Page 6 of 59

Posted: Tuesday 20/02/2007 13:24
by aarongilp
Avui a l'estació de Girona deien per megafonia, cada minut, que per vaga dels ferrocarrils francesos els trens només arribaven a Portbou. Esperem que d'aquí a un mes no hi hagi vaga :?

Posted: Wednesday 21/02/2007 2:30
by 437.001
Prou que ho sé, que hi ha hagut vaga...
M´ha enganxat de ple a l´estació de Nimes!!!
Era la darrera etapa del meu viatge pel Massís Central i el Llemosí.

Començo el dia a Montpeller amb un TGV que em du a Nimes, i jo no m´adono de res. Tot semblava normal. Me n´adono a Nimes... :o :o :o
Havia d´anar a Le Grau du Roi i no he pogut, i he tornat per potes!
M´han reemborsat els bitllets d´anada i tornada Nimes-Le Grau du Roi, el Nimes-Montpeller i el Montpeller-Portbou amb el Catalan Talgo.
A canvi, i sense cobrar-me res (!?), m´han fet un bitllet Nimes-Narbona en un TGV i la continuació Narbona-Portbou en un TER...en teoria.
El revisor del TER m´ha confirmat el què a Narbona s´ha anunciat per megafonia: no hi havia cap tren cap a Portbou. Tots els trens finalitzaven recorregut a Perpinyà.
O sigui que a l´estació de Perpinyà, quasi tots els passatgers del TER (són vacances escolars a França, crec) han anat a "l´accueil" (o sigui, atenció al client) a protestar, preguntar...en general a dir "i ara què fem?".
Clar, uns quants bastants anàvem a Portbou, però encara més gent anava a Elna, Cotlliure, Banyuls, etc...

Al cap d´una hora i mitja, ha aparegut un autocar del Consell Regional dels Pirineus Orientals (o sigui, l´equivalent més o menys del que es traduiria com "Diputació de Perpinyà") que ens ha dut per tota la Costa Vermella (que bonica que és i que merdosa és la carretera de Portvendres a Portbou, Déu méu!)! La veritat és que Banyuls, Portvendres i etc... fa ganes de quedar-s´hi...si no fós perquè servidor sap que quan fa vent, no fa massa gràcia de viure-hi...

I bé, hem arribat a l´estació de Potrbou sobre les 15:40.

Nota: així com a l´estació de Nimes m´han tornat els calers dels bitllets que no he fet servir perquè no podia, a Portbou no ho han fet, simplement m´han validat el bitllet (que era per al Costa Brava de Portbou a Tarragona) per a poder agafar el primer regional a Barcelona.
Tot i que li he dit a la taquillera que si podia me´l reemborsés i em fes un bitllet nou de Regional Exprés.

Hi ha alguna explicació més enllà del clàssic "no en saben més"?

Per cert, cop de bastó cap als ferroviaris del Llenguadoc-Rosselló:
La vaga era exclusivament de CONTROLEURS (això són els revisors) a Nimes. No han avisat. Ahir vaig arribar a Montpeller des de Clermont Ferrand, i ni a Nimes on vaig fer transbord ni a Montpeller o vaig baixar, ningú no deia res per megafonia, ni hi havia cap cartell ebn visible.
La gent que anava per exemple, de Toulouse a Llançà, de Marsella a Tarbes o coses així, molts s´han quedat penjats.
Per no parlar dels que havien de creuar la frontera més enllà de Figueres: uns portuguesos que anaven d´Annecy a Coimbra.

Posted: Wednesday 21/02/2007 7:52
by mikado
Ultima hora.

AVE Madrid - Toledo, Fuera de Servicio por caída de una viga de grandes dimensiones a la vía. Entre Madrid y La Sagra hay servicio alternativo de bus.

Posted: Wednesday 21/02/2007 16:29
by entfe001
Renfe Operadora wrote:A causa de la caída de una viga de gran tonelaje desde un paso superior a la vía de alta velocidad

Renfe establece planes alternativos de transporte para los viajeros de los trenes de la línea Madrid-Sevilla

Renfe está estableciendo planes alternativos de transporte para dar servicio a los viajeros de algunos trenes de la línea de alta velocidad Madrid-Sevilla, cuya circulación se ha interrumpido a causa de la caída de una viga de gran tonelaje y la grúa que la sustentaba durante los trabajos de construcción de un paso superior para la unión de dos carreteras de la Comunidad de Madrid.

Así, se ven afectados los trenes de Alta Velocidad - Larga Distancia que unen Madrid con distintas ciudades andaluzas, así como los trenes de alta velocidad Media Distancia que conectan Madrid con Toledo y Ciudad Real.

Para paliar los efectos de este incidente sobre la vía, Renfe establece medios alternativos de transporte que combinan las circulación de trenes por vía convencional, algunos tramos de alta velocidad y el uso de autobuses.

Sin embargo, la gravedad de la incidencia en la vía está dificultando el desarrollo de medidas alternativas que irán variando a lo largo del día.

Madrid-Sevilla

Transporte en autocar hasta La Sagra (Toledo) para continuar en tren hasta destino. Suspendido temporalmente el servicio entre Sevilla y Madrid.

Madrid-Toledo

Se transporta a los viajeros por carretera entre Toledo y Aranjuez, donde tienen acceso a los trenes de Cercanías que conectan con la capital.

Los viajeros sentido Toledo pueden efectuar el mismo cambio de modo en Aranjuez.

Madrid – Ciudad Real

Se utiliza transporte por carretera y trenes por vía convencional.

Madrid-Málaga

Entre Madrid y Ciudad Real los trenes circulan vía convencional para continuar por vía de alta velocidad.

Renfe lamenta las molestias que este incidente ajeno a la empresa está generando entre sus clientes y quiere comunicarles que pueden cambiar el billete para otra fecha o solicitar la devolución del importe de mismo desde hoy y durante los próximos días.

Posted: Wednesday 21/02/2007 16:40
by Guigui
Renfe Operadora wrote:Renfe lamenta las molestias que este incidente ajeno a la empresa está generando entre sus clientes y quiere comunicarles que pueden cambiar el billete para otra fecha o solicitar la devolución del importe de mismo desde hoy y durante los próximos días.
Ja m'agradaria veure aquesta servicialitat a Rodalies de Barcelona!

Posted: Wednesday 21/02/2007 16:48
by UT596001
Guigui wrote:
Renfe Operadora wrote:Renfe lamenta las molestias que este incidente ajeno a la empresa está generando entre sus clientes y quiere comunicarles que pueden cambiar el billete para otra fecha o solicitar la devolución del importe de mismo desde hoy y durante los próximos días.
Ja m'agradaria veure aquesta servicialitat a Rodalies de Barcelona!
I a mi.

Però crec que queda clar que a RENFE només li importa l'AV, i si fos per ella suprimiria tot allò que no fos l'AV.

Posted: Wednesday 21/02/2007 17:08
by entfe001
aarongilp wrote:Avui a l'estació de Girona deien per megafonia, cada minut, que per vaga dels ferrocarrils francesos els trens només arribaven a Portbou. Esperem que d'aquí a un mes no hi hagi vaga :?
Jo vaig sentir aquest avís a les estacions de Malgrat de Mar i Mataró.

En ambdós casos, les vaig sentir pocs minuts després que marxés un tren amb destinació Maçanet. Bravo.

Posted: Wednesday 21/02/2007 17:09
by 437.001
Vaja, vaja...on és la línia Castillejo Añover-Algodor-Toledo quan més la necessites? :evil:

Posted: Wednesday 21/02/2007 23:24
by Guigui
UT596001 wrote:Però crec que queda clar que a RENFE només li importa l'AV, i si fos per ella suprimiria tot allò que no fos l'AV.
Si ja hi està posant mans a l'obra: Aranjuez-Toledo, Diürns Bcn-Mad, etc.

Posted: Tuesday 13/03/2007 22:36
by Izo
d'El Periòdico (versió digital)
12 de març del 2007

Explota un tren de mercaderies carregat de gas propà a l'estat de Nova York
EFE
NOVA YORK

Una quinzena de vagons de mercaderies carregats de gas propà han explotat després d'un descarrilament al seu pas per Oneida, una població de l'estat de Nova York que ha estat parcialment evacuada.

Segons mitjans locals, l'explosió ha tingut lloc en aquesta població d'uns 10.000 habitants al voltant les set del matí (13.00 hores a l'Espanya peninsular) i de moment es desconeix si s'han produït víctimes mortals o ferits.

L'explosió, segons diversos testimonis, ha provocat una gran fumera i ha portat a tancar diverses carreteres i edificis públics, entre ells dos col·legis.

Extinció del foc en una zona boscosa

L'alcalde del municipi, Leo Matzke, ha explicat que el comboi estava format per uns 80 vagons, dels quals entre 20 i 25 vagons han descarrilat, i molts d'ells han explotat.

Agents de la policia i bombers, amb agents de l'FBI, s'han desplaçat a la zona del succés per treballar en el control i l'extinció del foc, que ha afectat una zona boscosa de difícil accés.

El fet que l'accident s'hagi produït en una zona rural, poc poblada, ha facilitat que no s'hagin detectat fins ara danys personals.

Posted: Thursday 15/03/2007 17:04
by aarongilp
Avui el TH 274/11274 ha baixat amb vora dues hores de retràs. A les 10.40 el veia passar pel viaducte de Girona, encara no havia parat...Això o bé el MareNostrum duia enganxada una branca de TrenHotel (només he vist la branca de darrere).

Posted: Friday 16/03/2007 18:34
by entfe001
A causa d'un incendi declarat cap a dos quarts de cinc de la tarda a les proximitats de Wandsworth Road, les connexions ferroviàries es troben greument afectades per a la sortida sud de Londres.

La conseqüència més important d'aquest incendi és la suspensió del servei Eurostar fins demà dissabte a les sis de la tarda.

Els bitllets de qualsevol operador afectat són vàlids per accedir a la xarxa de metro i així poder arribar al centre de Londres (es pot transbordar a Brixton).

Segons la BBC, s'ha imposat un radi de seguretat que afecta a les vies pel perill que suposa un tanc d'acetilè a la zona de l'incendi.

Posted: Saturday 17/03/2007 18:16
by entfe001
A dos quarts de sis s'ha reobert el tram ferroviari afectat pel perímetre de seguretat. El servei de l'Eurostar s'ha reprès però amb moltes dificultats, fins demà no s'espera que es torni a la normalitat.

Aquesta suspensió ha afectat a un gran nombre d'aficionats escocesos que viatjaven a París per presenciar el Torneig de les Sis Nacions que se celebra avui.

Posted: Wednesday 28/03/2007 20:15
by entfe001
He vist a un informatiu de France 3 una guerra campal a la Gare du Nord de París. Pel que he entès, tot ha començat amb un control on han enganxat a algú sense bitllet. Els fets van passar ahir per la tarda i els aldarulls es van allargar fins entrada la mitjanit.

Posted: Wednesday 28/03/2007 20:40
by aarongilp
entfe001 wrote:He vist a un informatiu de France 3 una guerra campal a la Gare du Nord de París. Pel que he entès, tot ha començat amb un control on han enganxat a algú sense bitllet. Els fets van passar ahir per la tarda i els aldarulls es van allargar fins entrada la mitjanit.
No calia mirar France3, als informatius d'aquí ja n'han fet cinc cèntims, ahir i avui. Pel que es veu, la tensió acumulada ha fet que després que detinguessin a algú per anar sense bitllet, vora un centenar de persones han protestat i, com sol passar, molta més gent ha aprofitat l'ocasió per enfontar-se amb la policia. En tot cas, Sant Gafe Distant ha tornat a actuar...on vaig, triomfo :D

...

Posted: Wednesday 28/03/2007 23:44
by JaMiRo!
entfe001 wrote:He vist a un informatiu de France 3 una guerra campal a la Gare du Nord de París. Pel que he entès, tot ha començat amb un control on han enganxat a algú sense bitllet. Els fets van passar ahir per la tarda i els aldarulls es van allargar fins entrada la mitjanit.
Així doncs, com en alguna ocasió has comentat, Àfrica comença als Pirineus. Però de Pirineus cap a dalt, eh? :) :D ;)

Posted: Thursday 29/03/2007 0:25
by wefer
entfe001 wrote:He vist a un informatiu de France 3 una guerra campal a la Gare du Nord de París.
Aquí hi ha un video i la informació en qüestió:
http://info.france3.fr/france/29502065-fr.php

Posted: Thursday 29/03/2007 19:46
by entfe001
Vaga dels ferroviaris francesos al Rosselló i el Llenguadoc:
Infolignes wrote:Mouvement social local en Languedoc-Roussillon

En raison d’un mouvement social local en Languedoc-Roussillon depuis mercredi 28 mars 20h00, le trafic est perturbé sur certains axes.

Journée du jeudi 29 mars

- Le Talgo 71 Montpellier 17h03 / Port-Bou 19h30 / Barcelone 21h48 est supprimé.
- Le Talgo 460 Carthagène 8h40 / Port-Bou 18h42 / Montpellier 21h09 est lui aussi supprimé entre Port-Bou et Montpellier. Les voyageurs sont pris en charge par un service de bus.

Du côté des TER, le trafic restera perturbé sur certains axes. Pour savoir si votre train est concerné, rapprochez-vous de votre gare ou consultez le site internet des TER

Journée du vendredi 30 mars

- Le Talgo 72 Barcelone 8h45 / Port-Bou 10h55 / Montpellier 13h16 est supprimé.
- Le Talgo 71 Montpellier 17h03 / Port-Bou 19h30 / Barcelone 21h48 est supprimé.

- Le Talgo 463 Montpellier 7h26 / Port-Bou 9h48 / Carthagène 19h52 est supprimé entre Montpellier et Port-Bou. Les voyageurs sont pris en charge par un service de bus.
- Le Talgo 460 Carthagène 8h40 / Port-Bou 18h42 / Montpellier 21h09 est lui aussi supprimé entre Port-Bou et Montpellier mais les voyageurs sont pris en charge par un service de bus.

Notez également que le Corail 3650 Port-Bou 7h50 / Paris Austerlitz 17h40 partira exceptionnellement de Toulouse à 11h23. Les voyageurs seront là aussi acheminés par bus.

Du côté des TER, le trafic restera perturbé sur certains axes. Pour savoir si votre train est concerné, rapprochez-vous de votre gare ou consultez le site internet des TER

Nuit du vendredi 30 au samedi 31 mars

- le Corail de nuit 5508/9 Cerbère 23h55 / Nice 08h40 est supprimé.
- le Corail 5506/7 Nice 20h58 / Port-Bou 06h14 est supprimé.
Pel que fa a les afectacions dels Talgo internacionals, la web de Renfe no en fa cap esment :|

Posted: Thursday 29/03/2007 23:03
by metring
De L.V.:

Interrumpido el tráfico ferroviario Santander-Madrid por el descarrilamiento de un tren cargado con etanol

Santander. (EUROPA PRESS).- El tráfico ferroviario de la línea que une Santander con Madrid se encuentra interrumpido desde las 20:30 horas de hoy, cuando se ha producido el descarrilamiento de un convoy de mercancías cargado con etanol, una sustancia inflamable, que se dirigía a la localidad cántabra de Muriedas (Camargo).

En concreto, ha sido uno de los 9 vagones que formaban el convoy de mercancías, el que, a su paso por el túnel número 17, a la altura de Montabliz, ha descarrilando, quedando volcado sobre una de las paredes del túnel, informó la Delegación del Gobierno en Cantabria.

El accidente, cuyas causas aún se desconocen, se ha producido cuando el convoy salía del citado túnel, y la locomotora es el único elemento que ha quedado fuera del mismo.

En estos momentos, técnicos de seguridad del Administrador de Infraestructuras Ferroviarias (ADIF) del Ministerio de Fomento están procediendo a inspeccionar la zona para comprobar si se ha producido escape en el vagón accidentado o si existe riesgo de que pueda registrarse tal fuga.

Todos los servicios de emergencia, 112 y Guardia Civil han sido alertados de la situación y se han activado los protocolos de seguridad contemplados para estos casos.

En el accidente no se han producido daños personales ni tampoco existe, en principio, riesgo para la población, ya que la zona en la que se ha producido el accidente no es una zona habitada.

Tráfico ferroviario cortado
Como consecuencia del descarrilamiento, el tráfico ferroviario se encuentra cortado, afectando al servicio de cercanías y de largo recorrido de RENFE.

En concreto, los servicios de cercanías se realizan con normalidad entre Santander y Bárcena de Pie de Concha, donde los viajeros son trasbordados hasta Reinosa en autobús.

Por su parte, los pasajeros del TALGO procedente de Alicante y Madrid y con destino a Santander están siendo trasladados en autobús desde Venta de Baños hasta la capital de Cantabria.

De igual forma, los viajeros del TALGO Santander-Madrid, serán también trasladados por carretera hasta Venta de Baños.

Posted: Sunday 01/04/2007 12:25
by Mako448
Reanudado el tráfico ferroviario entre Valencia y Cuenca tras accidente


El tráfico ferroviario entre Valencia y Cuenca ha quedado reanudado a las 20.58 horas de hoy después de que fuera cortado tras arrollar un tren a un automóvil en un paso a nivel sin barreras, cerca de la estación de Utiel (Valencia) en un accidente en el que ha muerto una mujer y resultado heridos su hija de 10 años y un joven de 20.

Según informaron a EFE fuentes de Renfe, el corte de la línea férrea ha afectado a cuatro trenes de cercanías y dos de media distancia lo que supone un total de 400 viajeros.

Esa compañía ferroviaria ha establecido un sistema alternativo de autobuses para desplazar por carretera a los viajeros entre las estaciones que se han visto afectadas por el corte del servicio de trenes.

El suceso se produjo sobre las 17.20 horas cuando un tren de media distancia que cubría el trayecto Valencia-Cuenca se encontró cruzado en la vía al vehículo en el que iban tres personas e impactó con éste.