Sobre el tema dels dos llibres del Metro, m'he adonat d'una cosa: mirant al catàleg Aladí de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona, he trobat que hi han poquíssims exemplars, i que a sobre, el primer volum, amb dos exemplars només, està en préstec i amb reserves, quan anys enrere es trobaven a més llocs. Recordo per exemple, fa anys a la biblioteca Ignasi Iglesias-Can Fabra hi eren, i que després els van passar a la Sagrera-Marina Clotet, donat que allà tenen un fons especial dedicat al transport ferroviari, i que ara ja no hi són, cosa molt estranya. Com que jo em trobo a cavall entre els dos mons, el de les biblioteques i el de l'afició, crec que l'explicació és la següent:
-Des de la vessant bibliotecària, han pogut passar dues coses: que els van agafar en préstec i no els van retornar, trobant-se reclamats (igualment s'han de reposar, donada la importància) o deuen haver pensat que estan obsolets i per això els hauran donat de baixa, cosa a més errònia, perquè no han tingut en compte que es tractaven de dos llibres de referència, que no s'han actualitzat i s'haurien d'haver mantingut, com a mínim fins que no aparegues una actualització. Una altra cosa hauria estat que molta informació fos equivocada, que no és el cas, tot i que sabem que amb el pas dels anys, per exemple, l'Àlex Reyes va descobrir l'origen de les antigues estacions de la Via Laietana, però cap altra obra té l'exhaustivitat d'aquesta.
-I des del vessant de l'afició, què us he de dir? Directament trobo que es tracta d'un sacrilegi.
Això s'hauria de solucionar, cal que com a mínim a La Sagrera-Marina Clotet tinguessin els dos volums de la biblia del metro de Barcelona, i a poder ser, la col·lecció sencera dels Trens de Catalunya. Si en Joan Carles ho llegeix, esperem que arribi a un acord amb ells