Page 6 of 22

Posted: Monday 11/06/2007 13:57
by U-Bahn
Platanito wrote:Segons el diari gratuit Metro, avui dilluns dia 11 de juny el conseller Nadal i l'alcalde Hereu inauguraran el primer 6000 a la L1. No diu hora ni lloc, però he trobat això:

http://w3.bcn.es/V02/Serveis/Convocator ... cio=detall

on diu que s'inaugura avui a les 12:30 als tallers de Sagrera. No especifica si entrarà en servei tot seguit o no.
Que poc s'han autopublicitat...
Aquesta tarda aniré per la L1 a veure si apareix.

Posted: Monday 11/06/2007 14:12
by lluismomu
Al TN comarques (14h) acaben de mostrar les imatges de la inaguració...

Posted: Monday 11/06/2007 14:13
by Jordilar
Acaba de sortir per TV3, al telenotícies Catalunya l'inauguració de la sèrie 6000. Pel que veig han vingut l'Alcalde, el Nadal i altres pallassos. També m'ha semblat veure l'usuari Denisuko per allà radere.

Suposu que, de moment, només circulará pels matins fins la semana que ve.

Salut,

Posted: Monday 11/06/2007 14:48
by aim
Fa res que m'acabo de creuar amb el 6000 al túnel entre Glòries i Clot. Duia gent dins i si no m'he fixat malament continuava amb el número de torn 166.

Posted: Monday 11/06/2007 15:01
by Denisuko
Jordilar wrote:Acaba de sortir per TV3, al telenotícies Catalunya l'inauguració de la sèrie 6000. Pel que veig han vingut l'Alcalde, el Nadal i altres pallassos. També m'ha semblat veure l'usuari Denisuko per allà radere.

Suposu que, de moment, només circulará pels matins fins la semana que ve.

Salut,
Po va a ser q no, no era jo, encara que m'hauria agradat :)

Posted: Monday 11/06/2007 20:31
by George85
A la web de l'ajuntament ja ho anuncien:

Els nous combois de la línia 1 del metro comencen a circular
publicat el 11/06/2007 a les 17:44 h.

Jordi Hereu: "Apostem per un metro amb nou material mòbil i noves infraestructures com l'intercanviador de la Sagrera"

La línia 1 del metro, la més antiga de la ciutat i la que més passatgers transporta cada dia, en total prop de 375.000 viatgers, ha estrenat el primer tren de la sèrie 6.000 d'un total de deu trens contractats per l'Autoritat del Transport Metropolità (ATM) a l'empresa CAF per un import de 65 milions d'euros.

Davant la sorpresa dels passatgers que pujaven al nou comboi i es trobaven amb les autoritats municipals, encapçalades per l'alcalde en funcions de Barcelona, Jordi Hereu, el nou tren ha començat el viatge des de l'estació de la Sagrera.

Amb l'arribada d'aquests deu trens, que es posaran en servei de manera progressiva al llarg del 2007, la línia 1 podrà augmentar la freqüència d'aquesta línia, passant de 3 minuts i 44 segons a 3 minuts i 35 segons.

"Avui fem un pas molt important en la millora del servei del metro amb l'entrada en servei del nou tren perquè apostem per un transport públic de qualitat i que serveixi per dissuadir les persones d'utilitzar el transport privat", ha destacat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques i president de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM), Joaquim Nadal.

Per part seva, l'alcalde Jordi Hereu s'ha mostrat satisfet per l'entrada en servei d'un nou tren a la línia 1, ja que contribuirà a augmentar la qualitat del transport públic.

"La millora del transport públic es basa en l'adquisició de nou material mòbil, com en aquest cas, i també en la creació de noves infraestructures, com ara l'intercanviador de la Sagrera", ha afirmat.

Més seguretat i confort per als passatgers

Els nous trens de la línia 1 destaquen pel disseny, la tecnologia avançada en matèria de seguretat i el confort elevat per als passatgers. Així, els trens de la sèrie 6.000 tenen un passadís d'intercomunicació entre cotxes ben ample i la seva construcció en alumini permet reduir el pes i augmentar l'eficiència energètica.

Pel que fa a l'interior dels vagons, els nous trens tenen els seients col·locats de manera paral·lela amb la paret lateral enlloc dels compartiments de dos contra dos actuals dels combois de la línia 1.

Alhora, hi ha diverses pantalles de televisió, megafonia interior, màxima insonorització, aire condicionat, videovigilància i espais reservats per a persones amb mobilitat reduïda.

També es renovaran els trens actuals de la línia 1

Els trens de la línia 1, els de la sèrie 4.000, es començaran a renovar perquè puguin continuar donant servei els propers anys, ja que ara es troben a la meitat de la seva vida útil.

Així, de manera esglaonada, els trens 4.000 disposaran de nous terres i vidres, espais per a persones amb mobilitat reduïda, nou mecanisme d'obertura de les portes, i videovigilància.

A més, també es canviarà l'ordre dels seients per alinear-los amb les parets laterals i es construiran passadissos d'intercomunicació dins dels trens.
www.bcn.cat

Posted: Monday 11/06/2007 20:33
by George85
la web de l'ajuntament wrote: Amb l'arribada d'aquests deu trens, que es posaran en servei de manera progressiva al llarg del 2007, la línia 1 podrà augmentar la freqüència d'aquesta línia, passant de 3 minuts i 44 segons a 3 minuts i 35 segons.
:? només millorem 9 segons?

:x

Posted: Monday 11/06/2007 20:55
by George85
MEJORAS EN LAS INFRAESTRUCTURAS
Barcelona estrena un tren para incrementar la frecuencia de paso de la Línea 1

A finales de mes el paso de los metros será de 3'35 minutos en las hora punta

11/06/2007 | Actualizada a las 18:34h

Barcelona. (ACN) . - Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) ha estrenado este lunes el primer tren de la nueva serie 6.000 del metro, que permitirá aumentar la frecuencia de paso a la Línea 1, la que mueve más volumen de pasajeros. A lo largo del 2007, nueve trenes de estas características entrarán en funcionamiento en el metro de la ciudad, dentro del programa de mejora del servicio, por el cual se han invertido 65 millones de euros con la intención de aumentar los desplazamientos para llegar a los 1.000 millones de viajeros el año.



La llegada de los nuevos trenes se notará en el servicio de la Línea 1 a finales del mes de junio, cuándo se incrementará el número de trenes que circulan simultáneamente a la hora punta de la mañana de los días laborables, que pasarán de 23 a 24. Eso supondrá una reducción del intervalo de paso en esta franja, que pasará de 3'44 minutos en 3'35 minutos.

Después de un periodo de pruebas, el primer tren de la nueva serie 6.000 ya ha entrado en servicio y es la primera unidad de las 10 contratadas en la empresa CAF, que ya ha entregado otro, que está actualmente en fase de pruebas. Hasta final de año, se recibirán ocho más, de forma que se ampliará la flota hasta 34 unidades y se mejorará el servicio con más frecuencia de paso.

Más confort
Los nuevos trenes destacan por su diseño, la tecnología y el confort y son de tipo continuo, con pasadizo de intercomunicación entre coches para facilitar la distribución homogénea del pasaje. El diseño permite un rendimiento óptimo con el máximo confort y accesibilidad y está construido de aluminio, de manera que pesa 4.000 kilos menos que los actuales y es más eficiente energéticamente.

El tren consta de cinco coches, cuatro de motor y uno de remolque, está preparado para la futura conducción automática. La capacidad máxima es de 1.117 pasajeros, tiene aire acondicionado integrado y máxima insonorización interior. Incorpora sistemas de detección de incendios y videovigilància, megafonía interior y sistema de información visual a través de pantallas LCD.

En la presentación, en el taller de TMB de la Sagrera, el consejero de Política Territorial y Obras Públicas Joaquim Nadal ha remarcado que éste es un primer paso para mejorar el servicio de metro y que es fruto de un acuerdo entre el mundo local y la Generalitat. Jordi Hereu considera que es un 'día importante' para el transporte público y se ha referido a la estación de la Sagrera, para afirmar que se hizo con toda la seguridad, en alusión a la próxima construcción del túnel del TGV.

LaVanguardia.es

Posted: Monday 11/06/2007 20:59
by George85
George85 wrote:
la web de l'ajuntament wrote: Amb l'arribada d'aquests deu trens, que es posaran en servei de manera progressiva al llarg del 2007, la línia 1 podrà augmentar la freqüència d'aquesta línia, passant de 3 minuts i 44 segons a 3 minuts i 35 segons.
:? només millorem 9 segons?

:x
La Vanguardia ja m'ha contestat. :D
La Vanguardia wrote:
(...)

La llegada de los nuevos trenes se notará en el servicio de la Línea 1 a finales del mes de junio, cuándo se incrementará el número de trenes que circulan simultáneamente a la hora punta de la mañana de los días laborables, que pasarán de 23 a 24. Eso supondrá una reducción del intervalo de paso en esta franja, que pasará de 3'44 minutos en 3'35 minutos.
(...)

LaVanguardia.es
[/b]

Posted: Monday 11/06/2007 21:14
by Guigui
Algun informadet wrote:La línia 1 del metro, la més antiga de la ciutat
Amb el profund coneixement que fa públic l'Ajuntament sobre el TP que gestiona, com han d'anar bé les coses en aquesta ciutat?

Posted: Monday 11/06/2007 21:32
by metring
Ja...deuen dir "com que és la 1, serà la primera". En tot cas, la primera que van començar a construïr, no la primera en ser inaugurada, que va ser el Gran Metro.

Posted: Monday 11/06/2007 22:31
by wefer
Guigui wrote:
Algun informadet wrote:La línia 1 del metro, la més antiga de la ciutat
Amb el profund coneixement que fa públic l'Ajuntament sobre el TP que gestiona, com han d'anar bé les coses en aquesta ciutat?
Realment, força patètica la informació que dóna l'ajuntament. Entre els temps que estan equivocats, les dates equivocades... és a dir, en la línia habitual d'aquest ajuntament.

Posted: Monday 11/06/2007 22:36
by U-Bahn
Bastant gent pensa que la L1 va ser la primera... :?

Posted: Monday 11/06/2007 22:57
by Guigui
U-Bahn wrote:Bastant gent pensa que la L1 va ser la primera... :?
Però el més greu és que el propi ajuntament també s'ho pensi. En fi, és un fidel reflex de les ganes que posen en matèria de TP.

Posted: Tuesday 12/06/2007 10:43
by George85
Aquest matí (9:20) hi havia un 6000 a les cotxeres de Sta. Eulàlia. ;)

Ni rastre del que esta en servei... :'(

Posted: Tuesday 12/06/2007 13:59
by vr
La Vanguardia wrote:MEJORAS EN LAS INFRAESTRUCTURAS
Barcelona estrena un tren para incrementar la frecuencia de paso de la Línea 1
Des de quan un tren és una infraestructura?
Si fins i tot La Vanguardia fà aquestes errades, anem molt malament.

Posted: Tuesday 12/06/2007 16:29
by Alacreu
Hola a tots, avui pel matí el juanka440 i jo em nat a donar una volta a la L1 i ens hem trobat amb aquesta coseta.
Anava amb el torn 124.

Salutacions! (Fotos de juanka440)

Image
Image
Image
Image

Posted: Tuesday 12/06/2007 18:03
by Jordilar
Veig que ja li han col·locat els vidres opacs >:(

Salut,

Posted: Tuesday 12/06/2007 18:09
by Guigui
Jordilar wrote:Veig que ja li han col·locat els vidres opacs >:(
On ho veus? Per la foto que ha fet en juanka mirant endavant, més aviat diria el contrari. :nose

Posted: Tuesday 12/06/2007 18:13
by aim
Jo divendres aniré a mirar a veure si hi puc pujar i a fer-li unes quantes fotos.

Per cert, per la segona foto sembla que aquest cop no han ficat vidres tintats, és això cert? O bé has ficat l'objectiu de la càmera per la ranura de la porta? :D