Page 6 of 14

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Saturday 06/09/2008 13:52
by megapauer
tren250 wrote: De confirmarase la noticia, el aeropuerto jerezano estaría pasando uno de sus peores momentos. En los últimos meses, el aérodromo ha perdido rutas de distintas compañías, como Vueling o Spanair, con destinos a Madrid, Bilbao y las islas Canarias, respectivamente.

Ryanair ja sembla una empresa estil renfe.
Si no hi ha trànsit que la justifiqui, hi té tot el seu dret. Cap companyia està està obligada a donar servei a un aeroport, ja que el transport aeri no és, diguem, una necessitat bàsica.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Saturday 06/09/2008 21:49
by visir5704
Simplement s'està imposant una mica la lògica, doncs aquests vols són intrínsecament deficitaris al preu que s'estan cobrant per molt que el baix preu es justifiqui per la venda per internet, el bitllet electrònic, l'increment de places a l'avió, la major rotació dels avions, l'eliminació de serveis a bord, tendència a la qual també hi van les aerolínies tradicionals, l'única justificació que tenen és la potenciació de determinats aeroport secundaris i destins turístics, cosa que ha resultat un fracàs per haver aconseguir atret més turisme de baix cost, o de borratxera, si és que ja no n'hi havia prou.
tren250 wrote:Ryanair suspende la línea Jerez-Frankfurt
y reduce parte de los vuelos a Londres
20MINUTOS.ES. 05.09.2008
Ryanair suspende la línea Jerez-Frankfurt y reduce parte de los vuelos a Londres

Ryanair podría suspender la línea que une el aeropuerto de Jerez con la ciudad alemana de Frankfurt a finales del mes de octubre, algo que ya habría anunciado a sus empleados la semana pasada, según una información de diariodejerez.es.
El aeropuerto ya ha perdido rutas de Vuelin o Spanair
Según este diario, la compañía aérea también reducirá parte de los vuelos a Londres, en concreto los que llegan al aeropuerto de Stansted de la capital londinense, que pasarían de un vuelo diario a cuatro por semana.

Ryanair aún no ha confirmado ni ha desmentido los cambios en estas rutas, y desde el aeropuerto jerezano tampoco se han querido pronunciar al respecto.

De confirmarase la noticia, el aeropuerto jerezano estaría pasando uno de sus peores momentos. En los últimos meses, el aérodromo ha perdido rutas de distintas compañías, como Vueling o Spanair, con destinos a Madrid, Bilbao y las islas Canarias, respectivamente.

Ryanair ja sembla una empresa estil renfe.

Ajornen noves rutes programades des de Reus

Posted: Tuesday 16/09/2008 23:28
by Guigui
Notícia de l'Avui:

Ryanair ajorna les cinc noves rutes que havien de sortir de Reus

ACN
Reus
Ult. Act. 16.09.2008 - 14:09 hs


La companyia aèria de vols de baix cost Ryanair tornarà els diners a tots aquells passatgers que hagin fet reserves per les noves rutes que estaven previstes des de Reus a partir del mes d'octubre, la data en què la companyia havia d'obrir la seva nova base a la capital del Baix Camp.

Ryanair també donarà la possibilitat de fer una nova reserva pel mateix preu a partir del 5 de novembre, que és quan la companyia preveu instal·lar-se definitivament a l'Aeroport de Reus.

La companyia explica que el retard és a causa de la vaga de Boeing, la casa que ha de subministrar els nous avions que operaran des de Reus.

Ryanair i Atrápalo, a tribunals

Posted: Tuesday 04/11/2008 15:51
by Guigui
Notícia de l'Avui:

La batalla per la venda dels bitllets de Ryanair, al jutjat

La companyia aèria de baix cost demanda l'agència de viatges Atrápalo per fer d'intermediari en la comercialització dels passatges. El portal d'internet creu que es pretén bandejar les agències de viatges

Jordi Panyella
Jutjats Mercantils
Ult. Act. 04.11.2008 - 07:45 hs


El jutjat mercantil número 2 de Barcelona va celebrar ahir el primer judici de la batalla legal que ha plantejat la companyia aèria de baix cost Ryanair contra diverses agències de viatges que operen a internet, amb l'objectiu d'aconseguir que aquests portals deixin de fer d'intermediaris en la comercialització dels bitllets dels seus vols. El primer episodi d'aquest llarg procés es va viure l'agost passat amb l'amenaça de Ryanair d'anul·lar bitllets ja venuts a través dels portals, advertència que no es va concretar mai. El segon embat es va produir ahir quan el representants legals de Ryanair i Atrápalo es van trobar davant del jutge per resoldre la demanda de la companyia aèria contra el portal amb seu social a Catalunya.

Ryanair considera que la intervenció de l'agència de viatges virtual va en contra de la mateixa raó de ser de la companyia, que fa deu anys va decidir comercialitzar directament els seus productes a través de la seva web i així, eliminant els intermediaris, aconseguir un producte de baix cost.

L'advocat va traslladar el debat a la terminologia del comerç tradicional assegurant que "Ryanair ven al detall i no a l'engròs" i rebutjant les pràctiques d'Atrápalo comparant-les amb la revenda del futbol, "que està prohibida". El lletrat va argumentar que la compra d'un bitllet de Ryanair a través d'Atrápalo fa que pugi el preu final del passatge "i això perjudica la companyia, ja que com més car és el passatge menys vendes hi ha perquè el client marxa".

Ryanair assegura que "és impossible" precisar el dany econòmic que els suposa la intervenció de portals com Atrápalo i per això la demanda no va acompanyada de cap petició d'indemnització concreta. Només sol·licita que l'agència de viatges "deixi de fer la feina d'intermediari en la comercialització".

L'advocat d'Atrápalo va rebatre els arguments de Ryanair assegurant que "el model de negoci de la companyia aèria és el d'excloure les agències de viatges". El portal assegura que el cobrament de comissions no danya l'interès de la companyia. El representant legal del portal va defensar que l'agència de viatges és només "un canal d'informació i no pas un canal de distribució".

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Thursday 06/11/2008 13:13
by Enric
Ryanair ja té els 2 avions amb base a Reus, aixo permet tindra mes destins desde Reus, sols queda pendent el vol a Palma que es posara en servei el mes de Desembre.

:ok

Ryanair, condemnada a indemnitzar per retard

Posted: Tuesday 11/11/2008 13:13
by Guigui
http://www.avui.cat/article/tec_ciencia ... hores.html

L'Audiència de Girona obliga per primer cop Ryanair a indemnitzar un passatger que va esperar un vol durant dotze hores

La Secció Primera de l'Audiència de Girona, encarregada de casos civils, ha obligat la companyia aèria de baix cost Ryanair a indemnitzar un passatger que va estar gairebé dotze hores esperant un vol

ACN /
Girona
Ult. Act. 11.11.2008 - 00:10 hs


La Secció Primera de l'Audiència de Girona, encarregada de casos civils, ha obligat la companyia aèria de baix cost Ryanair a indemnitzar un passatger que va estar gairebé dotze hores esperant un vol. Els fets van tenir lloc el 9 de desembre de l'any passat a l'aeroport de Bratislava (Eslovàquia).

El passatger havia d'agafar un avió que sortia a quarts d'una del migdia, però la realitat és que el vol no es va enlairar fins gairebé la mitjanit. L'home va portar la companyia als jutjats, que van obligar Ryanair a indemnitzar-lo amb 400 euros. Ara l'Audiència ha confirmat la condemna, la primera per a la companyia a les comarques gironines.

700 passatgers de Ryanair, bloquejats durant dies a Ciampino

Posted: Tuesday 11/11/2008 16:03
by Guigui
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1021

11/11/2008 15:39 h NO PODEN TORNAR A CASA

Els 700 espanyols bloquejats en un aeroport de Roma es queixen de falta d'ajuda

• El Consolat d'Espanya afirma que no pot llogar un avió per portar els passatgers als seus destins

EFE
ROMA


Centenars d'espanyols bloquejats des d'ahir a l'aeroport de Ciampino a Roma es queixen que les autoritats espanyoles no els ajuden, mentre que el Consolat d'Espanya a Roma assegura que no pot llogar un avió per portar-los als seus destins.

La majoria dels espanyols, uns 700, que ahir van veure suspesos els seus vols de la companyia irlandesa de baix preu Ryanair, pel tancament de l'aeròdrom per un aterratge d'emergència, estan al centre aeroportuari, malgrat que les seves operacions continuen suspeses.

Instal·lacions abarrotades

Segons han dit els passatgers, només els donen opcions de sortida "divendres o fins i tot diumenge". Alguns han optat per comprar-se un bitllet de tornada a Espanya en línies regulars, però la resta i els que han intenten sortir avui, que no es poden quantificar, omplen l'aeroport de Ciampino amb passatgers d'altres nacionalitats que, segons diuen, són ajudats pels seus respectius governs.

Diversos passatgers gallecs i càntabres han trucat fins i tot als governs autònoms per demanar ajuda i tampoc han rebut una resposta satisfactòria, han dit. Els passatgers intenten tornar als seus destins --Santander, Santiago de Compostel·la, Madrid, Saragossa i València--, de manera que poden passar diversos dies a la capital italiana fins a trobar el vol de tornada.

Solidaritat diplomàtica

La cancellera del Consolat d'Espanya, Cristina Ferran, ha explicat que es dirigia a l'aeroport per "calmar-los", però ha assegurat: "El Consolat espanyol no pot garantir vols. L'Estat espanyol no pot enviar un avió. Nosaltres no podem obrir l'aeroport de Ciampino".

Ferran ha advertit: "Els nostres poders són limitats, els podem ajudar amb la llengua, atenent nens celíacs, negociant amb la companyia aèria, però els passatgers han fet un contracte privat amb una companyia aèria i nosaltres no els podem garantir un avió de tornada. Es tracta d'un tema civil. Anem a l'aeroport per solidaritat, per ajudar, però això de sentir: 'No me'n vaig d'aquí fins que vostè em doni un bitllet', tampoc."

No hi ha places lliures

Ahir a la nit, Ryanair va oferir als passatgers, després de llargues negociacions, una nit d'hotel amb el sopar i l'esmorzar i que puguin canviar gratuïtament la data de tornada del vol. El problema per als espanyols es planteja pel fet que no hi ha places lliures en cap dels vols de l'aerolínia irlandesa per als pròxims dies i Ryanair no llogarà nous avions.

El trànsit aeri de l'aeroport romà de Ciampino està previst que es restableixi avui a les cinc de la tarda, després que fos tancat ahir a causa de l'aterratge d'emergència d'un avió de Ryanair, incident que ha obligat a cancel·lar tots els vols de sortida, entre ells vuit de Ryanair i un altre d'Easyjet amb destí a Espanya.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Wednesday 12/11/2008 20:13
by Enric
Fa una estona TV1 deia que els primers espanyols que arribat han sigut els que anaban a Santander i Santiago, no es cert aquet matí a Girona ha arribat un primer vol de Ryanair amb passatgers desde Roma. :?

Cobraran per duty-free que excedeixi l'equipatge de mà

Posted: Tuesday 03/02/2009 16:34
by Guigui
http://www.guardian.co.uk/business/2009 ... nd-baggage

Ryanair: £30 charge if you can't fit duty free in your hand luggage

It could be the most expensive bottle of asti spumante you'll ever buy. Ryanair has confirmed passengers will be charged £30 if they cannot fit their duty free purchases into their single piece of hand luggage.

The low-cost carrier, which makes sizeable profits from its add-on fees, said it would make no exceptions to its carry-on bag allowance that limits passengers to one piece of luggage. Industry observers said the move could be a blow to the dozens of small airports around Europe that rely on retailing profits to subsidise their cut-price deals with Ryanair, which drives a hard bargain with any airport that takes its planes.

Ryanair defended the charge, which it said "ensured fairness to all passengers". The airline was not the first carrier to enforce check-in fees and extra baggage charges, but it has pursued them vigorously to drive down baggage handling costs.

A Ryanair spokesperson said the £30 charge was introduced to stop blatant flouting of hand luggage rules which, the airline claims, has seen one passenger attempt to board with five pieces of hand luggage. The Ryanair chief executive, Michael O'Leary, has admitted that the airline cannot eliminate hand luggage entirely but justifies the extra charges as "behavioural" because lower baggage handling costs would ultimately lead to lower fares.

However, one industry consultant warned that regional airports might be damaged by the move. "It will dissuade people from buying duty free. It could impact airports that are dependent on people spending at their shops. You are eating into an airport's ability to generate revenues when low-cost carriers want lower fees from them," said Chris Tarry, chairman of the CTAIRA consultancy.

Under the hand luggage rules, any passenger who attempts to board with more than one piece of hand lugage will be charged £30 at the departure gate. If they refuse to pay the extra fee, they have the option of dumping their purchases at the gate or missing their flight. The hand luggage weight limit is 10kg, with maximum dimensions of 55cm x 40cm x 20cm. As well as duty free purchases, laptops and handbags will have to be contained in the single piece of hand luggage to avoid the fee.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Friday 27/02/2009 14:05
by metring
Això ja em sembla delirant, haurem de portar orinals dalt l'avió! :x

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... vabos.html

Ryanair quiere cobrar por usar los lavabos


Se instalaría en las puertas de los lavabos un servicio de monedas para que la gente tenga que gastarse una libra (1,12 euros)

27/02/2009 | Actualizada a las 13:55h | Ciudadanos

Dublín. (EFECOM).- La aerolínea irlandesa de vuelos económicos está considerando la posibilidad de cobrar una libra (1,12 euros) a los pasajeros por usar los baños del avión, anunció su director ejecutivo, Michael O'Leary.

"Una cuestión que hemos contemplando en el pasado, y ahora de nuevo, es la posibilidad de instalar en las puertas de los lavabos un servicio de monedas para que la gente tenga que gastarse una libra", declaró el directivo a la cadena británica BBC.

O'Leary indicó que la medida no creará inconvenientes para los viajeros que no lleven monedas encima, ya que, en su opinión, "nadie en la historia de la aviación se ha subido a un avión de Ryanair portando menos de una libra".

La pasada semana, la aerolínea, líder en Europa del sector de bajo coste, anunció la eliminación, próximamente, de todos los puestos de facturación en los aeropuertos para que los usuarios efectúen esta operación a través de internet. "Nuestra política consiste en encontrar maneras de aumentar los ingresos para poder, así, abaratar el coste del viaje", añadió O'Leary.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Friday 27/02/2009 14:14
by wefer
metring wrote:Ryanair quiere cobrar por usar los lavabos
Bé, amb una petita ampolla de plàstic es soluciona el problema :riure
realment, no sé què més poden cobrar a l'avió... faran places dretes per poder cobrar el seient? Places exteriors per poder cobrar la calefacció?

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Friday 27/02/2009 14:15
by metring
wefer wrote:
metring wrote:Ryanair quiere cobrar por usar los lavabos
Bé, amb una petita ampolla de plàstic es soluciona el problema :riure
realment, no sé què més poden cobrar a l'avió... faran places dretes per poder cobrar el seient? Places exteriors per poder cobrar la calefacció?
si, al sostre de l'avió, amb una baca :riure :riure :riure :riure

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Friday 27/02/2009 19:34
by Lluita1714
metring wrote:
wefer wrote:
metring wrote:Ryanair quiere cobrar por usar los lavabos
Bé, amb una petita ampolla de plàstic es soluciona el problema :riure
realment, no sé què més poden cobrar a l'avió... faran places dretes per poder cobrar el seient? Places exteriors per poder cobrar la calefacció?
si, al sostre de l'avió, amb una baca :riure :riure :riure :riure
Jo aguantaria el fred amb lo divertit que deu ser, ara, amb la velocitat i el vent, les arrugues desapareixen, i s'et deu quedar una cara de xino...
Bé, segurament algun dia cobraran cada petjada que fas dins l'avió "per pagar a la empresa de neteja" :)

Al Prat?

Posted: Saturday 07/03/2009 0:42
by metring
http://www.avui.cat/article/economia/55 ... /prat.html

Ryanair negocia amb Aena per operar des de l’aeroport del Prat

La companyia manté des del gener contactes amb l’organisme públic per instal·lar una base d’operacions.

Josep Ferrer/Quim Aranda
Aeroport del Prat
Ult. Act. 07.03.2009 - 00:14 hs

Ryanair vol un tros del pastís del Prat. La primera low cost del món sap que Barcelona és una plaça idònia per a aquest tipus de companyies, com demostra l’èxit de passatgers de Clickair i Vueling, i ahir va evidenciar el seu interès per estar-hi, tot i que la seva estratègia passa per volar des d’aeroports secundaris.

Fonts d’Aena, l’organisme gestor dels aeroports espanyols, van assegurar a l’AVUI que es mantenen negociacions des del gener amb la companyia irlandesa per concretar el projecte d’operar des del Prat. El director de l’aeroport català, Ferran Echegaray, també ha participat en aquests contactes, que encara no han entrat en la fase de definir el nombre de vols ni les destinacions.

El director executiu de Ryanair, Michael O’Leary, va assegurar a TV3 que la companyia vol establir una base d’operacions al Prat, però hi va posar requisits: “Només volarem des de Barcelona quan tinguem unes condicions de preu barat i serveis eficients. Ara per ara no tenim res d’això, i la decisió la té l’aeroport del Prat”. La veritat és que la companyia irlandesa té per costum demanar ajuts i condicions favorables arreu on s’instal·la, com ho demostra el fet que també ahir va plantejar restablir-se a l’aeroport de Manises, a canvi també de bones condicions econòmiques.

O’Leary va afegir que “el Prat necessita Ryanair per créixer; el trànsit de l’aeroport disminueix i necessita Ryanair per créixer”, i va assegurar que la hipotètica arribada a Barcelona no significarà un abandonament de Girona i Reus, sinó que continuarà apostant per aquestes ciutats. No obstant, l’aeroport gironí es nodreix parcialment de gent de Barcelona i l’àrea metropolitana que hi acudeixen buscant els preus més baixos.

Des de Praga, on està participant en una cimera, el president de la Generalitat, José Montilla, no va trigar a reaccionar positivament a la intenció de la low cost irlandesa de ser present al Prat: “És una bona notícia que hi hagi aerolínies que apostin pels aeroports del nostre país i especialment pel gran aeroport, que és el de Barcelona”. No obstant, el govern no manté contactes amb Ryanair per pactar el seu aterratge al Prat, segons van indicar a l’AVUI fonts de Presidència.

Ryanair té una quota de mercat del 91% a l’aeroport de Girona i del 49% al de Reus.

Opinió sobre la idea de Ryanair d'anar al Prat

Posted: Monday 09/03/2009 10:56
by Guigui
http://blogs.elpunt.cat/germacapdevila/

Ryanair a l’aeroport de Barcelona

6 març 2009 per Germà Capdevila

L’inefable Michael O’Leary ha anunciat que està negociant amb AENA per establir una base d’operacions de l’aerolínia de baix cost Ryanair a l’aerport de Barcelona. Una mala notícia per Catalunya per dues raons:

- Per més que el mateix O’Leary i els mitjans oficials catalans s’han apressat a aclarir que en cap cas la nova base a Barcelona afectaria els vols de Ryanair a Reus i Girona, si tenim en compte que un percentatge elevadíssim dels passatgers d’aquest dos aeroports es desplacen directament cap a Barcelona, no cal ser un geni per preveure una transferència de vols cap a El Prat.

- La proposta de Ryanair ajuda a materialitzar el disseny del mapa aeroportuari espanyol decidit ja fa molt de temps a Madrid: un gran aeroport central de referència (Barajas) per on passaran tots els vols intercontinentals, amb comptades excepcions. La resta seran aeroports secundàris dedicats a vols domèstics (el mercat europeu ja és un mercat domèstic en termes del negoci aeri) i de baix cost. Emplenar El Prat amb vols de baix cost d’àmbit domèstic no farà més que consolidar el sistema d’Aena: un únic “hub” a Madrid que distribuirà passatgers dels altres aeroports secundaris. Com ja va dir Ramon Tremosa fa temps, El Prat serà la T5 de Barajas.

Per tot plegat és molt preocupant que la primera reacció de la Generalitat hagi estat felicitar-se per la proposta de Ryanair d’establir-se a El Prat. O no se n’assabenten del que està passant, o ja els està bé el model d’Aena.

Re: Opinió sobre la idea de Ryanair d'anar al Prat

Posted: Monday 09/03/2009 14:19
by cristian26
Guigui wrote:Per tot plegat és molt preocupant que la primera reacció de la Generalitat hagi estat felicitar-se per la proposta de Ryanair d’establir-se a El Prat. O no se n’assabenten del que està passant, o ja els està bé el model d’Aena.
Si és que en treuen cullerada, ja els hi està bé, ja...

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Monday 09/03/2009 15:44
by EUKibo
No entenc qui és la Generalitat per a intervenir fins el punt on alguns sobiranistes extremistes volen que posen davant les seves idees i el seu orgull nacional al sentit comú.

1- Amb l'ampliació de l'aeroport de Barcelona la Terminal 2 quedarà pràcticament buida. Per a tenir una terminal buida millor que s'hi instal·li alguna companyia, encara que aquesta realment sigui una companyia poc desitjable.

2- L'administració pot intervenir en certa mesura en les empreses privades que acaben repercutint socialment. Aquesta intervenció no pot passar d'ajudes econòmiques raonables o exigència de requisits tant per si es vol limitar o potenciar l'expansió de certs tipus de mercaderies.

3- El sistema aeroportuari tot i que temporalment ara amb la crisi i amb una terminal buida a Barcelona acabarà treient Ryanair de Barcelona un altre cop al futur. AENA Barcelona hauria d'exigir a Ryanair els estàndards de qualitat tot aplicant grans sancions quan a Ryanair se li acudeixi fer coses de les seves.

Ryanair descarta instal·lar-se al Prat

Posted: Wednesday 25/03/2009 9:21
by Guigui
http://www.elpunt.cat/barcelona/article ... taxes.html

Ryanair descarta instal·lar-se al Prat i pressiona Aena perquè abaixi les taxes

La companyia reforça l'aposta per Girona i Reus i obre dues rutes noves en aquest segon aeroport

25/03/09 02:00 - Barcelona - eva garcia pagán

Ryanair no té cap intenció d'obrir una base operativa a l'aeroport del Prat de Llobregat fins que Aena no abaixi les tarifes aeroportuàries i de navegació aèria de les instal·lacions barcelonines, segons va dir ahir en roda de premsa el president de Ryanair, Michael O'Leary. Segons la companyia aèria de baix cost, Barcelona podria perdre aquest any fins a 6 milions de passatgers a causa de la crisi, una situació que s'evitaria amb la presència de Ryanair. O'Leary va confirmar l'aposta ferma pels aeroports de Girona i Reus –va anunciar dues noves línies des d'aquest segon– i el fort paper de la companyia en la situació actual. «Estimem la crisi», va afirmar.

La companyia de baix cost Ryanair descarta instal·lar-se a l'aeroport del Prat mentre Aena cobri uns preus tan alts en les tarifes aeroportuàries i de navegació aèria, segons va confirmar el seu president, l'excèntric Michael O'Leary, que va fer una visita llampec a Barcelona. «No tenim cap intenció d'obrir una altra base a Barcelona mentre Aena no accepti reconsiderar la seva política de preus i apostarem per Girona i Reus», va dir. O'Leary es va queixar que els preus que Aena aplica als aeroports de Madrid i Barcelona són el doble de cars dels que es cobren als aeroports italians, alemanys i escandinaus, i va afirmar que això li fa perdre competitivitat i ingressos, ja que el descens del nombre de passatgers a causa de la crisi s'ha fet evident.

De fet, Ryanair estima que Barcelona podria perdre fins a 6 milions de passatgers durant el 2009 (en mou uns 24 milions) i l'Estat espanyol, 30 milions, i que la línia de baix cost podria captar «6,9 o 10 milions de passatgers tranquil·lament, sense cap problema», a Barcelona.

«Estimem les crisis»

«Les crisis i recessions sempre ens han estat beneficioses, perquè els clients són més sensibles als preus i la gent continua volant però rebutja les tarifes altes», es felicitava O'Leary, que resumia: «Estimem les crisis.»

El màxim directiu de la companyia aèria va desmentir que una futura base d'operacions des de Barcelona perjudiqui les existents al territori. «Si entrem a Barcelona, això no afectarà gens les operacions que fem des de Reus i Girona, on mantindrem el nostre compromís», va dir. De fet, l'estratègia que vol seguir Ryanair a Catalunya és similar a la que li ha permès tenir tres bases a Londres. Ahir mateix, Ryanair va anunciar la posada en marxa de dues rutes, que uniran Reus amb Nottingham (a partir de l'1 de juliol) i l'Alguer (4 de juny), i va justificar que no obri rutes des de Girona per les obres que s'hi fan.


Per Nadal, no s'ha de donar tracte preferent a cap companyia

El govern català no pensa que hi hagi d'haver cap tracte preferent ni diferencial per cap de les companyies que estan instal·lades o es volen implantar a l'aeroport del Prat, segons va dir ahir el conseller de Política Territorial i Obres Públiques, Joaquim Nadal, i que recollia l'agència Efe. Per Nadal, no seria positiu que hi hagués un tracte preferent ni diferencial als tractes actuals, tant en allò referit a les tarifes com al sistema operatiu. Per a Ryanair, aquesta seria la condició indispensable per començar a operar des de l'aeroport del Prat.

A més, el conseller va explicar: «No sembla clar que es pugui accedir a la petició d'alguna companyia d'embarcar a peu i no a través dels fingers.» Algunes fonts assenyalen que Ryanair hauria explorat aquesta possibilitat.

Nova ruta Reus-Marràqueix

Posted: Thursday 30/04/2009 16:13
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/04 ... _57719.php

Ryanair anuncia una nova ruta des de Reus cap a Marràqueix

ACN
Reus
Ult. Act. 30/04/2009 14:04


La companyia aèria Ryanair ha anunciat aquest dijous la posada en marxa d'una nova ruta que enllaçarà Reus amb Marràqueix a partir de l'1 de juliol. Aquest vol comptarà amb dos trajectes setmanals els dimecres i els diumenges. Es tracta de la 23a ruta que Ryanair obre a l'Aeroport de Reus i la segona que unirà la capital del Baix Camp amb Marroc, ja que el pròxim 6 de juny entrarà en funcionament el vol cap a Nador. Amb l'obertura d'aquesta nova ruta, la companyia espera augmentar els 30.000 passatgers anuals des de l'aeròdrom reusenc.

Re: Notícies de Ryanair

Posted: Wednesday 13/05/2009 14:36
by metring
http://www.elperiodico.com/default.asp? ... PK=1009&h=

Ryanair introducirá la facturación obligatoria 'on line' desde el próximo miércoles

1. • Este cambio permitirá a la aerolínea irlandesa eliminar la tarifa de 10 euros por facturar en el aeropuerto y sustituirla por una de cinco euros

EFE
DUBLÍN

La aerolínea irlandesa de vuelos económicos Ryanair obligará a todos sus pasajeros, incluidos los que viajen con menores y con equipaje, a facturar las tarjetas de embarque a través de internet en todos los billetes comprados a partir del próximo 20 de mayo.

Según ha indicado la compañía en un comunicado, la medida marca el comienzo del proceso de eliminación de todos los puestos de facturación desde los que opera en 146 aeropuertos de toda Europa y que tiene previsto completar para el próximo uno de octubre.

Así, los pasajeros deberán depositar su equipaje, previamente facturado on line, en puestos designados específicamente para éste propósito.

Los menores de 16 años no podrán viajar solos

A partir del próximo miércoles, la aerolínea tampoco aceptará reservas de billetes para menores de 16 años que no viajen acompañados, mientras que todos los pasajeros deberán presentar un pasaporte o documento de identidad válido para poder acceder al avión en vuelos domésticos.

Estos cambios permitirán a Ryanair eliminar la tarifa de 10 euros que aplica por facturar en el aeropuerto y sustituirla por una on line de 5 euros. No obstante, la facturación por internet será gratis cuando el cliente compre billetes de "tarifas promocionales", cuyos precios son de cero, uno y cinco euros. Por contra, penalizará con 40 euros a los pasajeros que se presenten en el aeropuerto sin una copia impresa de la tarjeta de embarque.

El director de comunicaciones de Ryanair, Stephen McNamara, ha señalado que las nuevas propuestas contribuirán a reducir las colas en los aeropuertos y a abaratar los costes derivados de las operaciones de facturación, un ahorro, ha asegurado, que revertirá en el bolsillo del consumidor.