Page 6 of 12

Re: Diumenge, inauguració amb un A-320 de Vueling

Posted: Saturday 16/01/2010 20:54
by automotorserie 436
Guigui wrote:http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _84341.php

L'aterratge d'un Airbus 320 de Vueling donarà el tret de sortida de la inauguració de l'aeroport de Lleida-Alguaire

ACN
Barcelona
Ult. Act. 14/01/2010 10:01


L'aterratge d'un Airbus A320 procedent de Barcelona i operat per la companyia Vueling donarà el tret de sortida de l'acte d'inauguració de l'aeroport de Lleida-Alguaire, previst per aquest diumenge. El president de la Generalitat, José Montilla, autoritats i directius de Vueling encapçalaran un vol especial entre els aeroports de la capital catalana i la de Ponent. Vueling volarà des de l'aeroport de Lleida-Alguaire a Paris i a Palma de Mallorca amb dos vols setmanals que sortiran els divendres i els diumenges. El primer vol regular de la companyia de baix cost serà el 5 de febrer, amb destinació a Paris.
Si hay alguien capaz de explicarme el sentido del vuelo de inauguración de nuestro querido presidente, teniendo un AVE... si es que no dan pie con bola

Re: Notícies del futur aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Sunday 17/01/2010 16:00
by Sky

Com toca

Posted: Sunday 17/01/2010 18:36
by Guigui
automotorserie 436 wrote:Si hay alguien capaz de explicarme el sentido del vuelo de inauguración de nuestro querido presidente, teniendo un AVE... si es que no dan pie con bola
Perquè no seria una inauguració comme il faut. Anar en avió perquè hi esperi tota una comitiva de cotxes oficials de buit.

Més detalls

Posted: Monday 18/01/2010 11:09
by Guigui
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... -prat.html

Catalunya estrena l'aeroport de Lleida sense haver aclarit la gestió del Prat

Montilla anuncia que el model de Lleida, de titularitat catalana i gestió privada, s'estendrà a altres aeroports catalans

18/01/10 02:00 - Lleida - david marín

Faltaven deu minuts per a la una del migdia quan un Airbus A320 de la companyia Vueling procedent de Barcelona prenia ahir contacte amb la pista de l'aeroport de Lleida-Alguaire i culminava amb èxit la maniobra d'aterratge. Era l'estrena oficial de l'aeroport lleidatà, el primer aeroport internacional construït i gestionat per la Generalitat i que per començar connectarà amb vols regulars amb París, Milà, Frankfurt i Palma. Entre el passatge del vol inaugural hi havia el president de la Generalitat, José Montilla. El president va situar l'aeroport de Lleida com un primer pas en l'estratègia de Catalunya de dotar-se d'un sistema aeroportuari propi i ho va aprofitar per recordar al govern espanyol que l'oferta de participació catalana al Prat no és satisfactòria.

El quart aeroport internacional de Catalunya i el primer de titularitat cent per cent catalana ja és una realitat després de dos anys d'obres. L'ha construït la Generalitat i la gestió s'encarregarà a una empresa privada sota la tutela d'una societat formada per la mateixa Generalitat, administracions locals i la Cambra de Comerç de Lleida.

Aquest és el model de gestió aeroportuari que el govern català voldria implantar a la resta d'aeroports catalans, ara mateix sota la gestió centralitzada de la companyia estatal AENA. «Els altres vindran a continuació», va dir José Montilla durant el discurs inaugural que va fer al vestíbul de l'aeroport, després d'aterrar d'un vol inaugural procedent de Barcelona. Els «altres» són Girona, Reus i Sabadell, la gestió dels quals el govern vol prendre a AENA, i sobretot el Prat, on la Generalitat es conformaria de moment a tenir-hi un paper «determinant».

Ahir Montilla no es va estar de fer referència a l'aeroport del Prat i va recordar al ministre espanyol de Foment, José Blanco, que la proposta de descentralització presentada pel govern espanyol la setmana passada està lluny de ser acceptada per Catalunya. «Suposa [la proposta de Blanco] un punt de partida. Però és només això, francament insuficient. Caldrà arribar a un acord satisfactori, i fins que no sigui així no l'acceptarem», va advertir Montilla.

Enlairament suau

Però el que de moment ja té al sac i ben lligat és l'aeroport de Lleida: construït per la Generalitat després d'invertir-hi uns 95 milions d'euros, durant els pròxims mesos sortirà a concurs la gestió privada de l'aeroport per als pròxims 30 anys. Mentrestant, el gestiona directament la societat Aeroports de Catalunya, dependent del Departament de Política Territorial i Obres Públiques.

El govern ha previst un enlairament suau de l'aeroport de Lleida. S'esperen uns 50.000 viatgers durant el primer any, i assolir la xifra de 400.000 viatgers anuals d'aquí a deu anys. Queda lluny, doncs, dels cinc milions de viatgers anuals que té Girona i el milió i mig de Reus. De moment des d'Alguaire es podrà volar de manera regular a quatre destinacions –Palma, París, Milà i Frankfurt–, totes amb dos vols setmanals en cada sentit, els divendres i els diumenges.

«L'aeroport dels Jocs»

De moment l'aeroport de Lleida no pot tenir connexions fora de l'espai Schengen. Això exclou la Gran Bretanya, un handicap per als promotors de l'aeroport, ja que una de les aspiracions és aconseguir atreure turisme d'esquí, en bona part britànic, que actualment utilitza l'aeroport de Tolosa del Llenguadoc per visitar les pistes del vessant nord del Pirineu. El govern català (i l'andorrà, que ahir va enviar a Alguaire una representació d'alt nivell encapçalada pel cap de govern, Jaume Bartomeu) aspira a atreure part d'aquest turisme per derivar-lo al Pirineu català, aranès i andorrà. L'alcalde de Lleida, Àngel Ros, va lligar aquesta vocació pirinenca de l'aeroport amb la proposta de Jocs Olímpics d'hivern Barcelona-Pirineus per al 2022, afirmant que la nova infraestructura contribuirà a «potenciar la candidatura olímpica que promou el nostre país».

Per als vols a la Gran Bretanya, Rússia i altres orígens de possible turisme de neu fora de l'espai Schengen hauran d'esperar almenys uns mesos. El ministre espanyol José Blanco es va comprometre la setmana passada a buscar un canvi legal que permeti que, en mig any, aeroports que no estan catalogats d'interès general, com ara Lleida, puguin tenir connexions fora de l'espai Schengen.

Accessos a mig fer

L'aeroport és a l'altiplà d'Alguaire, enmig d'una extensa zona de camps de secà a 4 quilòmetres del poble i a uns 10 quilòmetre al nord de Lleida. S'ha posat en marxa sense que tots els accessos estiguin encara enllestits. Encara falta un any perquè s'hi pugui arribar des de Lleida per l'autovia A-14 de Lleida a la Val d'Aran. De moment, s'hi pot accedir per un nou vial que surt de l'N-230 al pas pel poble d'Alguaire. En el futur tindrà un altre accés des de l'N-240, que va de Lleida a Osca. La Generalitat ha dissenyat una línia d'autobusos que unirà els divendres i els diumenges l'aeroport amb el centre de Lleida i l'estació del TAV.

El pròxim avió, a París

El d'ahir va ser un vol simbòlic que no es repetirà mai, de Barcelona a Lleida, amb només vint minuts de vol efectiu però que va durar una mica més del compte gràcies als dos vols rasants a tocar de pista que el pilot, l'andorrà Osward Foguet, va regalar als centenars de curiosos que es van apropar ahir al migdia als entorns de l'aeroport d'Alguaire. Unes acrobàcies improvisades que, dins de l'avió, les autoritats i els periodistes que prenien nota del vol inaugural van rebre amb aplaudiments nerviosos que eren més de cortesia que no pas d'entusiasme feliç i sincer.

A partir del divendres 5 de febrer començaran els vols de debò. El primer serà de la companyia Vueling a París-Orly, a les dues del migdia. Dues hores després aterrarà a Lleida un vol procedent de París. A bord viatjaran, entre altres, un grup de periodistes de la capital parisenca a qui la Diputació de Lleida vol explicar les bondats turístiques de la demarcació. El mateix dia 5, Vueling posarà en marxa el seu vol a Palma. Tant els vols a París com a Palma seran cada divendres i cada diumenge en tots dos sentits. A partir del 2 d'abril, Ryanair s'hi afegirà amb vols a Milà-Bèrgam i Frankfurt-Hahn, també els divendres i els diumenges i en tots dos sentits.

http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... leida.html

«Jet lag» a Lleida

Els vols curts també desorienten. Ahir, empresaris i autoritats de Lleida feien cara de jet lag: de sobte tenien ara al davant la responsabilitat d'aprofitar l'aeroport, vendre Lleida, buscar noves fronteres sense l'excusa de la distància entre la Catalunya metropolitana i la rural

18/01/10 02:00 - Lleida - david marín

Berlín a les 10.50. Dublín a les 10.50, Londres Gatwick a les 11.05. Lleida a les 11.30. Copenhaguen a les 12.20. Aquestes ciutats eren al llistat de sortides de la T2 del Prat ahir al matí. Els panells de sortides i arribades dels aeroports, d'aparença freda i burocràtica, evoquen en realitat ciutats llunyanes que en aquests panells blaus apareixen envoltades d'èpica, promeses i misteris que resulten accessibles amb només un bitllet d'embarcament. Ahir, Lleida es va incorporar a aquest llistat de destinacions del món. Lleida, que busca des de fa temps un discurs i una èpica pròpies que li doni personalitat en el marc de Catalunya i del sud d'Europa, ja és al panell de destinacions.

Per celebrar-ho, el vol de Vueling 8000 amb destinació a Lleida va reunir 102 passatgers. El vol va sortir de la terminal B de la T2. Aquesta terminal presentava ahir un aspecte fantasmal. Els bars restaven buits, els venedors de les botigues de roba s'avorrien darrere dels mostradors. La posada en marxa de la T1 ha deixat l'antiga terminal a mig gas. Això va estalviar cues als passatgers del vol lleidatà a l'hora de passar els controls i embarcar.

Josep Piqué, l'amfitrió

Una seixantena de periodistes de Barcelona i de Lleida, empresaris i algunes autoritats formaven el passatge, que el comandant de la nau, el pilot de proves de Vueling Osward Foguet, andorrà, assistit pel jove copilot de Bellcaire d'Urgell Marc Rosell, va saludar a les portes de l'avió. De mestre de cerimònies va exercir Josep Piqué, president de la companyia Vueling i exlíder del PP català. Piqué va prendre el micròfon de les hostesses per saludar el passatge i desitjar-los un feliç viatge.

Un país de vint minuts

Va ser feliç però curt. Els 150 quilòmetres que separen Barcelona de Lleida, que és com dir el que separa la Catalunya urbana de la Catalunya interior, es van superar en poc més de vint minuts. El país petit de Lluís Llach. Uns vint minuts que orientats per la imaginació de l'alcalde Jordi Hereu cap a muntanya plantarien la capital sobre les pistes de l'esquí olímpic. Ahir, vist des del cel gràcies a alguna petita clariana que de tant en tant apareixia entre els núvols, de les valls a les Borges el país interior mostrava encara algunes petites taques blanques als camps de les darreres nevades.

Arribats a Alguaire, el pilot va oferir un parell d'acrobàcies sobre la pista abans d'aterrar, mentre els periodistes més fúnebres recordaven com havia estat d'accidentada la inauguració del TAV a Lleida el 2003, amb un tren que no va arribar a Madrid i va haver de girar cua pels esvorancs del recorregut.

Vol curt, repte llarg

Un cop aterrat el que ha estat un dels vols més curt de l'aviació catalana moderna, Lleida va rebre el testimoni aeroportuari vingut des del Prat. Els vols llargs generen desorientació horària, l'anomenat jet lag. Però vols curts com el d'ahir també tenen la capacitat de provocar marejos. Ahir, alguns dels empresaris i autoritats de Lleida feien cara de jet lag. Al davant tenen ara la responsabilitat d'aprofitar l'aeroport, de buscar noves fronteres, de vendre Lleida, de construir una nova èpica sobre el territori. Ja no hi ha l'excusa de la distància entre la Catalunya metropolitana i la rural: només són vint minuts.

Re: Notícies del futur aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Monday 18/01/2010 14:01
by Sky
Image

Image

Títol modificat

Posted: Monday 18/01/2010 14:04
by Guigui
He modificat el títol del fil perquè, a hores d'ara, l'aeroport d'Alguaire ja no té massa de "futur"...

Jornada de l'aviació

Posted: Sunday 31/01/2010 15:28
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/01 ... _86309.php

L'Aeroport de Lleida-Alguaire repetirà una festa de l'aviació general com la d'aquest diumenge cada any

ACN / Xavier Lozano
Alguaire
Ult. Act. 31/01/2010 14:01


L'Aeroport de Lleida-Alguaire ha viscut aquest diumenge una segona jornada inaugural dedicada en aquest cas a l'aviació en general, als aeroclubs i aficionats. Més de quaranta avionetes d'arreu de Catalunya i l'Aragó han aterrat a la pista que divendres estrenarà els vols comercials. De moment, els avions de Vueling que el primer dia volaran a París i Palma de Mallorca ja han esgotat tots els bitllets, segons ha informat el director general de Ports i Aeroports de la Generalitat, Oriol Balaguer. Ell mateix ha confirmat que anualment l'aeroport acollirà una trobada d'aeroclubs i que abans de l'estiu s'hi farà una gran festa de l'aviació.

L'activitat de l'aeroport ja es comença a fer evident. Aquest diumenge centenars de persones hi han anat per veure aterrar i enlairar els petits avions. El Govern ha posat un punt d'informació per explicar als lleidatans els diferents mecanismes que tenen per comprar bitllets. Des que a les 10 del matí han començat a aterrar les primeres avionetes, l'expectació ha estat màxima a la terminal de l'aeroport i als voltants de la infraestructura. Centenars de curiosos han omplert l'edifici en aquesta jornada qualificada com a 'segona inauguració' després de l'acte polític del 17 de gener.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Monday 01/02/2010 16:06
by Sky
El DPTOP millora l’accessibilitat amb transport públic a l’aeroport de Lleida – Alguaire

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha dissenyat un Pla de Mobilitat de l’aeroport de Lleida – Alguaire, amb l’objectiu de facilitar les connexions amb transport públic fins a la nova infraestructura i garantir-ne l’accessibilitat. En aquest sentit, a partir de l’inici dels vols comercials, el proper divendres 5 de febrer, s’oferiran:

Una nova línia de bus directa Barcelona- aeroport de Lleida-Alguaire: connectarà l’estació del Nord amb l’aeroport 8 cops per setmana, 4 els divendres i 4 els diumenges de manera coordinada amb els vols.

Una nova línia de bus Lleida- aeroport de Lleida-Alguaire: sortiran 8 serveis setmanals, 4 els divendres i 4 els diumenges, coincidint amb les sortides i arribades dels vols, que connectaran l’estació d’autobusos de Lleida amb l’aeroport, passant per l’estació de Renfe i l’avinguda de l’alcalde Porqueres, 36.

Tres noves llicències de taxi a Alguaire: des de l’aeroport, les demandes les respondran els taxis d’Alguaire, amb 3 noves llicències autoritzades, així com els taxis de la ciutat de Lleida que siguin requerits

Garantir l’accés en transport públic

El Departament de Política Territorial i Obres Públiques posa en marxa el Pla de Mobilitat de l’aeroport de Lleida-Alguaire, amb l’objectiu de facilitar l’accessibilitat a la nova infraestructura que s’acaba d’estrenar.

En aquest sentit, l’aeroport de Lleida-Alguaire preveu concentrar al voltant de 50.000 viatgers el primer any, i arribar als 395.000 passatgers anuals d’aquí a 10 anys.

Per a facilitar l’accés en transport públic als usuaris del nou aeroport, el DPTOP ha dissenyat noves línies d’autobús i ha atorgat noves llicències de taxi. Així, d’una banda posarà en funcionament dos nous serveis de bus ràpid des de Barcelona i Lleida, per a comunicar aquestes capitals amb l’aeroport en coordinació amb les sortides i arribades dels avions. D’altra banda, ha concedit tres noves llicències de taxi al municipi d’Alguaire.

Dos nous serveis de bus

El Pla de Mobilitat inclou la creació de dues noves línies d’autobús fins a l’aeroport de Lleida-Alguaire, amb horaris coordinats amb les sortides i arribades de vols. Fins al 26 de març, els horaris de les dues línies seran els següents:

Barcelona – aeroport: s’oferiran 8 expedicions a la setmana, 4 expedicions directes els divendres i 4 els diumenges, 2 d’anada i 2 de tornada, entre l’estació del Nord de Barcelona i l’aeroport de Lleida-Alguaire. Els serveis faran parada també al passeig de Gràcia entre el carrer de Diputació i el del Consell de Cent, i a Palau Reial, continuant després fins a l’aeroport d’Alguaire sense aturar-se. Sortiran a les 10.20 i les 14.35 hores de l’estació del Nord de Barcelona i la durada del trajecte serà de dues hores i mitja. De tornada, sortiran a les 18.30 i les 21.25 hores de l’aeroport de Lleida – Alguaire. Aquesta línia serà gestionada per l’empresa SA Alsina Graells de Auto Transportes.

Lleida – aeroport: s’oferiran 8 expedicions a la setmana, 4 els divendres i 4 els diumenges, entre la ciutat de Lleida i l’aeroport de Lleida-Alguaire. Els serveis sortiran a les 12.10 i les 16.25 hores de l’estació d’autobusos de Lleida, i s’aturaran també a l’estació de Renfe de Príncep de Viana, i a l’avinguda de l’alcalde Porqueres, 36, abans d’arribar a l’aeroport, amb una durada del trajecte d’uns 40 minuts. De tornada, sortiran a les 18.30 i les 21.25 hores de l’aeroport. Aquesta línia serà gestionada per l’empresa Miguel Gamón, SL i forma part del Sistema Tarifari Integrat de l’ATM de l’Àrea de Lleida.

A mesura que l’aeroport vagi incrementant la seva capacitat operativa, s’anirà ampliant l’oferta d’autobús de manera coordinada amb els vols. Així, es preveu que els autobusos procedents de Lleida i Barcelona amb destí a l’aeroport d’Alguaire arribaran 1.20 hores abans de les sortides dels vols, mentre que els autobusos amb origen a l’aeroport de Lleida – Alguaire i destinació Barcelona i Lleida sortiran mitja hora després de l’arribada dels vols.

Aquestes actuacions formen part del conjunt d’actuacions de millora de la xarxa de transport públic previstes en el Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-2012 aprovat pel Govern, com a millora de l’accessibilitat a punts singulars de generació de mobilitat, com ara els aeroports.

Tres noves llicències de taxi

D’altra banda, el DPTOP ha atorgat tres noves llicències de taxi al municipi d’Alguaire, per tal de garantir les necessitats de mobilitat amb l’aeroport.

Les demandes amb destinació a l’aeroport les podrà atendre qualsevol taxi des del municipi respectiu, mentre que les que tinguin origen en l’aeroport, només les podran respondre els taxis d’Alguaire, així com els de Lleida, en cas de ser requerits.

D’altra banda, en compliment amb la normativa vigent als aeroports de Catalunya, sempre que hi hagi una contractació prèvia, aquest servei des de l’aeroport el podrà atendre qualsevol taxi.

L’oferta de taxis s’ajustarà a la demanda existent, per tal de donar una resposta adequada a mesura que l’aeroport augmenti la seva capacitat operativa, com en el cas de les línies d’autobús.

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Thursday 04/02/2010 12:30
by Sky
^^

Image

Comencen els vols comercials

Posted: Friday 05/02/2010 13:41
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _86844.php

Comencen a funcionar els vols comercials a l'aeroport de Lleida

L'aeroport d'Alguaire s'estrena avui amb els vols cormercials directes a París-Orly i Palma de Mallorca

Europa Press
Ajuntament d'Alguaire
Ult. Act. 05/02/2010 12:29


L'aeroport d'Alguaire s'estrena avui amb els vols comercials directes a París-Orly i Palma de Mallorca. Tot plegat, a mans de la companyia aèria Vueling. Segons han assenyalat fonts de Vueling, els avions estan "pràcticament plens" i les perspectives de l'aerolínia són "molt bones" a causa de l'elevada demanda. L'objectiu de Vueling és consolidar aquests trajectes i estabilitzar-se al nou aeroport per, posteriorment, avaluar la possibilitat d'obrir noves rutes.

A partir del mes d'abril, Ryanair també oferirà rutes els caps de setmana a Frankfurt-Hahn i Milà-Bèrgam. Les dues companyies volaran els divendres i els diumenges i, per promocionar les rutes, han ofert preus de sortida econòmics, prop dels 20 i 30 euros per trajecte.

El president de la Generalitat de Catalunya, José Montilla, va inaugurar les instal·lacions el passat 17 de gener i, des d'aquell dia, ja hi ha hagut activitat aeroportuària. No obstant això, no ha estat fins avui que ha començat l'operativa comercial regular. El govern preveu que l'aeroport, que ha comportat una inversió de 95 milions d'euros, impulsi l'oferta turística de la zona, tal com va passar amb els aeroports de Reus i Girona.

La Generalitat gestionarà directament l'aeroport de Lleida-Alguaire des d'ara fins al segon trimestre del 2010. A partir d'aleshores es traspassarà la gestió de l'aeroport a una empresa concessionària.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Friday 05/02/2010 13:49
by Sky



Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Saturday 06/02/2010 0:19
by cristian26
Cal una línia d'autobús de Barcelona a Alguaire? :? Els que vinguin a Barcelona amb low cost ho tenen més fàcil amb Reus i Girona.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Saturday 06/02/2010 0:37
by UT596001
Aquesta tarda el vol París-Alguaire ha arribat cinc minuts avançat, i el Alguaire-Palma ha sortit tres minuts tard.

Per cert, és d'agraïr un mirador directe de la pista! Tant a fora com des de dins del bar, el qual estava ple a vessar.

Re: Notícies de l'aeroport d'Alguaire-Lleida

Posted: Saturday 06/02/2010 11:57
by automotorserie 436
cristian26 wrote:Cal una línia d'autobús de Barcelona a Alguaire? :? Els que vinguin a Barcelona amb low cost ho tenen més fàcil amb Reus i Girona.
Pues me parece que no, el primer autobús de Barcelona al aeropuerto de Lleida viajó sin pasajeros... :cop

Alternativa més cara, però viable

Posted: Monday 08/02/2010 14:29
by Guigui
cristian26 wrote:Cal una línia d'autobús de Barcelona a Alguaire? :? Els que vinguin a Barcelona amb low cost ho tenen més fàcil amb Reus i Girona.
Tot i que per a l'usuari (i potser el singular sigui apropiat per més d'un motiu), pagar 19 euros a/t en lloc de més de 40 entre Avant i autobús des de Lleida, l'oferta de transport públic no justifica haver d'oferir un servei d'autobús expressament des de Barcelona. El que això deu costar a les arques públiques...

No hi ha ofertes per a gestionar l'aeroport

Posted: Tuesday 09/02/2010 23:09
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/02 ... _87269.php

Cap oferta per gestionar el nou aeroport de Lleida-Alguaire

Així, l'empresa pública Aeroports de Catalunya, que havia assumit la gestió de la infraestructura durant el primer semestre del 2010, continuarà fent-se'n càrrec fins a la convocatòria d'un nou concurs

ACN
Lleida
Ult. Act. 09/02/2010 12:39


El concurs públic convocat per Aeroports de Catalunya per a la gestió del nou aeroport de Lleida-Alguaire ha quedat desert, ja que la Generalitat no ha rebut cap oferta, segons han indicat fonts del departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) un cop va finalitzar divendres el termini per presentar-ne.

Així, l'empresa pública Aeroports de Catalunya, que havia assumit la gestió de la infraestructura durant el primer semestre del 2010, continuarà fent-se'n càrrec fins a la convocatòria d'un nou concurs, encara sense data, en el qual el DPTOP preveu rebaixar el plec de condicions sol·licitades perquè s'hi puguin presentar més empreses.

Les clàusules del concurs obligaven les empreses interessades a gestionar l'aeroport a pagar un cànon anual de més de dos milions d'euros, a més de contribuir amb 20 milions d'euros en la futura ampliació de la infraestructura, quan es quedi petita o quan assoleixi el mig milió de passatgers anuals. El concurs preveu que la gestió sigui per a un mínim de 25 anys i un màxim de 35.

La intenció del govern era que una empresa privada assumís la gestió del Lleida-Alguaire a partir del segon semestre d'enguany. La manca de societats interessades en el concurs, però, fa que la societat pública Aeroports de Catalunya, que ja havia de gestionar l'aeroport el primer semestre del 2010 mentre el govern no n'adjudiqués la gestió, continuï fent-se càrrec de la gestió de l'aeroport fins que es convoqui un nou concurs.

En un principi, el secretari per a la Mobilitat, Manel Nadal, va indicar el novembre passat que les societats Abertis, Aena, Ferrovial i Aeroports de París tenien interès en la gestió, tot i que sembla que finalment només Abertis manté la voluntat de participar en un nou concurs, i així ho ha fet saber per escrit al DPTOP, si les condicions que es demanen s'ajusten més a les seves necessitats. Tot i això, fonts del departament han deixat clar que la modificació del plec de condicions del concurs es farà, no per adaptar-lo a les necessitats d'Abertis sinó per atreure el màxim nombre d'empreses interessades a assumir la gestió per després valorar les ofertes i escollir la més idònia.

L'aeroport de Lleida-Alguaire, el primer de titularitat de la Generalitat i primer de les comarques lleidatanes, va ser inaugurat el 17 gener pel president José Montilla, i divendres passat, 5 de febrer, la companyia Vueling ja va estrenar l'activitat comercial de la infraestructura amb vols a París i Palma. A partir del 2 d'abril, Ryanair enllaçarà Alguaire amb els aeroports de Frankfurt-Hahn i Milà-Bèrgam.

Pyrenair

Posted: Saturday 13/03/2010 1:11
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/03 ... _91209.php

Pyrenair confia transportar l'hivern vinent 10.000 esquiadors fent servir com a base l'Aeroport de Lleida-Alguaire

ACN / Miret, Salvador / Garcia, Eduard
Alguaire
Ult. Act. 12/03/2010 21:48


La companyia Pyrenair confia transportar 10.000 esquiadors l'hivern vinent al Pirineu lleidatà i andorrà fent servir com a base l'Aeroport de Lleida-Alguaire. El president de l'aerolínia, Hugo Puigdefábregas, ha explicat que Pyrenair té moltes il·lusions posades amb el nou aeroport pel qual preveu transportar uns 10.000 esquiadors l'hivern vinent, durant les setze setmanes en què la companyia ofereix aquest servei. L'empresa planteja la possibilitat de treballar amb destinacions estatals, Portugal i amb alguna altra ciutat estrangera. Per demostrar l'interès de Pyrenair per Lleida-Alguaire, la companyia ha operat aquest divendres un vol de caire tècnic i promocional procedent de Madrid.

Retard per la boira

Posted: Monday 14/06/2010 0:09
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2010/06 ... 101618.php

La boira provoca retards de quatre hores als vols Lleida-París

ACN
Lleida
Ult. Act. 13/06/2010 20:06


El mal temps d'aquest matí de diumenge ha obligat a retardar quatre hores els vols amb destinació i origen París a l'aeroport de Lleida-Alguaire. La boira, mesclada amb la pluja, ha situat a primera hora del matí la visibilitat vertical a menys de 60 metres, segons ha informat Aeroports de Catalunya. Aquest grau de visibilitat no recomana la circulació aèria. La resta de vols no s'han vist afectats per la boira gràcies a la sortida del sol a mig matí.

Balanç del primer mig any

Posted: Saturday 17/07/2010 17:25
by Guigui
http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -sola.html

Lleida ja vola sola

Mig any després de la inauguració, l'aeroport d'Alguaire supera les previsions de passatgers
Les tres assignatures pendents són els vols fora de l'espai Schengen, el transport de mercaderies i la recerca d'un gestor privat


17/07/10 02:00 - Lleida - David Marín

Avui fa sis mesos que un avió procedent de Barcelona sobrevolava els camps de conreu de l'altiplà d'Alguaire i aterrava suaument sobre la pista del nou aeroport de Lleida, el primer construït i gestionat al 100% per la Generalitat, sense la participació de l'ens aeroportuari espanyol Aena.

Mig any després d'aquell aterratge inaugural, els responsables de l'aeroport de Lleida-Alguaire respiren tranquils perquè durant aquest temps han aconseguit l'objectiu mínim que s'havien proposat: atreure unes primeres companyies que ofereixin vols regulars des de Lleida, i que aquestes rutes tinguin una xifra raonable de viatgers. Vueling i Ryanair ofereixen dos vols setmanals, a París i Palma la primera i a Milà i Frankfurt la companyia irlandesa, que han utilitzat fins el cap de setmana passat prop de 25.000 viatgers, per sobre de l'esperat. Lleida ja vola sola.

L'objectiu en el moment d'obrir l'aeroport era aconseguir 50.000 passatgers durant el primer any d'operacions, cosa que de mantenir-se el ritme actual durant els pròxims sis mesos se superarà sense problemes, ja que Vueling va iniciar les operacions a mitjan febrer i Ryanair a l'abril, i a més el cap de setmana vinent s'incorpora una altra companyia, Air Nostrum, que oferirà vols regulars a Eivissa i Menorca durant els mesos d'estiu. A l'hivern, la companyia aragonesa Pyrenair farà vols cap a Lleida adreçat al turisme d'esquí, amb Madrid, Lisboa, Vigo i les Canàries com a possibles connexions. “Estem molt contents; engegar un aeroport nou i fer-ho en temps de crisi econòmica era tot un repte i hem aconseguit que ja en la primera temporada funcioni amb normalitat”, celebra el director de Ports i Aeroports de la Generalitat, Oriol Balaguer.

L'orgull públic de la Generalitat és comprensible: no només hi ha en joc justificar de seguida i mostrar la rendibilitat territorial d'una inversió de 97 milions d'euros, sinó també mostrar l'eficiència del govern català a l'hora de dur a terme la gestió plena d'un aeroport, un argument que el govern exhibirà quan es desenterri la reivindicació de la gestió dels aeroports catalans a les mans d'Aena, l'ens del govern espanyol que centralitza la gestió aeroportuària de l'Estat.

Assumptes pendents

El que no s'ha enlairat encara és el tràfic de mercaderies. Aquesta era una de les apostes inicials de l'aeroport. El potencial agroalimentari de Lleida i la possible connexió amb la futura àrea logística del delta de l'Ebre s'han quedat en projectes de futur. “L'aeroport podria ser una opció atractiva per a l'exportació de productes d'alt valor afegit, però és un transport massa costós per als que tenim poc marge”, apunten des d'una de les federacions de productors agroalimentaris de Lleida. La Cambra de Comerç i el govern estan elaborant ara un estudi per valorar la viabilitat del servei aeri de mercaderies.

Els avions, ocupats al 55%

Durant aquests primers mesos de funcionament, els vols que han operat a l'aeroport d'Alguaire han omplert el avions en un 55% de mitjana, amb puntes de tràfic per Setmana Santa.

Punxa París, èxit a Frankfurt

Totes les rutes es mouen en xifres d'ocupació d'avions similars. Han sorprès París, ja que s'esperava més del 45% de mitjana, i Frankfurt, que ha omplert més de l'esperat, d'entre 50 i 60%.

Objectiu: l'esquí britànic

Una assignatura pendent de l'aeroport és l'autorització que ha de donar l'Estat per operar rutes fora de l'espai Schengen. L'objectiu és el turisme d'esquí britànic. S'ha ajornat per a final d'any.

El concurs de la gestió, ajornat

El govern català ha hagut d'ajornar la concessió de la gestió de l'aeroport a una empresa privada. Cap empresa del sector ha volgut concursar per les condicions que imposava la Generalitat.

El govern busca un soci puntual

Ara, el govern s'està plantejant fer un contracte de gestió per un període curt (4 anys) i sense condicions d'inversions, per trobar una empresa que s'encarregui un temps puntual de la gestió.

Re: Balanç del primer mig any

Posted: Sunday 18/07/2010 0:37
by jaezcurra
Guigui wrote:http://avui.elpunt.cat/noticia/article/ ... -sola.html

Lleida ja vola sola

Mig any després de la inauguració, l'aeroport d'Alguaire supera les previsions de passatgers
Les tres assignatures pendents són els vols fora de l'espai Schengen, el transport de mercaderies i la recerca d'un gestor privat


17/07/10 02:00 - Lleida - David Marín


Objectiu: l'esquí britànic

Una assignatura pendent de l'aeroport és l'autorització que ha de donar l'Estat per operar rutes fora de l'espai Schengen. L'objectiu és el turisme d'esquí britànic. S'ha ajornat per a final d'any.
¡Manda narices que una cosa que debería ser automática, tarde tanto meses en ser concedida! Eso suena a boicot puro y duro.