Page 6 of 30

Veïns de La Garriga qüestionen el trasllat

Posted: Monday 07/12/2009 16:37
by UT440_132M
http://www.el9nou.cat/noticies_v_0/1076 ... rer_guifre

Veïns de la Garriga qüestionen el trasllat de l'estació de tren al carrer Guifré

Una sessió informativa sobre el projecte aplega 200 persones al Patronat

enllaç Web de l'Ajuntament de la Garriga

última actualització: 07-12-2009 (11:46)

Helena Masó L'opció de traslladar l'estació de tren de la Garriga al carrer Guifré genera crítiques veïnals per l'allunyament dels barris més poblats, l'increment de trànsit al Passeig i l'impacte visual i acústic. Les opinions, les han manifestat diversos veïns que han participat en una sessió informativa.
L’allunyament de l’estació dels barris més poblats, l’increment de trànsit al Passeig, l’elevada necessitat d’aparcament que es podria generar i l’impacte visual i acústic són les principals crítiques que fan veïns de la Garriga a la proposta que ha fet el Ministeri de Foment a l’Ajuntament respecte del projecte de desdoblament de la via del tren. Aquesta és l’opinió que es va fer sentir dijous a la sessió informativa que es va fer al Patronat, on hi van assistir uns 200 veïns de diferents zones del municipi.

El projecte planteja traslladar l’estació al carrer Guifré. A banda de les dues vies principals, hi haurà tres vies més d’aparcament i una d’avançament. L’eix ferroviari es desplaçaria entre 5 i 10 metres cap a l’est per allunyar-lo de les cases. A més, comportaria la urbanització dels carrers del voltant –no del sector de Can Violí– i la construcció d’un aparcament per a 100 vehicles. El tret que ha generat més controvèrsia de la nova proposta de desdoblament és, sobretot, l’increment de trànsit al Passeig.

Foment ha fet la nova proposta després que l’Ajuntament presentés al·legacions a l’estudi que contemplava la construcció d’un pàrquing per a trens al sud del bosc del Malhivern, la reforma de l’estació actual i la construcció d’un lloc per avançar i estacionar al bosc de Ferrans que va generar queixes entre els veïns del barri de Dalt.

L’alcaldessa Neus Bulbena (PSC) va voler deixar ben clar que “la decisió no està presa” i va animar els veïns a concretar la seva prioritat per escrit a través d’una butlleta que es va repartir a la sessió informativa. Els veïns també podran omplir-la aquest dissabte, al mercat setmanal, i el dimarts de la setmana que ve, a l’estació. A l’Ajuntament, hi ha una urna instal·lada permanentment. Es recolliran les opinions, però el resultat no serà vinculant. Amb tot, el regidor de Mobilitat, Quim Fornés, va dir que “el resultat pesarà sobre la nostra decisió”.

Re: Veïns de La Garriga qüestionen el trasllat

Posted: Monday 07/12/2009 17:10
by Jordi Freixas
O sigui... a veure si ho he entès bé això:
El9Nou wrote:El projecte planteja traslladar l’estació al carrer Guifré.
No sé a on queda el carrer Guifré, però diu que serà per a l'est?? No és complicar-se massa la vida? A més, com a mínim en bona part del traçat actual, existeix una plataforma perfectament apta per a dues vies, fins a l'arribada del pont metàl·lic que creua damunt de la C17.
El9Nou wrote:A banda de les dues vies principals, hi haurà tres vies més d’aparcament i una d’avançament. L’eix ferroviari es desplaçaria entre 5 i 10 metres cap a l’est per allunyar-lo de les cases.
O sigui que es passaria de les 3 vies actuals a 6. No entenc perquè es necessiten tantes vies a La Garriga. De fet, els trens que actualment acaben allà, jo els faria continuar fins a Vic.
El9Nou wrote:A més, comportaria la urbanització dels carrers del voltant –no del sector de Can Violí– i la construcció d’un aparcament per a 100 vehicles. El tret que ha generat més controvèrsia de la nova proposta de desdoblament és, sobretot, l’increment de trànsit al Passeig.
No implicaria també exporpiar algun que altre terreny de per allà a la vora? Ara de memòria, els voltants del traçat de la via em sona com que hi han forces cases.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Monday 07/12/2009 19:48
by Vilarrubla
Jo entenc que la línia a la Garriga "centre" passaria pel lloc actual, bàsicament perquè té cases a banda i banda. I el que plantejaria Foment és traslladar l'estació al sud de la ciutat a l'alçada del carrer Guifré (google maps: carrer guifré) i mourien la línia a l'est, que hi ha uns camps per poder fer l'estació i el pàrquing entre l'estació i les cases, ja que a l'actual estació no s'hi pot fer.

Pàrquing

Posted: Monday 07/12/2009 20:09
by Guigui
I quina mania de fer pàrquing al costat de l'estació! Si hi hagués un bon sistema de transport que alimentés el tren, això ni caldria plantejar-ho.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Wednesday 09/12/2009 23:20
by Jordi Freixas
Què prefereixes? Els cotxes al parking, o congestionant Barcelona?

Cotxes

Posted: Wednesday 09/12/2009 23:40
by Guigui
Si et fixes en el meu missatge anterior, veuràs que la resposta és: els cotxes, a casa!

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 10/12/2009 1:13
by Jordi Freixas
No m'has respost la meva pregunta. A on deixem el cotxe? Al parking (DE L'ESTACIÓ) o congestionant Barcelona?

Resposta donada

Posted: Thursday 10/12/2009 8:59
by Guigui
Sí que t'he respost. Fes el favor de llegir-te tot el missatge en qüestió.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 10/12/2009 12:00
by Vilarrubla
Abans ja ho ha dit... un bon TP que connecti amb l'estació i per tant que no hagin d'agafar el cotxe. I jo afegiria que en cas de ser poc possible, com en poblacions molt petites... com que hi hauria certa capacitat de TP no hi hauria tants cotxes aparcats al carrer i per tant la gent que no pot agafar el TP podria deixar el cotxe aparcat normal.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 10/12/2009 15:31
by Jordi Freixas
El que no és lògic és oposar-se a la creació d'un aparcament, si el que es vol és afavorir PRECÍSAMENT el transport públic. O sigui que, al meu entendre, oposar-se a fer un aparcament en una estació de tren equival gairebé a voler Barcelona congestionada de vehicles.

No hi ha només dues opcions

Posted: Thursday 10/12/2009 15:36
by Guigui
Perquè tu només ho veus blanc o negre, sense admetre que hi ha altres opcions, com la que jo proposo.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 10/12/2009 16:20
by Platanito
Home, demanar un aparcament al costat d'una estació no és blanc ni negre, en tot cas seria gris... Exigir que la gent deixi el cotxe a casa és l'opció blanca en aquest cas. El que hem de fer és aconseguir erradicar el negre, i si per acostumar la gent cal passar pel gris, doncs ho farem.

Re: Tramitacio desdoblament de la linia del FMSJ

Posted: Thursday 10/12/2009 16:46
by Jordi Freixas
És exactament a on volia anar a parar; promocionar l'us del tranport públic enlloc del vehicle privat? SÍ.
Però... promocionar el transport públic unicament en base a ficar pals a ls rodes? ABSOLUTAMENT NO.

Fem números

Posted: Thursday 10/12/2009 19:21
by Guigui
Vejam, en lloc de posar-nos dogmàtics, fem números (l'única cosa que sembla moure aquest món):
- Quant costa construir un aparcament i quant mantenir-lo?
- Quant costa fer funcionar una línia d'autobús dels pobles del voltant a l'estació de tren?

I ja no compto estalvis en termes socials, ambientals i macroeconòmics.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Posted: Thursday 10/12/2009 19:46
by Jordi Freixas
Costi el que costi, és molt dificil construir una línia (o varies línies) que cobreixin la totalitat dels pobles del voltant amb unes freqüències òptimes. I en cas de que hi siguin, doncs home... si hi ha una cosa que la puc fer en deu minuts, no m'hi estaré una hora. Es així de simple.

Bus

Posted: Thursday 10/12/2009 19:51
by Guigui
No et parlo de construir línies de ferrocarril, et parlo d'implantar un servei d'autobús ràpid i eficient.

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Posted: Thursday 10/12/2009 20:08
by Jordi Freixas
Sí, vaja... em referia a "construir" en un sentit figurat. Però igualment, dubto molt de la seva eficiència en aquesta zona. A més, et torno a repetir, si una cosa la puc fer en 10 minuts, no m'hi estaré mitja hora o una hora.

10 minuts?

Posted: Thursday 10/12/2009 22:15
by Guigui
Ja, però són 10 minuts per a arribar-hi. I per a aparcar?

Re: Desdoblament de la línia de Vic

Posted: Thursday 10/12/2009 22:34
by uriol108
Com s'ho faran per desdoblar la via als Hostalets de Balenyà ? no hi ha gaire espai...

Desdoblament a Hostalets

Posted: Thursday 10/12/2009 23:05
by UT440_132M
uriol108 wrote:Com s'ho faran per desdoblar la via als Hostalets de Balenyà ? no hi ha gaire espai...
Jo em faig la mateixa pregunta, o fan un traçat nou seguint la C-17 (i de pas fem arribar el tren a Tona! :twisted: ) O la que em penso, un calaixet d'uns 500 metres, fins a la sortida del poble, i urbanitzar-ho a sobre (com a Vic).