Page 6 of 11

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Saturday 03/10/2009 0:48
by Oriol
Jo fa cosa de dues setmanes me'n vaig trobar una entre Montcada i Reixac Manresa i Montcada Bifurcació. L'interventor m'acusava de no haber validat la T10 de dues zones, tot perquè la barrera tarifària no tenia tinta! Al final li vaig preguntar si era capaç de llegir bandes magnètiques! :D No em va acabar munltant, però em vaig haber de posar força tossut!

Comprovació de títols rupestre

Posted: Saturday 03/10/2009 1:13
by Guigui
Realment, el sistema de Renfe de "llegir" les targetes és de troglodites! Avui, ja em temia que em diria alguna cosa perquè el meu viatge estava imprès en tinta grisa sobre un anterior amb tinta negra i, per tant, amb prou feines era legible.

Clarament, els equips d'interventors no entren en el paquet de la flotamamodennaduropa.

Re: Comprovació de títols rupestre

Posted: Saturday 03/10/2009 10:59
by canalcole
Guigui wrote:Clarament, els equips d'interventors no entren en el paquet de la flotamamodennaduropa.
Osti tu, doncs els hi faria falta...
Per cert, jo fa unes setmanes, en un dels pocs serveis SVC-EDF que es fan amb 440R, em vaig trobar el revisor a Cunit, i jo baixava a la següent, a Segur, llavors no li va donar temps a demanar-me el bitllet, i com jo a altres, que no tenien bitllet... :roll:

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 17:13
by oscar440
A Tranvia Portal, hi ha un tema que parla dels interventors de les rodalies de Madrid:
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 46&forum=1
Diuen, que allà a Madrid, les multes només són de 10 euros :nose, i que aquí a Barcelona les multes són de 30 euros. A mí em sembla que a Barcelona la multa per anar sense bitllet (o per tenir un títol massa curt de zona), és de 40 euros, bé no ho sé perquè mai m´han posat cap multa :D, aixó és el que posa als panells informatius de l´ATM.

D´altra banda, m´agradaria saber perquè a Barcelona només es fan batudes d´interventors en dies laborables, haurien de passar-se un dissabte o un diumenge al migdia o a la tarda per la linia de la costa (la de Mataró), i veure no quanta gent porta un bitllet curt de zona, sino directament els que no porten cap tipus de titol de transport (en estacions obertes on es pot entrar sense bitllet, com per exemple a Montgat-Nord), però això a l´estiu, a veure si tenen els pebrots de pujar en aquests trens massificats a l´estiu. Sembla ser que les batudes només siguin per les persones que anem o venim de la feina o d´estudiar, mentre que en cap de setmana no fan cap tipus de control.

Salutacions.

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 17:20
by josep_serre
A Rodalies Barcelona la "multa" és de 40€ a rodalies tot i que a la pràctica no s'aplica i el criteri és el mateix que es fa a la resta de nuclis, doble del trajecte del màximi de zones més l'import del trajecte.

Sobre si les batudes d'interventors es fan determinats dies de la setmana no en tinc constància la veritat és que se'ls veu poc o molt poc en general independentment del dia de la setmana.

Per cert dic "multa" entre cometes perquè no és tal, el que es fa és cobrar un bitllet pel qual s'aplica un recàrrec, tot i que col·loquialment parlem de multa, la multa consisteix en allò que fa la Delegació o subdelegació del govern i aquesta sol ser d'uns 500€, passa que a ningú li convé arribar-hi perquè Renfe per això només hi veu l'import del bitllet senzill, això sí l'infractor pot ser que escarmenti.
oscar440 wrote:A Tranvia Portal, hi ha un tema que parla dels interventors de les rodalies de Madrid:
http://www.tranvia.org/modules.php?op=m ... 46&forum=1
Diuen, que allà a Madrid, les multes només són de 10 euros :nose, i que aquí a Barcelona les multes són de 30 euros. A mí em sembla que a Barcelona la multa per anar sense bitllet (o per tenir un títol massa curt de zona), és de 40 euros, bé no ho sé perquè mai m´han posat cap multa :D, aixó és el que posa als panells informatius de l´ATM.

D´altra banda, m´agradaria saber perquè a Barcelona només es fan batudes d´interventors en dies laborables, haurien de passar-se un dissabte o un diumenge al migdia o a la tarda per la linia de la costa (la de Mataró), i veure no quanta gent porta un bitllet curt de zona, sino directament els que no porten cap tipus de titol de transport, però això a l´estiu, a veure si tenen els pebrots de pujar en aquests trens massificats a l´estiu. Sembla ser que les batudes només siguin per les persones que anem o venim de la feina o d´estudiar, mentre que en cap de setmana no fan cap tipus de control.

Salutacions.

10,90 €

Posted: Tuesday 06/10/2009 17:22
by Guigui
Pel que vaig sentir dir els interventors al tram Castelldefels-Sitges, passen un rebut de 10,90 €. Si no m'equivoco (això sí que no vaig acabar d'entendre), és en concepte de bitllet i suplement per emissió al tren (o una cosa per l'estil).

PD: En josep_serre ho ha aclarit abans que publiqués el meu missatge. ;)

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 18:00
by metring
Una pregunta: costa el mateix la "multa" per anar sense bitllet que anant amb un bitllet d'una zona que no és la que pertoca?

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 18:48
by Oriol
Jo vaig viatjar la setmana passada sense bitllet de Caldes d'Estrac a Cerdanyola del Vallès amb el rodalies que passa a les 22:12 per la població del Maresme. Que consti que com no acostumo a anar-hi gaire sovint, per tant, havia de comprar el bitllet a l'estació. Però clar, la cantina què és on es venen els bitllets estava tancada. No em podia quedar tirat, havia de dormir a algun lloc. Vaig recorrer el tren (una unitat 465 en simple) de punta a punta buscant l'interventor, que no n'hi havia, i al fer el transbord, molt just de temps pel retard del rodalies de la línia R1 vaig repetir el procediment de buscar l'interventor en la primera unitat d'una doble de 447 sense èxit. Aquí qui en té la culpa?

Ni venda ni control

Posted: Tuesday 06/10/2009 19:56
by Guigui
Molt probablement, Renfomentadif no té previst fer passar interventors a aquella hora, així que se n'escaquegen per dos costats: venda i control.

Seria interessant saber què passa si una persona que es trobi en aquesta situació ha de sortir a Sants o qualsevol altre estació amb control de sortida.

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 20:58
by davida
Durant molts anys la taquilla, amb la maquina, de Santa Perpetua estaven tancades totes les tardes i cap de setmana.
Al arribar a Sants tenies que anar a la sortida on hi havia interventor. Si portaves una bonotren, bitllet ATM el validaves a la sortida, sino compraves el bitllet al interventor.
El problema era quan deies que volies compra un bonotren, abonament mensual, bitllet ATM, etc... al interventor. Depenen del inteventor sorties compraves el bitllet a la maquina i tornaves a validar, algun deia que no pero si insisties t'ho permetia.

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 23:24
by Oriol
Doncs això de tornar amb el rodalies de les 22:12 no ho faig cada dia, però un cop cada setmana o dues setmanes sí. Podriem considerar que Renfe està ajudant als seus usuaris a paliar els efectes de la crisi? :D

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Tuesday 06/10/2009 23:33
by josep_serre
Es considera viatjar sense bitllet una sèrie de supòsits i no hi ha distinció, de tota manera tenint en compte la regularització que hi ha prevista jo interpreto:

Viatger sense bitllet, prenem com a origen la més llunyana possible, com a norma general l'origen del tren, si el control es fa en una estació, origen més llunyà possible directe des d'aquella estació.

Viatger amb títol de transport no vàlid en zona de Rodalies, atès que admeten prolongació de viatge, bitllet de prolongació de viatge més el recàrrec corresponent.

Viatger amb títol de transport no vàlid en Zona d'ATM, atès que no admeten prolongació de viatge bitllet amb origen la validació del darrer viatge, si és un títol de viatges il·limitats la zona de primera validació amb el recàrrec corresponent i la destinació que indiqui el viatger, en el cas dels títols de viatges il·limitats atesa que és obligació validar-los en origen s'haurà de comprovar que s'hagi validat sempre que sigui possible, en cas contrari origen del tren i destinació que indiqui el viatger, si el control es fa en una estació origen més llunyà possible directe des d'aquella estació.

Viatger que utilitza un descompte no justificat, bitllet amb origen i destinació que apareguin al bitllet amb el recàrrec corresponent, si està a més fora de zona bitllet amb origen del bitllet i destinació que indiqui el viatger amb el recàrrec corresponent.

Per desgràcia, a la pràctica cada interventor farà el que li dóna la gana.
metring wrote:Una pregunta: costa el mateix la "multa" per anar sense bitllet que anant amb un bitllet d'una zona que no és la que pertoca?

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Wednesday 07/10/2009 2:24
by UT596001
Guigui wrote:Seria interessant saber què passa si una persona que es trobi en aquesta situació ha de sortir a Sants o qualsevol altre estació amb control de sortida.
Doncs comprar el bitllet a destinació, si pujes a una estació on la taquilla es troba tancada (o no en té) perquè accedeixes al tren fora de l'horari habitual de venda en aquella estació i no passa interventor t'el venen a preu de bitllet senzill sense cap mena de recàrrec, donat que s'entén que el viatger no ha pogut comprar el bitllet a origen perquè no li ha sigut possible.

Saben les estacions en qüestió?

Posted: Wednesday 07/10/2009 2:30
by Guigui
Però la qüestió és: hi ha algun sistema que asseguri mínimament que l'agent en qüestió sàpiga si li estan dient la veritat o li expliquen una bola? O es tracta "simplement" de provar sort?

Re: Saben les estacions en qüestió?

Posted: Wednesday 07/10/2009 2:52
by UT596001
Guigui wrote:Però la qüestió és: hi ha algun sistema que asseguri mínimament que l'agent en qüestió sàpiga si li estan dient la veritat o li expliquen una bola? O es tracta "simplement" de provar sort?
En principi els interventors saben quines estacions tenen venda de bitllets o no i en quin horari, val a dir que menys Sants i Passeig de Gràcia la resta de taquilles tanquen com a molt tard sobre les 21.30-21.40 de la nit, per tant en aquest sentit no hi ha problema.

Iguament com a experiència personal no he tingut mai problemes per això, i he agafat trens en estacions sense venda de bitllets un munt de cops, tant dins com fora del nucli de rodalia.

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Thursday 29/10/2009 8:56
by metring
A veure què en penseu d'aquesta carta:

http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1006&h=

(atenció: la resta del text ha estat eliminat davant de les queixes de la mateixa usuària que va escriure la carta)

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Thursday 29/10/2009 9:21
by josep_serre
Doncs que aquesta noia té un morro que se'l trepitja, no queda clar quin és el seu recorregut però si el preu del bitllet val 3,05 segurament no és tan curt com diu, com aquest import no em sona de cap trajecte de rodalies presumirem que es tractava d'un regional, concretament un tren Catalunya Exprés per un trajecte entre 31 i 45 km.

La noia diu clarament que va dir metindes a l'interventor del tren doncs a l'estació li havien dit que "si estaba cerrada, me lo validaría el revisor" i a l'interventor li va dir "me habían informado de que podía validar el billete en el tren" crec que hi ha una substencial diferència entre les dues frases, i no és que els interventors es creguin l'autoritat màxima, és que ho són, també li va dir que la seva feina era validar-li l'abonament quan aquesta feina li correspon a ella a la validadora de l'estació o en tot cas a la taquilla.

Finalment la carta acaba amb una sèrie de desqualificacions que penso que no val la pena entrar a discutir.

Parla de que havia de baixar i pujar 50 esglaons, probablement en fossin menys, cap a l'altra banda de l'andana suposo que vol dir l'altra andana i que era una estació sense validadora magnètica, sembla per tant també una estació d'una línia amb doble via, amb pas inferior, amb parada de trens Catalunya Exprés, accés obert a dues bandes, segons la viatgera sense validadora, cosa que podria ser falsa, sent el darrer tren podria ser cert que la taquilla estigués tancada però no sembla que fos així

Això descarta, Caldes de Malavella i Sils que no tenen pas inferior, Girona que té el vestíbul sota les andanes, Flaçá, Figueres, Llançà Portbou són poc probables; si anem cap al Sud queda descartat Vila-Seca per no tenir pas inferior i semblen probables l'Ampolla i Altafulla no tenen venda de bitllets, la segona segur per tant queden descartades Torredembarra o l'Ametlla, Torredembarra sembla descartada doncs el darrer tren que passa cap a Barcelona no és Catalunya Exprés i el darrer Catalunya Exprés acaba a Reus no podria ser per aquest preu i més enllà per correspondre's amb la distància no podria ser ja que no trobaria una taquilla oberta on li haguessin pogut donar la informació obtinguda a l'origen, pel preu sembla probable que fos el trajecte l'Ametlla-Salou, desconec l'horari de la taquilla de l'Ametlla però sembla probable que quedi dins del pas del darrer tren amb destinació Tarragona que és el Regional Exprès València-Barcelona.

I bé, avui ja he fet prou de policia.

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Sunday 08/11/2009 15:20
by josep_serre
L'autora de la carta de la que hem parlat que sembla no voler donar la seva versió dels fets aquí, m'ha escrit dient-me de tot menys guapo i menys mal que no m'ha vist que si tenia algun dubte de dir-m'ho no ho faria, això sí, no ha negat la meva interpretació dels fets.

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Sunday 08/11/2009 15:57
by El LLOP
No mereix ni que en parlem. Ella sola queda retratada. :avall :avall

Re: ¿Vuelven los interventores a Cercanías?

Posted: Monday 09/11/2009 4:20
by victorcasta
No volíeu caldo? Doncs dues tasses!
Malson a l’estació de Renfe de Sants

Vaig agafar un tren de rodalies de Renfe a l’estació de Sants, el 28 d’octubre, per anar a la feina. El tren es va presentar, com de costum, amb retard. Al veure que arribaria tard, vaig anar a l’oficina d’atenció al client per sol·licitar un justificant de demora. Allà em van comunicar que m’havia de dirigir a un altre punt de l’estació, on m’entregarien el justificant, amb un bitllet nou. Per un moment, vaig recuperar la confiança en la companyia, però la meva esperança era un miratge. Després de marejar-me anant d’un lloc a l’altre, vaig tornar a atenció al client, i allà em van dir llavors que no em facilitarien el justificant: «Rodalies no accepta la impuntualitat del tren». I punt.
Vaig sol·licitar que satisfessin la meva sol·licitud o que em facilitessin el contacte amb el responsable de la dependència, cosa que em van denegar. Vaig demanar el full de reclamacions, i la resposta va ser que havia d’abandonar la instal·lació. Vaig contestar que no pensava marxar sense escriure la reclamació. Llavors, el treballador del taulell va avisar seguretat perquè procedissin a desallotjar-me. Espantada i indignada, vaig decidir anar a la policia per denunciar els fets. Mentrestant, es van presentar dos vigilants, que van fer servir la força per fer-me fora. El resum del que va passar queda expressat en un comunicat mèdic de lesions. Aquell dia no vaig arribar tard a la feina; simplement, no hi vaig arribar. Em vaig passar la tarda en un ambulatori, on em van donar la baixa perquè les lesions al braç esquerre i el cabestrell que em van posar m’impedien treballar. Aprofito aquestes línies per donar les gràcies a les poques persones que, tot i que infructuosament, em van voler ajudar en aquell malson.

Font: El Periódico de Catalunya

Ja ho he dit als comentaris: tots van ordir un conxorxa (vigilants de seguretat, empleats d'Adif...) i ella va ser la màrtir de tots ells... que no, que no m'ho empasso.