Page 6 of 95
Posted: Tuesday 29/11/2005 15:40
by UT596001
Almenys de tot això el Baix Llobregat guanya una petita millora en tenir 2 trens més hora/sentit entre Molins i Hospitalet.
Posted: Wednesday 30/11/2005 0:14
by wefer
De El Punt:
-------------------------------------------------
Punt i a part. Allò que el tren s'endurà
Petits tallers i veïns de zones afectades preparen les maletes per marxar els pròxims anys amb l'arribada del TGV a la ciutat
DAVID MARÍN. Barcelona
Fa temps que viuen i treballen en cases o tallers que tard o d'hora desapareixeran. És la llei d'una ciutat que ha esgotat els seus espais i que està condemnada a renovar-se contínuament. L'arribada del tren de gran velocitat (TGV) comportarà la renovació de dues grans àrees ferroviàries de la ciutat. Una primera a Sants, on es cobrirà l'actual platja de vies de tren i metro entre la plaça de Sants i l'Hospitalet, i es crerarà a sobre un gran passeig. I una segona, i més important, a la Sagrera, on es farà una nova estació i s'enderrocaran naus i tallers perquè s'hi faci un gran parc lineal fins a Sant Andreu i el nus de la Trinitat. Perquè tot això arribi el 2007 a Sants i el 2009 a la Sagrera alguns ja estan fent les maletes. És el vent imparable del progrés, que bufa de nou.
El paisatge per la finestreta del tren no és el que un s'esperaria en un gran ciutat europea del segle XXI, la capital del disseny, del Fòrum de les Cultures i del modernisme ben entès. Però els passatgers hi estan tan acostumats que ja no es fixen en les naus abandones i plenes de pintades, els matolls entre les vies mortes, les parets mitgeres a la vista, el record d'una ciutat industrial que ja fa temps que es va convertir en una molèstia obsoleta i vergonyant, amagada entre barris dormitori.
Tant és si un entra per l'Hospitalet, Montcada o Sant Adrià, passa a totes tres entrades: els terrenys ferroviaris per on fa un segle circulava la riquesa i el progrés són en qualsevol lloc un eix de perifèria cansada i trista, amb els barris fent vida d'esquena a aquesta cicatriu.
Ha fet falta un projecte com el TGV perquè l'administració decidís incorporar aquests espais a les funcions que són pròpies d'una ciutat com l'actual. Sants serà el primer barri que tastarà aquesta nova medecina. El TGV ha d'arribar el 2007 i a continuació es farà sobre les vies un gran parc que cobrirà els 700 metres de longitud que hi ha entre la plaça de Sants i la rambla Badal. Alguns veïns i tallers saben que hauran de marxar, si no amb les obres de les vies, amb les que vindran a continuació.
És el cas dels veïns del carrer Riera de Tena, al costat de l'estació de metro de Mercat Nou. Els de les petites cases baixes ja saben que marxaran, però els del bloc de pisos encara conserven la incertesa. «Al gener ens han de dir alguna cosa. La veritat és que aquí estem bé, i més encara si fan tota la millora que han dit que hi faran», comenta un dels inquilins. Tots ells són llogaters, excepte el propietari de tot l'immoble, que ocupa un dels habitatges però prefereix no parlar de l'assumpte.
Al seu darrere hi ha l'empresa d'ascensors ERSCE. Que ningú es deixi enganyar per la modèstia de l'emplaçament o la sobrietat de l'edifici vertical que l'acull: aquesta empresa es va fundar el 1912, és de les veteranes de la ciutat i ha posat ascensors a tota la història de Barcelona: els pavellons de l'Exposició del 1929, el Congrés Eucarístic del 1952, els Jocs Olímpics del 1992, i avui és una de les empreses que està treballant en l'adaptació de les estacions de metro a persones amb mobilitat reduïda. ERSCE no està afectada per les obres estrictes del TGV, però la urbanització que vindrà a continuació l'afectarà.
---------------------------------------------
Punt i a part. El vell sabater
Des dels 12 anys que Miquel Florit repara sabates, seguint l'ofici del pare i de l'avi. Té el taller en un petit local del carrer Riera de Tena i el TGV el farà tancar. «Això si no ho faig jo abans, perquè em sembla que això encara ha de trigar molt a arribar.» L'administració vol que el 2007 arribin l'alta velocitat a Sants, però això no vol dir que els propietaris dels terrenys afectats hagin de marxar de seguida. El projecte d'urbanització començarà després, amb el calaix ja posat. Però al seu costat, el propietari de la llibreria es queixa que aquest temps de marge no servirà de res: «Amb les obres, la gent deixarà de passar per aquí», es queixa.
---------------------------------------------
Punt i a part. Un barri que ja veu la llum al final del túnel
Altres paisatges, ja siguin arquitectònics o humans, que desapareixeran amb l'arribada del TGV són, per exemple, l'estació de Mercat Nou, una de les poques descobertes de la xarxa del metro, i també els seus entorns. Un pas subterrani porta fins a l'estació els ciutadans de banda i banda de l'enorme platja de vies que talla en dos el barri de Sants. Aquesta precària artèria ha estat durant anys l'únic punt de circulació entre els veïns de les dues ribes. Quedarà per als nostàlgics la imatge actual del túnel, ple de pintades i mal il·luminat, i que no convida en absolut a passar-hi a segons quines hores, però els veïns guanyaran una millor comunicació sobre el futur parc que cobrirà les vies. Els veïns s'estimaven més fer subterrànies les vies, de manera que la connexió fos perfecta, però amb la cobertura hauran de pujar uns quants metres, uns 15 en el punt amb més desnivell.
---------------------------------------------
Punt i a part. Els afectats de Sants ja tenen oficina de consultes
L'Adif, l'òrgan executor de les obres del TGV, va inaugurar ahir l'oficina d'informació i de tràmits que atendrà els afectats per les obres de remodelació de l'estació de Sants i la instal·lació i cobertura de les vies del tren en el tram entre l'Hospitalet i l'estació de Sants. A més dels directament afectats, també s'hi poden adreçar els comerciants o veïns que puguin tenir alguna cosa a dir sobre el desenvolupament de les obres -alguna queixa per les afectacions o suggeriments-, o simplement totes aquelles persones que vulguin tenir informació de primera mà sobre el projecte, els terminis d'execució i l'àmbit d'actuació. S'hi poden consultar els plànols del projecte i personal de l'Adif atén les consultes. A la Sagrera encara no s'ha creat una oficina de seguiment per a unes obres que de fet encara no han començat, però sí que ha obert l'ens Barcelona Sagrera Alta Velocitat les seves oficines a l'antic edifici de la biblioteca Ignasi Iglesias.
Posted: Wednesday 30/11/2005 0:15
by wefer
De El Punt:
-------------------------------------
Punt i a part. La Sagrera encara veurà passar de llarg els trens durant cinc anys més
Primer es posarà en marxa el servei fins a la frontera i després faran l'estació
A la Sagrera sembla que no s'hagin de donar tanta pressa com a Sants però les naus industrials de les zones afectades ja han plegat o liquiden les existències a preu de saldo per marxar cap a algun altre lloc. Sense estar directament relacionat amb el TGV, la veterana Inoxcrom està aquests dies en ple enderroc i pel barri abunden els enderrocs i els solars buits en espera de noves promocions. El TGV, però, encara trigarà a arribar. El tren hi passarà, però l'estació no estarà el 2009.
Si a Sants el canvi de paisatge serà important, el de la Sagrera és segurament el repte més important que té Barcelona els pròxims anys. En xifres urbanístiques, s'hi construirà tant com la Vila Olímpica i el Fòrum junts, i hi naixerà el parc més gran de Barcelona, gairebé el triple que les 11 hectàrees de la Ciutadella, amb 28 hectàrees lineals que seguiran el que avui són les vies del tren cap a Sant Andreu i el nus de la Trinitat.
Però la transformació serà lenta i els que no tenen més remei que marxar ho estan fent a poc a poc. Entre ells hi ha les famílies dels treballadors de la Renfe que encara viuen a les cases de l'antiga estació de mercaderies, repartides en dos grans edificis a l'entrada de l'estació i en una curiosa filera de cases alineades amb pati que recorden vagament l'estil industrial anglès.
Fa més d'un any que les famílies es van posar en mans d'advocats per tal d'aconseguir una bona indemnització o recol·locació un cop Renfe decideixi que ha arribat l'hora de marxar. Han tingut, a més, alguns problemes perquè els familiars d'alguns antics treballadors han continuat vivint a la casa sense que Renfe els reconegui, per tant, l'obligació d'haver-los d'indemnitzar o recol·locar. En això estan encara.
A partir del 2008
En tot cas, anirà per llarg. Tot i que el Ministeri de Foment vol que el TGV arribi de Barcelona a la frontera amb l'Estat francès l'any 2009, això no vol dir que aquell any el TGV faci parada a la Sagrera. Els redactors del pla urbanístic per a la Sagrera treballen amb la hipòtesi que el TGV farà parada a Sants durant uns quants anys abans de fer-ho també a la Sagrera, i que els trens passaran de llarg del barri mentre es vagi construint la nova estació central de Barcelona. Els plànols s'hauran concretat cap al 2008. Una obra d'aquesta dimensió significarà almenys dos anys d'obres. Això situa l'estació cap al 2010 com a mínim. D'aquí a cinc anys.
Però mentrestant ja s'han començat a fer les obres que acompanyen el que hi haurà al voltant del gran parc lineal i que han provocat ja els primers canvis de paisatge. El tren s'ha endut, per exemple, gran part de les indústries que hi havia al carrer Berenguer de Palou i al seu lloc es podran començar a fer pisos. El carrer Garcilaso, que unirà la ronda del Mig i la Meridiana amb l'estació del TGV, ja comença a semblar la gran avinguda que serà quan s'acabin de tirar a terra els tallers que encara estan drets. S'acosta el tren.
-----------------------------------------
Punt i a part. Gats, indigents i un munt de ferralla
La platja de vies i els terrenys pròxims on hi haurà la futura estació del TGV és un món a part que transcorre al marge de la vida de la resta de la ciutat. Als seus entorns s'hi han instal·lat tota mena de persones a la recerca d'un refugi al marge d'una Barcelona que els ha donat l'esquena. Hi ha indigents instal·lats des de fa anys sota el pont d'Espronceda, uns immigrants africans viuen en tendes de càmping al costat de l'estació de mercaderies, algun cop crema una de les naus buides de la llarga estació per algun contenidor mal apagat, i fins i tot al costat del pont del Treball un home que fa temps que viu al solar es guanya la vida emmagatzemant-hi ferralla que recull del barri i llogant uns petits horts als jubilats de la zona que enyoren la vida al camp.
En aquest món oblidat regna la desolada imatge de les grans naus sense servei i els únics que hi donen una mica de vida són els gats. Una entitat protectora de la zona ha acordat amb l'Ajuntament que en el futur, quan comenci el desmuntatge de les naus de Renfe, la colònia sobrevisqui sota control en altres emplaçaments.
-----------------------------------------
Punt i a part. El pont bonic, el lleig i el camp de barraques
Els barcelonins que durant dècades han creuat el pont del Treball per anar de Sant Martí a la Sagrera i Sant Andreu, o dels barris del nord al Poblenou o vicecersa, ja poden començar a acomiadar-se d'aquest pont senzill i funcional, que sobrevola un paisatge ferroviari lleig i sense gràcia, d'uralites grises i vies sense esperança. La prolongació de Garcilaso i la cobertura de les vies el condemnen a desaparèixer, juntament amb la seva història conflictiva, la mateixa que la d'aquesta zona de la ciutat. Al voltant del pont del Treball hi havia un dels més ignominiosos camps de barraques del segle XX a Barcelona. Les barraques de la Perona s'hi van estar fins a final dels anys vuitanta, en un lent i difícil procés social i urbanístic de recuperació de la zona. El pont d'Espronceda, uns centenars de metres més enllà, té en canvi un futur més prometedor. Dissenyat per Santiago Calatrava, el pont es mantindrà tot i la cobertura de les vies. El material de metacrilat permetrà veure sota el pont la infraestructura ferroviària.
-----------------------------------------
Punt i a part. Dies de saldos i desmuntatges
El cartell de la fotografia, situat a la cruïlla del pont del Treball amb el carrer Berenguer de Palou, anuncia que han arribat els últims dies i que fan liquidacions. El mateix cartell es pot veure en altres naus del mateix recinte, on encara hi ha empreses d'on entren i surten treballadors però també runa que s'acumula aquí i allà després dels primers desmuntatges. Només un edifici industrial del carrer Berenguer de Palou se salvarà. És l'únic que té un cert valor arquitectònic, el que ocupava l'enginyer de l'antiga fàbrica que hi havia a la zona. Els altres edificis van ser substituïts per naus i magatzems sense valor que en la major part ja són a terra. Són terrenys on es faran uns quants dels pisos i oficines de la nova Sagrera.
Posted: Wednesday 30/11/2005 11:37
by wefer
De l'AVUI:
---------------------------------
Només un sector de veïns s'oposa al pas del TGV per sota la Sagrada Família
L'Ajuntament aprova la solució si no es danya el temple Nova marxa a favor del traçat pel litoral
O.P.J.
L'opció de fer passar el túnel del TGV per sota del carrer Mallorca i just davant de la façana de la Glòria de la Sagrada Família compta amb un ampli consens, tant de les institucions com dels directament afectats. Hi ha un sector de veïns de l'Eixample i del Clot que manté, no obstant, la reivindicació del traçat pel litoral de Barcelona, que ja es va desestimar.
Tal com va informar l'AVUI dilluns, els tècnics que elaboren l'estudi informatiu i el projecte del túnel entre les estacions de Sants i la Sagrera creuen factible perforar-lo íntegrament seguint els eixos dels carrers Provença, Diagonal i Mallorca, de manera que s'evitaria que la tuneladora treballés sota els fonaments d'edificis habitats, per eliminar d'aquesta manera qualsevol marge per a errors o problemes geològics com els que van originar l'enfonsament del Carmel el gener passat.
La solució s'ha treballat fins ara en l'àmbit tècnic del ministeri de Foment i l'Administrador d'Infraestructures Ferroviàries, i no té formalment el vistiplau de la Generalitat i l'Ajuntament, que també formen part del consorci Barcelona Alta Velocitat. Els responsables de la conselleria de Política Territorial i Obres Públiques sí que coneixien l'orientació de l'estudi informatiu i la troben plausible, si bé fonts del departament van precisar que s'ha de prendre "com una de les opcions" sobre la taula.
Des de l'Ajuntament també es va acollir la notícia amb cautela però alhora amb satisfacció, ja que van ser els responsables municipals d'urbanisme els que van instar els tècnics de Foment a buscar una solució per no foradar sota dues illes de cases, tal com reclamava l'associació de veïns de la Sagrada Família.
També fonts de la junta del temple de la Sagrada Família van mostrar la seva conformitat amb el projecte, en contrast amb l'anterior, que van jutjar com "una temeritat".
Per la seva banda, uns 150 veïns agrupats a la plataforma TGV pel Litoral es van manifestar pel barri de la Sagrada Família per defensar el que creuen un traçat "menys perillós i més econòmic". Els recels se centren en la poca profunditat del túnel a la zona del Clot, que segons ells podria causar vibracions a les cases.
punt d'informació ADIF
Posted: Wednesday 30/11/2005 17:00
by sequera
Us recomano que passeu pel punt d'informació de l'ADIF en l'estació de Sants.
Us entregaran tres "folletos" amb informació , planols i traçats de l'arribada de l'AVE:
-Un de les obres de l'estació
-Un del traçat des de Sant Boi a Sants
-Un de Lleida a Sants.
També podeu visionar un video de l'infrastructura de lleida a BCN.
Salutacions.
Posted: Wednesday 30/11/2005 19:33
by Carlos L'H
El AVE Madrid/Barcelona tardará mucho más de lo que dicen ya que a partir de Bellvitge hasta Sants y sin nombrar lo que hay después de Sants y con muchos inconvenientes y encima denuncias. Creo que es una infraestructura muy esperada y que tendremos que esperar... para mi creo que estará listo en el 2009
Planos en Sants
Posted: Wednesday 30/11/2005 20:19
by Santfeliuenc
Hola,
Y esos planos que hay en Sants, ¿se pueden encontrar en PDF? ¿se puede escanear y colgar por aquí?
No, bueno, lo decía porque como siempre hay mentes inquietas que hacen estas cosillas... jejeje.
Pero bueno, supongo yo que en el puestecillo ese de información habrá algo más que tres trípticos de esos y nada más. Es decir, ¿si les preguntas, te informan? o solamente te dan las papeletas del tríptico. ¿Hay becarios y becarias como los que dan el diario 20 minutos en la puerta de la estación o hay gente informada que resuelve dudas?
Saludos,
Sergio
Irreversible
Posted: Wednesday 30/11/2005 20:31
by Santfeliuenc
Hola,
Es irreversible, el AVE llegará a Sants pese a los "avelitoral", que tampoco es que sean tantos como creen.
EPC:
POLÉMICA POR LA LLEGADA DE LA ALTA VELOCIDAD A BCN
Nadal dice que el AVE por el centro "es irreversible"
• Fomento avala ahora el túnel por la calle de Mallorca junto a la Sagrada Família
X. H.
BARCELONA
El Ministerio de Fomento y la Generalitat cierran toda posibilidad a replantear el trazado del AVE hasta la estación de Sants, dando así una respuesta categórica y definitiva a las pretensiones de un importante grupo de vecinos afectados, que anoche volvieron a manifestarse para reclamar el paso del AVE por el litoral. El conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, reiteró ayer que las obras hasta Sants "están adjudicadas y en marcha, por lo que es un proceso irreversible".
Fomento, Obres Públiques de la Generalitat y el Ayuntamiento de Barcelona sólo mantienen abierto el trazado del túnel urbano del AVE, desde Sants a la estación de la Sagrera, aunque el ministerio prevé sacarlo a información pública antes de fin de año. Un informe de Adif, órgano dependiente de Fomento, avala ahora la construcción del túnel por la calle de Mallorca junto a la Sagrada Família, sin hacer el bucle por València para alejarse de los cimientos del templo, lo que permitiría evitar el paso del tren bajo 12 edificios de viviendas.
El recorrido del tren de alta velocidad por el Eixample puede sufrir todavía "posibles ajustes", según admitió el conseller Nadal, pero matizó que "en ningún caso" se replantea el paso por el centro de Barcelona, como ha sido siempre el deseo de la Generalitat. Añadió, en este sentido, que como el Gobierno y Fomento no se lo replantean, "tampoco el Ayuntamiento de Barcelona y la Generalitat lo hacen".
Los ajustes o cambios a los que se refiere Nadal dentro de la ciudad tienen que ver con el fuerte descontento vecinal generado en los barrios del Clot y Sant Andreu-Sagrera. El trazado en esta parte está pendiente del trámite de información pública y de auditoría medioambiental.
PRESIÓN VECINAL
Un grupo de 200 vecinos se manifestaron ayer en la Sagrada Familia para insistir a las administraciones que reconsideren el paso del AVE por la ciudad. "No queremos grietas, ni vibraciones, ni riesgos para nuestras casas, cuando otras soluciones son posibles", afirmó el portavoz de la Plataforma AVE por el Litoral, Pere Vallejo.
Al mismo tiempo, CiU presentará hoy una proposición no de ley en el Parlament para pedir una moratoria que permita llegar a un acuerdo con los vecinos sobre las garantías de seguridad del túnel urbano del AVE.
Señores, se pongan como se pongan aún es posible el AVE por Aragón, que se retrase la unión por el centro de Barcelona analizándolo bien analizado, no gastarnos un solo euro en un túnel innecesario y vertebrar las líneas de cercanías por Diagonal y Gran Vía, donde sí son necesarios esos túneles que ni por Provenza ni por Mallorca ni por Valencia ni por ninguna de esas calles sirven para nada.
Solamente hay que ponerse y decidirlo:
- Llegada del AVE a Sants
- Bucle y ramal del Vallés con estación en el norte en paralelo a la B-30
- Llegada por el ramal del Vallés a La Sagrera
- Suspensión del tramo a través de Barcelona
- Dinero, inversiones y capital para eliminar y desviar las cercanías a un túnel bajo Diagonal
- Desvío de las cercanías del túnel de Aragón al nuevo bajo Diagonal
- Modernización y adaptación del túnel de Aragón para el AVE, largo recorrido, anchos mixtos, lanzaderas al aeropuerto, regionales, semidirectos y demás
- Cercanías bajo Diagonal
No es muy difícil, solamente hay que hacerlo, solicitar inversiones a un gobierno amigo y pillado por las pelotas como este de ZP, jejejeje y nada más. Si no se hace ahora ¿cuándo se hará? y si no lo hacen así, pues nos llevamos el Scattergories y nos vamos: no se aprueban los presupuestos... por ejemplo.
Saludos,
Sergio
Re: Planos en Sants
Posted: Wednesday 30/11/2005 20:41
by sequera
Santfeliuenc wrote:Hola,
Y esos planos que hay en Sants, ¿se pueden encontrar en PDF? ¿se puede escanear y colgar por aquí?
No, bueno, lo decía porque como siempre hay mentes inquietas que hacen estas cosillas... jejeje.
Pero bueno, supongo yo que en el puestecillo ese de información habrá algo más que tres trípticos de esos y nada más. Es decir, ¿si les preguntas, te informan? o solamente te dan las papeletas del tríptico. ¿Hay becarios y becarias como los que dan el diario 20 minutos en la puerta de la estación o hay gente informada que resuelve dudas?
Saludos,
Sergio
Pues....era una chica muy maja y la verdad no le he preguntado nada....pero he visto que tienen bajo el mostrador el mamotreto con los planos de las obras.
En cuanto tenga un ratito , te escaneo las hojas y las cuelgo o te las envio.
Re: Irreversible
Posted: Thursday 01/12/2005 0:19
by JaMiRo!
El senyor Santfeliuenc d'una banda wrote:Es irreversible, el AVE llegará a Sants pese a los "avelitoral", que tampoco es que sean tantos como creen.
Gràcies a Déu que són pocs
, això sí serà millor que en aquesta gent no els hi proposis de foradar la Gran Via i la Diagonal, perquè amics precisament no guanyaràs
. Ja m'imagino pancartes rollo "Rodalies per Collserola", "Metro pel Pirineu" o vés a saber què...
El caxondo del Santfeliuenc també wrote:No es muy difícil, solamente hay que hacerlo, solicitar inversiones a un gobierno amigo y pillado por las pelotas como este de ZP, jejejeje y nada más. Si no se hace ahora ¿cuándo se hará? y si no lo hacen así, pues nos llevamos el Scattergories y nos vamos: no se aprueban los presupuestos... por ejemplo.
Però tio, ja podries ser més discret; com això ho llegeixi algú d'aquests que el dissabte van a aquella manifestació de Madrid, ja l'hem liat
. Encara veurem pancartes amb "Santfeliuenc al paredón". Estic amb tu en el tema retirada de l'Scattergories...No hi ha inversió ferroviària? Ooooops et quedes sol i ja t'ho faràs amb els teus presupuestillus...
Salut!
Posted: Thursday 01/12/2005 9:58
by wefer
De El Punt:
---------------------
El tripartit rebutja una proposta de CiU per aturar el túnel del TGV a l'Eixample i pactar-lo amb els veïns
El PSC, ERC i ICV recorden que Convergència va acordar el traçat per l'Eixample
LAURA RAHOLA. Barcelona
Els grups del tripartit van rebutjar ahir una proposta de CiU per demanar una moratòria en la construcció del túnel del TGV pel centre de Barcelona i pactar el traçat amb els veïns. El PSC, ERC i ICV van recordar que CiU és qui va acordar un traçat per l'Eixample que ara, tot i que pot patir modificacions, és impossible de replantejar de nou. Sí que hi va haver acord a reclamar a l'Estat que complexi la data d'arribada del TGV a Sants i fixi el calendari per a l'estació de la Sagrera.
El que demanava CiU, amb una proposició no de llei a la comissió de Política Territorial del Parlament, era la moratòria de la connexió del TGV entre Sants i la Sagrera. El diputat nacionalista Josep Rull va recordar que, després de l'accident del Carmel, s'ha accentuat la preocupació dels ciutadans per la construcció del túnel ferroviari del TGV, que travessarà tot l'Eixample barceloní, i proposava demanar a l'Estat aturar màquines en aquest punt «fins a arribar a un acord amb els veïns». En la proposta, però, s'exigia el compliment de terminis pel que fa a la resta del projecte de l'alta velocitat.
Però la paraula «moratòria» no va ser acceptada pels grups del tripartit, que van intentar consensuar amb CiU un text que, sense incloure la petició d'aturar el projecte, demanés a l'Estat totes les garanties de seguretat en l'obra. CiU no ho va acceptar i, finalment, es van votar per separat els diferents punts de la proposta. Així, es va rebutjar la «moratòria», però en canvi es va acceptar demanar a l'Estat que compleixi el calendari del TGV. També es va aprovar la petició d'una estació del TGV de viatgers al corredor del Vallès
Posted: Thursday 01/12/2005 20:51
by UT596001
Consequències indirectes de les obres i embolic de canvi de vies:
http://img232.imageshack.us/img232/4828 ... 0126hr.jpg
Posted: Thursday 01/12/2005 21:27
by JaMiRo!
Hola!!!
Coooooollons!!!!
Cartells amb
CATALAN TALGO, trens de nou a l'estació de França...Tornem a l'època dorada del ferrocarril?
Això sí, respecte al tema
San Vicente d'èpoques daurades no em recorda pas...
Salut!
Posted: Thursday 01/12/2005 22:24
by UT596001
Però el problema és que posa "Catalan Talgo" per el regional de Portbou!
Posted: Friday 02/12/2005 15:34
by mikado
A l'stand de l'ADIF a Sants previa consulta, tenen els projectes constructius de l'arribada de la LAVa Bcn. I es poden consultar
Las taquillas
Posted: Friday 02/12/2005 19:57
by Santfeliuenc
Hola,
¿Os habeis fijado en la taquilla nº 3 y en la nº 4? en la 4 debe ser que se han ido al servicio y vuelven en 15 minutillos porque el último número que se refleja es el 282 y ya van por lo menos por el 300, unos 20 números más y nadie ha vuelto a atender al viajero a esa ventanilla.
También hay que decir que hay gente que es la leche y para sacarse un billete a vete a saber dónde se te pueden tirar allí en la ventanilla... pues no sé, perfectamente una hora para decir que le den 2 billetes a Valencia, de no fumador y en el primer Euromed de la mañana.
Uy no, es que... espere, es que no sé, ¿me dará ventanilla? ¿habrá azafata? ¿me dejarán el diario planchado? ¿y si no me gusta el catering del tren, puedo bajar en Tarragona y comprarme un donut? ¿sabe si pondrán Star Wars III en la tele del tren? ¿no? ¿y qué película pondrán? ¿el lavabo está delante o detrás del vagón? no me vaya a poner muy cerca del lavabo ehhhh, y tampoco junto a la puerta corredera ni junto a las estanterías de las maletas, y en esos espacios del medio del vagón donde hay mesitas sí que me gusta, pero quiero ir yo solo allí y que no se siente nadie, porque me molesta. Ah, y si me da otro asiento, quiero ir siempre de cara porque para atrás me mareo...
Que algunos usuarios... párate parao.
Saludos,
Sergio
Posted: Friday 02/12/2005 22:43
by sequera
Estoy muy espeso y no te he entendido. Necesito fiesta este fin de semana.
Se supone que si se ha quedado en ese numero, es porque ya ha sido atendido, y el siguiente ha saltado en otra ventanilla, hasta llegar al 300.
no?
282.........300
Posted: Saturday 03/12/2005 13:40
by Santfeliuenc
Hola,
Estoy muy espeso y no te he entendido. Necesito fiesta este fin de semana.
Se supone que si se ha quedado en ese numero, es porque ya ha sido atendido, y el siguiente ha saltado en otra ventanilla, hasta llegar al 300.
no?
Sí, se ha quedado en el 282, y justo después de quedarse en ese número y de atenderlo, el tipo o la tipa que hubiese en la taquilla se ha largado.
Después de largarse de allí y no tender a nadie, la taquilla permanece con el último número atendido en el rótulo pero sin nadie que atienda. ¿Hasta cuándo estará así? pues bueno, de momento y que sepamos, por la foto ya van por el número 300 y a la taquilla nº 4 no ha vuelto nadie, con lo que ya van cerca de 20 números atendidos en otras taquillas excepto en esa, que sigue abierta pero en la que no atienden.
Y eso suponiendo que el 300 sea el número más reciente que ha salido, puesto que en taquillas del otro lado podrían llevar ya el 302, el 305 ó incluso el 310, ¿quién sabe?
Lo único cierto es que el personal de RENFE de la taquilla nº 4 ha desaparecido y al último que atendió fue al número 282.
Saludos,
Sergio
Posted: Saturday 03/12/2005 15:07
by abegot
Que rollo, sergio !! 8)
Posted: Saturday 03/12/2005 23:29
by entfe001
Pschè, avui a Sants he vist anunciat un "EC Eurocity Talgo Barcelona" (no sabia que hagués existit mai tal cosa) procedent de Girona i Figueres