Page 6 of 19

Distincions

Posted: Tuesday 24/02/2009 18:47
by Guigui
sergi wrote:Hacer distingos entre dinero "que paga toda España" y dinero que "sólo paga Cataluña" me parece un absurdo,pero bueno,allá cada cual.
No ho és tant si, al contrari, nosaltres també contribuim a obres -i no són poques- que beneficien exclusivament altres comunitats autònomes.

Si aquí ens ho paguéssim tot, i tothom fes el mateix, ja veuries de sobte els calers que tindríem.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 18:55
by Lluita1714
El problema és que ens roben un munt de peles i assobre les nostres coses ens l'hem de pagar nosaltres; es a dir, mantenim catalunya i espanya al mateix temps. No és just!

http://www.vilaweb.cat/www/noticia?p_idcmp=3546830
DIMARTS, 24/02/2009 - 17:12h

El govern demana a l'estat que inverteixi ara els 500 milions pendents en infrastructures

La Generalitat i l'estat es reuneixen avui per acordar els traspassos de competències previstos a l'estatut


El govern català i l'espanyol es reuneixen avui a la tarda en la comissió bilateral per acordar els traspassos de competències que preveu l'estatut. El conseller de Política Territorial, Joaquim Nadal, ha insistit avui mateix que demanarien a l'executiu espanyol que inverteixi els 500 milions d'euros en infrastructures pendents d'executar d'anys anteriors. Ha remarcat, a més, que ha de ser el govern de Zapatero qui pagui l'estació de la Sagrera del TGV.

'Ha de quedar molt clar que és l'estat qui compromet els seus recursos en aquesta i altres inversions', ha remarcat Nadal, per qui aquesta inversió s'ha de comptabilitzar en la inversió que es fa mitjançant la disposició addicional tercera de l'estatut.

Aquesta disposició estableix que, durant set anys, del 2007 al 2013, la inversió de l'estat en infrastructures a Catalunya s'haurà d'equiparar al pes del PIB català sobre el total de l'estat espanyol. La liquidació dels comptes del 2007, pel que fa a inversió en infraestructures a Catalunya per part de l'Estat suma 3.209,3 milions d'euros, que fins als 3.709,9 milions estipulats per la disposició per al 2007 resulten un diferencial de 500,7 milions que l'estat encara ha d'invertir.

Una de les prioritats que segons Nadal plantegen ambdues administracions amb vista a la reunió d'aquesta tarda és 'buscar inversions executables dins de l'any' i acordar la incorporació del diferencial de l'any així com els incompliments dels dos anys anteriors, per una banda els 500,7 milions del 2007 i també els milions que restin per invertir del 2008, xifra que el govern farà pública al llarg de les pròximes setmanes i que Nadal no ha volgut concretar.

Nadal ha remarcat la importància de liquidar les inversions pendents d'anys anteriors, ja que en cas contrari 'es pot produir un encadenament en bola de neu de compromisos econòmics no executats any a any' que portarien el 2013 'a una quantitat inassumible', segons que ha dit.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 18:59
by Lluita1714
http://www.avui.cat/article/mon_politic ... grera.html
Ult. Act. 24.02.2009 - 16:35 hs

La comissió bilateral Estat-Generalitat d'avui decidirà qui paga l'estació de la Sagrera

La reunió ha de servir per concretar les inversions de Madrid en matèria viària i ferroviària. El conseller Nadal creu que Madrid hauria d'haver efectuat "més traspassos"


La incògnita sobre qui pagarà les obres de l'estació de la Sagrera es podria resoldre aquesta tarda en la sisena reunió de la comissió bilateral Estat-Generalitat. La trobada, encapçalada pel conseller d'Interior i Relacions Institucionals, Joan Saura, i la ministra d'Administracions Públiques, Elena Salgado, ha d'abordar el llistat d'infraestructures que l'Estat finançarà aquest any 2009 a Catalunya en compliment de la disposició addicional tercera de l'Estatut.

També es preveu que es faci una valoració del primer any de desplegament de l'Estatut, sobretot pel que fa als traspassos. Segons ha assegurat el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, que aquest dimarts ha actuat com a portaveu del govern, "se'n podrien haver constatat més".

Segons ha explicat Nadal, la comissió bilateral se centrarà a acordar el llistat d'inversions que l'Estat farà a Catalunya durant aquest 2009, sobretot en matèria d'infraestructures viàries i ferroviàries. El conseller ha remarcat, tal com ja va dir dissabte passat, que ha de ser l'Estat qui assumeixi els costos de la Sagrera. "Ha de quedar molt clar que és l'Estat qui compromet els seus recursos en aquesta i altres inversions", ha insistit. Amb tot, Nadal ha demanat als periodistes que esperin a conèixer el contingut de la reunió de la comissió bilateral, on es concretarà el llistat d'inversions.

La disposició addicional tercera, ha remarcat Nadal, és un "fet a part del finançament", que ha recordat que "està en negociació". Segons ha informat, encara no hi ha acord.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 22:26
by sergi
"nosaltres també contribuim a obres -i no són poques- que beneficien exclusivament altres comunitats autònomes."

Y muchas otras comunidades autónomas también pueden decir lo mismo.

¿ La estación de la Sagrera beneficiará en algo a los habitantes de Baleares ?

Y sin salir de Cataluña,los de Sant Carles de la Ràpita (por decir algo), también contribuyen a obras que benefician exclusivamente a Barcelona...¿no?

! Si nos ponemos así !

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 22:33
by sergi
" i assobre les nostres coses ens l'hem de pagar nosaltres; es a dir, mantenim catalunya i espanya al mateix temps"

Eso también lo pueden decir otras muchas comunidades.

No caigamos en burdas demagogias.(bueno,el que quiera que lo haga,pero yo no voy a entrar en ese juego).

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 22:36
by Lluita1714
sergi wrote:"nosaltres també contribuim a obres -i no són poques- que beneficien exclusivament altres comunitats autònomes."

Y muchas otras comunidades autónomas también pueden decir lo mismo.

¿ La estación de la Sagrera beneficiará en algo a los habitantes de Baleares ?

Y sin salir de Cataluña,los de Sant Carles de la Ràpita (por decir algo), también contribuyen a obras que benefician exclusivamente a Barcelona...¿no?

! Si nos ponemos así !
Les comunitats que poden dir el mateix són Euskadi, navarra... però a nosaltres no ens el donen, em reitero, com pots entendre que un 17% dels nostres calers s'en vagi fora i ens mantinguin? sabent que 17% és els diners que donem a l'estat menys el que inverteixen en nosaltres.... si el cervell no et funciona busca la calculadora.

Sant Carles de la Ràpita també té les seves inversions, a la mesura de la seva productivitat, però no podem negar que Barcelona produeix més que la majoria de municipis catalans, i mentre que Catalunya té 7 milions d'habitants, 4 d'ells estan a l'AMB.

A Catalunya ja ens treurem les castanyes del foc, el que necessitem és els nostres diners!
Deixa els deliris ecspanyols per a Madrid...

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 22:37
by victorcasta
Parleu de trens i no de política... cada vegada m'avorreix més portar el tema cap a la mateixa banda... :blah

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 22:38
by Lluita1714
sergi wrote:" i assobre les nostres coses ens l'hem de pagar nosaltres; es a dir, mantenim catalunya i espanya al mateix temps"

Eso también lo pueden decir otras muchas comunidades.

No caigamos en burdas demagogias.(bueno,el que quiera que lo haga,pero yo no voy a entrar en ese juego).
Veig que has remodificat això, doncs bé, demagògia és el que se'n surt de la realitat, està calculat i són dades públiques les que demostren que ens roben! Ensenya'm una sola dada que no sigui d'El Mundo o de l'ABC, o potser de Libertad Digital, finsitot COPE, que demostri que aquí rebem més diners dels que donem a l'estat.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 24/02/2009 23:40
by pukyxd
victorcasta wrote:Parleu de trens i no de política... cada vegada m'avorreix més portar el tema cap a la mateixa banda... :blah
El problema és que la política afecta directament als trens. I sobretot el finançament. Sino no s'explica com estan els trens al nostre país. A part la política també insideix en el fet que s'inverteixi més en transport públic o més en carreteres. Per tan veig normal que segons quins temes portin a parlar de política.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 25/02/2009 0:34
by victorcasta
pukyxd wrote:
victorcasta wrote:Parleu de trens i no de política... cada vegada m'avorreix més portar el tema cap a la mateixa banda... :blah
El problema és que la política afecta directament als trens. I sobretot el finançament. Sino no s'explica com estan els trens al nostre país. A part la política també insideix en el fet que s'inverteixi més en transport públic o més en carreteres. Per tan veig normal que segons quins temes portin a parlar de política.
Una cosa és parlar de política en temes estrictament transportils, i una altra de ben diferent és utilitzar els tema transport per fer al·legats polítics personals.

Sensors a Bac de Roda-Meridiana

Posted: Wednesday 25/02/2009 8:30
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... io_PK=1022

647 sensores vigilan los trabajos del AVE entre Bac de Roda y la Meridiana

1. • Los dispositivos controlan el primer tramo del túnel entre pantallas a dos metros de los edificios
2. • Una red propia de 41 aparatos protege la Torre del Fang, del siglo XV, bajo la cual pasará el tren

RAMON COMORERA
BARCELONA

La necesidad y el compromiso de no cometer ningún error es tan grande como la propia envergadura y complejidad de las obras del túnel del AVE por el Eixample. El primer tramo en plena ejecución desde hace unos días en el inicio de la calle de Mallorca, junto a la Sagrera, es un escaparate a cielo abierto de un proyecto polémico que se sigue con lupa. El gestor de infraestructuras Adif ha aprendido de El Prat y L'Hospitalet y para la travesía barcelonesa ha previsto un gran plan de control de los edificios y del terreno con 5.072 dispositivos de todo tipo. La primera entrega con 647 aparatos instalados entre Bac de Roda y la Meridiana ha empezado ya a enviar datos las 24 horas.
La maquinaria pesada que excava el subsuelo y construye a la vez los muros de hormigón de un metro de espesor y 25 de profundidad que formarán las paredes del túnel trabajaba ayer enmedio de una densa, aunque imperceptible, red de rayos láser. En dos edificios de la amplia intersección de Clot y Mallorca con Espronceda y Biscaïa empezaron a girar los llamados teodolitos automatizados para medir constantemente y hasta el milímetro la distancia existente hasta los prismas reflectores clavados en las fachadas.

AGUA SUBTERRÁNEA
Este es solo uno, aunque el más numeroso, de los ocho tipos de dispositivos que usa la empresa especializada Intemac para detectar cualquier movimiento ya sea vertical u horizontal de los inmuebles o del subsuelo y poder actuar de inmediato sobre las obras para evitar males mayores. El director de Infraestructura de la línea Madrid-frontera francesa, Rafael Rodríguez, destaca que uno de los más importantes es el que detecta el nivel del agua subterránea.
La información que suministra la red de sensores es recogida por el sistema informático Sios que la contrasta con el estado inicial de las estructuras. El seguimiento de todos los trabajos se hace en tiempo real.

IMPACTO EN LA SUPERFICIE
El impacto que tienen ahora las obras en la calle de Mallorca, por donde se introducirá la tuneladora que excavará la galería del AVE, es probablemente el mayor que se registrará en la superficie a lo largo de los 5,6 kilómetros de túnel. En el extremo de Sants, allí con el pozo de salida del topo mecánico, se reproducirá una situación similar con el segundo tramo a construir al aire libre, si bien menos cerca de los edificios. Los cimientos del de nueve pisos y tres plantas subterráneas de aparcamiento del número 226 de la calle del Clot se sitúan a tan solo dos metros de las pantallas que se construyen estos días.
La proximidad de las grandes máquinas al inmueble ha ocasionado dos pequeños incidentes que han levantado quejas de algunos vecinos y también de la plataforma AVE pel Litoral. Hace unos días una grúa golpeó un balcón del séptimo piso y causó una pequeña rotura. El impacto asustó a los ocupantes de las viviendas. La semana pasada una fuga de barro y de productos utilizados para la excavación salpicó una parte de la fachada y de la acera del estrecho pasadizo que permite el paso de peatones entre Espronceda y Clot-Mallorca.
En el contiguo edificio protegido de la Torre del Fang, Adif ha instalado un sistema de auscultación especial ya aquí el túnel se construye parcialmente bajo las paredes de la masía originaria del siglo XV mediante un complejo proceso de apoyos. Una estructura metálica de tubo que recorre los ángulos de las dos fachadas de interés histórico, las de Clot y Espronceda, y un total de 41 dispositivos de control velan por la integridad del monumento. Todo ello está ya en funcionamiento porque los trabajos del gran pozo de montaje de la tuneladora entre el puente de Bac de Roda y la torre avanzan con rapidez.
Desde la estructura que diseñó Calatrava se puede ver ya con claridad la traza curva del túnel a través de los gruesos muros de hormigón que se suceden en dirección al Eixample. La tuneladora no llegará hasta la primavera y no empezará a perforar hasta pasado el verano, pero el volumen de las obras en marcha a este lado del puente, y también en el lado opuesto en dirección a Sant Andreu, es enorme.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Wednesday 25/02/2009 13:41
by sergi
Estoy de acuerdo que esto es un foro para hablar de trenes,no de política.

Así que lo dejo,pero no sin antes puntualizar algo:

"Les comunitats que poden dir el mateix són Euskadi, navarra... "

Tu puedes comparar a Cataluña con el resto de comunidades autónomas de régimen general,que son TODAS menos,precisamente,Euskadi y Navarra que tienen concierto económico.

Y tengo entendido,que cuando se negoció el estatut del 79,Cataluña podría haber optado a un concierto similar,pero los políticos catalanes lo desecharon por considerarlo una antigualla.

Todavía se están tirando de los pelos.

Ahora sí,lo dejo.


Saludos.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Monday 02/03/2009 10:09
by wefer
sergi wrote:Y tengo entendido,que cuando se negoció el estatut del 79,Cataluña podría haber optado a un concierto similar,pero los políticos catalanes lo desecharon por considerarlo una antigualla.
Això no és cert.
Va ser Alfonso Guerra, en aquells moments president del govern espanyol, qui va negar a la part catalana cap mena de possibilitat de tenir concert econòmic. Davant d'aquest panorama, CiU va preferir negociar altres aspectes més possibles que no pas encallar-se en un tema que difícilment hagués tingut solució positiva. No obstant, atres partits catalans com ERC van mantenir la reivindicació fins al final de la negociació, sense èxit.
Si us plau, no ens dediquem a canviar la història per justificar els nostres arguments :roll:

Noms

Posted: Monday 02/03/2009 10:12
by Guigui
wefer wrote:Va ser Alfonso Guerra, en aquells moments president del govern espanyol [...]
Adolfo Suárez, I presume... ;)

Re: Noms

Posted: Monday 02/03/2009 13:33
by wefer
Guigui wrote:Adolfo Suárez, I presume... ;)
Sí, perdó, error imperdonable confondre ambdós personatges, tot i que al final... tanto monta, monta tanto :twisted:
Per cert, he trobat un article que va sortir a "El Periódico" que, més o menys, explica el que va passar

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Tuesday 03/03/2009 18:48
by metring
http://es.noticias.yahoo.com/5/20090303 ... a5357.html

AVE.- Comencen les obres prèvies per enllaçar Sants amb el túnel

Les obres prèvies per enllaçar l'estació de Sants de Barcelona amb el túnel de l'AVE al centre de la ciutat han començat avui al carrer Provença, fet que obliga a tallar el trànsit en el tram entre el carrer Nicaragua i l'avinguda Josep Tarradellas, segons ha informat el gestor ferroviari Adif en un comunicat.

Consisteixen a construir una rampa d'accés per facilitar l'entrada de maquinària a la zona d'obres de l'estació, on s'ha d'executar un nou feix de vies, modificant la distribució dels pilars sobre els quals es recolza la llosa que cobreix l'estructura a l'altura de la plaça dels Països Catalans.

Les tasques es faran mantenint la llosa al seu lloc per evitar més afectacions. A partir d'avui es retiraran els dipòsits en desús del final del carrer Provença que pertanyen a una antiga gasolinera, i es desviaran serveis. Després es construirà una pantalla de puntals d'1,2 metres de diàmetre que formarà la part lateral de la rampa i es continuarà amb l'excavació fins a la cota del túnel.

Davant del tall del tram del carrer Provença, Adif i l'Ajuntament han dissenyat itineraris alternatius a través de les avingudes Roma i Josep Tarradellas. L'accés als aparcaments dels edificis i el pas de vianants experimentaran "lleugeres variacions", segons Adif.

Geiser

Posted: Saturday 07/03/2009 0:35
by metring
http://www.lavanguardia.es/sucesos/noti ... -clot.html

Las obras del Ave provocan un géiser en el Clot :titanic

El reventón de una cañería ha originado la pérdida de agua durante más de cinco horas

Sílvia Colomé | Barcelona | 06/03/2009 | Actualizada a las 19:00h | Sucesos

Un accidente en los trabajos preparatorios del túnel del AVE ha provocado este mediodía el reventón de una cañería de agua en la calle Biscaia de Barcelona. "Había un gran chorro que alcanzaba más o menos hasta el 4º piso", han explicado los vecinos antes de añadir que "los trabajadores han colocado una excavadora encima para evitar la salida espectacular de agua".

Según Adif, el accidente se ha registrado hacia la una del mediodía cuando "una máquina que hacía desvíos de servicios ha roto la cañería". No ha parado de salir agua hasta las 17.15 horas, cuando Aigües de Barcelona ha cortado el suministro. Según esta empresa, se ha optado por no cortar el suministro hasta que no se aislase la avería con el objetivo de evitar una mayor afectación de vecinos.

Aigües de Barcelona no ha determinado la cantidad de agua que se ha perdido hasta el corte del suministro, aunque sí ha explicado que la avería ha afectado cinco ramales, lo que correspondería a unos cinco bloques de pisos. A las 18.30 se ha dado por concluida la reparación de la cañería.

Este accidente se suma al que se produjo el martes pasado cuando otra incidencia provocó que una capa de barro inundara una parte del sótano de una finca de la calle Mallorca. La Platafora L"Ave pel Litoral ha aprovechado estos dos casos para reivindicar una vez más alternativas para evitar que "el túnel del Ave pase por la ciudad". "Se han cortado árboles, se inundan garajes y realmente lo están haciendo con sumo cuidado, pero lo inevitable sucede", afirman.

"Inevitable"

Posted: Saturday 07/03/2009 2:14
by Guigui
"Se han cortado árboles, se inundan garajes y realmente lo están haciendo con sumo cuidado, pero lo inevitable sucede", afirman.
Ah, rebentar canonades és inevitable? És clar, deu ser-ho amb els preus que oferten les empreses que guanyen el concurs, que s'hi presenten amb mà d'obra semianalfabeta i aneu a saber si donada d'alta a la seguretat social.

Així va el país. Fer el potiner és inevitable. I ens estranyem de que la crisi ens hagi colpit molt més que altres països d'Europa. Serà que encara no ens hem tret la bena dels ulls.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Saturday 07/03/2009 12:15
by tren250
Reventar canonades? A Barcelona és més habitual que un altre cosa... Quasi cada obra que fan, encara que sigui una simple remodelació a línterior d'un edifici, afecta a les canonades.

Re: Túnel AV Sants-Sagrera

Posted: Friday 13/03/2009 8:35
by metring
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... grera.html

Foment, Generalitat i Ajuntament ultimen l'acord per construir l'estació de la Sagrera


El ministeri pagaria ara l'obra i restaria pendent el marge de plusvàlues a recuperar per cada administració en el futur

13/03/09 02:00 - Barcelona - x.Miró

És a prop l'acord entre les administracions catalana i estatal per construir l'estació del tren d'alta velocitat (TAV) de la Sagrera. La ministra de Foment, Magdalena Álvarez, anunciava ahir a Barcelona que, dimarts, rebrà l'alcalde Hereu per acordar la fórmula de finançament d'una obra que s'havia de pagar amb les plusvàlues de la gran operació immobiliària, una operació que s'ha frustrat de moment per la crisi econòmica i financera. Tothom confirma que darrerament s'han intensificat les reunions entre les tres administracions i fonts municipals consideren que l'acord per desencallar l'afer «ha entrat en la recta final». El govern espanyol estaria disposat a pagar l'obra via disposició addicional tercera de l'Estatut i quedaria pendent saber amb quants diners i com es recuperen.

La ministra de Foment va participar ahir a Barcelona en el fòrum del Banc Europeu d'Inversions (BEI) i va voler deixar clar que es trobarà una fórmula adient per finançar la construcció de l'estació de la Sagrera. Va explicar que s'han tingut múltiples reunions amb la Generalitat i l'Ajuntament de Barcelona i va anunciar una reunió amb l'alcalde Hereu per dimarts que ve sobre aquest assumpte. Tanmateix, Álvarez no va voler confirmar si l'estació es pagaria amb els diners que la disposició addicional tercera de l'Estatut estableix que l'Estat ha d'invertir cada any a Catalunya en infraestructures.

Des de la Generalitat i l'Ajuntament, però, es dóna per fet que la solució per a una obra que no es podrà pagar amb les plusvàlues urbanístiques serà una inversió de Foment via disposició addicional tercera. El govern català confirma que s'han repetit diversos contactes entre les tres administracions les últimes setmanes, que s'està en el camí de l'acord però no el dóna per fet de manera imminent. L'Ajuntament de Barcelona, tanmateix, considera que el pacte «ha entrat en la recta final» i es justifica aquesta proximitat de l'acord pel fet que la sortida del carreró ja ha passat a les mans de la ministra Álvarez, el conseller Nadal i l'alcalde Hereu després que els tècnics han anat apropant posicions durant setmanes. Potser dimarts vinent encara no s'escenificarà el pacte perquè, ahir, no estava previst que la Generalitat sigui en la reunió de dimarts quan, en canvi, és part de la solució al problema. Però no es descarta res. El conseller Nadal és qui va llançar la idea de pagar l'obra amb diners de l'Estat via disposició addicional tercera i l'alcalde Hereu sempre ha dit que hi ha d'haver acord a finals d'abril com a molt tard, perquè al maig el projecte constructiu de l'estació estarà acabat. Des de Catalunya es dóna per fet que les obres les pagarà el govern espanyol i algunes fonts expliquen que els únics detalls pendents de l'acord són els percentatges de diners que recuperarà cada administració amb les plusvàlues de l'operació immobiliària que un dia o altre s'acabarà fent al voltant de l'estació. L'Ajuntament sempre ha defensat que les obres s'haurien de posar a licitació a l'estiu per alliberar terrenys i adjudicar-les a finals d'any. Això representaria que no seria fins al 2010 quan començaria la construcció i quan caldria recórrer als diners de la disposició estatutària.
Publicat a