Mako448 wrote:Potser una possible senyal del trasàs de Regionals:
Ahir per tornar de Tarragona,vaig agafar la 448R-029 i als indicadors interiors nomès estaven en català,nomès posava el "Propera Parada",res de "Próxima Parada".La megafonia aixó sí seguia sent blingüe com sempre(castellà/català),a excepció de la parada d'Altafulla-Tamarit,que la va cantar primer en català per desprès tot seguit cantar-la primer en castellà i desprès en Català.Per cert,que entre SVC i Sants hi van passar dos agents de seguretat,en canvi cap revisor en tot el trajecte.
Espero que amb el traspàs de Regionals no canvïn la veu de la megafonia de les 470 i les 448R i posin en el seu lloc la de les 449,no m'agrada la veu de la megafonia de les 449.
No es cap senyal de traspàs, el que és una senyal de lo cascades que van les megafonies als 448R...
Re: Comunicat: falta d'informació a Rodalies Renfe
Posted: Monday 08/11/2010 19:24
by Enric
Precisament avui al matí amb un doble 449 que venia de Figueras el conseller Nadal a pujat i a fet el viatge amb tots els de la plataforma perque es donés de la falta d'informació que patexen els usuaris d'allá...segons TV3 on i vist la noticia avui la informació ha sigut perfecte...quina casualitát si més no.
Solució
Posted: Monday 08/11/2010 21:18
by Guigui
Doncs res més fàcil: amb la proliferació d'alts càrrecs que hi ha hagut darrerament a la Generalitat, es tracta d'assignar-ne un a cada tren, de manera que cobrissin tot Catalunya. Oli en un llum...
Sóc usuari no habitual peró si residual de la línia Barcelona-Tarragona.Trobo injust que els usuaris de la línia de Tarragona un servei molt pitjor que a Girona no tinguem devolució express si el nostre tren arriba més de 20 minuts tard,i en canvi els de Girona sí.Els usuaris de Tarargona sóm iguals que els de Girona usuaris,peró pel que sembla si vius en un lloc tens devolució i si vius en un altre no,on està aquí la igualtat?ELs trens de Tarragona molts cops solen anar en simple composició amb gent de peu de Tarargona a Barcelona,a Girona la majoria de trens van en composició doble i com són trens diferents les dobles composicions a Girona són més llargues que les que circulen per Tarragona.A Girona se’ls congela la tarifa amb les obres de l’AVE;els de Tarragona vam patir les obres de l’AVE i durants un mes i mig vam estar transbordant i canviant de tren a Sant Vicenç de Calders per els esvorancs de Bellvitge,i ens han de pujar el preu.Sincerament,el que demano és el mateix tracte als de Girona que als de Tarragona,que sóm usuaris del mateix servei i crec que hauriem de rebre el mateix tracte,més tenint en compte que a Tarragona el servei és força pitjor(molts trens en composició simple,retards més habituals que a Girona,i que consti que faig control de trens a Sants i sempre veig els Regionals de Girona arribant a la seva hora).
M’agradaria saber si quan la Generalitat assumeixi Regionals,aquesta desigualtat és posarà fi i com a mínim els usuaris de Tarragona poguem tenir dret a devolució express quan el nostre tren arribi 20 minuts trd,com els de Girona.
2.
David ha respost el/l’ 08 Nov 2010 a les 22:42
M’afegeixo a la queixa anterior. Sóc usuari habitual de la línia Tarragona-Tortosa i els retards solen ser de 29 minuts, exactament 1 menys per començar a pagar la devolució (que en aquest cas només representa el 25% del cost del bitllet). A més molts dels trens són del tipus 470, que no tenen tauletes per poder anar viatjant. I per acabar-ho d’adobar la planificació de vehicles que fa la Renfe és kafkiana: pots trobar-te una doble composició en dijous, quan hi van quatre gats, i en canvi que vagi en simple en divendres, dia que molts usuaris aprofiten per tornar a casa o que molts turistes aprofiten per anar a Salou o a Cambrils.
Convidaria al senyor Conseller a què faci un Rails & Twitts en aquesta línia (bé, això sí pot, ja que no hi ha cobertura a bona part del trajecte), en comptes de limitar-se a la línia que casualment coincideix amb la de la seva demarcació electoral. I de pas també el convidaria a què ens acompanyi a l’estació a demanar el justificant de retard dels 29 minuts i a fer l’oportuna reclamació per la denegació de cap tipus de compensació pel retard.
El primer misssatge és meu,no entraré en més detalls.Per cert,el meu primer missatge que escric al bloc de PTOP.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Tuesday 09/11/2010 15:43
by metring
Per cert, resposta al bloc:
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/11/2010 13:59
by trensmat
Aquesta gent del tweets and trains tenen una barra increïble, els usuaris de Tarragona volem els mateixos serveis que ha Girona, com va dir el senyor Felipe González cafè para Todos.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/11/2010 15:53
by oriolp13
trensmat wrote:Aquesta gent del tweets and trains tenen una barra increïble, els usuaris de Tarragona volem els mateixos serveis que ha Girona, com va dir el senyor Felipe González cafè para Todos.
Doncs queixeu-vos. Han aconseguit el que tenen a base de mobilitzar-se i queixar-se, sinó feu res (tipus plataforma, com tenen ells) no "ploreu" després (tot i que és llastimós que t'hagis de queixar per tenir bon servei (però això ja és un altre tema...)
Ells al seu temps es van mobilitzar i van aconseguir el seus objectius, feu el mateix!
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/11/2010 16:05
by metring
oriolp13 wrote:
trensmat wrote:Aquesta gent del tweets and trains tenen una barra increïble, els usuaris de Tarragona volem els mateixos serveis que ha Girona, com va dir el senyor Felipe González cafè para Todos.
Doncs queixeu-vos. Han aconseguit el que tenen a base de mobilitzar-se i queixar-se, sinó feu res (tipus plataforma, com tenen ells) no "ploreu" després (tot i que és llastimós que t'hagis de queixar per tenir bon servei (però això ja és un altre tema...)
Ells al seu temps es van mobilitzar i van aconseguir el seus objectius, feu el mateix!
Totalment d'acord, em sembla ofensiu que els diguis que tenen "una barra increïble", quan a la resta del territori ningú munta una plataforma amb cara i ulls, que reivindiqui el que és just, incloses les Rodalies a Barcelona.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/11/2010 16:34
by Mako448
Sí,home una plataforma d'usuaris que bloquejen un tren per qué no li agrada el tipus de tren que fa el servei(aixó va passar fa 4-5 anys,quan algún servei CEX a la línia de Girona és colava una 470).Aixó és una mica tonteria i tallar per queixar-se per capritx.Bueno fa 4-5 anys no existia aquesta plataforma d'usuaris,peró potser els que blquejaven les 470 per qué no el volien que aquestes unitats facin serveis CEX són els mateixos que integren la plataforma d'usuaris.
Jo penso que algunes reinvidicacions d'aquesta plataforma d'usuaris són capritxoses,i trobo que és queixen per tot,en algunes coses tindràn raó,peró en altres trobo que exageren de valent i és queixen per queixar-se,i liant-la i tallant trens.Ho sento per que no li agradi el que diré ara,peró jo si haguès sigut renfe,no els haguès fet gaire cas,tinc la sensació que aquests l'únic que volen és sentir-se com reis.Potser a Tarragona haurien de fer quelcom semblant,muntar una plataforma d'usuaris,peró per demanar devolució express i més trens en doble composició,no fa falta demanar tot el que demanen la plataforma d'usuaris de Girona,que si baixada de preus i dels bons,que si no els hi agrada els trens,que són molt impuntuals(cosa que jo personalment no ho veig per enlloc quan he agaft aquesta línia de Regionals)i sense tallar la circulació ferroviària,i si la tallen,que tallin l'AVE a Camp de Tarragona(potser el mal servei de Regionals a Tarragona és per imposar a la gent a qué agafi l'AVE,no creieu?).I per cert,la plataforma d'usuaris de Girona tenen una web pròpia i resulta que si vols comentar alguna cosa o mirar la web de més de fons t'has d'inscriure!,vaya tela!
Sobre la resposta del bloc del PTOP,si implanta la devolució express al gener als Regionals del Sud,doncs els hi esciure uns quants missatges semblants en altres qüestions,i missatges de felicitancions óbiament.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/11/2010 20:02
by metring
El que passa és que no es pot "criminalitzar" a algú per aconseguir un propòsit, sinó donar canya a qui no el dóna de manera global: és allà on s'ha d'atacar.
Igual de malament et devia semblar que a Madrid es rebotessin, i aconseguissin les rodalies decents que tenen ara.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Wednesday 10/11/2010 20:57
by davidbarna
Només una cosa: els dels Twitts són usuaris de la línia, però crec que no tenen cap relació amb la plataforma. Conec a força d'ells (entre ells hi ha un directiu del Barça) i us puc dir que ja m'agradaria a mi tenir l'esperit cívic que tenen alguns d'ells. Per exemple, fou gràcies a en Toni Sellas i el seu Twitter que molts usuaris de la línia no la van agafar la tarda de la nevada, evitant així quedar-se atrapats tota la nit en alguna remota estació. Com us podeu imaginar, la informació que van donar "les autoritats" fou nul·la.
La Generalitat un cop gestioni Regionals,podria demanar per exemple que les 450/451 facin serveis de Regionals,i si poguès ser,canviant els seus seients i adaptant-los a Regionals?
Trobo que les 450/451 anirien molt bé pels delta a Portbou i Tortosa,millor que una 470/440R o 447 segur que sí.Fins i tot jo hi posaria un 4t vagó a les 451,i 2 vagons més a les 450 per formar trens de 8 cotxes,el que no sé si cabràn a les estacions,peró 8 cotxes de 450/451 pràcticament equival a una doble de 449?
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 11/11/2010 0:48
by ABB_Traccion
Mako448 wrote:La Generalitat un cop gestioni Regionals,podria demanar per exemple que les 450/451 facin serveis de Regionals,i si poguès ser,canviant els seus seients i adaptant-los a Regionals?
Trobo que les 450/451 anirien molt bé pels delta a Portbou i Tortosa,millor que una 470/440R o 447 segur que sí.Fins i tot jo hi posaria un 4t vagó a les 451,i 2 vagons més a les 450 per formar trens de 8 cotxes,el que no sé si cabràn a les estacions,peró 8 cotxes de 450/451 pràcticament equival a una doble de 449?
Renfe està pensant en treure's les 450/451 de sobre -quan, ni idea-, per això estan posant els Civia 465 + 465, les 450/451 no són trens flexibles, són feixucs, els anys els hi pesen i consumeixen molt en relació a les 440, 446/7 i la familia Civia.
Amb això vull dir que per MD, descartades. Igualment, somiar és gratis -de moment-
Salutacions.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Thursday 11/11/2010 9:41
by Mako448
Precisament per aixó,com per Rodalies sembla que estiguin descartades a llarg termini,doncs traspassar-les a MD canviant els seus seients,reformant-les,i si fos falta,incorporar-hi un nou cotxe en el cas de les 451 i dos cotxes en el cas de les 450,aquests nous cotxes podrien estar adaptats a PMR.JO crec que aquests trens anirien molt bé per els Delta sobretot,i fins i tot,i per qué no,pels Catalunya Express.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Friday 12/11/2010 8:14
by Trenscat
Per trens de dos pisos xulus per a MD estaria bé que posessin trens com els de la SBB o de la DB, que tenen el pis inferior adaptat a PMR. En els de la DB hi he anat i és una delicia realment. Problema insalvable per renfe: que han de dur locomotora i fer push-pull, que és una cosa tercermundista per ells, tot i que ara els sobren locomotores per tot arreu amb tants automotors!
La reunió de la comissió mixta entre Estat i Generalitat està prevista per demà
La consellera de Justícia afirma que el traspàs pot tenir efectes l'1 de gener del 2011
16/11/10 14:17 - barcelona - Redacció
La consellera de Justícia, Montserrat Tura, ha anunciat aquest migdia que demà hi haurà la reunió de la comissió mixta de traspassos i que ha de concretar el traspàs a la Generalitat dels trens regionals. L'acord “satisfà” de manera “extraordinària” a Catalunya, ha afegit Tura, que a més, s'ha avançat a dir que es preveu que aquest sigui amb efecte de l'1 de gener del 2011.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Tuesday 16/11/2010 20:27
by liniadelRipollés
Doncs enhorabona pel traspàs.
Esperem que ben aviat pugui existir un IFERCAT potent, que gestioni la infraestructura també.
Re: Traspàs de regionals
Posted: Tuesday 16/11/2010 22:07
by Pe Jorba
"REGIÓ7" dóna la notícia:
"Demà s'aprovarà el traspàs dels trens regionals."
"La consellera Tura ho qualifica de "molt bona notícia" per a Catalunya"
"SOLÀ. P. ACN. La comissió mixta Estat-Generalitat es reunirà aquest dimecres per aprovar definitivament el traspàs dels trens regionals a la Generalitat. Així ho ha confirmat aquest dimarts la consellera M. Tura durant al roda de premsa posterior a la reunió del Consell Executiu. Tura ha qualificat el traspàs de "molt bona notícia per a Catalunya" i ha mostrat una "satisfacció enorme, extraordinària". A més, ha assegurat que en els deu mesos i mig de traspàs de Rodalies ja s'han notat "algunes millores". El traspàs, si s'aprova, es farà efectiu el proper 1 de gener de 2011. El traspàs, però, no inclou els serveis Avant.
Amb 11 milions de passatgers l'any 2009, un volum molt més petit que Rodalies, els serveis regionals de transport de viatgers passarà a mans de la Generalitat l'u de gener de 2011, just un any després que el Govern ja assumís el servei de Rodalies de Barcelona.
D'aquesta manera la Generalitat s'encarregarà de la regulació, planificació, gestió, coordinació i inspecció d'aquest servei, així com la seva potestat tarifària, del servei de Regionals de viatgers prestats sobre la xarxa convencional que discorre en l'àmbit territorial de Catalunya.
Els serveis regionals van transportar 11 milions de viatgers el 2009 a Catalunya, cosa que representa el 38% de la quota de mercat de l'àrea de Mitjana Distància de Renfe de tot l'Estat. La línia de Barcelona a Portbou va transportar 4'5 milions de passatgers i la de Barcelona a Tortosa més de dos milions. En total, la Generalitat passaria a gestionar un servei que compta amb més de 800 circulacions a la setmana."
"Algunes millores"
Posted: Tuesday 16/11/2010 23:14
by Guigui
A més, ha assegurat que en els deu mesos i mig de traspàs de Rodalies ja s'han notat "algunes millores".
Com quines? Informació a destemps en lloc de nul·la? R sobre fons taronja en lloc de C sobre fons vermell? Un o dos serveis més sobre uns quants centenars al dia?
Quedi clara una cosa: per qüestió de proximitat dels centres de decisions d'uns serveis delimitats territorialment, la gestió de rodalia i regionals ha de ser descentralitzada, com es fa en països tan poc sospitosos com França. Però cal saber fer-ho bé, amb ganes i inventiva. I això no és quelcom que fins ara hagi quedat massa palès amb els nous titulars del servei.