Page 6 of 33

Qualificatiu de la L4

Posted: Tuesday 01/12/2009 0:17
by Guigui
La nova estació de Rodalies de la Sagrera es convertirà en un dels pols estratègics de la xarxa de transport públic a l'àrea metropolitana de Barcelona, ja que permetrà l'intercanvi de passatgers de les línies 3, 4 i 7 de Rodalies amb les línies L1 i L5 i les futures L4 i L9 de metro.
Més que "futura", la L4 és una línia passada... de voltes.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Sunday 20/12/2009 10:31
by metring
El millor que es podria fer, referent al tall que es presenta l'abril, seria tenir enllestida la C2 a temps i que torni a ser una sola línia, perquè la perspectiva de tenir 5 mesos tallades la resta de línies de rodalies excepte la C1, per a la construcció de Sagrera-Meridiana, i per tant, 3 línies de rodalies afectades a l'hora, serà insuportable. Que al menys, la C2 funcioni a ple rendiment, i que porti passatge a Clot, SAC i Montcada, per tant que la vida diària de la gent, transportilment parlant, no sigui tant insuportable. Algú sap quant temps queda per enllestir les obres de la C2?

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 20/12/2009 11:03
by josep_serre
A la "C2" no s'està fent cap mena d'obres ja que la "C2" no és cap infrastructura on s'hi puguin fer obres, suposo que et refereixes a les obres de Sant Andreu Comtal, Sagrera i entre Sant Andreu Comtal i Montcada, les obres van per llarg, les obres han afectat a la possibilitat de fer acabar trens a Sant Andreu Comtal però no a la capacitat de la línia pròpiament dita, almenys ara per ara, de tota manera trobo a faltar en aquest pla fer reforç de trens fins a Montcada i Reixac que es pot fer a les hores amb els trens que acaben a l'Estació de França o ampliant el reforç de Castelldefels a tot el dia o en comptes d'enviar trens a Badalona enviar-los a Montcada, que sí que s'han de cisallar les vies, però tampoc n'hi ha per tant.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 20/12/2009 11:05
by metring
josep_serre wrote:A la "C2" no s'està fent cap mena d'obres ja que la "C2" no és cap infrastructura on s'hi puguin fer obres, suposo que et refereixes a les obres de Sant Andreu Comtal, Sagrera i entre Sant Andreu Comtal i Montcada, les obres van per llarg, les obres han afectat a la possibilitat de fer acabar trens a Sant Andreu Comtal però no a la capacitat de la línia pròpiament dita, almenys ara per ara, de tota manera trobo a faltar en aquest pla fer reforç de trens fins a Montcada i Reixac que es pot fer a les hores amb els trens que acaben a l'Estació de França o ampliant el reforç de Castelldefels a tot el dia o en comptes d'enviar trens a Badalona enviar-los a Montcada, que sí que s'han de cisallar les vies, però tampoc n'hi ha per tant.
Clar, em referia al fet que les obres a SAC, afecten a la línia de manera que està tallada en 3 parts, i que a sobre, no fan cap pla per poder fer un transbordament entre la C2 Sud i la Nord a Sants, de manera que no calgués esperar 20 minuts en alguns casos entre cada tren.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Sunday 20/12/2009 11:06
by Mako448
metring wrote:El millor que es podria fer, referent al tall que es presenta l'abril, seria tenir enllestida la C2 a temps i que torni a ser una sola línia, perquè la perspectiva de tenir 5 mesos tallades la resta de línies de rodalies excepte la C1, per a la construcció de Sagrera-Meridiana, i per tant, 3 línies de rodalies afectades a l'hora, serà insuportable. Que al menys, la C2 funcioni a ple rendiment, i que porti passatge a Clot, SAC i Montcada, per tant que la vida diària de la gent, transportilment parlant, no sigui tant insuportable. Algú sap quant temps queda per enllestir les obres de la C2?
Si et refereixes al fet d'haver dividit la C2 en 3 parts i que torni a ser com abans del 31/1/2009,doncs jo recordo haver llegit que fins al 2011 seguirà com ara.A més a més el tram entre Clot i Sant Andreu Comtal aviat(peró no se quan)serà de via única,aquí el possible motiu de que potser no volen ficar més trens en aquest tram.

Jo com a mínim,el que demanaria és que els Castelldefels-Granollers circulessin tots els dies de l'any(i així de pas augmentent les freqüencies en caps de setmana a la C2Nord,que foten pena),i durant tot el dia,per absorvir gent de la C4 que baixarà a Montcada Manresa per agafar la C2 a Montcada i Reixac per seguir cap a Barcelona.

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Sunday 20/12/2009 11:10
by metring
Mako448 wrote:
Si et refereixes al fet d'haver dividit la C2 en 3 parts i que torni a ser com abans del 31/1/2009,doncs jo recordo haver llegit que fins al 2011 seguirà com ara.A més a més el tram entre Clot i Sant Andreu Comtal aviat(peró no se quan)serà de via única,aquí el possible motiu de que potser no volen ficar més trens en aquest tram.
Queeeeeeeeeeee???????????????????? Entre Clot i SAC de via única??? Quina manera d'estrènyer més i més la pírrica xarxa de rodalies, fins a acabar saturant-la!!!! Com que no hi ha prou amb tenir dues misserables vies entre Arc de Triomf i Catalunya, ara asfixiem encara més la xarxa, i quan hagi un tren avariat a la via única, apa, a marejar més als usuaris! Però com permetem que facin aquesta mena de desgràcies i ens quedem igual???????? Per què no tanquen dirèctament rodalies, si el que volen és esfonsar-les??? :cop :emprenyat

Ve de lluny

Posted: Sunday 20/12/2009 11:13
by Guigui
metring wrote:Però com permetem que facin aquesta mena de desgràcies i ens quedem igual????????
Amb el llarg historial de banyuts que tenim, a qui li estranya?

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 20/12/2009 11:14
by metring
Doncs això no pot continuar d'aquesta manera!!!! O ens movem d'alguna manera, o deixem escapar l'oportunitat de tenir una xarxa amb cara i ulls, i si ara les avaries son constants, amb això facilitaran que es multipliquin els talls!!!!!!!!!!

Re: Alteracions de servei a Renfe per obres

Posted: Sunday 20/12/2009 11:18
by Mako448
metring wrote:
Entre Clot i SAC de via única??? Quina manera d'estrènyer més i més la pírrica xarxa de rodalies, fins a acabar saturant-la!!!! Com que no hi ha prou amb tenir dues misserables vies entre Arc de Triomf i Catalunya, ara asfixiem encara més la xarxa, i quan hagi un tren avariat a la via única, apa, a marejar més als usuaris! Però com permetem que facin aquesta mena de desgràcies i ens quedem igual???????? Per què no tanquen dirèctament rodalies, si el que volen és esfonsar-les??? :cop :emprenyat

Les obres de la LAV i l'estació de la Sagrera TGV obligaràn durant un temps a circular en via única entre Clot i Sant Andreu Comtal.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Sunday 20/12/2009 11:20
by metring
Si, però la cosa durarà uns quants anyets,no serà cosa d'un dia, i com cada 2 per 3 van endarrerint el termini de finalització de Sagrera-AVE... I jo em pregunto: és infinita la paciència dels usuaris de rodalies?

La incompetència i les seves conseqüències

Posted: Sunday 20/12/2009 11:26
by Guigui
A més, tot això s'ho podrien haver estalviat si Renfomentadif hagués fet la seva estació de rodalia a la Meridiana quan es va remodelar l'intercanviador de Sagrera L1-L5. Però clar, els que veiem aquestes coses som uns rondinaires sense remei que no tenim ni idea de les coses.

Doncs potser serà hora de dur a judici els inútils que causen deliberadament aquest desgavell, perquè o bé han fet les coses sabent que causarien el caos, o no estan capacitats per a fer la seva feina.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Friday 22/01/2010 12:58
by metring
http://www.btvnoticies.cat/2010/01/22/c ... meridiana/

Comencen les obres per contruir el vestíbul de l’estació Sagrera-Meridiana

Actualitzat el 22.01.2010 a les 11:34

La futura estació de Sagrera-Meridiana de Rodalia de Renfe comença a prendre forma. De moment, ja ha començat la construcció del vestíbul de l'estació.

L’estació s’ubicarà al costat de l’actual parada de Sagrera de les línies 1 i 5 de metro i es convertirà en un dels principals intercanviadors de la ciutat. La parada, que tindrà dos vestíbuls, connectarà tres línies de Rodalia de Renfe amb les línies 1 i 5 de metro i les futures L4 i L9.

Afectacions en el trànsit

Els treballs no comporten afectacions en el trànsit ferroviari, però sí en la circulació de vehicles i vianants. L’avinguda Meridiana manté els quatre carrils de sortida però ha perdut un carril d’entrada. També s’ha modificat algun pas de vianants i s’ha canviat l’emplaçament d’una parada d’autobús.

Trànsit ferroviari afectat

Posted: Friday 22/01/2010 14:52
by Guigui
Els treballs no comporten afectacions en el trànsit ferroviari, [...]
De moment. Quan tallin la línia de Renfomentadif, i seguint la tradició immobilista de la casa pel que fa a permeabilitzar la resta de serveis, està programat un cacau de ca l'ample.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Friday 29/01/2010 14:41
by metring
Fa una estona he vist la parada de taxis davant de Sant Andreu Arenal, envoltada de valles, i és que des del dia 2 de febrer, segons un cartell de "Repulsa", perdò, "Impulsa", per obres relacionades amb la nova estació de Sagrera-Meridiana, quedarà fora de servei. Algú sap en què consisteixen aquestes obres, que han d'afectar aquesta zona?

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Friday 29/01/2010 21:57
by metring
Abans he dit lo de les valles a la parada de taxis, oi? Doncs ara acabo de sortir d'allà, i les havien tret, totes plegades al centre :x

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Saturday 30/01/2010 3:10
by Jordi Freixas
victorcasta wrote:
Mako448 wrote:Peró llavors és tècnicament possible acabar trens a Arc de Triomf?Jo ho veig complicat,al ser un baixador de dues víes tan sols i on passen tots els trens de la C1.La C3 i la C7 dubto pas que hi circulin al tram entre Arc de Triomf i L'hospitalet,ja que normalment els C3 i C7 quan els limiten per obres a túnels de Barcelona sols circula desde final de recorregut(Martorell o Vic/Puigcerdà)fins en aquest cas Sant Andreu Arenal.No se si m'explico.
Llegeix-te el document i veuràs que hi diu que passat Arc de Triomf en direcció Sant Andreu Arenal i passat el salt de motlló, s'hi instalarà una diagonal perquè els trens puguin fer mitja volta, i es farà la mateixa operació passat Sant Andreu Arenal direcció Arc de Triomf.
I no els hi resultaria més agafar i desviar els trens cap a Badalona, com ja van fer?

Possiblement, a Badalona

Posted: Saturday 30/01/2010 20:23
by Guigui
La idea original ja té mig any. En canvi, ara sembla que aprofitaran l'experiència de la instal·lació de catenària rígida al túnel de la Meridiana per a repetir el desviament de la R4 sud a Badalona.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Thursday 04/02/2010 22:10
by metring
I tornem-hi amb el tema de la parada de taxis de SAA: avui al sortir, tot i els avisos de que la parada quedava fora de servei, continuava plena de taxis, i amb el cartell que hi ha fora, al costat de l'entrada, que tenia a sobre escrit alguna cosa com "Y los taxis, donde los dejamos??". No cal dir que segurament, no els hi han ofert una altre alternativa.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Saturday 13/02/2010 0:12
by metring
Ahir ja van començar a picar al davant de SAA, a on paraven els taxis. La zona està vallada fins al cantó Nou Barris, fins al punt de tallar el pas per l'acera, i haver de donar una bona volta de la sortida de l'estació, per poder travessar la Meridiana. A més, ha quedat "atrapat" a dins el lletrer electrònic que indicava com està la circulació, i al menys ahir, estava apagat.

Re: Estació de rodalia de Sagrera-Meridiana

Posted: Tuesday 16/02/2010 10:38
by treneros
Esto aparece en la versión digital de El Periodico de hoy:
La estación de Sant Andreu Arenal se prepara para el corte del túnel de Rodalies que pasa bajo la Meridiana previsto de abril a septiembre por la construcción de la nueva estación de la red en la Sagrera. Los trabajos iniciados por el gestor de infraestructuras Adif incluyen reorganizar los exteriores para estacionar los autobuses lanzadera que sustituirán a los trenes durante el corte hasta la parada de Clot, reubicar la zona de taxis y adaptar el aparcamiento para el paso de viajeros. También se modificará el vestíbulo interior para ganar espacio y poder acoger más pasajeros. La nueva estación de la Sagrera-Meridiana permitirá el intercambio de las líneas R-3, R-4 y R-7 de Rodalies y la L-1, L-4, L-5 y L-9 del metro.

Con esto ya sabemos las intenciones de quien se ocupe ahora de la circulación al respecto de los viajeros que tengan su destino más allá de Sant Andreu Arenal.
El follón que se montará será de órdago (o eso creo). Ya se que en otros hilos se han hecho comentarios al respecto, pero al igual que en los mismos, lo que van a hacer es directamente una salvajada, debieran buscar alternativas reales al transporte de los viajeros y no quedarse con la más simple (o es que no dan mas de sí)...