Page 6 of 6
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 13:10
by tintin
Hola,
a mi m'ha agradat la visita, el que pasa es que hauríem d'haver estat mes temps a l'andana i veure a un 9000. Pero bueno ja els veurem en octubre.
Salut!
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 14:29
by pokeroms
Hola,
A mi m' agradat molt la visita, sobretot l' espectacle que hi ha hagut després de baixar a la pre-andana
, ha estat molt maco.
La explicació teòrica de la tuneladora també ha estat molt bé, pero la maqueta encara ha sigut millor
.
Quina pena que no hagués passat cap 9000, esperem poder-lo agafar d' aquí a no res
.
Salutacions!
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 14:33
by metring
traveller wrote:Un espectacle molt maco, llàstima que la informació que ens han donat no sigui molts cops certa.
Podries aquí especificar coses que no fosin certes de la visita guiada, si us plau?
La visita d'avui ha molat, sobretot quan el guia (avui era un noi) ha dit que sabia que erem del FTC, i que si s'equivocava en alguna cose, que ho diguessim, i després quan un corresponsal de Catalunya Ràdio ha entrevistat al Josep Serre
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 14:48
by uriol108
M'ha agradat força la visita, especialment la "Catedral" on hi ha els ascensors i l'andana.
No m'explico perquè no deixen fer fotos... el dia que van fer la visita els polítics, els periodistes es varen fer un fart de fer-hi fotos...
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 15:55
by aim
Jo em quedo amb la frase de que un cop estigui inaugurada la línia podrem fer fotos. A veure si és cert, o del contrari (el més segur) a la que traiem la càmera ja tindrem un de seguretat al darrere dient que no es pot.
A mi la visita se m'ha fet molt curta, sobretot la part de l'andana on només hem vist el vídeo i poc més (podrien haver explicat moltes més coses del funcionament allà sota, com el tema dels semidirectes
). Una petita volta amb el 9000 en proves tampoc hauria estat gens malament! (o almenys tenir-ne un allà aturat i pujar-hi i explicar una mica el tema de la conducció automàtica)
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 16:16
by victorcasta
És impossible fer trens semidirectes, doncs en l'únic lloc on es poden fer avançaments és entre estacions, i cada 2-3 estacions hi ha rampes per canviar de nivell que ocupen la meitat del túnel.
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 16:35
by traveller
metring wrote:traveller wrote:Un espectacle molt maco, llàstima que la informació que ens han donat no sigui molts cops certa.
Podries aquí especificar coses que no fosin certes de la visita guiada, si us plau?
Clar: els trens semidirectes (com diu victorcasta l'espai de les rampes es menja l'espai que hi hauria per a l'altra via), les freqüències de poc més d'un minut (Al principi als ramals hi haurà una freqüència de 6 minuts, i amb sort, al futur són 4 i mig o 5), el gran passatge que mourà L9 (ja veurem dades quan s'inaguri, però amb la perllongació de la 2 i el que triga la 9 en arribar a l'aeroport, no crec que molta gent opti per agafar-la)...
Re: Visita a obres L9
Posted: Sunday 28/06/2009 17:42
by Miquel
Mentrestant, si inaguren el tram de St. Coloma i té tanta afluència com diuen, segur que provocarà un col·lapse de gent a la L1.
Re: Visita a obres L9
Posted: Monday 29/06/2009 10:28
by tintin
Hola nois,
ahir quan tornava cap a casa vaig estar pensaint i una cosa, ara a les línies hi ha cua de maniobres a la L9 qu8an arribin al final, per la part de Santa Coloma i Badalona como s'ho faran per pujar els trens que van per la meitat del tune inferior?
Perque per la part del prat allà si hi són viaductes es fàcil es fa una cua de maniobres, pero dins el túnel es bastant desnivell que hauríen de pujar o baixar els trens.
Es una cosa que no hi vaig caure a preguntar.
Re: Visita a obres L9
Posted: Monday 29/06/2009 10:45
by traveller
tintin wrote:Hola nois,
ahir quan tornava cap a casa vaig estar pensaint i una cosa, ara a les línies hi ha cua de maniobres a la L9 qu8an arribin al final, per la part de Santa Coloma i Badalona como s'ho faran per pujar els trens que van per la meitat del tune inferior?
Perque per la part del prat allà si hi són viaductes es fàcil es fa una cua de maniobres, pero dins el túnel es bastant desnivell que hauríen de pujar o baixar els trens.
Es una cosa que no hi vaig caure a preguntar.
Tant Can Zam com Gorg són estacions amb andana central, on les dues vies estan al mateix nivell. Això s'aconsegueix amb les rampes, com les que hi ha a tota la línia per fer els serveis parcials.
Re: Visita a obres L9
Posted: Monday 29/06/2009 17:26
by Trytasa Baldaquino
Miquel wrote:Mentrestant, si inaguren el tram de St. Coloma i té tanta afluència com diuen, segur que provocarà un col·lapse de gent a la L1.
Encara més??? Damned!!!
Per cert, algú ha vist a la seva visita el metro en proves, tret de la visita de premsa??? Crec que és més marketing que res... amb la tonteria del trèbol de la sort. Jo vaig anar a la visita de les 9 del matí i dubto que aquella hora els senyors que fan les proves encara s'haguessin aixecat del llit...
Re: Visita a obres L9
Posted: Monday 29/06/2009 21:23
by canalcole
Doncs a mi em va semblar bé, curt, però bé.
El que més em va agradar va ser el joc de llums al baixar l'ascensor.
Hi vaig trobar a faltar una cosa: el 9000!!
PD: No he escrit abans perquè es festa major per aqui, a Calafell Platja.
Re: Visita a obres L9
Posted: Saturday 11/07/2009 18:58
by Metropondikas
Bona tarda,
Vaig estar ahir a les 11 del matí a la visita a l´estació de Fondo de la línia 9. Tret d´un servidor, em penso que la resta del grup formava part d´un col.lectiu (em va semblar que eren d´Òmnium Cultural). A la porta d´accés a la visita hi han, precisament, retolades la concertació d´aquestes i els dijous i divendres estava reservat per a col.lectius i professionals. El públic en general el pot visitar dissabte i diumenge. Quan vaig concertar la visita, no em van preguntar res i tampoc no vaig tenir cap problema en passar amb la resta del grup.
Estic d´acord amb un membre del fòrum que ha dit que tenien empolladíssima la informació que anaven transmetent al grup i que la visita té una "posada en escena" espectacular. Bé, màrqueting i dades al marge (aquells que ja sabeu prou coses perquè sou aficionats, no espereu quelcom nou, ja que és tot el que apareix a la web oficial de la línia, però pels que no en sabeu la visita està molt ben estructurada, explicada i compta amb material de recolzament per tal de comprendre millor el que t´estan explicant), el treball fet és senzillament impressionant. El pou em va deixar amb la boca oberta. La bateria d´ascensors utilitza tecnologia punta. Vam entrar a l´andana direcció Can Peixauet. No hi ha encara rètols amb el nom de les estacions (en el lloc on ha d´anar el nom hi ha el logotip de la Gene) i damunt de cada porta d´andana hi ha un indicador digital que m´he quedat amb les ganes de saber què és el que indicarà. M´he quedat també amb el dubte de què passarà en cas d´evacuació. Van explicar que les escales fixes es farien servir només en cas d´emergència i ens les van assenyalar. A la sortida, però, em vaig fixar que, sortint, a mà dreta (és a dir, al costat oposat on es troben les escales fixes que ens van assenyalar i com en una segona "capa" del pou) hi han també unes escales que no sé si faran la mateixa funció.
Salutacions,
MANEL
Re: Visita a obres L9
Posted: Saturday 11/07/2009 20:20
by BCN2008
Metropondikas wrote:Van explicar que les escales fixes es farien servir només en cas d´emergència i ens les van assenyalar. A la sortida, però, em vaig fixar que, sortint, a mà dreta (és a dir, al costat oposat on es troben les escales fixes que ens van assenyalar i com en una segona "capa" del pou) hi han també unes escales que no sé si faran la mateixa funció.
Aquestes escales son el mateix que les altres, només cambia el fet de que la sortida es fora del pou, segurament també connectin amb el carrer.
L'andana direcció Can Peixauet es la superior, no? Vas veure algun 9000?
Crec que si es volen veure 9000s en proves s'haurá d'esperar fins a que començi la marxa en blanc, on si es fa amb les freqüencies que es faran quan entri en servei, es tindran mes possibilitats.
Re: Visita a obres L9
Posted: Saturday 11/07/2009 21:22
by Metropondikas
Bona tarda de nou!
Gràcies BCN2008 per la teva resposta. Les escales aquelles tenien les parets nues, no tenien cap mena de cobriment estètic i es veia la roca viva.
Sí, efectivament, l´andana de Can Peixauet és la superior. A la inferior no es podia accedir, no sé per quin motiu. Hi havia unes portes (crec recordar, de color blau) que barraven el pas.
Quan el grup girava cua per agafar els ascensors cap a dalt de nou, vam tenir la sort de veure un tren 9000 passar. Uns quants vam tornar les nostres passes per veure´l.
Salutacions,
MANUEL