Posted: Monday 10/12/2007 13:46
El dijous passat vaig estar a Reus, i als panells informatius constava l'Estrella Costa Brava amb la observacio "SUSPENDIDO".
Fòrum del transport català
https://transport.cat.marguas.com/
Em sembla escandalosament aberrant que la circulació d'un tren depengui de que estigui disponible precisament aquell material rodant i cap altre més.Túnels del Garraf wrote:El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.
Tant escandalosament aberrant, com que és sospitós. Més encara si tenim en compte això:Guigui wrote:Em sembla escandalosament aberrant que la circulació d'un tren depengui de que estigui disponible precisament aquell material rodant i cap altre més.Túnels del Garraf wrote:El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.
Dic jo que la revisió que se li pugui fer a la 252 del Costa Brava, serà la mateixa que se li pot fer a qualsevol altra, no?tras realizar una profunda revisión de la locomotora y de los vagones
... la veracitat dels comunicats de renfe-ADIF (gairebé sempre van junts), ja en fareu valoracions personals. Jo ja fa temps que em vaig adonar que en algun missatge la cosa no és que no sigués certa, sinó que segons el meu parer estan algun cop una miqueta manipuladets i parlant de conspiracions acebistes... però bé, com hi ha mitjans de comunicació que no contrasten informació i transmeten els comunicats de renfe directament, ja els hi va bé fer veure que la companyia funciona normal.Guigui wrote:Em sembla escandalosament aberrant que la circulació d'un tren depengui de que estigui disponible precisament aquell material rodant i cap altre més.Túnels del Garraf wrote:El tren, uno de los modelos antiguos que todavía circulan en España, está siendo sometido a una revisión y puesta a punto, según ha asegurado un portavoz de Renfe.
Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.Jordi Freixas wrote:Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.
Un problema de saturació no serà.
Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.EUKibo wrote:Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.Jordi Freixas wrote:Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.
Un problema de saturació no serà.
Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.
Tens raó però aixó implicaria el desús de l'estació de França utilitzant-la només per als serveis de rodalies i llarga distancia.Cres que rentabilitzaria més i es podría lliberar material cap a altres llocs,a més que es solucionarien els problemes d'espai a l'estació de SantsTúnels del Garraf wrote:Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.EUKibo wrote:Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.Jordi Freixas wrote:Home... tant com saturades les vies... què vols que et digui? Però és que ni tan sols al tram referent al nucli de Rodalies de Barcelona, per on durant bastant anys hi ha circulat sense massa problemes. Al tram Sant Celoni - Figueres per una banda, resta-hi que només hi circulen els Ragionals, els Catalunya Exprés, i 4 composicions de TALGO al dia i per sentit. I de Barcelona en avall, si va per Mora la Nova, molt trànsit no és que hi hagi, i si passa per Lleida, actualment la maitat dels trens de Llarg Recorregut que hi passen (Barcelona - Madrid, Barcelona - Andalucía), ja no van ni per la mateixa via.
Un problema de saturació no serà.
Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...
Però és que l'estació de França hauria de servir basicament per això.252-071 wrote:Tens raó però aixó implicaria el desús de l'estació de França utilitzant-la només per als serveis de rodalies i llarga distancia. Cres que rentabilitzaria més i es podría lliberar material cap a altres llocs,a més que es solucionarien els problemes d'espai a l'estació de SantsTúnels del Garraf wrote:Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.EUKibo wrote: Per les vies que m'has citat està clar que no. El problema és que les vies procedents de Estació de França, Portbou, Aeroport, Tarragona i Valls conflueixen al túnel de Passeig de Gràcia que la seva saturació ja no és gaire discutible i on els rodalies no porten menys de 10min de retard gairebé mai, per no dir absolutament mai. Un tren menys sempre es un forat on poder fer que els trens recuperin temps. De fer quan Bellvitge va rebentar i es feia servei en via única els Rodalies potser arribaven a Castelldefels procedents de Vilanova amb 7min de retard i com no tenien cap tren davant agafaven velocitats mai vistes en aquestes vies i recuperaven temps i arribaves abans i tot del temps que es trigava en servei habitual. El que està clar és que els retards són conseqüència primordial de la saturació de la línia perquè els trens s'estan molts minuts a les estacions esperant que els rodalies que van davant vagint fent-ne via mai millor dit.
Igualment crec que la causa de la supressió injusta del costa brava és deguda a les obres de l'AVE. A certa hora tanquen la circulació ferroviària per a fer-ne obres.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...
Salut!
N'hi ha una altra, el CEX 5046 que vé de Figueres i continua fins a Tortosa amb el número 8051 des de BCN-SAC.Jordi Sugranyes wrote:Hi ha una excepció que ja funciona així, el Catalunya Exprés Girona - Reus, que passa per Sants sobre les 7:30h del matí.
Túnels del Garraf wrote:Que algú em corregeixi si m'equivoco, però no seria millor que tots els Regionals de Girona siguessin passants cap a Tarragona, Tortosa, Lleida, etc.? Perquè així es reduirien a la meitat les circulacions de trens de Mitjana Distància pel túnel de Passeig de Gràcia i aquest es dessaturaria.
No sé, a lo millor els trens anirien saturats en el tram Clot-Aragó - Sants però crec que valdria la pena...