Page 6 of 12

Freqüències a Vic

Posted: Friday 28/03/2008 21:58
by Guigui
UT440_132M wrote:3 circulacions per hora entre La Garriga i Vic, pero si ara mateix en circulen mes diria.
Actualment, hi ha dues circulacions per sentit fins a Vic.

Per cert, caldria separar tot aquest off-topic sobre el futur del servei de rodalia i passar-lo al corresponent fil, si existeix, o crear-ne un de nou.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Saturday 29/03/2008 0:52
by javi82
Si ho poseu recte es veu millor:
Image

El plànol aquest és el q surt al Pla de Transports de Viatgers de Catalunya 2008-12, per tant és nomès una proposta de serveis per part de la Generalitat. L'únic q està decidit és q s'han de reorganitzar les línies per fer-les costa-costa i interior-interior, però més enllà d'això no hi ha res establert... vaja, igual passa a Madrid on s'han de reorganitzar les línies arran la posada en marxa del nou túnel de Sol i l'únic fixat és q C1 i C2 pel túnel antic i C3 i C4 pel nou, la resta de línies "complementàries" (el llaç de la C7, la C10) i com continuaran totes cap al nord és una incògnita... i el nou túnel s'obre d'aquí a un parell de mesos.

Reorganització de línies al Vallès

Posted: Saturday 29/03/2008 11:43
by Guigui
Crec que, en lloc de tenir dos cercles gairebé tancats, però no del tot, com apareixen en aquest plànol les línies Martorell-Cerdanyola-L'Hospitalet i Sagrera-Castellbisbal-Cerdanyola-Granollers, més valdria tenir una circular i una altra Martorell-Cerdanyola-Granollers, que permetria una interessant connexió directa entre aquestes dues ciutats.

LAV Barcelona-Madrid

Posted: Saturday 26/04/2008 13:46
by victorcasta
Nota: Editat per l'administració per juntar dos fils

L'èxit obliga Renfe a ampliar l'oferta d'AVE en hores punta

• L'operadora afegeix tres trens diaris en cada sentit entre Barcelona i Madrid
• Els dos primers mesos, els combois han transportat més de 760.000 viatgers

C. B.
BARCELONA

Des de fa unes setmanes, Renfe ha vist com els seus trens d'alta velocitat penjaven el cartell de complet en determinats horaris. En aquests serveis, ha hagut de doblar la capacitat dels combois, posant fins a 800 places a l'abast dels viatgers. Complerts dos mesos des de l'estrena de l'AVE Barcelona-Madrid, ha arribat el moment d'adaptar l'oferta inicial al que realment reclamen els clients. Des d'avui, sis trens més, tres per a cada sentit, faran trajectes per aquest corredor i ho faran a les hores punta que fins ara anaven plens.
El balanç fet ahir dels primers 60 dies de tren veloç, que es van complir diumenge, va ser molt positiu. Encara no han mort d'èxit però prefereixen evitar el descontentament de la borsa de clients més fidel. Per aquest motiu, conscients que en determinades hores es concentra més del 80% de la demanda, el més sensat passava per ampliar el nombre de seients per no deixar ningú a terra o, cosa que és pitjor, que tornessin al seu principal competidor: el pont aeri.

70% D'OCUPACIÓ
El president de Renfe, José Salgueiro, va evitar acarnissar-se en públic. Encara que les primeres xifres que es coneixen conviden a l'optimisme en la pugna amb l'avió, el responsable ferroviari va preferir parlar de les bondats mediambientals del tren enfront del seu rival i va tancar la discussió assegurant que "el temps posarà cadascú al seu lloc".
Amb un total de 764.085 clients, el lloc que de moment li ha tocat a l'AVE revela un índex d'ocupació del 70,1% en els 2.762 combois que fins ara han solcat el corredor Madrid-Saragossa-Lleida-Camp de Tarragona- Barcelona.
Potser dos dels nous serveis més celebrats seran els directes que uneixen Barcelona i Madrid a les 6.30 hores (amb arribada a les 9.08 hores) i a les 9.30 hores (a Madrid a les 12.13 hores). També es crea un altre directe que surt a les set del vespre des de la capital espanyola i arriba a Sants a les 21.43 hores. Dos nous trens acabaran amb l'escassa oferta per al barceloní que vol tornar a primera hora de la tarda (15.30 i 16.30) del seu viatge matutí a Madrid. Així, en total, es passarà dels 34 trens AVE que hi havia fins ahir a 40, dels quals 18 seran directes.

ALTRES BENEFICIATS
Però els beneficiats no seran únicament els viatgers que es desplacen de Barcelona a Madrid i viceversa. L'ampliació de l'oferta també repercutirà en els usuaris de Camp de Tarragona i Lleida que, per exemple, comptaran amb un altre servei que fins ara acabava el recorregut a Saragossa a les onze de la nit.
L'anàlisi dels dos primers mesos també proporciona les dades de puntualitat de l'AVE, que arriba al 99,2%. Renfe va presumir ahir que només ha hagut d'indemnitzar els passatgers de 21 trens perquè van arribar a la seva destinació amb més de 15 minuts de retard.[/quote]

Re: LAV Barcelona-Madrid

Posted: Saturday 26/04/2008 18:19
by marcel
No m'estranya que augmentin el numero de AVEs a Madrid. L'horari amb que es va estrenar el servei tampoc és una meravella que diguem...
En tot cas, es una bona noticia.

Re: LAV Barcelona-Madrid

Posted: Sunday 27/04/2008 21:02
by EUKibo
A Renfomentadif crec que ja li interessava que no agafés molta gent l'AVE al principi ja que no estava gaire tamptejada la infrastructura i hi havia més risc d'averies i problemes que ara ja se sap quins són. Les saturacions i el colapse d'alguns trens i molta gent que arriba tard, podria haver donat molta mala imatge i haver des d'un principi tacat l'arribada de l'Alta Velocitat a Barcelona.

Ara que ja han experimentat el servei, ara és quan han de fer campanyes i reformes per a llançar realment els serveis d'alta velocitat. I aqueses mesures són:
- Trens més barats (en comparació amb els AVE) per a anar a enmig del camp i a Lleida.
- Més trens i aquests en horaris més competitius i que alhora són uns horaris que requereixen de major puntualitat ja que els clients d'aquelles hores agafen aquell tren per a entrar a treballar tot just baixar del tren.
- Altres mesures com el Sant Jordi de Rodalies per a fer promoció de l'Alta Velocitat.

Molèsties de la LAV a Vilafranca

Posted: Saturday 03/05/2008 17:16
by Guigui
Notícia de La Malla:

-------------------------------------

Es queixen que els sorolls i les esquerdes continuen ara que el tren està en servei

Els veïns de Vilafranca denuncien les molèsties de l'AVE

REDACCIÓ XN

Els veïns del carrer del Comerç denuncien que en el seu moment els responsables municipals els van vendre de forma positiva tot el projecte de pas del tren d'alta velocitat per el centre de la vila, però que en cap cas se'ls va parlar de que podrien tenir aquests problemes. Josep Anton Doblas, un dels veïns afectats, explica que ells estaven disposats a suportar molèsties i sorolls mentre es feien les obres, però ara que passa ja el tren les molèsties s'han multiplicat.

Reconeixen que hi ha un tècnic que fa tasques de revisió, però també son conscients que no te cap poder a per prendre decisions i que només es prenen mesures i controls. Doblas per exemple comentava que el tren passa a 300Km/h per sota la llosa de cobertura, pel centre de Vilafranca, i que no s'ha construït de manera que s'evitin les molèsties per els veïns. Remarcava que ara, quan ja estava finalitzat, s'està fent un sortida.

Publicat 03/05/2008 - 06:00h

Re: Molèsties de la LAV a Vilafranca

Posted: Monday 05/05/2008 8:59
by Trenscat
Guigui wrote:Notícia de La Malla:

-------------------------------------

Es queixen que els sorolls i les esquerdes continuen ara que el tren està en servei

Els veïns de Vilafranca denuncien les molèsties de l'AVE

REDACCIÓ XN

Els veïns del carrer del Comerç denuncien que en el seu moment els responsables municipals els van vendre de forma positiva tot el projecte de pas del tren d'alta velocitat per el centre de la vila, però que en cap cas se'ls va parlar de que podrien tenir aquests problemes. Josep Anton Doblas, un dels veïns afectats, explica que ells estaven disposats a suportar molèsties i sorolls mentre es feien les obres, però ara que passa ja el tren les molèsties s'han multiplicat.

Reconeixen que hi ha un tècnic que fa tasques de revisió, però també son conscients que no te cap poder a per prendre decisions i que només es prenen mesures i controls. Doblas per exemple comentava que el tren passa a 300Km/h per sota la llosa de cobertura, pel centre de Vilafranca, i que no s'ha construït de manera que s'evitin les molèsties per els veïns. Remarcava que ara, quan ja estava finalitzat, s'està fent un sortida.

Publicat 03/05/2008 - 06:00h
De les vibracions exteriors no sé com està el tema, però sí que quan passes amb l'AVE per aquella zona a 300km/h es noten molt els canvis de pendent que hi ha, donant la sensació de que vas al "Dragon Khan" :p

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Tuesday 06/05/2008 15:46
by metring
De El Economista:

Ave. renfe alcanza hoy el millÓn de viajeros en la lÍnea Madrid-Barcelona
13:23 - 6/05/2008


- Solo el 3,3% han viajado con descuentos del 60% o el 40% MADRID, 6 (SERVIMEDIA) Hoy, martes 6 de mayo, Renfe ha superado el millón de viajeros transportados en los servicios AVE del corredor Madrid- Zaragoza-Barcelona en el tren con salida de Madrid a las 15.30 y llegada a Barcelona a las 18.54 horas.

Esta cifra, alcanzada en 77 días desde la puesta en servicio de los trenes AVE en esta línea, supone, según destaca Renfe en un comunicado, un incremento del 73,4% respecto al mismo período del año anterior y la incorporación de más de 415.000 nuevos clientes.

Del millón de viajeros que se han desplazado en los trenes AVE de este corredor, 369.331 lo han hecho en el recorrido completo Madrid-Barcelona o viceversa. Esta cifra muestra un crecimiento del 219,7% respecto al mismo periodo del año anterior Por su parte, 306.090 han utilizado los trenes AVE en el recorrido Madrid-Zaragoza. Esta cifra supone un incremento del 14,9% y la incorporación de 39.707 viajeros respecto al mismo periodo del año anterior.

Asimismo, los servicios Ave en el trayecto Zaragoza- Barcelona han registrado 90.519 clientes, lo que ha supuesto un crecimiento del 161,8%.

En total, 33.834 clientes (el 3,3%) han adquirido las tarifas Web y Estrella para desplazarse en los trenes AVE de este corredor. De ellas, 11.201 han sido tarifa Web, con un descuento del 60%, y 22.733 tarifa Estrella, con un descuento del 40%.

Sin embargo, Renfe asegura que ha ofertado 21.005 billetes con tarifa Web y 47.791 billetes con tarifa Estrella.

I la resta?

Posted: Tuesday 06/05/2008 16:00
by Guigui
Del millón de viajeros que se han desplazado en los trenes AVE de este corredor, 369.331 lo han hecho en el recorrido completo Madrid-Barcelona o viceversa. Esta cifra muestra un crecimiento del 219,7% respecto al mismo periodo del año anterior Por su parte, 306.090 han utilizado los trenes AVE en el recorrido Madrid-Zaragoza. Esta cifra supone un incremento del 14,9% y la incorporación de 39.707 viajeros respecto al mismo periodo del año anterior.

Asimismo, los servicios Ave en el trayecto Zaragoza- Barcelona han registrado 90.519 clientes, lo que ha supuesto un crecimiento del 161,8%.
I els 234.060 restants queden pels altres trajectes (amb inici i/o final a Yebes, Calataiud, Lleida o Camp)? :o

Re: I la resta?

Posted: Wednesday 07/05/2008 14:34
by megapauer
Guigui wrote:I els 234.060 restants queden pels altres trajectes (amb inici i/o final a Yebes, Calataiud, Lleida o Camp)? :o
Doncs això sí que és realment sorprenent.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 07/05/2008 20:16
by orique
Calatayud - Madrid, Zaragoza - Lleida i Lleida - Barcelona no em semblen trajectes tan estrambòtics com per no tenir-los en compte.

Altres trajectes

Posted: Wednesday 07/05/2008 21:16
by Guigui
En tot cas, vista l'elevada xifra de trajectes restants, trobo que no hauria estat de més que els desglossessin.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Sunday 11/05/2008 18:49
by trainman
España
El AVE da un bocado al puente aéreo
El tren Madrid-Barcelona se hace en apenas dos meses con más de 100.000 usuarios del avión

11.05.08 - AITOR ALONSOBARCELONA
El AVE será un competidor formidable", admite el presidente de Iberia, Fernando Conte. Ya lo está siendo. La puesta en servicio, hace poco más de dos meses, de la línea de alta velocidad entre Madrid y Barcelona ha revolucionado los desplazamientos entre ambas capitales, las dos potentes metrópolis españolas que rozan juntas los diez millones de habitantes. En apenas sesenta días de convivencia, el AVE ha mostrado sus dientes y ha dado ya el primer bocado al puente aéreo. Le ha arrebatado más de 100.000 viajeros hastiados de las incomodidades de los aviones y los aeropuertos. Y promete ir más allá. En dos años, según diversos estudios, la alta velocidad ferroviaria superará ya al avión en número de usuarios.

El AVE llegó a Barcelona en febrero con un notable retraso. No sólo por las dificultades constructivas de última hora, los socavones en Bellvitge que trastocaron durante semanas la red de Cercanías; sino porque el conjunto de la línea, que parte en Madrid y enlaza también con Zaragoza, Lleida y Tarragona, se tardó en construir la friolera de doce años, desde 1996 hasta los primeros meses de 2008. Un tiempo aprovechado por las compañías aéreas para fagocitar las necesidades de desplazamiento entre las capitales española y catalana, la ruta más jugosa de Europa con cerca de 5 millones de viajeros anuales.

Cuatro de ellas operan ahora con regularidad. Iberia, con más de 60 vuelos, algunos con frecuencias de 15 minutos en las horas punta, se lleva la mayor parte del pastel, 2,7 millones de pasajeros anuales. Spanair, con 20 viajes por sentido, atesora 1,3 millones de clientes. Air Europa y la aerolínea de bajo coste Vueling completan la oferta, con media docena de salidas desde cada aeropuerto.

Todas ellas admiten más o menos abiertamente que el AVE ha provocado una caída en el número de billetes vendidos, en porcentajes que oscilan entre el 7% y el 20%. No es fácil establecer una estadística fiable, en parte porque por ahora marzo es el único 'mes entero' del que existen datos y este año se ha trastocado la comparación debido a que ha acogido las fiestas de Semana Santa -cuando descienden de manera notable los desplazamientos de negocios, el principal motivo de viaje entre Madrid y Barcelona-, unas fechas que en los ejercicios precedentes se situaron en abril.

En lo que se refiere a marzo, los datos públicos de Aena indican que la ocupación se redujo entorno al 20% respecto al año anterior. Una comparación más fiable es poner en relación este mes con abril de 2007. En este caso, la disminución ronda el 9,5%.


Buscando soluciones
El AVE ha transportado en dos meses 764.085 viajeros, de los que 311.077 cubrieron la ruta Madrid-Barcelona, mientras que el resto hizo uso de las paradas intermedias. En la conexión entre capitales, hubo más de 220.000 nuevos usuarios respecto al año anterior -cuando el viaje era de cuatro horas de duración-. Muchos de ellos han dejado el puente aéreo. Otro porcentaje procede del autobús, del coche o son nuevos clientes generados por el 'tirón' de la recién estrenada infraestructura.

La amenaza del AVE es cierta y ha obligado a los consejos de administración de las compañías aéreas a buscar soluciones para mantener su cuota. No será fácil, porque los estudios de futuro apuestan por la supremacía del tren en apenas dos años. Un informe de Renfe asegura que en el conjunto de 2008 el AVE logrará captar el 46% de todos los desplazamientos entre ambas capitales que se llevan a cabo en tren o avión. Para 2010, aventura la compañía ferroviaria, el ferrocarril habrá ganado la partida y la cuota de mercado se elevará al 54%.

Otro informe, ésta vez elaborado por el Ayuntamiento de Madrid, fija igualmente en 2010 el momento en que el tren tendrá ya más usuarios que el puente aéreo, al rondar los 3,3 millones de pasajeros anuales frente a los 3,1 estimados para el avión -un 51,1% de share a favor del tren-. Para 2011, el transporte ferroviario incrementaría su ventaja hasta el 58% de cuota de mercado, con cuatro millones de viajeros frente a los 2,9 millones de la conexión aérea. Un serio varapalo para el enlace por el aire, que bajaría por primera vez en muchos años de los 3 millones de usuarios anuales.

El Barómetro de Economía de la Ciudad de Madrid no alberga duda alguna sobre lo que ocurrirá en este futuro cercano: "Se prevé un masivo trasvase de usuarios a favor del tren", explican sus autores. "La experiencia en nuestro país y en el conjunto de Europa demuestra que la creación de una línea de alta velocidad marca el liderazgo del tren en detrimento del transporte por carretera en las distancias medias, y del avión hasta el umbral de las tres horas y los 750 kilómetros", precisamente en el que se sitúa Barcelona respecto a la capital de España. Lo ocurrido en Sevilla es el mejor ejemplo. En la capital andaluza, cuyo AVE acaba de cumplir 16 años, el tren ha conseguido hacerse con ocho de cada diez desplazamientos.

Las compañías aéreas han comenzado a jugar sus cartas. "La realidad es que para estar a las 9 de la mañana en Madrid nosotros ofertamos seis vuelos distintos. En tren, hay uno", ha enfatizado Luis Carmelo Pérez, delegado de Iberia en Cataluña. La compañía recuerda, asimismo, que "Iberia es la única que permite aprovechar al máximo la jornada de trabajo en ambas ciudades". La principal operadora aérea ha apostado por mantener su número de conexiones entre Madrid y Barcelona a pesar de la aparición de la competencia, pero ha sustituido una parte de sus aviones por otros más pequeños.

http://www.lasprovincias.es/valencia/20 ... 80511.html

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Thursday 15/05/2008 16:57
by UT440_132M
De: http://www.acn.cat/webACN/detallNoticia ... &portada=S
L'Audiència Nacional denega la suspensió de les obres del TGV per Barcelona reclamada per la plataforma Ave pel litoral

Barcelona.- La Sala del Contenciós Administratiu de l'Audiència Nacional ha denegat la suspensió cautelar de les obres del TGV al seu pas per Barcelona, que demanava la Plataforma l'AVE pel Litoral i altres associacions de la ciutat, segons una interlocutòria a què ha tingut accés l'ACN. L'associació havia presentat un recurs contra les resolucions de Foment que donaven llum verda al TGV projectat pel centre de Barcelona. La interlocutòria no aprecia que de l'estudi informatiu del projecte aprovat puguin produir-se 'perjudicis irreparables'. D'aquesta manera l'Audiència Nacional torna a descartar aturar les obres, tal com va fer en una altra resolució el passat 23 de gener.

Seguiment AVE per dintre Barcelona

Posted: Friday 16/05/2008 10:12
by jordidr
El jutge també rebutja el recurs d'AVE pel Litoral contra el túnel
• L'Audiència Nacional desestima la suspensió de les obres al no observar-hi "perjudicis irreparables"

• BCN recorda que la decisió es basa en la mateixa tesi que va tombar l'al.legació de la Sagrada Família


Una pancarta de protesta de la plataforma, en un balcó ubicat vora les obres de la Sagrada Família. Foto: MAITE CRUZ
Si desitja veure el gràfic en PDF faci un clic a la imatge. MÉS INFORMACIÓ
Més suports d'enginyers
Adif anuncia els últims talls de Rodalies per l'AVE a Sants
RAMON COMORERA / ALBERT OLLÉS
BARCELONA
L'Audiència Nacional ha repetit la decisió favorable, amb condicions, al túnel de l'AVE que unirà les estacions de Sants i la Sagrera que va emetre al més de gener arran de la petició de suspensió cautelar dels treballs presentada pel patronat de la Sagrada Família. En aquest cas, la resolució donada a conèixer ahir es refereix a la petició formulada per la plataforma AVE pel Litoral. Els jutges també desestimen el recurs dels veïns al no apreciar "de moment" que hi hagi "perjudicis irreparables" i al.ludeixen que es tracta d'un pla d'"interès general".
L'audiència, no obstant, deixa igualment oberta una possibilitat de parar el projecte en el futur si no es compleixen les 14 condicions establertes a l'informe d'impacte ambiental. Per efectuar aquesta tutela de l'obra, s'obliga el Ministeri de Foment a entregar informes tècnics sobre "les concrecions del projecte constructiu" per si se'n dedueix alguna "incompatibilitat, impossibilitat o dificultat extrema" en relació amb aquestes condicions.
Al reproduir la primera decisió, l'audiència també adverteix que en cas de suspensió s'hauria de pagar una fiança proporcional al perjudici que implicaria per a l'Administració, un dipòsit que, amb seguretat, seria milionari d'acord amb el volum dels treballs.

PROJECTE CONSTRUCTIU
El portaveu de la plataforma, Pere Vallejo, va reconèixer ahir que no és la decisió que desitjaven, però la va considerar "positiva" perquè permet a l'audiència "parar els treballs i variar el traçat quan s'hagi redactat el projecte constructiu". Va insistir que aquest projecte definitiu de l'obra "encara no existeix" i que tant la plataforma com la Sagrada Família l'han reclamat insistentment sense èxit a Foment i a Adif. Vallejo va afegir que l'entitat estudia la presentació d'un recurs i prepara assemblees de veïns per al juny.
La petició de la plataforma es basava en l'existència d'"un risc inacceptable" per a molts edificis, entre els quals hi ha la Sagrada Família i la Pedrera, i en la necessitat d'evitar "una situació de fet irreversible". El recurs adduïa que la paralització no suposava "cap perjudici per a l'interès públic", ja que només es referia al tram de Sants a la Sagrera. La iniciativa judicial presentada el 24 d'octubre la van subscriure 230 persones individuals, 15 comunitats de propietaris, dues associacions de veïns (Clot i Esquerra de l'Eixample) i una de comerciants.

SATISFACCIÓ MUNICIPAL
Com era d'esperar, l'ajuntament va reaccionar amb satisfacció a la decisió judicial. Encara que el tinent d'alcalde d'Urbanisme, Ramon García-Bragado, va reconèixer "respirar tranquil", la seva actitud va ser bastant més relaxada que la del 23 de gener, quan es va conèixer la sentència desfavorable al recurs de la Sagrada Família. Això s'explica, tal com va manifestar García-Bragado, que per lògica jurídica la primera revocació portava a la segona. "La decisió segueix al peu de la lletra la tesi i la doctrina que ja va exposar en el cas del temple", va dir ahir.
El regidor socialista es va permetre fins i tot una petita llicència al recordar als dos recurrents que es "van precipitar" a presentar les al.legacions contra l'estudi informatiu i no sobre el projecte constructiu. Per això va veure "lògic" el rebuig dels jutges que, això sí, han demanat a Foment que els faciliti aquest últim document per estudiar-lo.
García-Bragado també va admetre que la nova sentència manté la possibilitat de reclamar el reforç del control de les obres, tot i que això no preocupa l'ajuntament al coincidir amb els jutges que el projecte s'executi "amb totes les garanties de seguretat i la informació necessàries". García-Bragado va explicar que ja s'han acabat les cales "extra" que l'equip municipal de govern va encarregar pel seu compte a petició del Col.legi de Geòlegs de Catalunya per disposar de més informació sobre la tipologia del sòl a l'entorn de la Sagrada Família.

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Wednesday 21/05/2008 22:16
by metring
Del 20 minutos:

El AVE podría hacer el viaje a Madrid a 350 kilómetros por hora el próximo otoño

EUROPA PRESS. 21.05.2008

* Lo ha dicho el consejero delegado de Siemens España, Francisco Belil.
* Pero Renfe asegura que es "prematuro aventurar fechas".
* Y ha pedido formalmente explicaciones a Belil.

Renfe ha afirmado que las previsiones del consejero delegado de Siemens España, Francisco Belil, respecto a la fecha en la que el AVE podrá alcanzar los 350 km/h "contradicen" las que había elaborado el propio equipo del fabricante que participa en las pruebas que se llevan a cabo para alcanzar el nivel 2 del sistema de señalización ERTMS, imprescindible para alcanzar los 350 km/h, y aseguró que es "prematuro aventurar fechas".

Renfe asegura que es "prematuro aventurar fechas"
Belil indicó hoy que el tren AVE 103 fabricado por Siemens que Renfe utiliza para explotar el Madrid-Barcelona estaría listo para elevar su velocidad máxima desde los 300 hasta los 350 km/h a partir del próximo otoño.

En un comunicado, la operadora señala que el plan de trabajo para la homologación del ERTMS nivel 2 que desarrollan en este momento Renfe, Adif y Siemens "no tiene fecha ni existe un plazo determinado para la conclusión de las pruebas que se llevan a cabo desde hace varias semanas".

Renfe ha pedido formalmente explicaciones al consejero delegado de Siemens España por estas declaraciones, ya que la fecha en que se modifiquen las condiciones de explotación las determinan el Ministerio de Fomento, el Administrador de Infraestructuras (Adif) y Renfe Operadora.

Es compliquen la vida

Posted: Thursday 22/05/2008 2:24
by Guigui
Renfe ha pedido formalmente explicaciones al consejero delegado de Siemens España por estas declaraciones, ya que la fecha en que se modifiquen las condiciones de explotación las determinan el Ministerio de Fomento, el Administrador de Infraestructuras (Adif) y Renfe Operadora.
Tan fàcil que seria dir Renfomentadif! :D

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Thursday 22/05/2008 17:46
by Danzig
més curt sí, però més fàcil!!! :)

Re: L'AVE Barcelona - Madrid ja és aquí!!!!!!!!!!!!

Posted: Friday 23/05/2008 17:34
by EUKibo
La colla de ( :( no existeix en llengua catalana cap adjectiu per a qualificar Renfomentadif) sembla que té por a fixar dates. Si no hi ha eleccions per davant sembla que prefereix estendre les obres i el que no són obres un 3%.