Page 6 of 7
Re: ATP-ATO
Posted: Wednesday 04/03/2009 15:58
by Miquel
Si que ens hem de preocuar, no vagi a ser que caiguin a terra i denunciïn a TMB i l'incivic acavi guanyant la jugada.
Re: ATP-ATO
Posted: Thursday 12/03/2009 15:44
by metring
Avui, a les 14:45, els trens direcció Fondo, amb una freqüència de més de 6 minuts
I no tant sols això, sino que a més, el Canalmetro no feia més que repetir tota l'estona el mateix [...] reportatge sobre l'explsició del Dau al Set, i el Desktop, i daaaaaale...!!!!!!
Re: ATP-ATO
Posted: Thursday 12/03/2009 18:11
by Miquel
Icreïble, que segueixin fen proves nocturnes per millorar l'ATP i deixin d'emprenyar l'usuari
.
Re: ATP-ATO
Posted: Thursday 12/03/2009 19:24
by metring
També haurien de fer proves nocturnes amb el Canal Metro, que vaja llauna darrerament cada 2 per 3 amb el Desktop!!
Re: ATP-ATO
Posted: Wednesday 08/04/2009 20:20
by metring
He sentit a Catalunya Ràdio que ja ha acabat el període d'adaptació de l'ATP a la L1, que ara va bé (i és cert), i que fins a final d'any provarien no sé quin altre sistema, no han dit de quin es tractava.
Re: ATP-ATO
Posted: Wednesday 08/04/2009 20:47
by victorcasta
Anar d'Universitat a Catalunya a 30 és desesperant. Dóna temps fins a comptar les rajoles del tabic que separa la L1 de les vies d'Adif. Ara que o era això o entrar a Catalunya a 15... Aviam si s'implanta aviat l'ATO per a corregir aquestes deficiències i treure-li més suc a l'ATP.
Re: ATP-ATO
Posted: Wednesday 08/04/2009 23:35
by pukyxd
A Catalunya Radio he sentit que es donava per finalitzada l'implementació de l'ATP i que ara començarien a treballar en implementar l'ATO permeten una millora de les freqüències d'entre 10 i 20 segons. Si no recordo malament parlaven de cap a finals d'any.
Re: ATP-ATO
Posted: Thursday 09/04/2009 9:18
by metring
pukyxd wrote:A Catalunya Radio he sentit que es donava per finalitzada l'implementació de l'ATP i que ara començarien a treballar en implementar l'ATO permeten una millora de les freqüències d'entre 10 i 20 segons. Si no recordo malament parlaven de cap a finals d'any.
Noi, si he dit el mateix dos missatges a dalt!!!
Misteri revelat
Posted: Thursday 09/04/2009 9:23
by Guigui
metring wrote:Noi, si he dit el mateix dos missatges a dalt!!!
En honor de la veritat, entre un missatge i altre hem passat de "no sé quin altre sistema" a l'ATO. Ja és alguna cosa.
Re: Misteri revelat
Posted: Thursday 09/04/2009 9:25
by metring
Re: ATP-ATO
Posted: Thursday 09/04/2009 10:34
by Miquel
Aveure si es veritat, tot i que si l'ATP porta problemes, l'ATO ves a saber, i potser es pasen uns altres 3 anys probant, i si anar d'Universitat a Catalunya a 30 es deseperant, anar de Santa Eulàlia a Torrassa a 65 es desesperant, anar d'Urgell a Rocafort a 50 es desesperant, trigar molt més a fer els mateixos quilometres és deseperant i posant més trens no es soluciona. Es millor esperar 4 minuts (que només acaben sen 4 gats els que s'esperen aixó, ja que la gent va entrant progressivament), que trigar 20 minuts més a fer el trajecte.
I l'ATO no millorarà gaire els temps, a la L3 amb ATO hi han més de 9 minuts entre Montbau i Catalunya, en Manual, gairebé sempre eren 9 minuts.
Temps
Posted: Thursday 09/04/2009 10:41
by Guigui
Miquel wrote:I l'ATO no millorarà gaire els temps, a la L3 amb ATO hi han més de 9 minuts entre Montbau i Catalunya, en Manual, gairebé sempre eren 9 minuts.
A raó d'un minut i mig per parada, que és el que vaig comptabilitzant, Montbau-Catalunya deu fer-se ara en 12 minuts, pel cap baix i si tot va bé (és a dir, sense parades excessives a cada estació).
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 1:09
by metring
Segur que han deixat de fer proves a la L1? Perquè continua havent unes freqüències...
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 1:14
by wefer
Sobre la L1, la qual agafo cada dia: no entenc què passa, si és culpa de l'ATP, la remodelació de trens o una altra cosa... però les freqüències últimament en hora punta han passat de ser dolentes (abans de l'ATP) a ser encara pitjors ara.
Les dues últimes setmanes, m'he trobat que els trens circulen a una freqüència d'entre 3' 30" i 4', en hora punta, quan altres línies a la mateixa hora circulen a 2' 30" o fins i tot menys. El resultat és que a moltes estacions, part de la gent es queda a l'andana i que, a sobre, es van acumulant retards al no poder tancar portes fàcilment.
El punt màxim va ser dijous passat, quan a les 20 hores, aproximadament, vaig estar esperant un tren a Sagrera durant 10 minuts. Hagués pogut ser un problema puntual, però és que ja comença a ploure sobre mullat.
Algú sap què està passant a la L1 i quan podrem tenir unes freqüències "normals"?
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 1:59
by victorcasta
Fins que es deixi de circular en Manual+ATP i es faci en ATP+ATO seguirà passant el mateix.
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 8:24
by metring
A les hores, com deien a la megafonia i als panells que ja s'havia acabat el període de proves, i tot anava chachipiruli????!!!!
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 10:19
by tintin
Fins que es deixi de circular en Manual+ATP i es faci en ATP+ATO seguirà passant el mateix.
Fins que es deixi de circular en Manual+ATP i es faci en ATP+ATO seguirà passant el mateix.
Home, però la L4 em sembla que va amb ATP y la freqüència no es molt bona pero estic segur que millor que la L1, a més quin és l'inconvenient d'haver-hi aquests retards a la L1 si simplement l'ATP es una ''ajuda de conducció'' y si van lents doncs que pujin el limit de velocitat.
No se, jo crec que hi ha solucions y no és precisament posar l'ATO.
Home el metro de Barcelona amb conductors, que al pas que anem...
Salut!
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 15:08
by victorcasta
metring wrote:A les hores, com deien a la megafonia i als panells que ja s'havia acabat el període de proves, i tot anava chachipiruli????!!!!
Deu ser efecte placebo...
tintin wrote:Home, però la L4 em sembla que va amb ATP y la freqüència no es molt bona pero estic segur que millor que la L1, a més quin és l'inconvenient d'haver-hi aquests retards a la L1 si simplement l'ATP es una ''ajuda de conducció'' y si van lents doncs que pujin el limit de velocitat.
No se, jo crec que hi ha solucions y no és precisament posar l'ATO.
L'ATP de la L4 és moooolt diferent del que hi ha a la L1 i a la L3, a més que la L4 no té les mateixes freqüències que la L1 ni la L3.
A la L3 des que es va instal·lar l'ATP els trens anaven amb retards dins de l'horari establert, retards que van desaparèixer per art de màgia precisament quan es va posar en servei l'ATO.
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 18:13
by Miquel
A L3 poder anaven fora d'hora, pero pel passatge no hi havien retards, ni problemes ni totes aquestes xorrades que hi ha a L1, el servei anave bé, l'únic problema, el matex a la L1 menys velocitat=més temps de viatge.
Si l'ATP a L1 va com va, tremolo amb l'ATO, hi dubto que el problema el tinguem també per que els motoristes facin la seva feina, conduir trens, i segueixo dient que l'espai entre trens a L1 es tan gran, que poden posar més trens sense ATP, peró fer servir les neurones...
I a L4 el mateix, poden posar més trens, pero han de pensar.
Així va el Metro de Barcelona, esperant a que les màquines ens realitzin la feina. La senyora Escarp podria dimitir i posar un robot a governar TMB.
tintin wrote: Home el metro de Barcelona amb conductors, que al pas que anem...
Salut!
Ben dit.
Re: ATP-ATO
Posted: Monday 04/05/2009 18:38
by victorcasta
Sí que hi ha distància entre trens a la L1, però l'ATP detecta obstacles en els següent 1000m. i si tens un tren davant et fa variar la velocitat màxima a 45 km/h; o si entres a una estació amb el disc vermell la velocitat màxima a que et fa anar l'ATP es va reduint exponencialment, fent que un tren vagi mitja andana cada cop més i més a poc a poc fins marcar-te 0 en el punt de parada. Òbviament són problemes de calibració del sistema que s'han d'anar polint i que en una línia de les dimensions de la L1 pot tardar temps en corregir-se.
D'altra banda, l'ATO aprofita molt millor els codis que li marca l'ATP: l'ATO sempre anirà a la màxima permesa per l'ATP, en canvi el motorista anirà sempre una mica per sota de la màxima per tal que l'ATP no li salti. I és clar que la feina del motorista és conduir però es fa força difícil fer-ho amb un sistema de seguretat que està pensat per a una conducció automàtica i no per a una conducció manual.
Miquel wrote:Així va el Metro de Barcelona, esperant a que les màquines ens realitzin la feina.
Doncs res, a veure qui és el guapo de mantenir freqüències de 2'30'' a la L5 amb bloqueig telefònic local!!