Renfe escolta (?) les queixes dels gironins
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Només faltava això, a anys llum del cas de Madrid, a on els usuaris van fer tanta pinya, que no els hi va quedar més remei que posar les rodalies decents, en això ens passen la mà per la cara.
- wefer
- Administrador
- Posts: 6994
- Joined: Tuesday 19/04/2005 23:55
- Location: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contact:
Re: Protesta anul·lada
Doncs cal algú que els organitzi...metring wrote: la manca d'organització els ha portat a desconvocar la protesta a darrera hora.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif.es revista de modelismo ferroviario - Web ferroviària - Història de la SEAT
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
El que sigui, però que no es perdi la feina que han fet fins ara, si no, ens seguiran prenent pel pito del sereno als usuaris de Renfe.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Tocar els nassos on fa mal
Jo sempre ho dic: atacar per no fa més mal. I no cal dir quina és la nineta dels ulls de Renfe. Doncs au, a bloquejar la sortida d'un AVE cap a Madrid, cada dia en hora punta, fins que no adecentin la resta del servei.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Tocar els nassos on fa mal
Vostè estaria tant d'acord si els usuaris dels autobusos depenents de la Generalitat boicotegéssim la nineta dels ulls de la Generalitat, el sacrosant i intocable metro de Barcelona?Guigui wrote:Jo sempre ho dic: atacar per no fa més mal. I no cal dir quina és la nineta dels ulls de Renfe. Doncs au, a bloquejar la sortida d'un AVE cap a Madrid, cada dia en hora punta, fins que no adecentin la resta del servei.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
No s'aguanta per enlloc
Si fos la nineta dels ulls, sí. Però és que dubto molt que ho sigui; és més, no hi ha absolutament res que m'ho indiqui.UT596001 wrote:Vostè estaria tant d'acord si els usuaris dels autobusos depenents de la Generalitat boicotegéssim la nineta dels ulls de la Generalitat, el sacrosant i intocable metro de Barcelona?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 63158.html
Albert Majó usuari del tren que surt de figueres a les 5.55
´Si hi ha una altra incidència greu, la gent es tornarà a mobilitzar´
L.F.G. | GIRONA/BARCELONA
L'Albert Majó recorda que la gent que, com ell, agafa cada dia el tren de les 5.55 no ho fa per plaer, sinó perquè va a treballar.
Per què són necessàries, les seves protestes?
Les protestes s'han de fer, perquè fins ara han anat molt bé. Jo sóc usuari de Renfe des de fa 8 anys, i el primer any arribava a Barcelona en una hora i cinc minuts. Ara trigo una hora i 35. Fins fa molt poc, la companyia s'havia portat molt malament amb nosaltres, sense donar-nos informació de res ni respondre als problemes ni als retards. A vegades, era més llarga l'estona que trigaves a aconseguir el certificat que el retard en si. Però des de la primera aturada, tot això s'ha anat solucionant. Els dos primers trens han tornat a l'horari antic, tal com demanàvem, i ara arribem a temps a la feina. El nostre lema, "no anem de festa, anem a treballar", va cristal·litzar, se'n van adonar. A molts llocs d'Europa és normal viure a una hora de la feina, l'únic que volem és un servei públic de qualitat. És lamentable que no puguem pagar amb targeta de crèdit a la taquilla, o que quan a Rodalies passa alguna cosa de seguida corrin i en canvi a nosaltres no ens donin res. Ara estem a punt d'aconseguir la devolució exprés. Gràcies a les protestes, hem aconseguit que se'ns escoltés.
Ara han de continuar?
S'haurà de continuar si al gener s'atreveixen a incrementar-nos un 7% al mes el preu del bitllet, amb l'IPC negatiu. I també cal que portin els trens nous, que ja fa mesos que els anuncien i nosaltres encara no n'hem vist cap.
Per què la gent s'ha desanimat i finalment no s'ha fet la mobilització?
Jo no crec que estiguem desanimats. En el fons hi continua havent un nucli dur que, si hi ha una incidència greu, es tornarà a mobilitzar.
Albert Majó usuari del tren que surt de figueres a les 5.55
´Si hi ha una altra incidència greu, la gent es tornarà a mobilitzar´
L.F.G. | GIRONA/BARCELONA
L'Albert Majó recorda que la gent que, com ell, agafa cada dia el tren de les 5.55 no ho fa per plaer, sinó perquè va a treballar.
Per què són necessàries, les seves protestes?
Les protestes s'han de fer, perquè fins ara han anat molt bé. Jo sóc usuari de Renfe des de fa 8 anys, i el primer any arribava a Barcelona en una hora i cinc minuts. Ara trigo una hora i 35. Fins fa molt poc, la companyia s'havia portat molt malament amb nosaltres, sense donar-nos informació de res ni respondre als problemes ni als retards. A vegades, era més llarga l'estona que trigaves a aconseguir el certificat que el retard en si. Però des de la primera aturada, tot això s'ha anat solucionant. Els dos primers trens han tornat a l'horari antic, tal com demanàvem, i ara arribem a temps a la feina. El nostre lema, "no anem de festa, anem a treballar", va cristal·litzar, se'n van adonar. A molts llocs d'Europa és normal viure a una hora de la feina, l'únic que volem és un servei públic de qualitat. És lamentable que no puguem pagar amb targeta de crèdit a la taquilla, o que quan a Rodalies passa alguna cosa de seguida corrin i en canvi a nosaltres no ens donin res. Ara estem a punt d'aconseguir la devolució exprés. Gràcies a les protestes, hem aconseguit que se'ns escoltés.
Ara han de continuar?
S'haurà de continuar si al gener s'atreveixen a incrementar-nos un 7% al mes el preu del bitllet, amb l'IPC negatiu. I també cal que portin els trens nous, que ja fa mesos que els anuncien i nosaltres encara no n'hem vist cap.
Per què la gent s'ha desanimat i finalment no s'ha fet la mobilització?
Jo no crec que estiguem desanimats. En el fons hi continua havent un nucli dur que, si hi ha una incidència greu, es tornarà a mobilitzar.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
És això una incitació a la crema de trens?metring wrote:Només faltava això, a anys llum del cas de Madrid, a on els usuaris van fer tanta pinya, que no els hi va quedar més remei que posar les rodalies decents, en això ens passen la mà per la cara.
Per altra banda, crec que és incorrecte el procediment d'actuació de la plataforma quan per a les reivindicacions d'una línia pretenen perjudicar a usuaris d'altres línies, des d'aquí és molt fàcil anar dient que s'està a favor d'aquestes mobilitzacions però segur que més d'un posaria el crit al cel al veure que no té trens a Castelldefels per un desordre públic a Passeig de Gràcia.
El fi justifica els mitjans?
And now for something completely different...
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
No, clar que no, res amb violència, però si les manifestacions fossin massives, un altre gall cantaria. Encara recordo un intent de manifestació fa 3 anys, per queixar-se dels rodalies, i allà hi vaig anar jo i una altre persona, que ni tant sols vam coincidir Aixi, és clar, si es queixem molt però a l'hora de la veritat no ens manifestem...
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Aquesta sí que seria una acció interessant a realitzar, però l'experiència de Rodalies que expliques quan la població afectada és molt major és francament desesperançadora.metring wrote:No, clar que no, res amb violència, però si les manifestacions fossin massives, un altre gall cantaria. Encara recordo un intent de manifestació fa 3 anys, per queixar-se dels rodalies, i allà hi vaig anar jo i una altre persona, que ni tant sols vam coincidir Aixi, és clar, si es queixem molt però a l'hora de la veritat no ens manifestem...
And now for something completely different...
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Precisament aquí està el tema http://transport.cat/viewtopic.php?f=2& ... nifestacio Lamentable.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 64270.html
Renfe no ampliarà els horaris a Girona i Figueres perquè no hi hauria prou usuaris
El Govern espanyol considera que no hi hauria gaires viatgers tenint en compte "l'acceptació dels horaris vigents"
GIRONA | DDG
El Govern espanyol no ampliarà el servei de trens de mitjana distància de Barcelona a Girona i Figueres perquè creu que no hi hauria suficients usuaris. Així ha respost el Govern a una pregunta al Congrés que va fer el diputat de Convergència i Unió Jordi Xuclà, referent a l'ampliació dels serveis de trens d'aquesta línia fins a la mitjanit. Malgrat que el diputat gironí parla d'ampliar, la resposta del Govern és que si Renfe retardés l'últim dels combois d'aquesta línia es podria causar "un perjudici per als viatgers actuals en benefici d'uns hipotètics clients, el nombre dels quals no es considera elevat vista l'acceptació dels horaris vigents".
Actualment, el darrer tren que surt de Barcelona i arriba fins a Figueres ho fa a les 20.16 i arriba a la capital altempordanesa a les 22.09. Els diumenges, però, hi ha un servei més tard que surt de la capital de Catalunya a les 20.46 i arriba a l'estació figuerenca a les 22.42. Així, pel Govern, retardar aquest darrer comboi de mitjana distància podria perjudicar els actuals usuaris per uns altres que no serien gaires.
Tot i això, el Govern matisa que Renfe treballarà per fer els canvis que siguin necessaris de manera que la freqüència dels trens cobreixi la demanda existent "en el marc d'una utilització racional i eficient dels recursos públics".
En una altra pregunta d'aquest servei, Xuclà interrogava al Govern si hi havia alguna intenció d'ampliar la freqüència de trens entre Barcelona i Figueres. La resposta del Govern és la taula de dades que es reprodueix en aquesta informació i que, "en termes generals, l'oferta és superior a la demanda existent. Les dades són de l'any 2008 i mostren com el servei de Figueres a Barcelona i viceversa va tenir aquell any 6,7 milions de places, de les quals se'n van ocupar 4,8 milions. A la taula també es pot comprovar quins dies tenen més usuaris i que, de mitjana, els trens porten un centenar menys d'usuaris dels que poden portar per les places que tenen.
Sobre els retards que es poden produir per les obres del tren d'alta velocitat a l'estació barcelonina de Sant Andreu Comtal, el Govern especifica que no es tindrà dret a indemnització "quan la demora es produeix per obres, incidències anunciades o causes de força major".
En qualsevol cas, en el servei de Barcelona a Portbou, pels retards de menys de 30 minuts no s'abona cap compensació econòmica; pels de 30 a 45 minuts s'abona un 25% del bitllet; la meitat del bitllet de 45 a 60 minuts; i el 100% si supera l'hora.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Llei de l'embut
Molt bé. Seguint el mateix càlcul fàcil, totes les LAV haurien de ser gairebé fantasmes, ja que amb prou feines hi havia públic per a aquells corredors abans de passar-se a alta velocitat.Renfe no ampliarà els horaris a Girona i Figueres perquè no hi hauria prou usuaris
Ah? Que allí funciona? És clar, és el que fa posar-hi un servei decent. Però a Renfomentadif manen uns tanoques que no poden ser-ho tant per no poder-ho entendre.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
Part de raó té el Ministeri, l'últim tren Barcelona - Girona no té una ocupació gaire destacada, podria circular amb la meitat de cotxes i encara aniria amb seients buits. Una altra cosa és a Figueres, on segurament hi hauria d'haver algun servei més, el problema és on deixar-lo a la nit perquè la via 3 queda plena de trens durant la nit, possiblement caldria allargar-lo fins Portbou.
And now for something completely different...
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
I si fos AV?
M'hi jugo un pèsol que no els tremolarà gaire el pols el dia que pensin posar-hi un Avant.Tony M. Nyphot wrote:Part de raó té el Ministeri, l'últim tren Barcelona - Girona no té una ocupació gaire destacada, podria circular amb la meitat de cotxes i encara aniria amb seients buits.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
- Tony M. Nyphot
- N6
- Posts: 221
- Joined: Friday 18/09/2009 21:21
Re: I si fos AV?
Si els Avant van amb reserva obligatòria, l'últim tren per tard que circuli farà de tren escombra de tota aquella gent que no haurà pogut trobar plaça als trens anteriors, i si la distribució horària d'aquests serveis és similar a l'actual passarà. Potser i tot encara deixi gent a terra els divendres.Guigui wrote:M'hi jugo un pèsol que no els tremolarà gaire el pols el dia que pensin posar-hi un Avant.Tony M. Nyphot wrote:Part de raó té el Ministeri, l'últim tren Barcelona - Girona no té una ocupació gaire destacada, podria circular amb la meitat de cotxes i encara aniria amb seients buits.
And now for something completely different...
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
http://www.diaridegirona.cat/comarques/ ... 64888.html
Estudiaran compensacions pels retards de Renfe
El Govern instarà l'Estat a negociar compensacions per als usuaris de la línia Portbou-Barcelona en cas de retard
ACN/DDG La Generalitat ha acordar instar l'Estat a negociar amb Renfe compensacions per als usuaris de la línia Portbou-Barcelona en cas de retard dels trens. Aquest és un dels acords presos a la mesa de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) i també CiU havien manifestat als usuaris d'aquesta línia la seva disposició per intercedir davant l'Estat i Renfe per millorar les condicions del servei. Aquesta iniciativa comptarà ara amb el suport del Parlament, després que s'hagi aprovat per unanimitat una esmena sobre la defensa de les peticions que la plataforma d'usuaris fa a Renfe.
Segons aquesta decisió, el Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat –i en concret, la conselleria de PTOP- a intensificar les gestions amb el govern de l'Estat i amb la companyia Renfe per tal que els usuaris de les línies de trens de mitja distància a les comarques gironines puguin gaudir de compensacions en cas de retards.
Així, es dóna suport a les peticions que la plataforma d´usuaris fa a la companyia Renfe per reduir la durada dels trajectes, fer-los compatibles amb els horaris laborals i aconseguir algun tipus de bonificació per als usuaris habituals fins a la normalització del servei.
Estudiaran compensacions pels retards de Renfe
El Govern instarà l'Estat a negociar compensacions per als usuaris de la línia Portbou-Barcelona en cas de retard
ACN/DDG La Generalitat ha acordar instar l'Estat a negociar amb Renfe compensacions per als usuaris de la línia Portbou-Barcelona en cas de retard dels trens. Aquest és un dels acords presos a la mesa de la Comissió de Política Territorial del Parlament de Catalunya. El Departament de Política Territorial i Obres Públiques (DPTOP) i també CiU havien manifestat als usuaris d'aquesta línia la seva disposició per intercedir davant l'Estat i Renfe per millorar les condicions del servei. Aquesta iniciativa comptarà ara amb el suport del Parlament, després que s'hagi aprovat per unanimitat una esmena sobre la defensa de les peticions que la plataforma d'usuaris fa a Renfe.
Segons aquesta decisió, el Parlament de Catalunya insta el Govern de la Generalitat –i en concret, la conselleria de PTOP- a intensificar les gestions amb el govern de l'Estat i amb la companyia Renfe per tal que els usuaris de les línies de trens de mitja distància a les comarques gironines puguin gaudir de compensacions en cas de retards.
Així, es dóna suport a les peticions que la plataforma d´usuaris fa a la companyia Renfe per reduir la durada dels trajectes, fer-los compatibles amb els horaris laborals i aconseguir algun tipus de bonificació per als usuaris habituals fins a la normalització del servei.
- ElDesi1994
- N7
- Posts: 343
- Joined: Sunday 22/03/2009 18:04
- Facebook: Josué Ferrero
- Location: Mollet del Vallès
- Contact:
Renfe aplaca els usuaris de la línia de Girona amb trens nou
Notícia d'El Periódico. 27-10-2009. http://www.elperiodico.cat/envN.asp?p=4 ... 3&h=091027
Renfe aplaca els usuaris de la línia de Girona amb trens nous
1. • Els sis vehicles començaran a circular demà per la ruta del corredor nord
2. • Mitja Distància estrena un comitè de clients per atendre les reclamacions
Un dels nous S-449 que prestaran servei a la línia de Girona a partir de dimecres, ahir a Sants. Foto: frANCESC CASALS
Un dels nous S-449 que prestaran servei a la línia de Girona a partir de dimecres, ahir a Sants. Foto: frANCESC CASALS
MÉS INFORMACIÓ
* CCOO denuncia la «saturació» de Rodalies, Ferrocarrils i TMB
* Un comboi bloquejat al Prat deixa la C-2 a mig gas 4 hores
CRISTINA BUESA
BARCELONA
Demà, poc abans de les set del matí, un flamant tren blanc amb el morro rodó i dues línies pintades de taronja i lila sortirà de Sants en direcció a Figueres (Alt Empordà). Amb aquest tren començarà l’esperadíssima renovació dels serveis de SDHpMitja Distància a Catalunya. Se substituiran tots els Catalunya Exprés en cinc mesos. I, donant per bona la màxima que qui no plora no mama, els usuaris de Girona seran els primers a beneficiar-se d’aquests combois
S-449. Renfe va aprofitar ahir la constitució del nou comitè de clients per anunciar les millores i, orgullosa, mostrar un dels trens.
De fet, la mateixa creació del comitè de clients de Mitja Distància respon en gran part a la guerra de reunions i negociacions en què s’han vist immersos la companyia i una reivindicativa plataforma d’usuaris de la línia de Girona que en una ocasió fins i tot va tallar el trànsit ferroviari per fer-se sentir. Aquest grup de passatgers, assembleari, han fet anar de bòlit Renfe durant gairebé un any.
QUATRE VEGADES A L’ANY / Segurament per aquest motiu era tan fluida la relació entre els dos representants del grup que ahir van assistir a la primera reunió del comitè i els alts càrrecs de Renfe. En algun moment fins i tot semblava que la presentació del tren era només per a ells, una sensació que també van tenir alguns representants de les entitats de Tarragona.
Només van assistir a la reunió en un hotel pròxim a Sants la meitat de les 24 associacions, entitats, administracions i sindicats que formen part del nou comitè de clients. Després que el director general de Rodalies i Mitja Distància, Javier Pérez Sanz, expliqués com funcionarà l’òrgan –es reunirà quatre vegades a l’any i ha de servir per vehicular les reclamacions dels passatgers i millorar el servei–, va ser el torn de les bones notícies.
La línia de Girona tindrà sis trens nous des de demà. A partir de l’11 de novembre, se n’incorporaran més i, abans d’acabar l’any, una dotzena de S-449 portaran els 13.500 passatgers diaris del corredor nord.
TARRAGONA ES QUEIXA / El volum de clients i la bel·licositat dels gironins han estat clau perquè fossin els primers. Dos dels portaveus de Tarragona van preguntar a Pérez Sanz en la reunió quan seria el seu torn ja que, a més a més, part dels trens que es retiren de Girona aniran a parar als seus recorreguts. Els sis que els toquen arribaran durant el primer trimestre del 2010, els va respondre.
Els 18 trens tenen endoll i safata a tots els seients. S’hi pot pujar fàcilment amb una maleta sense necessitat d’una perxa i tenen accés per a persones amb mobilitat reduïda, a més de bany per a elles. Ha arribat l’hora.
Parlem amb propietat.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
"Aplacar" = augmentar preus?
Doncs si, com s'ha apuntat aquí, pugen els preus, poc aplacaran el personal...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Re: Renfe escolta les queixes dels gironins
M'estranya que encara no hàgim parlat al FTC de l'estrena de les 449 a la línia de Girona/Figueres/Port-Bou: una estrena que, pel que acabo de veure als horaris de RENFE, suposa -per a mi sorprenentment- l'inici d'uns serveis de MD diferenciats dels "Catalunya Exprés", amb tarifes diferenciades...