Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Post by 593Dromedario »

intercity+arco+civia wrote:Les 448 son millors que les 440 o pitjors en al tema de velocitat, acceleracio, galib....
Són força similars. Les 444 (precursores de les 448) es van concebre com a 440 de llarg recorregut, i la millora que en representen les 448 no es notaria gaire en aquesta ruta (els 160km/h no es poden agafar mai, per exemple). De gàlib, diria que cap de les dues sèries té problemes.

De fet, jo ara mateix sóc més favorable a "reciclar-hi" les 444 o fins i tot les 432. El motiu és que Renfe té previst eliminar-les totes al 2011 del servei regional, quan arribin les futures 449 (això ho podeu llegir a la pròpia revista de renfe, que té el curiós nom de "En punto"). Així que, ja que les han de treure de MD, acabar els seus dies a La Tor és arriscat per l'edat que tenen però alhora una bona manera d'aprofitar-les.
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

Re:

Post by UT440_132M »

593Dromedario wrote:
intercity+arco+civia wrote:Les 448 son millors que les 440 o pitjors en al tema de velocitat, acceleracio, galib....
Són força similars. Les 444 (precursores de les 448) es van concebre com a 440 de llarg recorregut, i la millora que en representen les 448 no es notaria gaire en aquesta ruta (els 160km/h no es poden agafar mai, per exemple). De gàlib, diria que cap de les dues sèries té problemes.

De fet, jo ara mateix sóc més favorable a "reciclar-hi" les 444 o fins i tot les 432. El motiu és que Renfe té previst eliminar-les totes al 2011 del servei regional, quan arribin les futures 449 (això ho podeu llegir a la pròpia revista de renfe, que té el curiós nom de "En punto"). Així que, ja que les han de treure de MD, acabar els seus dies a La Tor és arriscat per l'edat que tenen però alhora una bona manera d'aprofitar-les.
D'això, perdoneu que mi fiqui, però crec que aquest missatge hauria d'anar al fil de Puigcerdà,440 civia. ;) Des que van retirar les 440R de dos cotxes de Catalunya, el servei Puigcerdà, per les obres es fa amb doble de 440R de tres cotxes. Amb transbordament amb autobús a Ribes per les obres. Totes de la UN de rodalies. No en circula cap de mitjana distànica, et confons amb la 440 132M 122C no reformada de dos cotxes amb colors antics de regionals "R2"
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
UT440_132M
N10
N10
Posts: 3951
Joined: Monday 03/03/2008 17:18
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contact:

El parlament demana semidirectes amb parada a Ripoll

Post by UT440_132M »

http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... ada/ripoll

Territori i medi ambient Redacció | Actualitzat el 22/10/2009 a les 06:00h

El Parlament demana trens de Barcelona a Puigcerdà amb parada a Ripoll
La comissió de Política Territorial ha aprovat per unanimitat la proposta del diputat de CiU Eudald Casadesús

Image
El Parlament demana accelerar la creació de trens semidirectes. Foto: Arnau Urgell

El Parlament de Catalunya, mitjançant la Comissió de Política Territorial, ha aprovat per unanimitat demanar dos trens semidirectes de Barcelona a Puigcerdà amb parada a Ripoll. La proposta, presentada pel diputat ripollès de CiU Eudald Casadesús, pretén accelerar les previsions del Pla de transports de viatgers de Catalunya (PTVC) 2008-2012 per incorporar una expedició matinal i una al vespre cada dia. També proposa que la Generalitat demani les actuacions necessàries per reduir el trajecte entre Barcelona i la capital cerdana fins a les dues hores.

Casadesús ha remarcat que les millores de la infraestructura “van a pas de tortuga” i que el temps de viatge i les freqüències suposen que molts viatgers optin pel transport privat. Així mateix ha lamentat que en els darrers vuit anys la velocitat mitjana entre Barcelona i Puigcerdà hagi passat de 56 a 51 quilòmetres per hora. “El trajecte s'ha convertit en una odissea de 3 hores i 10 minuts de durada, quan amb un vehicle particular es fa amb menys de 2 hores”.

Per la seva banda el PSC recorda que el PTVC 2008-2012, recentment aprovat, ja recull els semidirectes però que calen millores a la infraestructura per permetre els avançaments o encreuaments entre les diverses expedicions. En aquest sentit el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya (PITC) recull el desdoblament de Montcada a Vic -hores d'ara en estudi informatiu- i la renovació i arranjament del tram Vic-Puigcerdà.

- Altres notícies de la demanda de trens semidirectes

Nota de premsa de Convergència i Unió
CiU impulsa la millora del servei entre Barcelona i Puigcerdà


En un altre ordre de coses, en la mateixa Comissió de Política Territorial, Eudald Casadesús també ha aconseguit que s’aprovés per unanimitat una altra proposta de resolució de CiU per a la millora del servei de tren entre Barcelona i Puigcerdà. Més concretament, la iniciativa de CiU, aprovada avui al Parlament després d’incorporar una esmena del Tripartit, reclama fer les gestions necessàries davant RENFE per “Accelerar les previsions del Pla de Transports de Vi atgers per tal d’ampliar l’oferta de viatges de la línia Barcelona-Puigcerdà amb la incorporació de dos trens semidirectes al dia amb parada a Ripoll, un d’anada al matí i un altre de tornada al vespre”. A més, també es reclama “Millorar la resta del servei de la línia Barcelona-Puigcerdà per a aconseguir fer el trajecte en un temps aproximat de dues hores”.

Casadesús ha remarcat que estem davant una línia en la que “malgrat la seva importància estratègica pel que fa a la política de mobilitat i de desenvolu pament socioeconòmic, la seva afluència de viatgers ha anat minvant en els darrers 10 anys”. Els motius són “les condicions d’una part important de la infraestructura, la millora de la qual va a ritme de tortuga, i dels serveis actuals, temps de viatge, freqüèn cies, entre d’altres, que provoquen que aquests viatgers hagin optat per altres mitjans de transport, principal ment el privat”.

Tant és així, que per exemple, el promig de velocitat en la línia Puigcerdà - Barcelona, ha baixat de 56 a 51 quilòmetres/hora en els últims 8 anys, “convertint el tra jecte en una odissea de 3 hores i 10 minuts de durada, quan el mateix trajecte fet amb un vehicle particular, es fa amb menys de 2 hores”.

Per això, el mateix Ajuntament de Puigcerdà, i la resta d’ens lo cals de la Cerdanya i el Ripollès i la societat civil en general, ja fa molt de temps que reclamen insistentment la millora de servei d’aquesta línia fèrria. Per Casadesús, “seria raonable que s’establissin els mecanismes oportuns per reduir a 2 hores, les actuals 3 hores i 10 minuts de recorregut entre Barcelona i Puigcerdà, que permetria fer aquesta línia fèrria competitiva amb el desplaçament en cotxe”.

A més, “seria adient la instauració de dos trens semidi rectes al dia, un d’anada al matí i un altre de tornada al vespre, que a més d’ampliar l’oferta actual de serveis, permetessin realitzar el trajecte Barcelona - Puigcerdà amb parada a Ripoll, amb un temps aproximat de 2 hores”.

- Nota de premsa de CiU

Nota de premsa del PSC
La Generalitat instarà el govern de l’Estat a negociar amb Renfe la posada en funcionament d’un nou servei de trens semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà

La Comissió de Política Territorial ha acordat per unanimitat la següent esmena presentada pels tres partits del Govern de la Generalitat a la proposta de resolució sobre la necessitat de posar en funcionament un nou servei de trens semidirectes entre Barcelona i Puigcerdà:

“El Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat a fer les gestions necessàries davant RENFE per: 1) Accelerar les previsions del Pla de Transport de Viatgers per tal d’ampliar l’oferta de viatges de la línia Barcelona-Puigcerdà amb la incorporació de dos trens semidirectes al dia amb parada a Ripoll, un d’anada al matí i un altre de tornada al vespre. 2) Millorar la resta del servei de la línia Barcelona-Puigcerdà per a aconseguir fer el trajecte en un temps aproximat de dues hores.”

El PSC ha donat suport a la iniciativa i recorda que les actuacions proposades estan previstes a la planificació aprovada referent a serveis i infraestructures del transport. El Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2008-2012 (PTVC), recentment aprovat, preveu la implantació d’un nou servei exprés per sentit i dia entre Puigcerdà i Barcelona, que complementarà els existents actualment. Per poder posar en marxa aquest servei caldrà fer una sèrie de millores a la infraestructura, per tal de permetre els avançaments o creuaments entre les noves expedicions i les existents.

En aquest sentit, el Pla d’Infraestructures del Transport de Catalunya (PITC) preveu per a aquesta línia una sèrie de millores infraestructurals:

1) Desdoblament de via del tram Montcada-Vic (l’estudi informatiu es va sotmetre a informació pública el setembre de 2008 i actualment està pendent de resolució de les al·legacions presentades), i a mig termini el tram Vic-Ripoll. Aquestes actuacions permetran incrementar la capacitat del corredor.

2) Renovació i arranjaments del tram Vic-Puigcerdà, per millorar la velocitat de circulació dels trens.
S’ha de dir també que s’han estan duent a terme a la línia esmentada un conjunt de treballs (millora de sistemes de seguretat, modernització de l’alimentació elèctrica, renovació de via, proves de nou material mòbil, etc) per millorar la puntualitat, fiabilitat i confort de la línia.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by genissimon »

Viamichelin em dóna 1h58' per als 145 Km de Puigcerdà (plaça de l'estació) a Barcelona (Via Augusta/Muntaner) en l'itinerari més ràpid (pel Túnel del Cadí i la C-16). En un trajecte molt favorable. Si escollim sortir de la plaça de l'Ajuntament de Puigcerdà per arribar a la plaça de Sant Jaume del Cap i Casal, són 2h06' i 158 Km. Menys de dues hores deu ser en cotxe oficial, obviament sense embussos (els temps del viamichelin també serien sense embussos).

Pel que fa al fons de l'assumpte, no se si es podria anar en tren de Puigcerdà a Barcelona en unes dues hores més o menys. I saltar-se la parada de Ribes de Freser i La Molina, no se si seria rendible. Almenys, no en cap de setmana.

Salut !!
Casadesús wrote:El trajecte s'ha convertit en una odissea de 3 hores i 10 minuts de durada, quan amb un vehicle particular es fa amb menys de 2 hores.
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Diversificar l'oferta

Post by Guigui »

genissimon wrote:Pel que fa al fons de l'assumpte, no se si es podria anar en tren de Puigcerdà a Barcelona en unes dues hores més o menys. I saltar-se la parada de Ribes de Freser i La Molina, no se si seria rendible. Almenys, no en cap de setmana.
Això depèn de la demanda. Però hauria de ser possible fer un semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà que només pari a Vic i Ripoll com a poblacions més importants pel camí i que ofereixin enllaços als pobles de la comarca. Addicionalment, es podrien oferir serveis orientats al lleure de cap de setmana (Ribes, La Molina, etc.). A més, la línia no està ni de bon tros saturada perquè no s'hi puguin encabir totes aquestes circulacions, i més capacitat que tindrà amb el desdoblament, com a mínim, fins a Vic.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by genissimon »

No. El problema jo, precisament, el veia en la velocitat comercial de la cosa: dues hores de Barcelona a Puigcerdà (encara que només pari a Vic i a Ripoll) ho trobo difícil d'aconseguir, tot i que estaria molt bé.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Opcions

Post by Guigui »

Amb el traçat tortuós que han deixat, malgrat dos talls d'uns quants mesos per a fer-hi obres, no és estrany. Al capdavall, és la història de sempre: volem fortes inversions per a un bon ferrocarril, o quatre pegots aquí i allà per a mantenir el servei al llindar de la precarietat?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Diversificar l'oferta

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:
genissimon wrote:Pel que fa al fons de l'assumpte, no se si es podria anar en tren de Puigcerdà a Barcelona en unes dues hores més o menys. I saltar-se la parada de Ribes de Freser i La Molina, no se si seria rendible. Almenys, no en cap de setmana.
Això depèn de la demanda. Però hauria de ser possible fer un semidirecte entre Barcelona i Puigcerdà que només pari a Vic i Ripoll com a poblacions més importants pel camí i que ofereixin enllaços als pobles de la comarca. Addicionalment, es podrien oferir serveis orientats al lleure de cap de setmana (Ribes, La Molina, etc.). A més, la línia no està ni de bon tros saturada perquè no s'hi puguin encabir totes aquestes circulacions, i més capacitat que tindrà amb el desdoblament, com a mínim, fins a Vic.
No. Per anar bé, les parades entre Barcelona i La Tor de Querol haurien de ser Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll, Ribes de Freser i La Molina, de manera reglamentaria, i en cap cas com a mesura addicional. Dubto molt que afegir dues parades de caire lúdic (La Molina i Ribes de Freser) representi una pèrdua de temps important, si tenim en compte a més, que les velocitats permeses en aquelles zones no són gaire elevades.

Una altra cosa també és que convindria posar-ne més de dos serveis, de manera que des de La Tor de Querol puguin ser complementaris amb el Corail Lunéa de París, algun que altre Ter, i el Tren Groc.
User avatar
Tony M. Nyphot
N6
N6
Posts: 221
Joined: Friday 18/09/2009 21:21

Re: Opcions

Post by Tony M. Nyphot »

Guigui wrote:Amb el traçat tortuós que han deixat, malgrat dos talls d'uns quants mesos per a fer-hi obres, no és estrany. Al capdavall, és la història de sempre: volem fortes inversions per a un bon ferrocarril, o quatre pegots aquí i allà per a mantenir el servei al llindar de la precarietat?
Una modificació important de traçat en un terreny tan desfavorable costa diners i temps. Molts diners i molt temps.

Realment aquestes millores aniran molt a favor de la seguretat de la línia i reduiran les incidències que anys enrere eren el pa de cada dia a la línia i que molts cops suposaven talls superiors a la setmana de duració.

On sí es podrà esgarrapar molt de temps és amb el desdoblament entre Barcelona i Torelló, on la inversió beneficarà a molta més gent.
And now for something completely different...
Jordi Freixas

Re: Opcions

Post by Jordi Freixas »

Guigui wrote:Amb el traçat tortuós que han deixat, malgrat dos talls d'uns quants mesos per a fer-hi obres, no és estrany. Al capdavall, és la història de sempre: volem fortes inversions per a un bon ferrocarril, o quatre pegots aquí i allà per a mantenir el servei al llindar de la precarietat?
No crec que la finalitat d'aquestes obres, tot i mantenir el traçat de tota la vida signifiqui mantenir el servei al llindar de la precarietat a la línia de Puigcerdà. En les condicions actuals hauria de ser possible posar-hi ja algun servei Catalunya Exprés que cobreixi tota la línia en un temps més o menys òptim, en comparació al que era fins ara. Poden haver-hi problemes entre Barcelona i Vic pel tema de la via única, però no hauria de ser cap problema de Vic en amunt, a on les freqüències de tren ja són menors. Menys encara, a partir de Ripoll.
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Quina és la finalitat de tot plegat?

Post by Guigui »

Desenganyem-nos. Més enllà de les correccions de traçat que innegablement comporten una major seguretat, hi ha algú amb dos dits de front que cregui que, en les condicions actuals (fins i tot, ja amb desdoblament fins a Vic) el tren pot fer ombra al vehicle privat? I on hi ha el coll d'ampolla que ho impedeix?

Doncs, en lloc de fer l'estiracordetes durant anys, amb una sèrie de petites obres que igualment han engolit milions, que s'hi haguessin posat de debò ja fa una bona temporadeta, i d'aquí a poc gaudiríem d'una magnífica línia que serviria per a arribar a Puigcerdà en dues hores (i si els francesos s'hi dignessin, a Tolosa en tres i mitja). Si als Alps saben fer-ho, no hi ha cap motiu perquè als Pirineus no sigui possible.

Això sí que seria apostar pel futur del ferrocarril, i no aquestes excuses de mal pagador (i mai millor dit!) amb les que ens agracien de tant en tant.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by Jordi Freixas »

M'estàs dient que, després de tenir la via renovada, un tren amb poques parades no retallaria una distancia significativa respecte als temps actuals de Barcelona - Puigcerdà / La Tor de Querol en 3h 10 min en trens que de Vic en amunt tenen parada, si no a totes, a gairebé totes les estacions i amb limitacions de velocitat per mal estat?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Àngelamaria

Post by Guigui »

En una paraula i per a simplificar-ho:

a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
Jordi Freixas

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by Jordi Freixas »

I m'ho pots argumentar? Com pot tenir una durada similar el viatge d'un tren amb poques parades, a la d'un tren que para a totes, o gairebé les estacions? I sobretot... com pot arribar a tenir una durada de tres hores, amb la via renovada?
User avatar
Guigui
Administrador
Posts: 23736
Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
Location: Penitents L3 (Barcelona)

Temps

Post by Guigui »

No et dic que la durada del viatge sigui clavada a l'actual, però baixar de 3:10 a dues hores, en l'actual configuració del traçat, especialment a partir de Torelló, és impossible. I aquesta ha de ser la referència si el ferrocarril vol competir amb el cotxe i captar públic i ingressos.

Anem per parts. Un Catalunya Exprés triga una hora llarga de Barcelona a Tarragona o Girona (en condicions ideals), que són 100 km i amb limitacions de velocitat que permeten córrer força més que a la línia del Transpirinenc. 100 km és el que hi ha fins a Ripoll, però a la zona del Congost i a partir del Bisaura, el traçat és força sinuós, de manera que un tren no pot desenvolupar tota la velocitat, i encara menys quan enfila Toses. Ara caldria fer un càlcul exacte, però comptant les diferents parades comercials, crec que el màxim a què es pot aspirar actualment són unes 2:30 o 2:45 fins a Puigcerdà.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.
User avatar
genissimon
N10
N10
Posts: 3183
Joined: Wednesday 05/04/2006 12:43
Location: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by genissimon »

Amb corbes de 230 metres de radi (la del túnel del cargol, per exemple) la velocitat màxima dels trens "normals" a RENFE és d'uns 60 Km/h. Amb corbes de 300 metres de radi la velocitat s'amplia fins als 75 Km/h.

Prenent els 65 Km/h de mitjana i per bons els 48,6 Km entre Ripoll i Puigcerdà, un tren directe trigaria uns 45 minuts entre ambdues estacions.

Actualment, amb totes les parades, els trens triguen entre 1h15' i 1h22'.

Altra cosa és si s'establissin trens tipus B (talgo pendular), que a les corbes de 230 metres de radi tenen una velocitat màxima de 70 Km/h i en les corbes de 300 metres, 100 Km/h. A un promig de 80 Km/h un talgo pendular podria pujar de Ripoll a Puigcerdà en 37 minuts.

Depenent de la capacitat d'acceleració i frenada dels trens, cada parada penalitza el recorregut entre 2 i 3 minuts, aproximadament.

De tota manera, però, la major penalització en temps d'aquesta línia es troba en la seva condició de via única en els més de 140 quilòmetres al nord de Montcada-Bifurcació i l'excessivament conservador sistema d'explotació pel que fa als creuaments dels trens. Això, afegit al col·lapse que suposa ser una línia de rodalies fins a Vic.

Salut !!
Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.
User avatar
calisay
N7
N7
Posts: 321
Joined: Friday 05/06/2009 14:14
Location: LLacuna L4

Re:

Post by calisay »

entfe001 wrote:doncs entre altres coses s'usurpa il·legítimament ample de banda.

Podries explicar això????????
El licor Calisay no se bebe, se saborea
Jordi Freixas

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by Jordi Freixas »

genissimon wrote:Amb corbes de 230 metres de radi (la del túnel del cargol, per exemple) la velocitat màxima dels trens "normals" a RENFE és d'uns 60 Km/h. Amb corbes de 300 metres de radi la velocitat s'amplia fins als 75 Km/h.

Prenent els 65 Km/h de mitjana i per bons els 48,6 Km entre Ripoll i Puigcerdà, un tren directe trigaria uns 45 minuts entre ambdues estacions.

Actualment, amb totes les parades, els trens triguen entre 1h15' i 1h22'.

Altra cosa és si s'establissin trens tipus B (talgo pendular), que a les corbes de 230 metres de radi tenen una velocitat màxima de 70 Km/h i en les corbes de 300 metres, 100 Km/h. A un promig de 80 Km/h un talgo pendular podria pujar de Ripoll a Puigcerdà en 37 minuts.

Depenent de la capacitat d'acceleració i frenada dels trens, cada parada penalitza el recorregut entre 2 i 3 minuts, aproximadament.

De tota manera, però, la major penalització en temps d'aquesta línia es troba en la seva condició de via única en els més de 140 quilòmetres al nord de Montcada-Bifurcació i l'excessivament conservador sistema d'explotació pel que fa als creuaments dels trens. Això, afegit al col·lapse que suposa ser una línia de rodalies fins a Vic.

Salut !!
Realment és un problema la via única, de Vic en amunt, tinguent en compte que les freqüències dels trens són menors?

Una altra cosa que es podria fer seria tornar a posar el ramal Granollers Centre - Les Franqueses i fer-los passar per allà els Catalunya Exprés.
User avatar
593Dromedario
N6
N6
Posts: 225
Joined: Monday 21/04/2008 19:29
Location: BCN Sant Andreu

Sense desdoblament, 2:45 com a molt

Post by 593Dromedario »

Com heu comentat, entre Ripoll i Puigcerdà hi tenen 1:15-1:20 h de camí, que crec que amb la renovació es poden reduir fins a 15 minuts (sobretot pel que es deia sobre els descarrilaments pel mal estat de la via, crec que aquí). Així, un Pl.Catalunya-Puigcerdà pot passar de les 3:15h actuals a 3h.

Ara suposem que es realitza la proposta (per cert, al diari apareix una foto d'arxiu, ja sabeu que la 440-207 (de dos cotxes) fa un any i mig que no circula per allà), o almenys alguna circulació que només pari a Granollers, Vic, Ripoll, Ribes i La Molina. Per l'estalvi de parades, hi poso 10 minuts més. En resum, 2:50 des de Pl. Catalunya, o si voleu compteu 2:40 des de SAA (ho dic perquè feu els comptes com els polítics).


Però ara aviam qui és el que fa uns horaris que els facin cabre i els afavoreixin mínimament. Amb via única la proposta és pràcticament inviable, o almenys segur que no té el resultat esperat. Cada encreuament comporta comprovar la coincidència d'horaris (per no perdre encara més temps) i calculo dos minuts per cada servei (per passar a via desviada, esperar l'altre tren o simplement per si ve dos minus tard). I n'hi ha 5 o 6 per cada servei a la capital ceretana.

En fi, sense desdoblament obtenir temps més competitius del que he exposat és impossible. D'altra banda, la proposta no és dolenta, però tal qual, parant a Ripoll i prou, em sembla poc rendible, només alguns dies s'omplirien els trens (dilluns, divendres, caps de setmana i no només cap/fins a Ripoll i Puigcerdà sinó a Vic, Ribes o La Molina). Cal que s'afanyin amb el desdoblament, i jo començaria (JA) amb el tram Granollers-La Garriga, ja que és molt transitat, no és el més dur del Congost, no està gaire massificat (poca afectació urbanística, recordem que a Mollet hi ha un possible soterrament pendent) i a Les Franqueses estan farts de no saber a quina via passa cada tren, per tant el veig ràpid de fer. No sé si hi ha gaires encreuaments per allà però segur que algo s'hi guanyarà.
Jordi Freixas

Re: Catalunya Exprés per la línia de l'Hospitalet de Puigcerdà..

Post by Jordi Freixas »

I si amb tot això es tornés a instal·lar el ramal Granollers Centre - Les Franqueses per fer-los passar per allà? Llavors disposarien d'un tram afegit de doble via que els podria fer guanyar temps.
Post Reply

Return to “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”