Page 6 of 7

Posted: Tuesday 28/08/2007 12:43
by UT596001
entfe001 wrote:Per no parlar que els regionals de Tarragona serveixen també a Salou, Cambrils, Port Aventura, Amposta, l'Hospitalet de l'Infant, Tortosa, Reus, Montblanc, l'Espluga de Francolí, les Borges Blanques... a banda dels regionals via Valls.
Salou no, ja que quan es construeixi la variant del Corredor Mediterrani Salou es quedarà sense tren. I Cambrils el tindrà, per variar, fora del poble.

Tendència de Fomentavedif

Posted: Tuesday 28/08/2007 13:38
by Guigui
UT596001 wrote:Jo no estic tan segur que el trànsit de Regionals via Vilanova sigui tan residual [un cop oberta la LAV]... per diverses raons:

-L'estació de Tarragona està molt més cèntrica que el "bodrio" de Camp de Tarragona.
-La línia convencional serveix Vila-seca, Torredembarra i Altafulla, que, sobetot les dos primeres, mouen moltíssima gent tot l'any.
-Connexió a Sant Vicenç de Calders amb la línia de Vilafranca
-Serveix a Vilanova i la Geltrú, i amb enllaç, a Sitges (detall important a tenir en compte sobretot a l'estiu)
-Un hipotètic AVANT Tarragona-Barcelona que fés Tarragona-Estació de l'Aeroport de Reus-Estació dels camps de Tarragona-LAV-Barcelona crec que trigarà més o menys el mateix que l'actual Catalunya Exprés
-El Catalunya Exprés és molt més barat, i no precisa reserva de plaça
L'argumentació és del tot lògica i la subscric al cent per cent, però passa que Fomentavedif segueix uns criteris totalment diferents (sense cap mena de criteri, valgui la redundància) i, ara per ara, presenta una alarmant tendència vers la negligència total del ferrocarril convencional. D'aquesta manera, fa molt l'efecte que, un cop hagin passat tot el que puguin a AV, deixaran morir la resta. Els surt molt més a compte esprémer el personal a base de tarifes AV que no pas fer-lo passar per taquilla amb bitllets de regionals que, a més, amb prou feines són controlats.

Posted: Tuesday 28/08/2007 13:58
by genissimon
Del centre de Tarragona al centre de Barcelona es va més ràpid en CEX del que s'anirà anant al MigDelCampDeTarragona a agafar l'AVE. Fins i tot en l'hipotètic cas de la conexió en UIC de l'actual estació de Tarragona, passant per Reus i l'aeroport cap a la LAV.

Per això (i per tots els usuaris de les altres poblacions que heu esmentat) s'han de mantenir els actuals serveis.

Però, com tantes altres vegades, la lògica més elemental i la renfe van per camins diferents.

Salut !!

Posted: Tuesday 28/08/2007 16:07
by Mako448
genissimon wrote:Del centre de Tarragona al centre de Barcelona es va més ràpid en CEX del que s'anirà anant al MigDelCampDeTarragona a agafar l'AVE. Fins i tot en l'hipotètic cas de la conexió en UIC de l'actual estació de Tarragona, passant per Reus i l'aeroport cap a la LAV.

Per això (i per tots els usuaris de les altres poblacions que heu esmentat) s'han de mantenir els actuals serveis.

Però, com tantes altres vegades, la lògica més elemental i la renfe van per camins diferents.

Salut !!
Totalment d'acord,veig imprescindibles que és segueixin mantenint els CEX's quan començi a veure els AVMédia Distància aquets.

Als AVMédia Distància aquests on farà mal de debó serà quan arribin a Girona,ja que a diferencia de Tarragona,a Girona l'estació de la LAV anirà sota l'actual(sí és que arribà)o sigui,al mateix centre urbà,i clar,el temps de recorregut serà molt menor en comparació amb el CEX,i la gent prefirà agafar el AVMèdia Distància aquest pler plantar-se en poca estona a Barcelona.

Encara que no ho crec que facin tant mal,ja que els CEX de la línia de Girona triguen per anar a Barcelona 1 hora i 20 minuts,temps molt raonable,a mès a mès que a Girona la gent que agafa els CEX's o els Delta no tenen com a principal destí Barcelona,sinó Figueres,Sils,Sant Celoni,etc...,cosa que amb el AVMèdia Distància no serà possible anar a aquests destins.A part també del preu,per descomptat,i crec que el temps que triguen a fer els CEX's el recorregut de Barcelona a Girona està molt bé(en comparació amb el cotxe)

On si que hi fa falta,i urgent és a Lleida,és triga 3 hores sí vas via Valls o Reus,i 4 hores sí ho fas via Manresa,quan en cotxe trigues per la A-2 unes dues hores o fins i tot menys.A Lleida sí que veig que fa falta i molt els AVMèdia Distància,peró sempre com uns serveis mès,sense suprimir els que hi han(Regionals,REX i CEX),i no nomès a les línies de Lleida,sinó a totes.

Posted: Tuesday 28/08/2007 16:48
by entfe001
Mako448 wrote:Encara que no ho crec que facin tant mal,ja que els CEX de la línia de Girona triguen per anar a Barcelona 1 hora i 20 minuts,temps molt raonable,a mès a mès que a Girona la gent que agafa els CEX's o els Delta no tenen com a principal destí Barcelona,sinó Figueres,Sils,Sant Celoni,etc...,cosa que amb el AVMèdia Distància no serà possible anar a aquests destins.
Haig de dir-te que la major part del passatge es belluga entre Girona i Barcelona.

Per altra banda, el temps de trajecte de 80 minuts, si bé ajustat, encara es pot retallar més. Hi ha molt de marge entre Barcelona i Sant Celoni i que a cada canvi d'horaris s'eixampla més arran dels problemes a Rodalies sumat al fet que aquests últims solen tenir preferència davant els CEX.

Tinc la teoria que s'està augmentant el temps de trajecte dels CEX per publicitar com un gran guany el TAV a Girona.

Posted: Tuesday 28/08/2007 16:55
by Guigui
entfe001 wrote:Tinc la teoria que s'està augmentant el temps de trajecte dels CEX per publicitar com un gran guany el TAV a Girona.
Teoria molt pràctica, per cert...

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:02
by Pep
Respecte el tema de Tarragona...perquè no partim de la base del principi d'oferta i demanda?

M'explico, va sortir anunciat fa pocs mesos, que la línia aerìa Reus-Madrid la suprimirien degut a que l'AVE li havia guanyat la partida. És a dir, els viatgers van canviar l'avió pel tren. Ole pel tren! Es demostra la teoria que és competitiu respecte l'avió en distancies mitjanes (400-700km).

Bé, quan s'obri la linia del TAV fins a Bcn tindrem 2 serveis:
-AV mitja distància "PerdutAlMigDelCampDeTarragona - Bcn Sants"
-CEX Tarragona - Bcn Sants.

Si els usuaris de la linia continuen agafant els CEX, Renfe no tindrà cap justificació per eliminar-los i la gent es podrà continuar plantant de centre (relatiu en el cas de Tarragona) a centre en 70 minuts. (Si algú ho fa en cotxe en plena hora punta que m'ho expliqui).

En el cas hipotètic que renfe igualment decidís suprimir els serveis per forçar a agafar el tren, seria qüestió que els ajuntaments afectats (Tarragona, Torredembarra, St Vicenç...) féssin front comú per reclamar altre cop els trens. Tant difícil és?

Oferta i demanda REALS

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:09
by Guigui
Pep wrote:Respecte el tema de Tarragona...perquè no partim de la base del principi d'oferta i demanda?
Perquè si en partíssim, ni tan sols s'hauria plantat la ridícula estació de Camp en mig del no-res. Perquè si en partíssim, Renfomentadif es quedaria amb un pam de nas en veure que la gent agafaria abans el que consideren el tren de la pobrissalla, pagant 10 euros a/t i trigant poc més d'una hora que no pas l'AVE, pagant el quàdruple i tardant més de centre a centre.

En resum, els cobradors del 3% manipulen la demanda en funció d'una oferta cada cop més tendenciosa i restrictiva. Com diu aquella frase: Ens pixen al damunt i diuen que plou.

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:10
by entfe001
Pep wrote:En el cas hipotètic que renfe igualment decidís suprimir els serveis per forçar a agafar el tren, seria qüestió que els ajuntaments afectats (Tarragona, Torredembarra, St Vicenç...) féssin front comú per reclamar altre cop els trens. Tant difícil és?
Bastant, sobretot amb alguns ajuntaments com el de Figueres que considera una victòria treure el tren de la ciutat.

Ara només em vénen a la memòria dos casos en què la pressió d'un ajuntament ha sigut efectiva a Renfe: el manteniment del servei ferroviari a Tortosa després de la posada en marxa del Corredor Mediterrani i la presència de personal a l'estació de Caldes de Malavella amb l'obligació de sortir a informar als viatgers a l'andana de les incidències.

Ei, per cert...

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:14
by Guigui
Per cert, que ens hem embrancat en una discussió interessant sobre què passarà o hauria de passar amb els regionals un cop oberta la LAV, però resulta que ja no té res a veure amb el tema del fil.

Que algú :sant actuï en conseqüència, si us plau...

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:29
by Pep
joder companys!!! (Guigui i entfe001) com m'heu escaldat!!! :'( i els que queden que arribaran al vespre quan llegeixin el fil....

Jo intentava fer un raonament sensat...que siiiiiiiiiii! que valeeeeeeeeee! que Renfe no es sensata! ja ho sé...pero bé... per llençar coloms al vol me'ls matareu a trets de fusell???
Guigui wrote:Per cert, que ens hem embrancat en una discussió interessant sobre què passarà o hauria de passar amb els regionals un cop oberta la LAV, però resulta que ja no té res a veure amb el tema del fil.

Que algú :sant actuï en conseqüència, si us plau...
lo mismo digo, que algú (wefer, trenscat, metring....) crei un fil per tancar-nos i acabar de barallar-nos! :P

PS: ho deia de bon rotllo, eh? si es per discutir en aquest sentit jo encantadissim ;)

De bon rotllo

Posted: Tuesday 28/08/2007 17:35
by Guigui
Pep wrote:joder companys!!! (Guigui i entfe001) com m'heu escaldat!!! :'( i els que queden que arribaran al vespre quan llegeixin el fil....

Jo intentava fer un raonament sensat...que siiiiiiiiiii! que valeeeeeeeeee! que Renfe no es sensata! ja ho sé...pero bé... per llençar coloms al vol me'ls matareu a trets de fusell???
Calma, noi, que he descarregat la meva bilis contra Renfomentadif. No ho faria mai contra un conforaire.

:festa

Posted: Tuesday 28/08/2007 20:08
by Alfredo_21
No creo que RENFE sea tan bestia de cometer tal brutal cagada(perdón por el taco, pero no tiene otro nombre).
Para mí, lo lógico es que estas medias distancias en AV se engloben simplemente en los trayectos de largas líneas y demás, ya que por parte de los de Barcelona no tiene sentido ir hasta camp de Tarragona pudiendo ir a Tarragona que te deja en el centro de la ciudad, pero a gente que viene de otros sitios quizás si les venga mejor. En segundo lugar, no creo que los regionales de RENFE cubran el trayecto en LAV, cuando se supone que abastece ferroviariamente a aquellas poblaciones que quedan fuera del núcleo de cercanías Barcelona. Además, no os olvideis que Tarragona Puerto es estación importante y además estan todas las petro-quimicas por ahí(a saber cuantos trabajadores utilizan la linea convencional para desplazarse hasta allí). Yo hasta que no vea lo que realmente RENFE va a hacer no dire nad,a puesto que de momento todo son conjeturas, en el momento en que hagan su respectivo comunicado oficial al asunto, ya protestaremos y turaremos piedras.
Saludos!

Posted: Tuesday 28/08/2007 23:10
by buertu
No crec que els treguin.Ja tenim situacions semblants a Espanya que demostren que renfe no cometrà la bajanada de treure tots els regionals.
Per exemple al Cordoba-Sevilla encara circulen regionals exprés, fins i tot crec que més que abans de la posada en marxa dels avant. El mateix passa amb el Cordoba-Bobadilla.
No té cap sentit la supressió total d'aquesta relació.

Posted: Wednesday 29/08/2007 11:31
by Danzig
i Toledo?

Posted: Wednesday 29/08/2007 11:41
by genissimon
Pel que fa als CEX de Girona, la clau està en que la majoria del passatge puja i Baixa a l'estació del Passeig de Gràcia.

La pregunta clau és a on es dirigeixen des de Ps. de Gràcia i quines combinacions de transport hi ha des de la (futura) estació de la Sagrera i la de Sants. Perquè ben podria ser que el temps que es guanya amb els AVANT (Reg.-AV) respecte als CEX es perdi en el posterior trasllat des de l'estació AV fins a destí (metro, bus, a peu...).

De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona. A la BCN-Tarragona hauria de "guanyar" els CEX, pel trasllat al MigDelCampDeTarragona-AVE. A la BCN-Lleida la línia convencional no pot competir de cap manera.

El motiu de tot plegat, es pot exemplificar amb els AEX i AVANT entre Sevilla i Córdoba, comparats amb els CEX de Girona:

Sevilla-Córdova: aprox. 140 Kms, 45' en AVANT (a 13,85 €) i 1h20'-1h30' en AEX (a 7,85 €).
Girona-Barcelona: aprox. 100 Kms, ~33' en AVANT (a ~10 €) i 1h15' en CEX (a 6,45 €, excepte el 5904 que val 7,20 € segons la web de renfe).

Els que en sortiran més malparats seran els viatgers de les poblacions actualment servides per CEX i que no tindran estació d'AV, com ara:Salou, Reus, Torredembarra, Sant Celoni, Caldes de Malavella, etc...

Salut !!

Posted: Thursday 30/08/2007 10:52
by entfe001
genissimon wrote:De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona.
No pot haver-hi degradació ràpida perquè a Girona tallarien les vies. Ara bé, a cada canvi d'horari s'aprofita per afegir algun minutet més als expressos.

Detall interessant a mencionar també és el cas de Clot Aragó: si bé Sagrera quedarà relativament a la vora, caldrà prendre dues línies de Metro per arribar a Clot (per no parlar del meu cas particular, que seria agafar el metro a Encants).

Posted: Thursday 30/08/2007 11:35
by genissimon
entfe001 wrote:
genissimon wrote:De tota manera jo pronostico una ràpida degradació del servei CEX per "afavorir" els AVANT, a la relació BCN-Girona.
No pot haver-hi degradació ràpida perquè a Girona tallarien les vies. Ara bé, a cada canvi d'horari s'aprofita per afegir algun minutet més als expressos.

Detall interessant a mencionar també és el cas de Clot Aragó: si bé Sagrera quedarà relativament a la vora, caldrà prendre dues línies de Metro per arribar a Clot (per no parlar del meu cas particular, que seria agafar el metro a Encants).
El el tema dels CEX i AVANT a Girona, volia dir a partir que entri en servei l'AV fins a Vilafant-Figueres.

Per anar de Sagrera a Clot-Aragó tindràs la xarxa de rodalies renfe.

I per anar a Encants, crec recordar que la línia 2 del metro de BCN tindrà parada a Sagrera-AVE.

Salut !!

Posted: Thursday 30/08/2007 11:52
by Pep
Jo tenia entés que un cop entri en servei l'estació de la Sagrera la del Clot es tancarà donara l'excessiva proximitat entre les 2 estacions... :roll:

Això m'ho va comentar un company de la universitat després que aquest tingués un dia una conversa "informal" amb un professor...(no sé si serà molt fiable o no...)

Posted: Thursday 30/08/2007 12:12
by UT596001
genissimon wrote: I per anar a Encants, crec recordar que la línia 2 del metro de BCN tindrà parada a Sagrera-AVE.

Salut !!
Doncs com no canviem el traçat de la línia 2 ho trobo fumut...

Que jo recordi a Sagrera-AVE pararan les línies 4, 9 i 10.