Page 6 of 38

Re: Propers talls del metro

Posted: Monday 03/08/2009 0:13
by UT596001
metring wrote:Però que encara pertanyen a TMB, o cedits a Sarbus, com ja va passar amb la llançadora de la L5 a Sagrera, fa 4 anys?
En principi que encara pertanyen a TMB. Això és degut a que Sarbus no té els mitjans materials per fer les llançadores i alhora mantenir el servei que presta al Vallès Occidental.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 16:05
by metring
Els qui heu agafat les llançadores, hi esteu d'acord?

http://www.lavanguardia.es/ciudadanos/n ... metro.html

TMB subraya el "buen funcionamiento" del dispositivo por el corte en la Línea 5 de Metro

Existe un apoyo de tres servicios de autobuses complementarios para este tramo

04/08/2009 | Actualizada a las 14:31h | Ciudadanos
Barcelona. (EUROPA PRESS).- Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) valoró positivamente el desarrollo del dispositivo de trayectos alternativos que se han activado con motivo del corte en la Línea 5 entre Collblanc y Can Boixeres.

En un comunicado, TMB aseguró que las diferentes alternativas de transporte público para minimizar las molestias a los usuarios "están funcionando bien y no se han producido problemas ni aglomeraciones destacables".

Desde anoche y hasta el próximo 9 de noviembre permanecerá cerrado el tramo entre Can Boixeres y Collblanc por las obras de la futura estación Ernest Lluch y del nuevo vestíbulo de Can Vidalet. Como alternativa se ha priorizado el uso del resto de la red ferroviaria y los intercambios modales, con el apoyo de tres servicios de autobuses complementarios que acercarán a los viajeros hasta el tren, el Metro y el tranvía.

TMB recordó que las alternativas se han publicitado a través de una campaña de comunicación, que incluye folletos y carteles informativos, señalización en las paradas afectadas, que se ha reforzado con 70 informadores en las estaciones. Según datos de TMB, un 50 por ciento del pasaje que habitualmente llegaba a las estaciones de Collblanc y Can Boixeres no han llegado y han buscado las alternativas de transporte.

En lo que se refiere a la otra interrupción entre las estaciones de Horta y Vilapicina, los usuarios disponen de un servicio de autobús alternativo que "han utilizado sin ningún problema".

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 16:50
by Minotaure
http://www.transportpublic.org/componen ... -integrada

La PTP crea un plànol integrat amb les sis afectacions per obres del servei ferroviari
PTP Comunicats i presentacions - General

dimarts, 4 d'agost de 2009 00:03


Sis obres de millora dificulten la mobilitat sobre la xarxa ferroviària integrada. La PTP facilita als usuaris i usuàries del transport públic de l'àrea metropolitana un plànol integrat amb les 6 afectacions que patirà el sistema ferroviari integrat aquest estiu i part de tardor. La voluntat de l'Associació és suministrar un plànol útil que permeti als usuaris conèixer quines són les alternatives en cadascuna de les sis fases en què es desenvoluparan els talls.

En una xarxa integrada la informació ha de ser integrada. Aquesta iniciativa s'ha près perquè, tot i que la informació donada és àmplia, no s'ofereix de forma integrada en cap moment. Cada operador treballa un plànol diferent i els usuaris poc habituats tenen dificultats per fer desplaçaments alteratius. Des de la creació del sistema tarifari integrat la PTP ha demanat una integració informativa total, que contemplés entre altres coses un plànol únic i entenedor, a utilitzar pels diversos operadors i que permeti els usuaris pensar en la globalitat de la xarxa, un aspecte transcendental en ocasions com aquesta. En el cas de Berlin, l'operador S-BAHN Berlin (Rodalies) i l'operador de l'U-BAHN (Metro), treballen sobre la mateixa cartografia, donant-se suport informatiu mutu en cas d'incidències o talls inevitables.



PLÀNOLS INTEGRATS AMB LES AFECTACIONS (PTP)

L5 sud, L5 nord, L11, L2, C1 i C3-C4-C7 03-08-2009 16-08-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud, L5 nord, L11, L2 i C1 17-08-2009 23-08-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud, L5 nord, L11 i L2 24-08-2009 30-08-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud, L5 nord i L11 31-08-2009 06-09-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud i L5 nord 07-09-2009 17-09-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud 18-09-2009 09-11-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf



CONSELLS PRÀCTICS

1. Informar-se correctament abans d'emprendre el viatge:
Web de Renfe (conté nous horaris) i Telèfon de Renfe 902 24 02 02
Web de la Generalitat (resum de les alternatives en bus, navegar pel menú esquerre) i Telèfon 012

2. Els usuaris de la línia C4 SUD (S.Vicenç-Vilafranca-Martorell-Barcelona), poden accedir al centre de Barcelona mitjançant un curt transbordament des de l'estació de l'Hospitalet fins a l'estació de Metro "Rambla Just Oliveras", evitant caminar 450 m entre l'Estació de Sants de Renfe i l'estació Pl. de Sants de Metro com es recomana oficialment.

3. Els usuaris de la línia C4 NORD (Manresa-Terrassa-Barcelona), poden accedir al centre de Barcelona mitjançant el servei del Metro del Vallès de Ferrocarrils de la Generalitat des de Terrassa i Sabadell. Per accedir-hi es pot utilitzar la xarxa de TMESA i TUS respectivament.

4. Els usuaris de la línia C7 (Martorell-S.Cugat-Cerdanyola Universitat-Barcelona) necessiten entre 2 i 3 transbordaments per completar la línia, ja que s'explota amb bus entre Castellbisbal i Cerdanyola Universitat i amb un tren llançadora entre Cerdanyola Universitat i Montcada Bifurcació, així que recomanem estudiar transports alternatius mentre duri aquest tall:
De CERDANYOLA UNIVERSITAT a Barcelona: amb el bus de l'Autònoma anar a buscar Ferrocarrils de la Generalitat
De RUBÍ a Barcelona: amb la línia 2 de bus urbà anar a buscar Ferrocarrils de la Generalitat. Via Renfe són 3 transbordaments fins a Plaça Catalunya (a Cerdanyola Universitat, a Montcada Bifurcació i a Sant Andreu Arenal)
De SANT CUGAT: amb la línia 7 del bus urbà anar a buscar Ferrocarrils de la Generalitat Ferrocarrils de la Generalitat. Via Renfe són 3 transbordaments fins a Plaça Catalunya (a Cerdanyola Universitat, a Montcada Bifurcació i a Sant Andreu Arenal)

5. En cas de saturació de la línia 1 del Metro, els usuaris procedents de la línia C1 també tenen com a alternativa la línia C2 de Rodalies i la línia 2 del Metro. (veure plànols)

SÓN OBRES QUE MILLORARAN LA MOBILITAT EN TRANSPORT PÚBLIC

Tot i el solapament d'algunes actuacions cal recordar la gran utilitat d'algunes obres en marxa:

* La instal·lació de la catenària rígida al túnel de Plaça Catalunya, el més col·lapsat de l'Estat per trens de Rodalies, donarà més fiabilitat a l'alimentació elèctrica dels trens en un dels punts més vulnerables de la xarxa
* L'obertura d'un intercanviador entre les estacions de Collblanc i Pubilla Cases donarà un ràpid accés a la línia 5 als veïns d'Esplugues i Sant Just mitjançant el Trambaix, acostant-los molt més ràpidament a l'Estació de Sants, l'Hospital Clínic, l'Eixample, l'Estació de Sagrera, etcètera.
* Les obres entre Horta i Vilapicina permetran posar la línia 5 a punt per la seva necessària ampliació fins la Vall d'Hebron passant pel populós barri del Carmel, on el Metro aportarà una accessibilitat molt preuada i privilegiada en tractar-se d'un àmbit de vialitat molt difícil.

PTP, 04/08/2009

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 16:56
by metring
Doncs si, tenen tota la raó, amb tanta dispersió en la informació, i plànols diferents per a cada tipus de transport, crec que és una manera de confondre als viatgers.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 17:10
by El LLOP
trobo que la idea es molt bona, però els mapes estan excesivament atapeits d'informació, fent-los dificultossos de llegir al meu parer.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 21:42
by automotorserie 436
El servicio de bus entre Horta y Vilapicina me parece correcto, pero el de vuelta...menuda vueltecita, peor imposible más de 10 minutos para una paradita. Ridículo, vergonzoso, en una ciudad en obras no pueden poner dos semaforitos especial BUS en Pº Fabra i Puig para permitir dos giros, una para dar la vuelta en Vilapicina y otro para encara Tajo. :avall

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 22:22
by Pere
Si tant en saben els senyors de la PTP, haurien hagut de tenir en compte que una alternativa fàcil pels als usuaris de la C4-Nord és prendre la C2 fent l'enllaç Montcada i Reixac-Manresa <> Montcada i Reixac.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 23:31
by josep_serre
I també haurien de saber que el bitllet que no estigui integrat no és vàlid per viatjar en metro fins a Rambla Just Oliveres, aviam si el metro fa algun control de sortida en alguna estació i per aquest motiu la PTP acaba havent de pagar alguna multa o si es tracta del trajecte invers en què els torniquets no acceptaran el títol obligant al viatger a validar alguna T-10 es podria demandar a la PTP perquè pagui aquestes validacions.
Pere wrote:Si tant en saben els senyors de la PTP, haurien hagut de tenir en compte que una alternativa fàcil pels als usuaris de la C4-Nord és prendre la C2 fent l'enllaç Montcada i Reixac-Manresa <> Montcada i Reixac.

Re: Propers talls del metro

Posted: Tuesday 04/08/2009 23:59
by MZA_1600
PTP wrote:En una xarxa integrada la informació ha de ser integrada. Aquesta iniciativa s'ha près perquè, tot i que la informació donada és àmplia, no s'ofereix de forma integrada en cap moment. Cada operador treballa un plànol diferent i els usuaris poc habituats tenen dificultats per fer desplaçaments alteratius. Des de la creació del sistema tarifari integrat la PTP ha demanat una integració informativa total, que contemplés entre altres coses un plànol únic i entenedor, a utilitzar pels diversos operadors i que permeti els usuaris pensar en la globalitat de la xarxa, un aspecte transcendental en ocasions com aquesta. En el cas de Berlin, l'operador S-BAHN Berlin (Rodalies) i l'operador de l'U-BAHN (Metro), treballen sobre la mateixa cartografia, donant-se suport informatiu mutu en cas d'incidències o talls inevitables.



PLÀNOLS INTEGRATS AMB LES AFECTACIONS (PTP)

L5 sud, L5 nord, L11, L2, C1 i C3-C4-C7 03-08-2009 16-08-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud, L5 nord, L11, L2 i C1 17-08-2009 23-08-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud, L5 nord, L11 i L2 24-08-2009 30-08-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud, L5 nord i L11 31-08-2009 06-09-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud i L5 nord 07-09-2009 17-09-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf

L5 sud 18-09-2009 09-11-2009: http://www.transportpublic.org/images/p ... azona1.pdf
La informació no ha de ser tan sols integrada; ha de ser CLARA i VERÍDICA així que demano que es rectifiqui la informació errònia i que es retirin aquests plànols per confusos i enrebuscats. Si un plànol integrat ja és prou confus per la gent gran o els turistes, un plànol igual però amb les afectacions pot ser un autèntic missatje encriptat.

La informació gràfica que es dona en els diferents operadors del transport és molt més aclaradora que això.

Salutacions.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:14
by Minotaure
MZA_1600 wrote: La informació no ha de ser tan sols integrada; ha de ser CLARA i VERÍDICA així que demano que es rectifiqui la informació errònia i que es retirin aquests plànols per confusos i enrebuscats. Si un plànol integrat ja és prou confus per la gent gran o els turistes, un plànol igual però amb les afectacions pot ser un autèntic missatje encriptat.

La informació gràfica que es dona en els diferents operadors del transport és molt més aclaradora que això.

Salutacions.
Evidentment estàs en el dret de demanar el què vulguis. Ara bé, una associació no governamental com és la PTP pot fer el mapes que vulgui penjar-los a la seva web, i evidentment se'ls descarregarà qui cregui oportú. D'altra banda m'agradaria saber quina és la informació errònia del mapa. Puc acceptar que el trobis confús però jo no he vist cap informació que no sigui verídica.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:19
by UT596001
Minotaure wrote:
MZA_1600 wrote: La informació no ha de ser tan sols integrada; ha de ser CLARA i VERÍDICA així que demano que es rectifiqui la informació errònia i que es retirin aquests plànols per confusos i enrebuscats. Si un plànol integrat ja és prou confus per la gent gran o els turistes, un plànol igual però amb les afectacions pot ser un autèntic missatje encriptat.

La informació gràfica que es dona en els diferents operadors del transport és molt més aclaradora que això.

Salutacions.
Evidentment estàs en el dret de demanar el què vulguis. Ara bé, una associació no governamental com és la PTP pot fer el mapes que vulgui penjar-los a la seva web, i evidentment se'ls descarregarà qui cregui oportú. D'altra banda m'agradaria saber quina és la informació errònia del mapa. Puc acceptar que el trobis confús però jo no he vist cap informació que no sigui verídica.
Recomanar anar amb la L1 des de la C4 sud cap a Barcelona des de Rambla Just Oliveras, cosa no permesa amb un bitllet de Rodalies. És més senzill enviar a la gent a la C2 fins a Passeig de Gràcia i qui vulgui anar a la Plaça Catalunya des d'allà a peu (10 minuts).

"Igualtat" de gènere

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:22
by Guigui
Ja que es prenen tan seriosament allò del masculí i femení:
La PTP facilita als usuaris i a les usuàries del transport públic de l'àrea metropolitana un plànol integrat amb les 6 afectacions que patirà el sistema ferroviari integrat aquest estiu i part de tardor. La voluntat de l'Associació és suministrar un plànol útil que permeti als usuaris i a les usuàries conèixer quines són les alternatives en cadascuna de les sis fases en què es desenvoluparan els talls.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:26
by Minotaure
UT596001 wrote: Recomanar anar amb la L1 des de la C4 sud cap a Barcelona des de Rambla Just Oliveras, cosa no permesa amb un bitllet de Rodalies. És més senzill enviar a la gent a la C2 fins a Passeig de Gràcia i qui vulgui anar a la Plaça Catalunya des d'allà a peu (10 minuts).
1 - En el mapa enlloc et recomana fer l'enllaç.
2 - En l'explicació de la pàgina web enlloc et diu que siguin vàlids els títol propis de Rodalies Renfe. En tot cas estic d'acord que hauria de concretar que per poder fer el transbord gratuït has de fer servit títols ATM. Ara bé, repeteixo, enlloc diu que el transbord sigui gratuït.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 0:37
by josep_serre
Algunes coses, l'Impulsa no recomanar anar amb el metro fins a Plaça de Sants, diu que aquell és el mitjà de transport alternatiu i no un altre, realment el que proposa la PTP pot ser una solució prou bona que qui sigui habitual es coneixerà, el tema de la validesa dels bitllets és prou important, per cert, en el cas d'un títol ATM fer-ho com es proposa pot significar que et compti més transbords del comte, tot i que amb els títols ATM no sé com ho deu fer.
Minotaure wrote:
UT596001 wrote: Recomanar anar amb la L1 des de la C4 sud cap a Barcelona des de Rambla Just Oliveras, cosa no permesa amb un bitllet de Rodalies. És més senzill enviar a la gent a la C2 fins a Passeig de Gràcia i qui vulgui anar a la Plaça Catalunya des d'allà a peu (10 minuts).
1 - En el mapa enlloc et recomana fer l'enllaç.
2 - En l'explicació de la pàgina web enlloc et diu que siguin vàlids els títol propis de Rodalies Renfe. En tot cas estic d'acord que hauria de concretar que per poder fer el transbord gratuït has de fer servit títols ATM. Ara bé, repeteixo, enlloc diu que el transbord sigui gratuït.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 11:21
by alexbn
Durante estos días se ha dicho que Renfe y TMB se han puesto de acuerdo para que TMB acepte en sus canceladoras los títulos de Renfe. Lo que no sé es si esto solo pasa en Fabra i Puig y en Clot o también en otras estaciones.

Tall L2

Posted: Wednesday 05/08/2009 11:35
by Guigui
http://www.avui.cat/cat/notices/2009/08 ... _67841.php

La línia 2 del metro, també tanca per obres

Fins el 5 d'agost, queda interromput el servei entre La Pau i Pep Ventura. El tram afectat es cobrirà amb autobusos

AVUI.cat
Barcelona
Ult. Act. 05/08/2009 09:23


Després de les estacions de Renfe de plaça Catalunya i l'afectació a la L5 del metro, ara li toca a la línia 2. El servei de metro de la L2 estarà interrompuda des d'aquest dimecres 5 d'agost fins al pròxim 30 d'agost entre les estacions de La Pau i Pep Ventura, per les obres de renovació de la via, que té un pressupost de 2,5 milions d'euros.

Mentre duri les obres de millora de les instal·lacions, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha habilitat un servei d'autobusos substitutori amb parada a cadascuna de les estacions de metro que queden fora de servei (La Pau, Verneda, Antigues-Sant Adrià, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura). La resta del servei de la línia 2 entre les estacions de Paral·lel i La Pau funcionarà amb normalitat.

Les obres a les estacions afectades consistiran en la restitució de la plataforma de formigó sobre la via del túnel i en la millora del drenatge longitudinal i transversal.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 11:58
by josep_serre
Únicament per cobrir el tram afectat.
alexbn wrote:Durante estos días se ha dicho que Renfe y TMB se han puesto de acuerdo para que TMB acepte en sus canceladoras los títulos de Renfe. Lo que no sé es si esto solo pasa en Fabra i Puig y en Clot o también en otras estaciones.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 13:54
by uriol108
Sabeu si quan es reobri el tram tallat de la L5 ja s'obrirà l'ampliació fins a Vall d'Hebrón ?

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 14:18
by alexbn
No, aún quedarán meses de obras. La inauguración será para otoño de 2010, junto con la estación Ernest Lluch, si no lo tengo mal entendido.

Re: Propers talls del metro

Posted: Wednesday 05/08/2009 16:43
by metring
http://www.elperiodico.cat/default.asp? ... io_PK=1022

Les obres a la L-2 causen importants aglomeracions i queixes dels usuaris

• Els autobusos alternatius sortien pleníssims des de La Pau i no podien recollir viatgers en altres parades


EFE
BARCELONA
Les obres de la línia L-2 del metro de Barcelona, que s'han iniciat avui, han causat a les hores punta del matí importants aglomeracions i queixes dels usuaris, que han hagut de viatjar en uns autobusos alternatius atapeïts de viatgers. A l'estació de La Pau, la confluència de viatgers ha estat tan gran que els autobusos ja sortien plens i quan arribaven a les altres parades de la línia ja no podien recollir cap més passatger.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha hagut d'ampliar sobre la marxa el nombre d'autobusos alternatius, que ha anat posant en servei als trams mitjans del recorregut, ja que els vehicles disposats originalment ja sortien de les primeres parades abarrotats de gent.

Vist el resultat d'avui a les hores punta del matí, TMB preveu ampliar el dispositiu d'autobusos alternatius de cara a demà, han informat fonts de l'empresa, que no neguen l'evidència i és que les cues d'usuaris avui s'han produït tant a La Pau com a Pep Ventura.

Una de les usuàries habituals d'aquesta línia explicava que un recorregut que normalment recorre en uns 40 minuts avui s'havia allargat una hora i 20 minuts, a causa del canvi del metro a l'autobús, mentre un altre es queixava de la gran quantitat d'usuaris que hi havia als autobusos alternatius i a les estacions.

Dificultats a l'Hospitalet

Els autobusos connecten cinc estacions de la L-2 a l'extrem que va en direcció a Badalona --Verneda, Artigues-Sant Adrià, Sant Roc, Gorg i Pep Ventura--, que estaran sense servei des d'avui fins al pròxim dia 30 d'agost per obres. Les reformes consisteixen en la restitució de la plataforma de formigó sobre la via del túnel i en la millora del drenatge longitudinal i transversal.

Les obres a la L-2 se sumen a les que ja pateixen des d'ahir els usuaris de la L-5 als dos extrems de la línia, en direcció a l'Hospitalet i també cap a Horta, si bé en aquest tram no hi ha hagut incidents.

En el tall a la L-5 cap a l'Hospitalet, no obstant, que es va iniciar dilluns passat a la nit també per obres de millora, els usuaris tenen dificultats a l'hora de trobar el trajecte ideal, ja que s'han de combinar diversos mitjans de transport --metro, autobús i Rodalies de Renfe-- i no és fàcil encertar-la amb el més adequat, malgrat els informadors i els fullets que reparteix TMB.