Page 6 of 36

Centralisme?

Posted: Wednesday 15/07/2009 9:20
by Guigui
UT596001 wrote:Li recordo que som la comarca més dinàmica de Catalunya i la 2ª més poblada. Una estació planificada des de fa molts anys amb moltíssima demanda i que des de Barcelona bloquejeu de manera irracional de manera contínua perquè ens permetria anar al món sense passar per la vostra ciutat. No es faci el suec que ho sap perfectament.
I vostè ja s'ha adonat que, vista la situació del Vallès i el Barcelonès respecte del corredor ferroviari, és materialment impossible simultanejar-hi dues estacions? I que, per la densitat demogràfica de la darrera comarca, una estació a Barcelona cau molt més a prop de molta més gent? Perquè és clar, queda molt bonic dir que hi haurà una estació al Vallès, però com s'arribaria la gent de Terrassa i Sabadell a St. Cugat? En això, potser:
UT596001 wrote:fals metro imposat per Barcelona
Per cert, veig que el seu discurs va ple d'imposició per Barcelona. Com si fos als barcelonins que interessés que la B-V s'aturi a cada estació per anar a la UAB i Can St. Joan, que és on van majoritàriament. No serà que la "imposició centralista" ve donada perquè tothom que viu a Valldoreix, La Floresta, Bellaterra, etc. s'arribi a Barcelona?

Re: Centralisme?

Posted: Wednesday 15/07/2009 10:09
by BRILL 18
Crec que no agafas sovint aquesta linea el que acabas de dir es fals, l'ocupacio dels trens fins a Terrassa o Sabadell es molt alta ho dic per experiencia i sort que pasan covint si no amb una frecuencia mes gran no se que pasaria, auqn pasaban cada mitja hora anavan a tope i ara tambe

Usuaris barcelonins i no barcelonins de la B-V

Posted: Wednesday 15/07/2009 14:52
by Guigui
Jo no nego que l'ocupació sigui alta a Terrassa i Sabadell. El que deia és que la majoria d'usuaris barcelonins que agafa la B-V va a Sant Joan i Universitat Autònoma. Només cal veure les aglomeracions en aquelles estacions en hora punta.

Una cosa, totalment diferent, és la mobilitat generada a partir de persones residents fora del municipi de Barcelona.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Thursday 16/07/2009 8:21
by Trenscat
Em sembla que ens estem desviant una mica del tema no?
:topic

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Saturday 01/08/2009 12:08
by metring
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... metro.html

Adjudiquen el projecte constructiu de l'estació del TAV, rodalies i l'L1 i l'L9 del metro

01/08/09 02:00 - El Prat de Llobregat - el punt email protegit


L'empresa pública Gisa ha adjudicat per 952.800 euros la redacció del projecte constructiu de la nova estació intermodal del Prat que, de moment, només té operatives les vies i andanes del tren d'alta velocitat (TAV) i dels trens de rodalies i regionals de Renfe. L'estació, que es construirà sobre les línies subterrànies, serà un edifici singular de forma el·líptica, el disseny del qual va ser triat en un concurs d'idees. L'estació futura connectarà el TAV, rodalies i les línies de metro L1 i L9. De moment, funcionarà com a estació de l'aeroport del Prat per al TAV perquè des d'aquesta sortiran les llançadores de rodalies fins a les terminals aeroportuàries. Les obres es preveuen començar el 2010.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Monday 03/08/2009 19:02
by BB9200
D'aquí m'agradaria fer la meva proposta:
Bé tenen la idea de soterrar el ferrocarril de Barcelona a Mataró, m'agradaria exposar aprofitar ja que fan aquesta bestiesa.
-Barcelona necessita un mitjà de transport ràpid que connecti principals punts de la ciutat.
-Es necessiten millorar les infraestructures cap a l'Aeroport parlant en terminis ferroviaris.
-Hi ha la necessitat de fer un túnel per la Gran Via. Bé que es pot canviar el projecte.
-La necessitat de reordenar la necessitat de una línia com és la Barcelona-Mataró.

A partir d'aquí podem comptar amb les següents infraestructures claus per Barcelona en terminis ferroviaris en un futur, com són:
Sagrera-TAV, Sagrera-Meridiana, Pl.Catalunya, Glòries, Pl.Espanya i Aeroport.
De la mateixa manera que la necessitat de millora de les comunicacions en sentits de zones com Bellvitge, Aeroport, Sagrada-Família amb ella una part de l'eixample, i el districte futur amb grans possibilitats económiques i tecnològiques com és el 22@, molt desaprofitat en comunicacions ferroviàries.

Un cop dit això, es podria considerar la possibilitat de fer com a nous serveis servei metroràpid Sagrera-TAV/Aeroport, i servei Tren-Tranvia Aeroport-Mataró. Com es pot catalogar aquesta idea?
Noves infraestructures:
-Nou traçat Aeroport-Sagrera TAV, amb túnel quadriplicat tranviari inclòs des de Gran Via-Bellvitge i fins a Sagrera-TAV.
-Noves estacions: Aeroport T1, Bellvitge, Urgell, Pl.Catalunya, Gràcia-Claris, Sagrada Família, Sagrera-Meridiana, Sagrera-TAV.
-Aprofitament actual traçat del ferrocarril Barcelona-Maçanet, i contemplant el soterrament d'aquest, aprofitar per canviar els seus serveis, abastint a noves poblacions i deixant-ne d'altres.
-Un servei MetroRàpid, que tingués parada només a Sagrera-TAV, Sagrada Família, Pl.Catalunya, Pl.Espanya i Aeroport.
Administració de serveis llògics: 2 vies del traçat Sagrera-TAV/Aeroport per serveis MetroRàpid, cada 2 minuts i mig, i 2 vies del traçat Sagrera-TAV/Aeroport per serveis tren-tranviaris Aeroport-Mataró, amb parada a totes les estacions previstes al nou traçat, cada 8 minuts.

Aquest plantejament tindria bones aspiracions a aconseguir un bon servei ràpid i eficient per els usuaris del transport públic.

Gran Via

Posted: Monday 03/08/2009 21:30
by Guigui
La teva idea d'un túnel per Gran Via és molt bona i, de fet, no és nova al Fòrum. Pel que fa a les estacions, n'hi hauria prou amb Glòries, Pl. Catalunya (Gran Via-Pg. de Gràcia), Pl. Espanya i Pl. Europa (Europa | Fira). Semidirectes que només s'aturin a Pl. Catalunya i Pl. Europa (procedents de Sagrera AV).

I cert, hi ha projectes molt millors que soterrar el Maresme. Els que es queixin de centralisme barceloní podran dir que hauria de ser fora; per mi, sigui, però en tot cas, hi ha una munió de projectes prioritaris abans que convertir la xarxa de rodalia en un cau de talps.

Estació intermodal, per a què?

Posted: Tuesday 04/08/2009 0:49
by Guigui
En lloc de fer l'estació intermodal, que costarà un ronyó, i ja que sembla que no pot ser que l'aeroport tingui connexió AV directe (deu fer massa europeu), no hauria sigut millor fer un traçat més recte a l'entrada de Barcelona i llançadores des de Sants?

Si el projecte constructiu ja val un quilo, no vull ni saber els centenars de milions que s'enterraran en aquesta estació inútil. A més de deixar els usuaris de l'aeroport on no volen, obligarà la L9 a fer una de les marrades més ridícules que es recordaran en la història del ferrocarril.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Tuesday 04/08/2009 18:17
by BB9200
Guigui wrote:En lloc de fer l'estació intermodal, que costarà un ronyó, i ja que sembla que no pot ser que l'aeroport tingui connexió AV directe (deu fer massa europeu), no hauria sigut millor fer un traçat més recte a l'entrada de Barcelona i llançadores des de Sants?
Tens tota la raó. Però a renfomentadif (permete'm que t'agafi l'expresió), últimament li agrada gastar-se els diners inútilment, creant si cap més crisi, doncs aquests diners surten del Banc d'Espanya i del govern.
Proposo el metroràpid per la raó de la necessitat de connexió ràpida entre la ciutat. Ambdues propostes de parades són molt bones, i només caldria aclarir si utilitzar servei tren normal o tren-tranvia ràpid. Circularia per les seves vies, amb molt bona freqüència de pas i amb rapidesa, just les coses que falten a la movilitat de Barcelona Ciutat i rodalies properes.
Guigui wrote:La teva idea d'un túnel per Gran Via és molt bona i, de fet, no és nova al Fòrum.
Si no tinc mal entès (i des d'aquí em disculpo), en Santfeliuenc en va començar a parlar conjuntament amb el túnel de la Diagonal, parlant del túnel per Gran Via pels FGC. A part d'implantar el MetroRàpid, també es podria plantejar la possibilitat d'una ampliació de les vies dels FGC, per exemple, fins a Badalona, o fins a Sagrera-TAV, però en el cas que es cometés l'absurditat de fer el túnel soterrat Barcelona-Mataró, recuperar el traçat actual per fer a partir d'Aeroport el tren-tranvia Aeroport-Mataró, recuperant des de Sagrera-TAV fins a Mataró el traçat actual, seria de molta utilitat. Però millor que per aquell costat les coses seguissin així, perquè si no seria un lio.
I ja paro, perquè m'enrotllaria massa del compte.

Re: Estació intermodal, per a què?

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:28
by UT596001
Guigui wrote:En lloc de fer l'estació intermodal, que costarà un ronyó, i ja que sembla que no pot ser que l'aeroport tingui connexió AV directe (deu fer massa europeu), no hauria sigut millor fer un traçat més recte a l'entrada de Barcelona i llançadores des de Sants?
Li recordo que la idea inicial del ministerio era entrar directe a Sants, va ser la Generalitat qui va pressionar per tal que s'hagi fet el que s'hagi fet.

Animalada sobre animalada

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:33
by Guigui
UT596001 wrote:Li recordo que la idea inicial del ministerio era entrar directe a Sants, va ser la Generalitat qui va pressionar per tal que s'hagi fet el que s'hagi fet.
Com si jo fos la Generalitat...

Sigui qui ho hagi parit, això és un monumental nyap. També recordo que el Sr. Piqué, aleshores ministre d'Indústria, va dir que si Madrid no tenia accés d'AV a Barajas, Barcelona tampoc tenia cap dret a tenir-ne. O sigui, que al govern central de torn també ja els va estar bé qualsevol cosa que no fos enllaç directe. I aquí, sempre amb l'animalada del peix al cove, s'han deixat colar aquesta monstruositat.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 05/08/2009 18:31
by BB9200
A part, Madrid té les obres realitzant-se des de Chamartín per fer la línia, en aquells moments projetada, i hi havia la L8 del metro. A més, l'aeroport compta amb un còmode monorail.
Per això, els serveis actuals són molt lents. Crec que el MetroRàpid podria resoldre aquests problemes.

L'odiós terme mitjà

Posted: Wednesday 05/08/2009 18:33
by Guigui
En resum, a Barcelona hi havia dues opcions: connectar l'AV amb l'aeroport o no connectar-la. I s'ha optat pel terme mitjà, que com gairebé sempre, és el pitjor: ni és el trajecte més recte ni connecta amb l'aeroport. Amb nyaps així, només fotem pena.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 05/08/2009 18:37
by BB9200
La qüestió és que tenim autobusos amb velocitat comercial baixa, col·lapse al transport privat, lent servei de rodalies, nyap de AV, i lenta L2-L9. On és la bona movilitat per a l'aeroport?

"Touché"

Posted: Wednesday 05/08/2009 18:42
by Guigui
BB9200 wrote:On és la bona movilitat per a l'aeroport?
Ah, amic! Aquí has posat el dit a la nafra!

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 05/08/2009 18:46
by BB9200
En tot cas, pitjor que ara no estarem. Tenim freqüències de pas vergonyoses de 30 minuts, autobusos amb baixa velocitat comercial, i col·lapse en les vies de vehicles privats.
De fet, aquest és un problema que s'estén per tota l'àrea metropolitana de Barcelona.
És que... Ni Àfrica ja :roll: !
He estat a molt llocs d'Europa amb bones connexions amb els seus aeroports, res comparable a la paraula que no citaré que ens donen aquí!
En fi, desesperar-se no dóna per més.
De mentres, hi ha uns quants que s'enriqueixen a base d'aquests nyaps.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 05/08/2009 19:03
by Aureli
L'AVE havia d'entrar per Cornellà recte sense passar per l'aeroport del Prat, segons el pla del PP. La connexió "ràpida" s'haguès fet amb les rodalies "ràpides". Imagineu que això es fa i tenim una via menys per connectar Sants amb l'aeroport, per cert, la situació actual. Doncs potser no seria tan ràpida aquesta connexió. Si l'AVE arriba a l'estació del Prat, des d'allà hi hauràn rodalies-llançaderes exclusius per a connectar amb la T2 i T1, per tant, tot i no ser la millor solució possible, veig que encara té quelcom de sentit i no deixa de ser un mal menor...

:)

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Wednesday 05/08/2009 19:11
by BB9200
Per mi la millor sol·lució possible queda clara:
Metroràpid Sagrera TAV-Aeroport, passant per Gran Via i connectant ràpidament Barcelona i/amb l'Aeroport.
No deixa de ser un lio. Si vols anar amb AVE des de el Prat fins a l'aeroport amb un rodalies, no veig per què té de baixar de l'andana.
Fer passar l'AVE per l'aeroport del Prat, també és cert, és condemnar a l'AVE pel litoral. Però per això que es construeixi un ramal, i ja està.
A París, per citar un exemple, hi ha connexió TGV amb l'aeroport Charles De Gaulle, i ningú s'ha mort per això, més ben al contrari, no hi ha tant tràfic a Montparnasse ni a Gare de Lió.

Alternativa a tot això

Posted: Thursday 06/08/2009 5:55
by Guigui
BB9200 wrote:Fer passar l'AVE per l'aeroport del Prat, també és cert, és condemnar a l'AVE pel litoral.
S'hauria pogut fer la LAV per Gran Via abans d'enfilar La Sagrera. I fer de l'aeroport l'estació a l'entrada sud de Barcelona, amb la funció que ara compleix Sants. I un baixador a Pl. Catalunya per a alimentar el megaintercanviador inicialment projectat i posteriorment mutilat a bocinets.

Tot plegat, hauria causat menys corbes al pas per Barcelona: corba i contracorba moderades sortint de l'aeroport, i petit gir a l'esquerra a l'alçada de Glòries. I fora enrenou (justificat o no) de la Sagrada Família.

Re: Accés ferroviari a l'aeroport del Prat

Posted: Thursday 06/08/2009 9:09
by genissimon
L'estadi ideal de la situació seria que l'AVE tingués estació a dins de l'aeroport per facilitar la correspondència directa AVE-avió.

Si això "penalitza" massa els viatgers que viatgen entre ciutats, s'hauria d'haver construit el famós "bucle" de l'aeroport de manera que els trens sense parada a l'aeroport entressin directament a Sants, i els amb parada anéssin pel "bucle". De la mateixa manera crec que els aeroports de Girona-Costa Brava i Reus han de tenir estació dins la pròpia terminal. I els tres aeroports haurien d'estar connectats amb trens directes.

Un altre problema a solucionar és la mobilitat de curta distància dels usuaris i treballadors de l'aeroport. Aquí sóc taxant: metro i trens de rodalia. I també un sistema tipus "people mover" per connectar les terminals entre elles, tant pel costat "aire" com pel costat "terra" (tot i que pel costat "terra" el metro podria fer aquesta feina).

El que tinc entès que faran és una mica a mig camí de tot això i, per tant, intenta acontentar a tothom sense acabar de solucionar res a ningú. Típica solució "política" d'aquest país (vegeu Camp de Tarragona).

Salut !!