Page 6 of 170

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Tuesday 15/03/2011 2:14
by m.h.t.
Un dels canvis que més crida l'atenció és que la H2 (la nova 56) passarà a circular per Diputació entre Padilla i Vilamarí, en sentit Collblanc. :o Això li permetrà estalviar-se les cues de cotxes i altres busos a Gran Via, i pot ser un encert. :ok

La H5 (la nova 74) no deixarà de circular per Mare de Déu de Montserrat finalment. ;) Sembla que s'ho han pensat dos cops, i només circularà per Rda. Guinardó fins a Lepant.

Destacar també el nou ramal de la 56 (H2B) cap a Sta. Eulàlia per l'Av. Carrilet, a l'Hospitalet, i el nou ramal de la 74 (H5B) cap a Can Dragó.
Miquel wrote:La Línia V5 no arriba fins l'actual terminal del 10 a Montbau, deixarà sense bus a tota la zona alta del barri.

Quant s'enterin per Montbau, no farà cap tipus de gràcia, ja que molts depenen del 10 per accedir a la part alta, en especial, la gent gran. :cop
Això es pot solucionar ampliant alguna línia de les que acaben a prop (17, 19, 45, 76, 119, ...). Fins i tot ampliant alguna línia des d'Horta (39, 86, 87, ...) El problema vé si ni TMB ni l'EMT no fan res.
Miquel wrote:I sense comentaris per la eliminació de parades, les que calia eliminar, ja que són les que menys gent en fa ús, les deixen. :emprenyat
Un des principals inconvenients del RetBus (i alhora un dels seus avantatges principals) és la supressió de parades. Hi hauran moltes queixes ja que la política actual de bus ha estat instal·lar parades a dojo i la gent ens hem acostumat. Però potser ara han exagerat volent suprimir massa parades.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Tuesday 15/03/2011 5:56
by mikado
m.h.t. wrote: Destacar també el nou ramal de la 56 (H2B) cap a Sta. Eulàlia per l'Av. Carrilet, a l'Hospitalet, i el nou ramal de la 74 (H5B) cap a Can Dragó.
Aquest canvi de la 56 /H2B, podria supossar la desaparició de la CJ ?

Aquesta CJ va sortir com a conseqüència de la no introducció de la 109 Express que feia el recorregut de la 109 per Gran Via, però que donava servei a la Ciutat Judicial i després tirava pel Districte Económic Gran Via fins al Parc Logístic de la Zona Franca.

Amb la nova H2B es duplicarien serveis entre la Ciutat de la Justícia i Plaça Espanya amb la CJ.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Tuesday 15/03/2011 20:04
by foronda 141
Entre la Ciutat de la Justicia i Pl. Espanya, a mes de la CJ i de la nova H2B, ja hi han un munt de línias que fan el mateix recorregut de Mohn, Oliveras, a mes de la 46 i 65 de TMB, per lo que crec que la funció de la CJ es l'enllaç amb l'estació de Sants.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Tuesday 15/03/2011 20:26
by Miquel
m.h.t. wrote:
Miquel wrote:La Línia V5 no arriba fins l'actual terminal del 10 a Montbau, deixarà sense bus a tota la zona alta del barri.

Quant s'enterin per Montbau, no farà cap tipus de gràcia, ja que molts depenen del 10 per accedir a la part alta, en especial, la gent gran. :cop
Això es pot solucionar ampliant alguna línia de les que acaben a prop (17, 19, 45, 76, 119, ...). Fins i tot ampliant alguna línia des d'Horta (39, 86, 87, ...) El problema vé si ni TMB ni l'EMT no fan res.
Miquel wrote:I sense comentaris per la eliminació de parades, les que calia eliminar, ja que són les que menys gent en fa ús, les deixen. :emprenyat
Un des principals inconvenients del RetBus (i alhora un dels seus avantatges principals) és la supressió de parades. Hi hauran moltes queixes ja que la política actual de bus ha estat instal·lar parades a dojo i la gent ens hem acostumat. Però potser ara han exagerat volent suprimir massa parades.
Sols serviria una línia que vingi del Pg. Vall d'Hebron (27,60,73,76,B16 o B19)
La única que podria fer-ho, és el 76, de tota manera, és un xic descabellat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Tuesday 15/03/2011 23:03
by Trytasa Baldaquino
I tant costa allargar les línies fins als barris que no formen part del centre de Barcelona? Ja sé que mai em faran arribar un Nyapbus d'aquests a la Trinitat Vella, però es que tot Sant Andreu queda desatès per aquest nou sistema. Ja sé que la solució és combinar autobus convencional + nyapbus, però en aquest transbordament (i el temps d'espera del primer) es perdrà força temps, al qual després li hauré de sumar el passeig de deu minuts des de la parada de baixada fins al destí final.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 16/03/2011 1:21
by UT596001
Guigui wrote:Això, afegim més combinacions de lletres i nombres, que al final, no hi haurà déu que ho entengui. I, ja posats, fem que les diagonals es diguin D-1, D-2, D-3... i les circulars C-1, C-2, C-3...
Doncs les possibles circulars, si es numeressin així, se solaparien amb les línies CXX del CASAS... i de la Vallesana. :D

Ho dic com a usuari habitual de la línia C1 de la Vallesana (Sabadell-Castellar del Vallès). :P

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 16/03/2011 10:34
by Fran-Ikarus
Ens esperen fortes emocions, com després de tot gran canvi.

La nova nomenclatura no em sembla malament, a priori. Al cap i a la fi, si el criteri s'explica bé als plànols, guies i panells informatius, aporten informació, la H i la V, respecte a les denominacions d'1 a 3 xifres sense cap criteri aparent.

"Emocionalment", clar, això de que canvii tan radicalment de nom una línia (a banda del recorregut), que serà realment el que passi amb les que "substitueixen" el 56 i el 74, per exemple, línies tan veteranes que havien heretat el nom de línies de tramvies o troleïbusos... Els canvis costen.

Que la gent pugi i baixi per qualsevol porta és exitós allà on ho he vist (Polònia, Noruega, Hongria, Itàlia...). Òbviament, combinat amb un fort reforçament de les inspeccions (que a Noruega no cal, perquè són com són, i aquí sí que cal, perquè som com som).

Potser pugui desorientar la convivència d'aquest sistema, amb la pujada només per la porta del davant en les línies "normals", i això causi malentesos. Imagino que els mateixos que quan van conviure els primers busos amb agent únic, i els últims amb cobrador i entrada pel darrera, als anys 70.

Ara, això de que treguin tantes parades... La percepció d'algú que ha tingut la parada de bus davant de casa, o a una cruïlla, durant lustres, i "la hi treuen", és impossible que sigui positiva. I no sé si han pensat que un dels col·lectius als que més agrada el bus com a mitjà de transport, és la gent gran, que en molts casos no valoren tant el temps de viatge, com la comoditat.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 16/03/2011 11:41
by genissimon
Si no recordo malament (jo llavors era un nen) el canvi a agent únic i entrada pel davant va coincidir amb el canvi de color dels autobusos: del verd (o blau) "porcioles" al vermell. A més, als autobusos amb agent únic (vermells) indicava clarament "entrada por delante", tal com es pot veure a les fotos dels monotral 6035 de la web d'en José Mora (http://cv.uoc.edu/~jmora/). Tu estaves a la parada i, si venia un bus verd (o blau) "porcioles" hi havia cobrador i entraves pel darrera. Si el bus era vermell, anava en agent únic i entraves pel davant.

Salut !!
Fran-Ikarus wrote:[...]Que la gent pugi i baixi per qualsevol porta és exitós allà on ho he vist (Polònia, Noruega, Hongria, Itàlia...). Òbviament, combinat amb un fort reforçament de les inspeccions (que a Noruega no cal, perquè són com són, i aquí sí que cal, perquè som com som).

Potser pugui desorientar la convivència d'aquest sistema, amb la pujada només per la porta del davant en les línies "normals", i això causi malentesos. Imagino que els mateixos que quan van conviure els primers busos amb agent únic, i els últims amb cobrador i entrada pel darrera, als anys 70.[...]

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 16/03/2011 12:12
by foronda 141
La diferència que hi havia entre els que portavan cobrador o no, a mes de un rètol al frontal que aixi ho indicava, era que anavan pintats amb una franja groga a tot al voltant.
Els primers cotxes construits directament per anar en agent únic va ser la serie 2500 de Pegaso Monotral, que tenían 2 portas, devantera i central, i anavan pintats de blau Porcioles. Em sembla recordar, que la primera línia va ser la 29. Poc a poc es van anar adaptant la resta de vehicles existents convivint força temps els dos sistemas i colors.
Curiosament alguns Chausson que eran mes antics que els Seida, també es van adaptar al agent únic, i d'aquets últims només s'en va adaptar un sol autobús el 1100, sent donada de baixa tota la serie amb dos agents. Els Chausson, mai els van repintar de vermell, ni amb la franja groga.
Posteriorment, quan tota la xarxa ja era d'agent ùnic lo de la franja groga va desapareixa.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 16/03/2011 12:21
by wefer
M'encanta:
  • Una línia que fa el mateix recorregut que les L1 i L2 del metro
  • Una altra que fa el mateix recorregut que aviat farà la L9/L10
  • Una altra que fa el mateix que la L3.
Ah, i perquè perdin la seva única diferència amb el metro, els posen les parades més separades.

Utilíssima remodelació de busos si el següent pas és el tancament definitiu de la xarxa de metro. I és que els que ara defensen l'invent del Retbus són els mateixos que no volien sentir a parlar del metro a la Diagonal perquè, deien, duplicava el servei del tramvia i dos mitjans diferents fent el mateix recorregut era llençar diners. I això que en aquell cas el número de parades no tenia res a veure i es tractava d'un corredor molt més important.

Sincerament, entre els cutreprojectes d'aquesta ciutat i la poca visió general i de futur dels nostres gestors, jo fa temps que ja m'hi perdo.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 16/03/2011 23:59
by m.h.t.
:!: La línia H5 (la nova 74) utilitzarà les parades Palau Reial, Pius XII i Maria Cristina del Trambaix en sentit Fabra i Puig / Can Dragó. :o Serà el primer cop que un bus utilitza la plataforma del tramvia modern a Barcelona.

El que m'extranya és que fent això, la H2 (la nova 56) no circuli per la plataforma del TramBesòs entre Can Jaumandreu i Besòs. Suposo que serà per motius de seguretat, al ser un tram semi-soterrat. S'haurà se veure llavors com solucionen el tema dels embussos entre Glòries i Besòs, ja que aquest tram de Gran Via es va reformar fa pocs anys, i només compta amb dos tristos i estrets carrils, i cap carril bus. I això que estem parlant d'una gran avinguda amb molts metres d'amplitud. :cop :emprenyat Si no fan res al respecte, suprimir parades no haurà servit de res.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 17/03/2011 0:08
by wefer
m.h.t. wrote::!: La línia H5 (la nova 74) utilitzarà les parades Palau Reial, Pius XII i Maria Cristina del Trambaix en sentit Fabra i Puig / Can Dragó. :o Serà el primer cop que un bus utilitza la plataforma del tramvia modern a Barcelona
Doncs quedarà molt maca la gespa amb els autobusos passant per sobre :x

Torno a dir: ni entenc per què serveixen aquests autobusos, ni veig que siguin cap solució a res. Al contrari, seran una molèstia per la resta del transport públic i duplicaran serveis innecessàriament, mentre deixaran desateses les zones dels autobusos que es suprimiran.

Tot plegat em sona a obsessió personal d'algú, que és la manera més habitual de "planificar" en aquest país.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 17/03/2011 0:39
by Lluita1714
Doncs hauran d'asfaltar tot el traçat entre les parades... Està prou bé però en previsió a aquest fet, ho havien d'haver fet fa temps, i no només això, sinó que quan es demanava coherència en la xarxa d'autobusos, no es tractava de fer línies paral·leles al Metro, amb les mateixes parades, sinó que havia de tenir parades com les d'ara, sense el desgavell de la xarxa improvisada fins als nostres dies. Si és que no saben fer res sense *******-la!

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 17/03/2011 20:10
by Miquel
wefer wrote:M'encanta:
  • Una altra que fa el mateix que la L3.
Tandebó la L3 fés el mateix recorregut que la línia 10 de TB.
Podria trigar amb Metro uns 5-7 minuts per anar a Camp d'en Grassot - Gràcia Nova, i no els 30-40 minuts que trigo en anar de Montbau a Joanic, i després caminant fins a Sicília-Indústria (5 minuts més).
I amb el 10, trigo 15 minuts, sense posar-hi el temps d'espera (10-12 minuts).

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 07/04/2011 19:13
by Voyager
:reve
Hola os pongo el link de la pag web de TMB del video

http://www.youtube.com/CanalTMB#p/a/u/0/B9e0XN5pOA4

Sobre el RETBUS.
Saludos

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 07/04/2011 21:53
by wefer
Miquel wrote:I amb el 10, trigo 15 minuts, sense posar-hi el temps d'espera (10-12 minuts).
I creus que quan funcioni l'ultrabús aquest, trigaràs menys? :roll:

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Saturday 09/04/2011 19:50
by Miquel
wefer wrote:
Miquel wrote:I amb el 10, trigo 15 minuts, sense posar-hi el temps d'espera (10-12 minuts).
I creus que quan funcioni l'ultrabús aquest, trigaràs menys? :roll:
1 o 2 minuts segur, no obstant segueixo pensant que la línia V5 està mal definida (recorregut i parades).
Però en cap cas, aquesta està doblada per la L3.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Wednesday 13/04/2011 0:56
by m.h.t.
Si alguna línia se solapa amb la L3 és la V3, i no la V5. Jo pensava que en Guigui es referia a la V3. La V5 és l'actual línia 10, i no té cap solapament amb la línia de metro.

Pel què fa a la V3 sí tindrà solapament amb les línies L3 i L7 de metro, ja que és l'actual línia 17. Però, la 17 té solapament total amb la L7, i sempre va a petar de viatgers. No trobo tan greu que hi hagin solapaments mentre serveixi per complementar o augmentar l'oferta de transport.
m.h.t. wrote: :!: La línia H5 (la nova 74) utilitzarà les parades Palau Reial, Pius XII i Maria Cristina del Trambaix en sentit Fabra i Puig / Can Dragó. :o Serà el primer cop que un bus utilitza la plataforma del tramvia modern a Barcelona.
Sembla que s'han fet enrere, i ara la idea és habilitar un carril bus adjacent al Tram (és a dir, treure-li un carril central de baixada a la Diagonal per al bus). Les parades serien les del Trambaix igualment, que s'haurien d'adaptar. A veure com acaba tot això... :|

V3, V5 i nomenclatura amb lletra

Posted: Wednesday 13/04/2011 9:54
by Guigui
La V3, com l'actual 17, té sentit perquè va molt més enllà de l'L7, arribant fins a la Barceloneta. Per cert, no vaig ser jo qui va dir de la V5, sinó en wefer.

Ara, em segueix semblant una animalada tanta combinació de lletra i número perquè al final, la gent no ho associarà a un determinat tipus de servei i fins i tot podria acabar confonent-se de lletra.

Re: Xarxa quadriculada a Barcelona (Retbus)

Posted: Thursday 01/09/2011 13:44
by metring
Del Twitter:

@TMB_Barcelona torno a fer la pregunta: ara que el material mòbil del RetBUS ja és aquí, quan tindrem la conversió del 56? /cc @rogermelcior


TMB: @kevab @rogermelcior El projecte de bus ràpid està sent revisat i analitzat pel nou equip de govern a l’ajuntament