Re: L'altre aeroport de Barcelona: el nou
Posted: Thursday 25/12/2008 19:51
by cristian26
Potser l'aeroport d'El Prat no té tot el tràfic de gent com per a tenir una terminal tan grossa com n'és la nova i una altra de mitjana, com en serien les tres actuals juntes per allotjar les actuals companyies i les poques noves que entrin. No en conec dades ni res, vox populi tot plegat.
Off-topic: Per cert, com és que Barajas té quatre pistes? Tan de tràfic n'hi ha?
No se saben estar de pegots
Posted: Friday 26/12/2008 14:18
by Guigui
cristian26 wrote:Potser l'aeroport d'El Prat no té tot el tràfic de gent com per a tenir una terminal tan grossa com n'és la nova i una altra de mitjana, com en serien les tres actuals juntes per allotjar les actuals companyies i les poques noves que entrin. No en conec dades ni res, vox populi tot plegat.
El que a mi m'estranya (o potser ja no, vista la inoperància d'uns i la mala fe d'altres) és que, per un cop que sembla que hi ha previsió a Barcelona i fan una ampliació de l'aeroport per encabir-hi un nombre de passatgers superior al tràfic actual, i a sobre deixant-ho tot a punt per a una ulterior ampliació de capacitat en cas de necessitat, adjudiquin les terminals repartint-ne el pes més o menys equitativament, i ara resulti que concentraran gairebé tothom a la T-1. I què passarà quan calgui reassignar els espais? Suposo que no serà tan fàcil com dir a determinada aliança: tu, a partir de tal dia, te'n vas a la T-2 i punt. Després, veient qui estarà ficat en tot això, ja podem esperar un altre sainet polític teledirigit des d'allà on tots sabem.
Una altra cosa és el que vulguin les companyies, però mai no plou a gust de tothom i sempre hi haurà qui s'haurà d'avenir a una altra cosa.
Re: L'altre aeroport de Barcelona: el nou
Posted: Sunday 28/12/2008 0:07
by EUKibo
Potser fiquen a tots a la T1 durant un curt període de temps mentre es connecten be les dues terminals amb metro, rodalies i tav i es renova la TABC que li cal una reforma completa i uniforme, és la terminal dels pegotes... li caldria una reforma uniforme.
Cal tenir en consideració que hi ha la terminal satèl·lit que començarà a construir-se imminentment.
Potser la T2 s'utilitzarà per a noves companyies de baix cost que s'hi instalin com easyjet, potser ryanair (tot i que dubto que vulgui pagar les tarifes elevades de Barcelona) o potser amb el temps ho converteixen en una terminal única de Vueling (incloent-hi clickair)
Re: L'altre aeroport de Barcelona: el nou
Posted: Sunday 28/12/2008 1:11
by Vox
Crec que tindrem espai de sobres per molts anys i més si comencen a fer la satèlit (amb forma d'V) i encara notarem més que els problemes vindran de mantenir l'actual limitació que suposa l'actual esquema de pistes.
Vox
Configuració de pistes
Posted: Monday 29/12/2008 20:29
by Guigui
cristian26 wrote:Quin problema tenen? Les molèsties amb els veïns?
No. Que, a la pràctica, només es pot utilitzar una al mateix temps al 100%, ja que la pista dos s'entrecreua amb l'u i la tres, i aquestes dues tenen massa poca distància entre si.
Re: L'altre aeroport de Barcelona: el nou
Posted: Sunday 25/01/2009 23:25
by EUKibo
El problema de limitació d'operacions de l'Aeroport de Barcelona és única i exclusivament culpa dels veïns de Gavà Mar.
Les pistes 07/25 R i L compleixen tots els requisits d'OACI per poder operar de manera simultània i independent. És la pista 02/20 (transversal) la que per raons òbvies no és compatible amb l'operació en condicions òptimes amb les altres dues pistes.
La configuració inicial de la distribució de pistes de l'Aeroport de Barcelona està totalment capgirada a causa dels ajuntaments de Gavà i Castelldefels. Els enlairaments s'efectuen per la pista curta 25L i els aterratges per la llarga 25R de manera habitual, tot el contrari del que seria una operació òptima per la capacitat, la seguretat i l'eficiència.
La nova terminal entre pistes també contribuirà a optimitzar les operacions degut precisament això, a que es troba entre pistes.
Opinió personal; amb dues pistes paral·leles hi ha suficient (tot i que molt al límit). Abans que construir una tercera pista al mar i degradar l'entorn s'hauria de fer fora a la gent que va fer malbé l'entorn costaner del Baix Llobregat (Gavà Mar) i ha construït la seva caseta sobre on abans hi havien pins tot destruint el patrimoni natural a canvi d'especulació. És tot molt més ecològic, just, barat i productiu; expropiar les casetes, reforestar els pinars danyats i aplicar configuració de màxima capacitat a l'aeroport de Barcelona. Qui no vulgui ser expropiat també es podria considerar donar ajuts a la insonorització de les cases.
Re: L'altre aeroport de Barcelona: el nou
Posted: Wednesday 18/02/2009 8:21
by metring
De la Vanguardia en paper d'avui:
La T1 ultima los detalles para su inauguración esta temporada
BARCELONA Del largo camino hasta la apertura de la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona, la bautizada como T1, cada día queda menos. La instalación ya está en fase de pruebas, aunque todavía sin escenificaciones reales con figurantes, a los que se les espera. El último escollo es el de los accesos. En la foto se observa el estado de la C-31, entre las terminales ya en marcha y, al fondo, de la del futuro. Pero ni el metro ni las cercanías estarán en la T1 para su inauguración esta temporada. / Redacción
Re: El futuro del aeropuerto del Prat...
Posted: Wednesday 25/02/2009 14:52
by uriol108
Notícia sobre la finalització de l'obra civil de la nova Terminal Sud de l'aeroport del Prat, interesants i maques imatges aeries de la Terminal :
Re: L'altre aeroport de Barcelona: el nou
Posted: Thursday 05/03/2009 9:24
by metring
Apa que la que ha passat...
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... -prat.html
Els Mossos investiguen el robatori de cent ordinadors de la nova terminal del Prat
Les màquines van desaparèixer l'octubre passat d'una de les zones d'accés restringit als operaris
5/03/09 02:00 - El Prat de Llobregat - JOSEP M. FLORES
Algú va accedir entre final de setembre i principi d'octubre de l'any passat a una de les zones d'accés restringit i teòricament més vigilades de les obres de la nova terminal de l'aeroport del Prat i es va endur amb tota impunitat un palet carregat amb un centenar d'ordinadors per estrenar valorats en més de 90.000 euros. Els Mossos investiguen el misteriós robatori, que tot fa pensar que va ser perpetrat amb l'ajuda o la implicació directa d'un o més operaris que treballen en les obres de la T-1, ja que són els únics que hi tenen autoritzat l'accés, supeditat a estrictes mesures de control. Fins ara, però, els Mossos no han detingut ningú.
Per carregar cent ordinadors de cop, els lladres van haver d'utilitzar com a mínim una furgoneta o un camió, tret que la sostracció del material s'hagués anat fent de mica en mica i en dies successius. De fet, aquesta última hipòtesi cobra força si es té en compte la denúncia que va presentar l'empresa que els havia d'instal·lar, Ángel Iglesias SA, que assegura que els ordinadors van desaparèixer entre el 26 de setembre i el 15 d'octubre. El dia 26, el material va arribar a les instal·lacions aeroportuàries i el dia 15 d'octubre algun responsable va descobrir que havia desaparegut. Dos dies després, el 17 d'octubre, un responsable d'aquesta empresa va presentar una denúncia a la comissaria dels Mossos de Viladecans.
El que deixa més perplex d'aquest robatori és la comoditat amb què els lladres van accedir a la zona d'obres d'accés restringit i supeditat a diversos controls de seguretat. De fet, en tot el projecte hi intervenen un centenar d'empreses que hi tenen mobilitzats prop de 4.000 operaris. Tots els treballadors, degudament identificats, accedeixen cada matí al recinte d'obres amb autobusos de la mateixa empresa també autoritzats. Tots els camions que entren i surten cada dia del recinte passen també aquests controls i es registra la mercaderia que hi entra i en surt cada dia. La seguretat en les obres és a càrrec de l'empresa Prosegur, segons va confirmar ahir el portaveu de l'aeroport. L'actuació impune dels lladres demostra que alguna cosa va fallar de tot el sistema de seguretat de les obres o bé que, en realitat, és més permeable del que expliquen. El portaveu de l'aeroport no va poder precisar ahir si Aena, l'empresa pública que gestiona l'aeroport, tenia coneixement del robatori. El Ministeri de Foment és el responsable de les obres de la nova terminal. Ahir, l'empresa d'informàtica que va ser víctima del robatori, Ángel Iglesias SA, va confirmar els fets, tot i que va declinar fer més valoracions. Aquesta empresa té la seva seu matriu a Sant Sebastià i una delegació a Barcelona des d'on es gestiona la seva intervenció en les obres de l'aeroport.
L'esperpent es fa més gran
Posted: Friday 06/03/2009 12:50
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... oport.html
Els lladres també es van endur bidets, aixetes i coure de les obres de l'aeroport
Alguns dels industrials que hi treballen asseguren que el recinte no és tan segur com sembla
6/03/09 02:00 - El Prat de Llobregat - JOSEP M. FLORES
La desaparició d'un centenar d'ordinadors per estrenar de les obres de la nova terminal que s'està construint a l'aeroport del Prat han posat al descobert diversos robatoris més que delaten que el recinte no és tan segur com diuen. Bidets, aixetes, cable elèctric i de coure i altaveus són alguns dels materials que en els darrers mesos també han desaparegut misteriosament de les obres. Alguns dels industrials que hi treballen asseguren que els controls d'accés no són tan exhaustius com assegura Aena, ja que en hores punta el col·lapse de camions i vehicles a les entrades i sortides provoca que els vigilants facin els ulls grossos.
Els robatoris de material en obres, sobretot de caràcter públic, és un fet força freqüent. Prova d'això en són els nombrosos robatoris de cable de coure que s'han produït en les obres del TAV. Però en el cas de l'aeroport la situació és ben diferent, perquè les obres s'emmarquen en un recinte tancat, d'accés restringit i amb controls de seguretat d'entrada i sortida de vehicles i persones. Per això els primers sorpresos dels robatoris han estat els industrials que fan feina a la terminal. Alain Urbelz, responsable de l'empresa Ikusi-Ángel Iglesias SA, víctima del robatori dels ordinadors, va confirmar ahir que la constant afluència de camions que entren i surten del recinte durant tot el dia desborda en hores punta els agents que fan els controls de seguretat, que es veuen obligats a fer els ulls grossos per evitar que es formin cues. Els ordinadors que van desaparèixer havien arribat a l'aeroport el mes d'agost passat i, segons va confirmar Urbelz, els va guardar en un local tancat amb pany i clau. El 15 d'octubre van descobrir que algú havia forçat el pany i s'havia endut tots els ordinadors, encara empaquetats. El dia del robatori el situen entre el 26 de setembre –el darrer dia que van comprovar que els ordinadors hi eren– i el 15 d'octubre, que van descobrir que havien desaparegut. Dos dies després, el 17 d'octubre, els responsables de l'empresa Ikusi-Ángel Iglesias SA van denunciar el robatori als Mossos. En una inspecció al magatzem d'on havien estat sostrets, i del qual només tenien clau cinc empleats de la companyia, els agents de la policia científica van trobar-hi restes de sang que probablement pertanyen a algun dels lladres i que s'haurien fet tallant el plàstic que embolicava les caixes dels ordinadors. Aquesta sang podria ser una pista clau per descobrir l'autoria del robatori, sempre que l'ADN que se n'extregui es pugui comparar amb el d'algun sospitós. Alain Urbelz va assegurar ahir que la seva empresa no és l'única que ha estat víctima de robatoris a les obres de l'aeroport, i en aquest sentit va confirmar que altres industrials han denunciat la desaparició de bidets i aixetes a punt per ser instal·lats als vàters de la nova terminal, així com cable elèctric, cable de coure i altaveus. «Tots som conscients que en aquest tipus d'obres sempre hi ha un risc que desaparegui material, però ningú es podia pensar que en un lloc de tan difícil accés això pogués passar», va lamentar ahir el responsable d'Ikusi. Aena, l'empresa que gestiona l'aeroport i que és responsable de les obres, va confirmar que l'accés a tot el perímetre de les obres està blindat per controls de seguretat que fan vigilants de l'empresa Prosegur, si bé va admetre que la dimensió de l'obra fa que cada dia hi hagi molt de moviment d'operaris i vehicles de transport. En les obres hi intervenen un centenar d'empreses i prop de 4.000 treballadors. La facilitat amb què els lladres van accedir al recinte i es van endur tot el material fa sospitar als Mossos que van actuar amb la complicitat d'un o més operaris. Però fins ara no hi ha hagut detinguts.
UGT: T1 entrarà en servei amb massa poc personal
Posted: Monday 16/03/2009 23:17
by Guigui
http://www.lamalla.cat/economia/article?id=249207
UGT assegura que la T1 entrarà en servei amb manca de personal
Un centenar de treballadors s’ha concentrat a l’aeroport per demanar millores laborals
MARI CARME GALLEGO | El Prat
El sindicat UGT assegura que la futura Terminal 1 de l'aeroport del Prat, que entrarà en servei abans de l'estiu, ho farà amb manca de personal. A més afegeixen que els treballadors contractats no han rebut la formació adequada al lloc de feina que ocuparan per la manca de previsió d'Aena.
Convocats pel sindicat UGT, un centenar de treballadors s'ha concentrat aquest matí a la terminal B de l'aeroport del Prat per denuncia la manca de recursos i personal amb el que entrarà en servei la nova infraestructura. Asseguren que hi ha hagut manca de previsió per part d'Aena i que s'ha contractat al personal massa tard pel que no hi ha temps de formar-lo. El portaveu d'UGT a Aena, Francisco Abadías, ha dit que "feia temps que veiem reclamant que s'afanyessin a contractar als nous treballadors per no trobar-nos al final amb poc temps".
Segons Abadías, "els treballadors actuals tenen una important càrrega de treball perquè a la seva feina s'ha d'afegir ara la de formar als nous companys a corre cuita". El responsable del sindicat UGT ha denunciat que "els treballadors han hagut de fer serveis addicionals a la seva jornada laboral, unes hores extra que ara Aena no vol pagar".
A més el sindicat assegura que Aena incompleix d'altres punts del conveni col•lectiu com ara la creació d'una llar d'infants pels fills dels treballadors o la creació de places d'aparcament a la nova terminal reservades pels empleats. El portaveu d'UGT ha recordat que si Aena no dóna resposta a les seves demandes laborals el sindicat convocarà diverses jornades de vaga pel mes d'abril, coincidint amb les vacances de Setmana Santa.
Publicat 16/03/2009 15:57h
Re: T-1 del Prat
Posted: Tuesday 17/03/2009 8:24
by metring
Coi, amb tant d'atur com hi ha, i manca de personal????????
Re: T-1 del Prat
Posted: Tuesday 17/03/2009 12:23
by metring
Si hi ha algú que hagi fet de figurant, ens agradaria que ens expliqués al fòrum com va la cosa. Gràcies!
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1021&h=
El Aeropuerto de Barcelona comienza hoy las pruebas de explotación con figurantes en la T-1
1. • 6.000 personas participarán en 20 sesiones, a las que se sumarán 300 trabajadores de Aena y las aerolíneas
EUROPA PRESS
BARCELONA
El Aeropuerto de Barcelona-El Prat comienza hoy las pruebas de explotación con figurantes para la nueva terminal 1, donde realizarán simulaciones de salidas y entradas de vuelos, siguiendo todos los procesos de los pasajeros. Cerca de 6.000 figurantes participarán en una veintena de sesiones, con un promedio de 300 por día, a los que también se sumarán unos 300 trabajadores de Aena y de las compañías aéreas.
El director de Transición de Aena, Ángel Gallego, encargado del control de grandes infraestructuras de aeropuertos para minimizar riesgos, ha explicado que desde el 2 de diciembre han realizado 13 pruebas básicas en los diferentes subsistemas, como embarque, seguridad, equipajes, movilidad interna y trato de viajeros.
El transporte automático de equipajes/b>
A partir de hoy, habrá otras 20 sesiones, que tienen como objetivo detectar fallos o anomalías de la T-1 con el fin de corregirlos antes de su puesta en marcha, que tendrá lugar en la temporada de verano, que finaliza en octubre. En un encuentro con periodistas, Gallego ha dicho que este tipo de simulacros se realizan en los grandes aeropuertos desde hace seis o siete años y es común que el punto más "crítico" sea el sistema automático de transporte de equipajes.
Las sesiones con figurantes se realizarán los martes y jueves entre las 8.30 y las 15.30 horas. En el caso de esta mañana, se llevarán a cabo las pruebas de salidas de vuelos. Se reunirán en un punto de encuentro donde les darán la acreditación correspondiente e irán hacia la T1, donde pasarán por los controles de seguridad, facturarán el equipaje, embarcarán y subirán a un autobús como si fueran a tomar un avión. El autobús les devolverá a la terminal, donde deberán rellenar un cuestionario.
47,30 euros por cada sesión de siete horas
Por su parte, los que simulen llegar al Aeropuerto irán del punto de encuentro a la recogida de equipajes, y se dirigirán a la salida para buscar un medio de transporte, ya sea tren, autobús o taxi, para después contestar los test sobre el funcionamiento de las infraestructuras. Los figurantes recibirán 47,30 euros por cada sesión de siete horas y no podrán asistir a más de dos sesiones. Según las previsiones, el proceso finalizará el 28 de mayo, pero en función de las anomalías detectadas, no se descarta repetir alguna prueba.
Paralelamente, Aena organiza semanalmente unas jornadas de familiarización para los trabajadores, que incluyen datos sobre el nuevo edificio terminal, planos de las dos plantas, cómo llegar en transporte privado y público, cuáles son las zonas comunes y las conexiones entre terminales.
Apertura condicionada al resultado de las pruebas
El director del Aeropuerto de El Prat, Fernando Echegaray, ha remarcado que disponen de "toda la temporada de verano" para inaugurar las instalaciones. "Contemplamos todo el abanico", ha asegurado, sin pronunciarse sobre si sería preferible abrir después de agosto para evitar masificaciones o si la T-1 podrá estar operativa en los meses de vacaciones. Echegaray ha destacado que antes de concretar una fecha de apertura, será necesario esperar al resultado de las pruebas.
El edificio terminal, diseñado por Ricardo Bofill, alojará la facturación, la recogida de equipajes y la zona comercial. Tiene un vestíbulo intermodal, dos diques laterales y uno central destinado al embarque de pasajeros, con 43 pasarelas de acceso directo a los aviones. La T-1, que ha supuesto una inversión superior a los 900 millones de euros, prevé recibir a más de 30 millones de pasajeros al año. Ocupa 544.066 metros cuadrados y supondrá la creación de 3.040 puestos de trabajo.
Figurante 330
Posted: Sunday 05/04/2009 23:17
by metring
De la Vanguardia en paper d'avui:
Figurante 330
Los ciudadanos que participan en las pruebas de la T1, unos 300 por sesión, se impresionan por la enormidad de la nueva terminal de El Prat, pero detectan defectos y disfunciones
FRANCESC PEIRÓN - Barcelona
Las tribulaciones de este figurante de la T1, aún sin identificar, arrancan en la plaza Espanya, a las ocho y media de la mañana del pasado jueves. No hay equipajes ni, curiosamente, cámaras fotográficas en estos tiempos digitalizados. Tampoco se percibe la excitación del viajero que se prepara a partir sin un destino claro, al estilo de León el Africano - "soy hijo del camino, caravana es mi patria y mi vida la más inesperada travesía"-,según Maalouf.
Así que todos los que acuden puntuales a la cita entre las torres venecianas - todos, excepto los organizadores, de la empresa Manpower-aguardan a que se les traslade hasta la nueva terminal del aeropuerto de Barcelona. Ahí emprenderán un viaje a ninguna otra parte que a su propia imaginación. "No sólo nunca he volado, sino que es la ocasión en que estoy más cerca de un avión". Es lo que dice Maria Queral horas después en la enormidad del edificio de más de 500.000 m2diseñado por Bofill.
Enorme y luminoso. A estos viajeros imaginarios, que participan en la séptima sesión global de pruebas en la T1, les cautiva esa claridad ambiental - pese al incesante aguacero exterior-,que incrementa la sensación de inmensidad. Pero también deja la imagen de espacio inacabado, en el que los observadores encuentran defectos y disfunciones.
"Pensaba que estaría más avanzado", comenta Esther mientras busca un mostrador para pasajeros en tránsito. En descargo de las instalaciones - fuentes del gestor, de Aena, aseguran que se avanza conforme a la programación-,hay que hacer un bucle temporal y remontarse al martes. Ese día, los participantes firman un contrato por una jornada de siete horas y un salario de 46 euros brutos, que se reducirán a 42 cuando se cobre el próximo mes. La rúbrica se realiza durante una sesión de aleccionamiento, donde ya se les previene: "Que les quede claro que la T1 aún no está concluida".
De vuelta al jueves, los convocados siguen esperando a que les permitan acceder a los cuatro autocares preparados (en plaza Catalunya hay otros tres), que les han de llevar a las instalaciones de la T1 para participar en la séptima prueba global. Se mantiene la calma, pese a que empieza a llover y el cobijo de los vehículos continúa cerrado. Hasta que, por fin, se levantan las barreras y se sale hacia El Prat. A este figurante se le acredita con el número 330. "Han de actuar como viajeros de verdad - indica Carmen, la responsable del grupo marrón-,porque venimos a ver errores".
La mitad del autocar 3 recibe la misión de emprender viaje a Estambul. Les facilitan los billetes. Cuando acceden al edificio, se les da equipaje. El figurante 330 se frustra. Le ha tocado ser un pasajero que aterriza en Barcelona procedente de Santander. ¿Cómo se puede llegar si antes no se ha salido? En medio de este dilema, le ofrecen ser un "viajero especial", en tránsito a Turquía.
Le bautizan. Ahora se llama Gema Amigo Márquez, que coincide con la citada Esther. Ambas acceden a la terminal, por el finger de la puerta B-24, como si hubiesen venido en avión. No ven ni una indicación de dónde se ubican los mostradores de tránsito. Por las pantallas - pocas y pequeñas-descubren que su vuelo sale del bloque E. Hacia allí se encaminan. Un técnico de la empresa Ineco (la ingeniería que supervisora) se pone a rebufo. Gema y su compañera encuentran los mostradores. Cerrados. "Las indicaciones no están bien. Hay otros mostradores, en la dirección contraria". La pregunta es inevitable: ¿por qué no hay más señales?
- No las quieren poner. Los arquitectos pretenden eliminar el máximo de carteles y nosotros, los ingenieros, lo llenaríamos.
Tras otro paseo, en parte por las cintas de caminar - "son cortas y muy lentas en un sitio de estas dimensiones", afirma un señor de edad-,aparece la meta. En el mismo papel en el que se les daba la tarea que cumplir, les escriben el número de asiento.
SEÑALIZACIÓN Los arquitectos de la T1 quieren el menor número de señales y los ingenieros, más
QUEJAS La falta de pantallas de información de vuelos o los tapices de caminar crean dudas
de las instalaciones - fuentes del gestor, de Aena, aseguran que se avanza conforme a la programación-,hay que hacer un bucle temporal y remontarse al martes. Ese día, los participantes firman un contrato por una jornada de siete horas y un salario de 46 euros brutos, que se reducirán a 42 cuando se cobre el próximo mes. La rúbrica se realiza durante una sesión de aleccionamiento, donde ya se les previene: "Que les quede claro que la T1 aún no está concluida".
De vuelta al jueves, los convocados siguen esperando a que les permitan acceder a los cuatro autocares preparados (en plaza Catalunya hay otros tres), que les han de llevar a las instalaciones de la T1 para participar en la séptima prueba global. Se mantiene la calma, pese a que empieza a llover y el cobijo de los vehículos continúa cerrado. Hasta que, por fin, se levantan las barreras y se sale hacia El Prat. A este figurante se le acredita con el número 330. "Han de actuar como viajeros de verdad - indica Carmen, la responsable del grupo marrón-,porque venimos a ver errores".
La mitad del autocar 3 recibe la misión de emprender viaje a Estambul. Les facilitan los billetes. Cuando acceden al edificio, se les da equipaje. El figurante 330 se frustra. Le ha tocado ser un pasajero que aterriza en Barcelona procedente de Santander. ¿Cómo se puede llegar si antes no se ha salido? En medio de este dilema, le ofrecen ser un "viajero especial", en tránsito a Turquía.
Le bautizan. Ahora se llama Gema Amigo Márquez, que coincide con la citada Esther. Ambas acceden a la terminal, por el finger de la puerta B-24, como si hubiesen venido en avión. No ven ni una indicación de dónde se ubican los mostradores de tránsito. Por las pantallas - pocas y pequeñas-descubren que su vuelo sale del bloque E. Hacia allí se encaminan. Un técnico de la empresa Ineco (la ingeniería que supervisora) se pone a rebufo. Gema y su compañera encuentran los mostradores. Cerrados. "Las indicaciones no están bien. Hay otros mostradores, en la dirección contraria". La pregunta es inevitable: ¿por qué no hay más señales?
- No las quieren poner. Los arquitectos pretenden eliminar el máximo de carteles y nosotros, los ingenieros, lo llenaríamos.
Tras otro paseo, en parte por las cintas de caminar - "son cortas y muy lentas en un sitio de estas dimensiones", afirma un señor de edad-,aparece la meta. En el mismo papel en el que se les daba la tarea que cumplir, les escriben el número de asiento.
Falta más realidad
ELOGIOS La iluminación natural es uno de los componentes más alabados del edificio
DETALLES El grueso del trabajo pendiente se centra en la conclusión de tiendas y restaurantes
"Todavía no hay puerta asignada". Detrás, cuatro amigas aguardan para hacer la misma operación, pero con destino a Cayo Coco. Entre ellas Maria Queral, la vecina de Rubí que nunca ha volado. "¿Viajar? Cuando me casé fui a Italia en autobús y otra vez estuve en el Pirineo aragonés".
La supuesta Gema se dirige hacia el bloque E, lo que supone pasar del filo a la empuñadura de esta espada a la que se asemeja el edificio. El camino es largo. Por en medio se ven las muchas cosas que se están ultimando, haciendo instalaciones de servicios, cambiando piezas defectuosas o que habían quedado mal. Unos pulen, otros montan las tiendas y restaurantes, que han de estar listos entre el 20 y el 30 de mayo. Resulta evidente que falta un baldeo a fondo - todavía no es el momento-,aunque alguien que haya estado antes se convence, al contrario que los novatos, de que a la obra sólo le faltan detalles.
Sorprende que no se ve ni un reloj. Bien, hay uno, digital, pequeño y condenado a las 19.49. Tampoco hay papeleras, ni, sobre todo, carritos, lo que rebaja, y de forma notable, la credibilidad del experimento. Esto empeora en el control policial, por el contraste de su profesionalidad.
Debe advertirse que policías, guardias civiles o empleados de las compañías son reales y hacen su trabajo como harán cuando se abra el recinto. Los agentes impiden el paso a Gema y la otra viajera. "No les han dado tarjeta de embarque". Un chaqueta verde - organización-les aclara, previa consulta, que en el mostrador de tránsito se habían quedado sin las cartulinas de embarque y han hecho ese remiendo. A los uniformados no les queda más remedio que permitir el acceso, a regañadientes, algo decepcionados y más cuando comprueban que ni siquiera el nombre real del figurante, que entrega su pasaporte, coincide con el del papel billete.
Una vez pasado el control, estas dos viajeras - porque él también es ella-se encuentran con el resto de los que van a Estambul. La espera puede parecer como la vida misma. Deja de serlo cuando uno de los supuestos pasajeros descubre que han cancelado el vuelo. Se dirige al acceso de embarque y las operarias ni sabían lo de la suspensión. "¿Se ha enterado por megafonía?", le pregunta. "Imposible. Aquí no se escucha. Lo he visto en la pantalla, en una de las pocas que hay".
Desconcierto. No saben qué ruta dar a los viajeros para que recuperen sus maletas. Tampoco hay una oficina de información, ni de reclamaciones. "¡Que esto es sólo una simulación!", exclama la empleada. "Ya, pero a nosotros nos pidieron que hiciéramos de pasajeros". Despejado el camino, la operación de dar con el equipaje eleva la calidad, puesto que, siguiendo los carteles, encuentran las cintas y sus pertenencias.
Es hora de comer en la cantina (ensalada, bocadillo y yogur). Fluyen los comentarios. En un grupo, esperan que en la segunda oleada les toque algo más intenso que "ir a buscar el equipaje, que ha sido muy fácil". Las de Cayo Coco lamentan que en su ventanilla de tránsito el empleado de la compañía se ha retrasado, por lo que, sumado a que se le ha estropeado (en serio) el ordenador, la mitad del pasaje ha perdido el avión. Maria Queral dice que falta tensión. Sus amigas asienten. Sandra elogia "la luminosidad natural de la terminal, que hace que sea más agradable que otros aeropuertos, tan oscuros". Su reproche se centra en las pantallas de información. "Están a muy poca altura, un niño las toca". Unas jóvenes que han hecho la salida censuran que les han guiado en exceso a la hora de ir al checking, pero les han hecho descalzarse e incluso las han cacheado.
A Gema la transforman en Pedro López para ir a Lyon, en una simulación en que se controla en exceso el número de personas que acceden a facturación y las colas son inexistentes. A este figurante le cogen para una prueba de maleta con sobrepeso. Cuando le toca, la empleada de Iberia - no le gusta el juego entre su silla y la cinta transportadora, que le obliga a contornearse para etiquetar la bolsa-le aclara que no se hace "el evento del sobrepeso".
El vuelo a Lyon sale puntual. Fin del trayecto, del que no hay imágenes por expresa prohibición al firmar el contrato. El figurante 330 devuelve la acreditación y se va a otra travesía, mientras la mayoría de sus compañeros se apunta para repetir.
La fecha de inauguración es una de las cuestiones en las que más insisten los viajeros imaginarios
Cuando diga la ministra
F. PEIRÓN - Barcelona
La curiosidad de los figurantes también se centra en cómo serán los accesos al recinto y entre terminales
Andrés, un señor argentino, lleva desde el 2003 en Barcelona. "Aquí puedo programar mi vida a cinco meses vista o cinco años. En mi país, ni a 72 horas". Va probando experiencias que él considera únicas. Participó en uno de los mosaicos del Barça, en el Fòrum y ahora prueba la T1. De entrada le parece mal el acceso por carretera, que será el único que habrá cuando se inaugure.
Ciertamente, el camino está mal, y más en un día lluvioso. Un barrizal que provoca un movimiento desmesurado en los viajeros de los autocares de figurantes. Pero esa no es la ruta real. La prolongación de la C-31 continúa en obras, pero todo apunta a que casi está. Los carteles indicadores ya orientan en una carretera que se prevé lista a principios de mayo. Las moles de los aparcamientos aguardan a que se les dé uso. Incluso han colocado las indicaciones de la zona correspondiente a coches de alquiler.
Los figurantes son curiosos. Y una de las cosas que más les llaman la atención es esa desconexión de una infraestructura de estas dimensiones. Más de uno y de dos, muchos, se preguntaban cuándo llegarán el tren y el metro. También les creaba desconcierto cómo se hará la relación entre la T1 y la T2 mientras no haya estos servicios. La respuesta la dio Aena hace ya un tiempo: habrá buses lanzadera entre ambos recintos, con una frecuencia de entre tres y cuatro minutos.
A pesar de la sensación de que hay mucho tiempo muerto durante las simulaciones de salidas y llegadas de vuelos, los ciudadanos que colaboran en estas pruebas salen satisfechos. Tienen la sensación de ser unos pioneros, pero también es una forma de sacarse un salario por pequeño que sea. Hay muchos estudiantes y parados entre los simuladores.
De vuelta, en el autocar, una de las cuestiones más recurrentes es el futuro de las instalaciones. Predomina la idea de que falta bastante trabajo por hacer, pero las empleadas de la organización les aclaran que en sólo los quince días que llevan con estas pruebas el cambio ha sido enorme.
¿Y la inauguración? "Dicen que en un par de meses y medio o tres, pero eso depende de la ministra". Así les responden.
Re: T-1 del Prat
Posted: Wednesday 15/04/2009 9:03
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021
L'Aeroport de Barcelona organitza jornades de portes obertes a la Terminal 1
EUROPA PRESS
BARCELONA
L'Aeroport de Barcelona organitzarà sis jornades de portes obertes a la nova Terminal 1 perquè els ciutadans i veïns de l'entorn coneguin la infraestructura abans de la seva posada en marxa, prevista per a aquest estiu.
Els ciutadans que visitin les instal·lacions, que no podran ser més de 3.000 per raons de seguretat, seran traslladats gratuïtament en autobusos que sortiran des de la plaça d'Espanya de Barcelona.
Les dates elegides per a aquestes jornades de portes obertes són els caps de setmana del 18 i 19 d'abril; 23 i 24 de maig; i 30 i 31 de maig, entre les 16 i les 19 hores els dissabtes i de 10 a 13 hores els diumenges.
Aquestes jornades complementaran les visites guiades que ja s'estan efectuant amb els treballadors de l'aeroport i els seus familiars des del març.
Edició de darrera hora:
Acabo de trucar a Aena, i em diuen que desconeixien les informaciós que s'estan publicant als diaris, i que
les jornades de portes obertes són únicament per a treballadors i familiars, i que miraran d'informar d'això
Nomenclatura de les terminals a la senyalització de trànsit
Posted: Sunday 19/04/2009 17:45
by Guigui
Pel que he pogut veure a la senyalització als accessos de l'aeroport, la terminal T-1 es dirà així (cosa que ja sabíem), però sembla que la T-2 seguirà estant dividida en A-B-C. En tot cas, és el que dedueixo del rètol, d'aspecte molt recent, que hi ha a la sortida cap a la terminal actual de la C-31 en sentit Barcelona.
Ara bé, com sempre passa en aquest país, no apliquen una lògica coherent. Hi ha llocs on veus T-2 i llocs on diu Terminals A-B-C. Costa tant aplicar la lògica?
Relat de la 1a jornada de portes obertes
Posted: Sunday 19/04/2009 18:13
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... tants.html
La T-1 rep els primers visitants
Mig miler de persones passegen per la nova terminal de l'aeroport del Prat en la primera jornada de portes obertes
19/04/09 02:00 - El Prat de Llobregat - LAURA MARÍN
L'aeroport del Prat va obrir ahir les portes de la nova terminal per sotmetre-la al judici dels primers visitants, que van quedar impressionats amb les instal·lacions, tot i que esperaven veure les obres molt més avançades. Unes 500 persones ja van passejar per l'anomenada T-1 en la primera jornada de portes obertes convocada per Aena, que es repetirà avui i a finals de maig. En total, es preveu rebre la visita de 3.000 persones en sis jornades de portes obertes, que inclouen rutes guiades per la terminal, on se'ls informa de les possibilitats de l'ampliació de l'aeroport i dels avenços tecnològics que s'hi incorporen. El que més va impressionar els potencials passatgers va ser el disseny de l'edifici, les grans dimensions i les possibilitats que oferirà quan entri en funcionament.
«Està a l'altura dels aeroports més moderns dels Estats Units», asseguraven Juan Torres i Rocío Prieto a la sortida de la visita. El matrimoni, de Viladecans, va fer una excursió per la T-1 amb el seu fill i van quedar impressionats amb les instal·lacions: «Són molt modernes, tenen molta llum i els espais són molt amplis. Hem estat en diferents aeroports dels Estats Units, com el de Miami i el de Nova York, i aquest és molt millor.» Les sensacions que va deixar el nou edifici als seus primers visitants ha estat força positiva, malgrat que molts s'esperaven veure les obres més avançades, tant per dins com per fora de la terminal. Tot i això, els primers a «desembarcar» a la T-1 es van rendir al disseny de les instal·lacions: «És perfecte, molt maco i amb una línia moderna que m'ha agradat molt», explica Isabel Gil, una jubilada de Barcelona que va acudir ahir a la tarda a la jornada de portes obertes amb quatre amigues més. Totes destacaven la grandiositat de l'equipament, que impressionava encara més en veure'l buit, però es preguntaven si tota la tecnologia tan moderna que s'aplicarà a la gestió dels equipatges evitarà les pèrdues de maletes, ja que el sistema automatitzat que tractarà els equipatges té 27 quilòmetres de transportadors i una capacitat de classificació de 10.500 maletes per hora i funciona amb 6.000 motors.
La nova terminal permetrà processar en solitari més de 30 milions de passatgers anuals i ocuparà a partir de l'estiu 3.000 persones, la qual cosa fa augmentar en un 20% la plantilla actual d'Aena. Les xifres criden l'atenció als curiosos: els vidres que revesteixen la terminal podrien cobrir la piràmide de Gizeh (90.277 metres quadrats), el seu paviment de granit (170.000 m²) podria pavimentar totes les façanes de la Gran Via, l'acer emprat dobla el pes de la Torre Eiffel... I la galeria comercial ocupa el mateix que dues illes de l'Eixample, a la qual s'han d'afegir: sales de reunions, habitacions, gimnàs i balneari per als executius que no vulguin sortir de l'aeroport per tancar els seus negocis a Barcelona.
La curiositat és el motiu que va portar la majoria de visitants a concertar prèviament una plaça per veure el nou aeroport, encara que a alguns, com Lino Ascariz, els movia també l'àmbit professional: «Sóc taxista i he vingut perquè tenia curiositat per saber com era i com es faran les sortides dels passatgers».
Els guies van recórrer amb els visitants els espais principals de l'aeroport, des del vestíbul fins a les zones de facturació, les d'embarcament, el nou corredor Madrid-Barcelona, la galeria comercial... En total, la terminal ocupa 525.400 metres quadrats, més del triple que l'actual, que es quedarà bàsicament amb les línies de baix cost quan entri en funcionament la T-1.
La meitat, de Barcelona
La meitat de les persones que ja han visitat les noves instal·lacions de l'aeroport són de Barcelona. Segons les dades facilitades per Aena, un 45,8% dels primers visitants són barcelonins i, de lluny, els segueixen els de l'Hospitalet (4,3%), Sant Boi (4,3%) i Badalona (4,3%), i, curiosament, es queden a la cua els veïns del Prat de Llobregat (2,8%). Encara queden places lliures per a les visites dels dies 23, 24, 30 i 31 de maig, que es poden reservar a través del telèfon 902 61 19 49. Per professions, les noves instal·lacions han captat l'atenció d'estudiants i infants (12,1%), d'administratius (11,4%), jubilats (9,6%) i mestresses de casa (6,5%).
«I quan s'inaugura?»
Els guies que van acompanyar els visitants per l'aeroport van atendre desenes de preguntes i dubtes dels ciutadans sobre les noves instal·lacions, però una de les qüestions més repetides en els diferents grups va ser la data en què es posarà en marxa la terminal. L'interès per l'entrada en funcionament era generalitzat, però els guies van esquivar elegantment la pregunta amb un indeterminat: «A l'estiu», o amb evasives de l'estil: «Aquesta no és una informació que coneguem nosaltres.» Amb tot, un grup de dones de l'Hospitalet ho tenien més clar: «Han dit que serà pel dia de Sant Joan, que és l'aniversari del rei d'Espanya i l'ha d'inaugurar ell.»