Museu de la Mobilitat
- Fran-Ikarus
- N11
- Posts: 5707
- Joined: Saturday 21/05/2005 1:19
- Location: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
- Contact:
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Sí, però això comença a ser "el conte de la lletera"...
Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
De l'Agència Catalana de Notícies
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... iutat.html
No obstant, actes com la sortida del 300 o el proper ral·libús fan cada vegada més necessari i inel·ludible aquest museu.
Per cert, espectacular rigor el de l'article que parla "d'una vagoneta posada al dia". Menys mal que no han dit que era una patata fregida amb rodes, ja posats.
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... iutat.html
Pel que jo vaig sentir del seu discurs, l'alcalde va dir que "esperava que algun dia" hi hagués un museu de la mobilitat. Això i res, més o menys és el mateix.Barcelona tindrà un Museu de la Mobilitat per exposar els busos i metros històrics de la ciutat
11:0016.04.2010
Barcelona (ACN).- Barcelona posarà en marxa un Museu de la Mobilitat per donar cabuda i exposar els autobusos i vagonetes antigues de Metro que conserva. L'alcalde, Jordi Hereu, ha anunciat la creació d'aquest centre com una manera 'd'entrendre la història del transport públic per poder conèixer la de Barcelona'. Hereu va avançar la posada en marxa del museu, que encara no té data d'inauguració, durant un viatge commemoratiu en un dels combois de Metro de l'any 1924 que s'ha fet en la nit del dijous 15 a aquest divendres 16. Nombrosos ciutadans van poder contemplar aquesta vagoneta posada al dia i fer un curt trajecte dins aquest comboi, que també es mostrarà al futur museu i que podria ser ubicat a la Sagrera.
No obstant, actes com la sortida del 300 o el proper ral·libús fan cada vegada més necessari i inel·ludible aquest museu.
Per cert, espectacular rigor el de l'article que parla "d'una vagoneta posada al dia". Menys mal que no han dit que era una patata fregida amb rodes, ja posats.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
[Mode broma punyetera amb ganes de fer-la realitat/ ON] Si, i aquest periodista sera l'encarregat de remolcar a 4 grapes aquesta "vagoneta posada al dia" si per desgracia s'escanya*[Mode broma punyetera amb ganes de fer-la realitat/ OFF]wefer wrote:Per cert, espectacular rigor el de l'article que parla "d'una vagoneta posada al dia". Menys mal que no han dit que era una patata fregida amb rodes, ja posats.
* No m'agradaria gens que s'epatlles el 300.
Peró tenim una altre "vagoneta posada al dia" a Can Boixeres amb ganes de fer quilometres per la L1.
El metro de Barcelona amb motoristes!
- Trytasa Baldaquino
- N7
- Posts: 330
- Joined: Saturday 21/07/2007 22:56
- Location: La Trini (que existe!) - Trinitat Vella L1, 11, 40, 62, 76
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Un petit matís. El ral·libús és una activitat anual organitzada per ARCA a Sabadell (i l'any passat també a Altafulla) a l'estil anglès: a partir d'un lloc central (l'estació d'autobusos), diversos autobusos van fent línies durant tot un dia.wefer wrote:No obstant, actes com la sortida del 300 o el proper ral·libús fan cada vegada més necessari i inel·ludible aquest museu.
El ral·li que viurem el 30 de maig és molt més ambiciós. Es tractarà d'una 'cursa' a l'estil del Ral·li de Sitges (és a dir, sense competitivitat, més aviat una passejada) des de Barcelona (plaça Espanya) fins a Caldes de Montbui, passant pels pobles. En aquest cas ARCA no hi serà sola, ja que ho co-organitza amb TMB i Sagalés, i els vehicles que hi participaran no només seràn d'aquestes tres organitzacions, sino que també s'hi afegiran altres vehicles clàssics de companyies d'arreu de Catalunya (i potser de més enllà). Només puc dir-vos que hi seràn més de vint vehicles històrics, per la qual cosa us podeu imaginar quina fila faran pel centre de Barcelona o, encara més, travessant per nuclis urbans més petits.
Ja sé que el terme és gairebé el mateix, però ja s'equivoquen prou els del meu gremi per a que els hi donem més confusió des dels especialistes...
¿Quin es el millor mitjà de transport?
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
A- El cotxe
B- El tren
C- L'autobús
D- El tramvia
E- L'avió
F- El que ens faci arribar al lloc de destí en un cost menor (tant econòmic com de temps)
-
- N6
- Posts: 311
- Joined: Saturday 18/02/2006 16:35
- Location: Sabadell
- Contact:
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
De conte de la lletera, res. És la meta que cal proposar. A fer rebaixes ja hi seran a temps, no fa falta que els donem idees i a sobre les assumim com a inevitables, que tot està encara per fer.Fran-Ikarus wrote:Sí, però això comença a ser "el conte de la lletera"...
Un dels avantatges de l'edifici de la cua de nuvia a on estava projectat de fer el museu era l'emplaçament, que ben dissenyat podía permetre arrivar a fer operativa una part del material. A la visita no recordo qui em va explicar que el vagó guardat de la L1 no pot ser operatiu per problemes de gàlib amb l'actual catenària rígida.
Salutacions
Marcel
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Més aviat, crec recordar que es tractava de problemes amb les andanes noves.
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
el problema de les andanes també es dona, però el problema principal es que el tren no passa pels trams nous de túnel. Si a sobre li afegeixes una catenària...
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
S'ha dit que eren les andanes són més estretes, el 100 no te pantògraf, diria que el 400 tampoc, també s'ha dit que el 400 no pot sortir de la cotxera de Sagrera, ja que no hi cap pel túnel.metring wrote:Més aviat, crec recordar que es tractava de problemes amb les andanes noves.
De totes maneres, jo opino que el museu ha d'estar connectat a la xarxa de Metro, almenys els d'ample internacional, ara hem tingut el 300 corretegant per la L2, i se suposa que abans de la "festa" d'ahir a la matinada, el 300 ha tingut que sortir a fer diverses probes, per tant, ha tingut que fer varis quilometres sense cap incidència, si mantenen el 300, el poden treure més sovint al servei a porta tancada, i no haurem d'esperar al 2024 per tornar a disfrutar i el poden tenir guardat al museu, que seria la seva nova cotxera (que de ven segur que estarà millor que al Triangle).
Per al 100 i 400, poden fer per exemple, un petit traçat pel museu.
D'idees n'hi han moltes, però si es preten un museu estàtic, tot el que pugui funcionar, ho deixarà de fer per sempre.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Ubicació Museu del Transport/Mobilitat
Ja que en espais ferroviaris és bastant impossible (Estació del Nord, Estació de França, L2 Paral.lel...), hauriem de buscar naus o grans espais per ubicar-hi el Museu, un dels llocs que es podria destinar és la Presó Model.
Museu de la Mobilitat en ple municipal del juliol 2010
El passat mes de juliol en el si del ple municipal de l'Ajuntament de Barcelona, es va debatre la situació actual del Museu de la Mobilitat i que per primera vegada es planteja, a instància de CiU, de fer un gran Museu amb les col.leccions de TMB, SEAT, Bombers, etc.
Us deixo la transcripció de la sessió i al comentem:
El Sr. CIURANA (CiU) formula la pregunta.14.- (M0711/10895) En quina fase es troben els treballs per a la creació d’un Museu de Mobilitat a la ciutat de Barcelona? Quines són les possibles ubicacions que s’estan estudiant i quina és la previsió d’entrada en funcionament del mateix?
El Sr. MARTÍ i GRAU (PSC) exposa que el Museu de la Mobilitat és un projecte que ve de lluny i que estava previst instal•lar-lo a l’edifici anomenat «edifici de núvia» de Frank Gerhy, sobre l’estació de Sagrera, el qual informa que actualment no compta amb el finançament necessari per tirar endavant el projecte i que, atesa la situació de crisi existent, tampoc el tindrà a curt termini. És per aquest motiu que indica que el Museu de la Mobilitat és un projecte que es troba estancat i sense previsió que, a curt o mig termini, es pugui fer realitat. Això no obstant, fa palès que es tracta d’un projecte prou important per continuar tenint-lo en consideració en relació amb els futurs equipaments de la ciutat. Per acabar, recorda que en aquests moments s’estan construint molts altres museus i equipaments culturals que mantenen el ritme de renovació del parc d’equipaments culturals de Barcelona.
El Sr. CIURANA (CiU) es queixa, d’una banda, que el seu grup va presentar una pregunta en aquest sentit el desembre del 2009 i que encara no els l’han contestada. D’altra banda, recorda que a d’altres preguntes efectuades per altres grups el govern va respondre que entre els anys 2000 i 2004 havien invertit 1.130.000 euros per elaborar els estudis preliminars del Museu de la Mobilitat, és a dir, per una actuació que es troba estancada i sense previsió de futur a curt o mig termini. Opina que compten amb unes col•leccions molt importants, a les quals caldria donar visibilitat, com són la de TMB i la de Seat. Critica que l’alcalde declarés l’abril d’enguany que Barcelona comptaria amb un museu on s’exposarien busos i metros d’època, mentre que ara els diuen que el projecte està estancat i que no es preveu que es desenvolupi a curt o mig termini. En aquest sentit, demana al govern que sigui més seriós, que s’adonin que està fent el ridícul i que faci públic només allò que sigui capaç de complir.
El Sr. MARTÍ i GRAU (PSC) diu al Sr. Ciurana que el ridícul el fa aquell qui es pensa que repetint i emfatitzant certes qüestions fins a la sacietat genera una sensació determinada. Nega que hagin fet el ridícul i creu que una ciutat gran, important i complexa com Barcelona sempre té molts projectes en cartera i que és bo que els tingui, de la mateixa manera que ha de mantenir projectes en curs i un elevat nivell d’inversió. Posa de relleu que els mitjans de comunicació continuen fent ressò de la capacitat inversora de l’Ajuntament de Barcelona en comparació amb la dels altres municipis espanyols i assegura que estan per sobre de les possibilitats dels altres fins i tot en aquests moments de crisi. Recorda que hi ha col•leccions patrimonials de les quals ja han parlat en altres ocasions, com ara la de la caserna de Bombers o la de la Seat, casos en què han ajudat als treballadors a protegir aquest patrimoni, a documentar-lo i fins i tot a exposar-lo. Conclou que aquest projecte es tirarà endavant en el moment oportú.
Es dóna per tractada.
Us deixo la transcripció de la sessió i al comentem:
El Sr. CIURANA (CiU) formula la pregunta.14.- (M0711/10895) En quina fase es troben els treballs per a la creació d’un Museu de Mobilitat a la ciutat de Barcelona? Quines són les possibles ubicacions que s’estan estudiant i quina és la previsió d’entrada en funcionament del mateix?
El Sr. MARTÍ i GRAU (PSC) exposa que el Museu de la Mobilitat és un projecte que ve de lluny i que estava previst instal•lar-lo a l’edifici anomenat «edifici de núvia» de Frank Gerhy, sobre l’estació de Sagrera, el qual informa que actualment no compta amb el finançament necessari per tirar endavant el projecte i que, atesa la situació de crisi existent, tampoc el tindrà a curt termini. És per aquest motiu que indica que el Museu de la Mobilitat és un projecte que es troba estancat i sense previsió que, a curt o mig termini, es pugui fer realitat. Això no obstant, fa palès que es tracta d’un projecte prou important per continuar tenint-lo en consideració en relació amb els futurs equipaments de la ciutat. Per acabar, recorda que en aquests moments s’estan construint molts altres museus i equipaments culturals que mantenen el ritme de renovació del parc d’equipaments culturals de Barcelona.
El Sr. CIURANA (CiU) es queixa, d’una banda, que el seu grup va presentar una pregunta en aquest sentit el desembre del 2009 i que encara no els l’han contestada. D’altra banda, recorda que a d’altres preguntes efectuades per altres grups el govern va respondre que entre els anys 2000 i 2004 havien invertit 1.130.000 euros per elaborar els estudis preliminars del Museu de la Mobilitat, és a dir, per una actuació que es troba estancada i sense previsió de futur a curt o mig termini. Opina que compten amb unes col•leccions molt importants, a les quals caldria donar visibilitat, com són la de TMB i la de Seat. Critica que l’alcalde declarés l’abril d’enguany que Barcelona comptaria amb un museu on s’exposarien busos i metros d’època, mentre que ara els diuen que el projecte està estancat i que no es preveu que es desenvolupi a curt o mig termini. En aquest sentit, demana al govern que sigui més seriós, que s’adonin que està fent el ridícul i que faci públic només allò que sigui capaç de complir.
El Sr. MARTÍ i GRAU (PSC) diu al Sr. Ciurana que el ridícul el fa aquell qui es pensa que repetint i emfatitzant certes qüestions fins a la sacietat genera una sensació determinada. Nega que hagin fet el ridícul i creu que una ciutat gran, important i complexa com Barcelona sempre té molts projectes en cartera i que és bo que els tingui, de la mateixa manera que ha de mantenir projectes en curs i un elevat nivell d’inversió. Posa de relleu que els mitjans de comunicació continuen fent ressò de la capacitat inversora de l’Ajuntament de Barcelona en comparació amb la dels altres municipis espanyols i assegura que estan per sobre de les possibilitats dels altres fins i tot en aquests moments de crisi. Recorda que hi ha col•leccions patrimonials de les quals ja han parlat en altres ocasions, com ara la de la caserna de Bombers o la de la Seat, casos en què han ajudat als treballadors a protegir aquest patrimoni, a documentar-lo i fins i tot a exposar-lo. Conclou que aquest projecte es tirarà endavant en el moment oportú.
Es dóna per tractada.
Re: Museu de la Mobilitat
És a dir, que veurem el Museu pintat a l'oli
Re: Museu de la Mobilitat en ple municipal del juliol 2010
Em sembla una idea molt encertada recollir tot aquest patrimoni a dins d'un mateix museu. També serà més difícil que alguna de les col.leccions quedi órfena per falta de calers i de previsió.
Per cert, ja triguen a reconèixer que no hi ha calers per cremar publicitant la bajanada impossible dels Jocs d'Hivern del 2022.
Però potser no caldria fer el ridícul anunciant coses que sis mesos més tard s'han de fer enrera perquè a algú li ha donat per comptar els calers i ha vist que no n'hi ha (o potser la crisi ha arribat a l'ajuntament aquest estiu, com va arribar a Espanya just després de les eleccions del març del 2008?)Sr. MARTÍ i GRAU (PSC) wrote:el ridícul el fa aquell qui es pensa que repetint i emfatitzant certes qüestions fins a la sacietat genera una sensació determinada. Nega que hagin fet el ridícul i creu que una ciutat gran, important i complexa com Barcelona sempre té molts projectes en cartera i que és bo que els tingui, de la mateixa manera que ha de mantenir projectes en curs i un elevat nivell d’inversió.
Per cert, ja triguen a reconèixer que no hi ha calers per cremar publicitant la bajanada impossible dels Jocs d'Hivern del 2022.
Last edited by Platanito on Tuesday 26/10/2010 16:14, edited 1 time in total.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Re: Museu de la Mobilitat en ple municipal del juliol 2010
+1Platanito wrote:Però potser no caldria fer el ridícul anunciant coses que sis mesos més tard s'han de fer enrera perquè a algú li ha donat per comptar els calers i ha vist que no n'hi ha (o potser la crisi ha arribat a l'ajuntament aquest estiu, com va arribar a Espanya just després de les eleccions del març del 2008?)Sr. MARTÍ i GRAU (PSC) wrote:el ridícul el fa aquell qui es pensa que repetint i emfatitzant certes qüestions fins a la sacietat genera una sensació determinada. Nega que hagin fet el ridícul i creu que una ciutat gran, important i complexa com Barcelona sempre té molts projectes en cartera i que és bo que els tingui, de la mateixa manera que ha de mantenir projectes en curs i un elevat nivell d’inversió.
Per cert, ja triguen a reconèixer que no hi ha calers per cremar publicitant la bajanada impossible dels Jocs d'Hivern del 2022.