los últimos datos facilitados por TMB indican que en el suburbano se ha bajado del 6,6% del 2009 al 3,4% en el 2011.

Estas cifras corresponden al denominado fraude observado, es decir, el que ve y contabiliza con técnicas estadísticas el personal específico y camuflado que la empresa sitúa detrás de las barreras de validación y que pasa desapercibido por los viajeros. Este método indica con más precisión que la que consigue el cálculo mediante las sanciones impuestas el volumen de quienes se saltan todo el sistema de las máquinas canceladoras, según la empresa.

En el caso del bus también se produce una caída sostenida de las entradas ilegales en la red, que han pasado del 3,2% del 2009 al 2,1% del año pasado. Paralelamente, el número de sanciones impuestas por los interventores de TMB ha subido de 54.440 en el 2009 a 71.282 en el 2011, en el caso del metro, y de 13.770 a 17.239 en el de los autobuses.

Los responsables de TMB afirman que si se realiza una comparación internacional, las cifras están por debajo de la media de los 10 operadores de 19 grandes ciudades de todo el mundo que comparten información en el organismo mundial Nova-Comet. El último cotejo, según los datos del 2010, indica que sobre una media de fraude del 4,1% en todo el planeta, Barcelona estaba en un 3,8%.


Edito.

No se lo creen ni ellos.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Wednesday 16/05/2012 17:36
by Fran-Ikarus
mikado wrote:Estas cifras corresponden al denominado fraude observado, es decir, el que ve y contabiliza con técnicas estadísticas el personal específico y camuflado que la empresa sitúa detrás de las barreras de validación y que pasa desapercibido por los viajeros.
Això sóna una mica a Mortadelo y Filemón...

Image

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Wednesday 16/05/2012 20:08
by 593Dromedario
mikado wrote:http://www.elperiodico.com/es/noticias/ ... an-1793841

El plan contra el fraude entre los usuarios del metro y del autobús de Barcelona iniciado en el 2009 por el operador Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) sigue reduciendo el número de personas que se cuelan. Los últimos datos facilitados por TMB indican que en el suburbano se ha bajado del 6,6% del 2009 al 3,4% en el 2011.
(...)

En el caso del bus también se produce una caída sostenida de las entradas ilegales en la red, que han pasado del 3,2% del 2009 al 2,1% del año pasado. Paralelamente, el número de sanciones impuestas por los interventores de TMB ha subido de 54.440 en el 2009 a 71.282 en el 2011, en el caso del metro, y de 13.770 a 17.239 en el de los autobuses.
Així doncs, van augmentar les sacncions tot i disminuir l'estimació de frau. En principi això només és possible augmentant el nombre de viatgers (que no ho va fer tant) i/o el de controls de bitllets (que ho van fer, però diria que tampoc tant). Més acusat serà això aquest any, que pels que utilitzem el metro, hi ha revisors fins i tot a la sopa. Que no és que no hi hagin de ser, és que com amb tot passem de poc a massa o de massa a poc.

Uns altres donen una idea més palpable del tema

Posted: Wednesday 16/05/2012 22:02
by Guigui
http://www.ara.cat/societat/metro-colen ... 30061.html

Prop de 40.000 persones es colen cada dia al metro

El percentatge de gent que no paga s'ha reduït del 6,6% al 3,4% en dos anys. Al bus el frau ha baixat del 3,2% al 2,1% i, de mitjana, es colen cada dia unes 14.000 persones

Debat nou, tema nou

Posted: Saturday 19/05/2012 23:36
by Guigui
El debat sobre la conveniència o no de fer el transport públic gratuït ha passat a un fil nou: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=8&t=12540

Controls nocturns a TMB

Posted: Thursday 25/04/2013 14:05
by Ferry1ac1
Ahir a les 23:30 hi havia un control de bitllets a l'enllaç entre L1 i L4 a Urquinaona bastant curiós per diversos fets.

Hi havia agents de seguretat privada de TMB, Guàrdia Urbana i algun policia de paisà però no hi havia revisors de TMB.

Havien posat una cinta pel mig del passadís separant els dos sentits i quan arribaves al final et demanaven el bitllet els de la seguretat privada sense cap lector de targetes (!!!). Jo anava amb una 50/30 de manera que no podien saber si l'havia validat en aquell trajecte o en algun altre durant el dia...

Em van deixar passar sense problemes, però era evident que estaven posant multes a la gent.

A part d'això tan estrany de no tenir lector de bandes magnètiques (cosa que pot fer que gent que no ha validat se'l deixi passar amb un bitllet en que no s'enten res a les impressions) vaig trobar molt adequat fer controls en hores intempestives. Als FGC ho fan de tant en tant de manera que els defraudadors no poden estar mai segurs que no tindran problemes. A TMB fins fa poc estava clar que els caps de setmana pagar el bitllet era voluntari i a partir de les 9 del vespre també.

Aviam si és un canvi d'estratègia!

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 12:06
by UT447Barcelona
Ara avisen amb un hashtag a Twitter "#redmemetro" on hi han revisors i tot, llavors la gent que no porta bitllet sap on hi han controls de metro, FGC, Rodalies...

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 12:10
by metring
UT447Barcelona wrote:Ara avisen amb un hashtag a Twitter "#redmemetro" on hi han revisors i tot, llavors la gent que no porta bitllet sap on hi han controls de metro, FGC, Rodalies...
Ja n'hem parlat algun cop del tema, lamentable, potser ja seria hora de denunciar-ho a les operadores...

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 12:16
by gatvell
En principi s'hauria de denunciar a qui fa els missatges i els envia o reenvia per obstaculitzar el servei tant a revisors, com vigilants com polícia.
Les operadores no en tenen culpa.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 12:17
by metring
gatvell wrote:En principi s'hauria de denunciar a qui fa els missatges i els envia o reenvia per obstaculitzar el servei tant a revisors, com vigilants com polícia.
Les operadores no en tenen culpa.
És que en cap moment he donat la culpa a cap operadora, sinó que he dit que cal que els avisem de que aquesta gent incita al frau.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 12:48
by gatvell
Cert, metring, perdona.
Aquest tema s'hauria de preguntar a un advocat i mossos i en cas aformatiu començar a denunciar-ho. A més tots aquests missatges queden registrats, així que seria senzill fer-ho.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 13:05
by alf_
Otra opción sería compincharse y llenar eso de información falsa, para que ya no puedan fiarse de los avisos.

Sabotatge

Posted: Sunday 28/04/2013 13:35
by Guigui
Això també ja s'havia arribat a fer.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 15:07
by gatvell
Crec que es més senzill perdre una hora en posar les denúncies pertinents, o potser es pot mig automatizar, que farcir el sistema de dades falses.

Efectivitat

Posted: Sunday 28/04/2013 16:04
by Guigui
Però segurament sigui més efectiu sabotejar el sistema d'instruccions per a defraudadors.

Re: Entre un 10% i un 30% de frau al metro.

Posted: Sunday 28/04/2013 17:04
by gatvell
Si sabotejes el servei, qui confiarà després en ell?