Notícia d'
Europa Press:
-------------------------------------
Trànsit creu que la limitació a 80 km/h es consolida perquè redueix la sinistralitat i millora la fluïdesa
22/03/2008 13:19
BARCELONA, 22 de març (EUROPA PRESS)
El director del Servei Català de Trànsit (SCT), Josep Pérez Moya, creu que la limitació de circular a 80 quilòmetres per hora a l'àrea metropolitana de Barcelona es consolida perquè està començant a ser percebuda per la ciutadania com una mesura "positiva" en termes de reducció de la sinistralitat i millora de la fluïdesa.
Segons Pérez Moya, la situació dels conductors "no és pitjor ara que abans", i això, al costat de les xifres de sinistralitat i la millora de la circulació, és el que "acaba de consolidar la mesura", que es va implementar l'1 de desembre.
En una entrevista a Europa Press, ha dit que "la percepció de la immensa majoria és que es noten els 80, es noten perquè hi ha menys incidència i perquè hi ha un respecte general a la mesura, tot i que majoritàriament la gent no estigui d'acord". Per a ell, "hi ha, en els trams afectats per la mesura, una millora del trànsit".
Després de gairebé tres mesos des que Trànsit va començar a sancionar els conductors que superaven el límit, Pérez Moya ha posat èmfasi que "hi ha un respecte generalitzat" als 80, i una actitud "molt cívica" de la gent al respectar la norma.
A més, es confirma la reducció de la sinistralitat a la zona 80 des que Trànsit va implementar la mesura, perquè segueix estant entorn del 40%, tot i que el director de SCT ha assenyalat que "cal deixar que passin uns mesos per fer una valoració més de tendència, més rigorosa en aquest sentit".
NO S'AMPLIARÀ LA ZONA 80.
De moment, Trànsit no preveu modificar la zona d'aplicació de la mesura. Malgrat això, a la resta de municipis de l'àrea metropolitana on no s'aplica, la previsió és que l'any que ve es comenci a utilitzar la senyalització variable, on el límit serà el de la via, tot i que es podrà reduir en funció de la fluïdesa del trànsit.
"Quan els indicadors mediambientals ens donin millores substancials, ja estudiarem si s'han de fer adaptacions o no, però fins que no es produeixi, no té sentit parlar de modificació dels 80, però sí que podem ajudar a zona 80 amb la velocitat variable", ha argumentat.