Page 6 of 10

Re: No s'entén la freqüència

Posted: Thursday 21/01/2010 11:37
by Trytasa Baldaquino
calisay wrote:
wefer wrote:
593Dromedario wrote:però esperes de 4 minuts en hora punta, per favor, no.
4 minuts? Avui, entre les 8:20 i les 8:40 del matí, les esperes eren d'entre 4:00 i 6:00 minuts i no hi havia cap incidència, sinó que és dins l'interval "normal".
No vull ni explicar-vos com anaven els trens, encara que alguns dies els he vist encara pitjor.
Avui, entre les 6:50 i les 7:20 del matí, FREQUENCIES DE 5'30''!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o

Això, sumat als 4'30'' a la linia 4, ha fet ensorrar la meva predicció i he arribat + de 5 minuts tard a la feina. :nono :nono
Ostres, doncs t'agrada l'esport d'aventura!!! Calcular per arribar just a la feina sense tenir en compte que agafes les dues línies més perilloses de la xarxa... jejejeje ;-)

Re: No s'entén la freqüència

Posted: Friday 22/01/2010 10:03
by wefer
calisay wrote:Avui, entre les 6:50 i les 7:20 del matí, FREQUENCIES DE 5'30''!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :o :o :o
Podríem fer un concurs a veure qui veu la freqüència més patètica de la L1 en hora punta.
Atenció a la que he vist avui, ABANS de que comencessin els problemes que ara explicaré: 7:12

Però comencem pel començament.
Com cada dia, he arribat a la L1 cap allà les 8:20. Estació Fabra i Puig.

Se m'escapava un tren però no he intentat córrer per agafar-lo: estava complet, impossible pujar-hi. Bona part de la gent es quedava a l'andana resignats a tenir més sort amb el següent , mentre el maquinista intentava tancar les portes infructuosament un cop i un altra. Al final ho ha aconseguit i ha marxat. Aquest és el moment en que començava a marxar el tren:
fabra-i-puig-2009-01-22-a.jpg
fabra-i-puig-2009-01-22-a.jpg (75.82 KiB) Viewed 4848 times
I aquí un moment després, quan ja havia aconseguit engegar, i amb una mica més de vista de les andanes dels dos costats sentit Bellvitge:
fabra-i-puig-2009-01-22-b.jpg
fabra-i-puig-2009-01-22-b.jpg (83.58 KiB) Viewed 4822 times
Tingueu en compte que la gent de l'andana no havia arribat amb el metro, sinó que era gent que no havia pogut entrar al tren que marxava.
Per tant, no ha quedat cap més remei que esperar els 5 minuts de rigor a veure com venia el següent tren, encara que amb l'experiència de cada dia tots sabem com vindrà: ple a vessar.
Aquesta era la situació de Fabra i Puig quan encara faltava 1 minut perquè arribés el tren, ple ja des de Santa Coloma:
fabra-i-puig-2009-01-22-c.jpg
fabra-i-puig-2009-01-22-c.jpg (100.95 KiB) Viewed 4821 times
Finalment ha arribat el tren, un 4000 en un estat penós ple de corrosió i, òbviament, ple de gent. A partir d'aquí ja no he pogut fer més fotos perquè prou feina tenia a donar cops de colze i empentes (com tothom, no es respectaven ni els cotxets amb nens a dins) fins que m'he pogut fer un lloc dins del tren. Molts no ho han aconseguit i s'han tornat a quedar a l'andana, a esperar 5 o 6 minuts més.

A empentes i rodolons, hem anat fent camí, ben apretats i veient com a cada estació que passàvem bona part de la gent s'havia de quedar a terra. Pel camí, en un moment he pogut veure una pantalla de temps en una estació (no recordo si Glòries o Clot) que marcava uns preciosos 7:12 perquè arribés el proper tren (per desgràcia no he pogut fer foto ja que m'era impossible moure'm per buscar el mòbil). Vaja, que encara em puc considerar afortunat.

Tot "bé" (per dir-ho d'alguna manera optimista) fins que hem arribat a Pl. Catalunya. Allà hem començat amb el ritual que ja m'és familiar. Tren pita, tanca portes... torna a pitar, torna a tancar portes... obre portes, pita, tanca portes... fins a 6 o 7 minuts així, fins que una veu cridant des de l'andana ens ha dit allò de "eeeeh, bajen que este tren no vaaaaa" (es veu que això de la megafonia interior és massa modern per alguns). Després d'una estona de confusió (ara puja, ara baixa) torna a passar "el de la veu" i fa baixar tothom definitivament. Apareixen un parell d'empleats de TMB i entren en un dels cotxes (curiosament el que més mal aspecte tenia, amb la carrosseria plena de corrosió) i manipulen diverses portes del costat on no hi ha andana fins que, segons sembla, aconsegueixen que tanquin.

Fent servir tecnologia punta (és a dir, dos dits a la boca i bufar per fer un bon xiulet, seguit d'un crit del tipus "yataaaaaaaa" mentre movien els braços a un costat i l'altra per sobre al cap), avisen al maquinista de que ja pot tancar. Efectivament, tanca i marxa.

Pels altaveus, s'avisa que entraran dos trens seguits per recollir els passatgers. És un dir això de "seguits" (uns 2 minuts entre ells), a part de que al primer gairebé no hi ha pogut pujar ningú.

Finalment, arribo a la meva destinació, 25 minuts tard, comprimit i entre emprenyat i resignat. He aconseguit sobreviure un dia més a la L1, per la qual cosa em considero un heroi.

A l'arribar a la feina he explicat el cas, i mirant-me amb certa superioritat, han conclòs: compra't una moto.

En fi, quan un país no funciona... és el que hi ha.

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 10:11
by metring
En fi...A algú li queda algun dubte de lo patètica que està aquesta línia? Per què als mitjans de comunicació no es fan ressó d'aquesta catàstrofe, i sí de Rodalies? De quina manera cal pressionar per tal que el servei de la L1 sigui com cal?

I una altre pregunta: el fet que no hi hagin més trens de la L1 reformats, és el que està passant a Temoinsa? http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... t=temoinsa

Pressionar

Posted: Friday 22/01/2010 10:30
by Guigui
metring wrote:De quina manera cal pressionar per tal que el servei de la L1 sigui com cal?
Recordant que d'aquí a una mica més d'un any, els responsables de tot això es juguen la poltrona. En això, senyors estarrufats, i no en uns jocs olímpics de pa sucat amb oli!!!

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 10:40
by Trytasa Baldaquino
metring wrote:En fi...A algú li queda algun dubte de lo patètica que està aquesta línia? Per què als mitjans de comunicació no es fan ressó d'aquesta catàstrofe, i sí de Rodalies? De quina manera cal pressionar per tal que el servei de la L1 sigui com cal?

I una altre pregunta: el fet que no hi hagin més trens de la L1 reformats, és el que està passant a Temoinsa? http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... t=temoinsa
Encara és pitjor...

http://transport.cat/viewtopic.php?f=8& ... 51#p159151

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 12:10
by calisay
Encara haurem d'obrir un fil "Re: Fins els [...] de la L4 de TMB!!!!!"

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 13:20
by marc
Pel que estic veient, no soc l'unic que no enten que carai passa en aquesta linia, pero algu em podria resoldre un dibte, quans trens te la L1 entre 4000, 4000R i 6000? i quants solen estar en servei en hora punta

Intervals inferiors en hora vall

Posted: Friday 22/01/2010 14:49
by Guigui
El més curiós del cas és que jo agafo la línia a mig matí, dos cops per setmana en cada sentit entre Catalunya i Glòries, i amb prou feines hi ha intervals de pas superiors als 3 minuts.

Re: Intervals inferiors en hora vall

Posted: Friday 22/01/2010 14:57
by calisay
Guigui wrote:El més curiós del cas és que jo agafo la línia a mig matí, dos cops per setmana en cada sentit entre Catalunya i Glòries, i amb prou feines hi ha intervals de pas superiors als 3 minuts.
Totalment d'acord...però, i entre les 6:30 i les 7:30h del matí, QUE COI PASSA!!!!

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 15:32
by marc
Per aixo demano quanst de quants trens disposa la linia, perque aquesta situació de saturació tambe es repeteix els diumenges a la tarda, quan l'agafo entre Puig i Fabra i Sagrera, els intervals de pas son lamentables i els els trens van a rebentar de gent.

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 16:23
by Miquel
Posibles solucions, son posar 30 trens JA. Les agulles al cul de sac de fondo. Major velocitat dels trens. Vist que no hi caben tots, una sol·ució molt dràstica, seria retirar els seients dels cotxes, aixó faria augmentar la capacitat del tren a més de 1100 persones, si la capacitat es de 1000 i uns quants més, peró aixó ja són il·lusions sense fundaments.

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Friday 22/01/2010 18:42
by Nozomi
[Pajamental]En los trenes de algunas de las líneas más saturadas del AM de Tokio ya sucede, "vagones de ganado" de 6 puertas :o

Image

Image

Estaría bien que el coche central tuviera 6 puertas y nada de asientos :D
[/pajamental]

Re: Intervals inferiors en hora vall

Posted: Monday 25/01/2010 0:33
by wefer
Guigui wrote:El més curiós del cas és que jo agafo la línia a mig matí, dos cops per setmana en cada sentit entre Catalunya i Glòries, i amb prou feines hi ha intervals de pas superiors als 3 minuts.
Té una explicació ben senzilla.
Tu agafes el metro amb freqüències de 3:30 (aprox) en una hora en la qual no hi ha una gran demanda. Els trens accepten suficientment la quantitat de gent i no passa res.
Però a les 7-8-9, els 3:30 minuts entre trens són absolutament insuficients, i (no sé ben bé per què) no milloren la freqüència en aquella hora. I ja la tenim liada... el tren no pot tancar portes per excés de passatge, acumula retard respecte al de davant amb la qual cosa a cada estació encara hi ha més gent esperant. La situació empitjora, la gent és queda a l'andana i cada cop s'hi acumulen més i més viatgers que col·lapsen més el servei i provoquen més retards que a la vegada realimenten la roda de despropòsits.

Quan el servei comença a col·lapsar-se, diguem que arriba un "punt de no retorn" en el qual el servei es degrada no de forma lineal, sinó exponencial. És com un castell de cartes que s'aguanta pels pèls, fins que cau de cop. I això és el que li està passant a la L1, que ha sobrepassat el seu límit actual i si bé aguanta decentment en hora vall, es desborda en hora punta.
No sé si m'explico.

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Monday 25/01/2010 8:25
by metring
Jo recordo agafar la L1 fa 18 anys a les 8 del matí, per anar a estudiar, i la situació era exactament la mateixa de l'actual, els trens plens a vessar. I el cas és que ara tenim 10 trens més, i no s'ha ampliat la línia (exceptuant Fondo, del 93). Com pot ser que amb tants anys i més trens, la situació sigui la mateixa????????????????

Més trens, mateix col·lapse

Posted: Monday 25/01/2010 9:41
by Guigui
Augment de la demanda, augment de la intermodalitat (parcialment procedents d'autobusos dels municipis de la perifèria), etc.

Re: Més trens, mateix col·lapse

Posted: Monday 25/01/2010 11:30
by wefer
Guigui wrote:Augment de la demanda, augment de la intermodalitat (parcialment procedents d'autobusos dels municipis de la perifèria), etc.
Però a la resta de línies també passa el mateix i no hi ha aquests problemes generalitzats. Hi ha hagut problemes puntuals en algunes línies per falta de trens (últims temps dels 1000 a la L5, per exemple), però és que el tema de la L1 fa anys i anys que dura i no es posen els mitjans per sol·lucionar-ho.

Zona de captació concentrada en una estació

Posted: Monday 25/01/2010 11:48
by Guigui
Possiblement també cal tenir en compte que almenys una de les capçaleres (Fondo) es troba en una zona densament poblada que no té cap altre transport d'alta capacitat en uns quants quilòmetres a la rodona. La situació podria alleugerir-se amb l'entrada en funcionament de tota la L9, però queda meridianament clar que el nombre actual de trens en circulació així com la gestió del trànsit de la línia no són, ni de bon tros, els més adequats.

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Monday 25/01/2010 14:37
by calisay
Ja que comencem a enumerar defectes d'aquesta "ancestral" linia, permeteu que recordi (en un sentit alarmant en quant a seguretat es tracta) que no hi ha agulla de cap tipus (si no recordo malament, i exceptuant l'agulla de Catalunya) entre Marina i Universitat. Si a això li sumem la ausència absoluta de sortides d'emergència dins els túnels, el cas és de "pronostico reservado"....pero imagino que tot això és "Out of Topic" :roll: :roll:

Agulla entre Universitat i Marina

Posted: Monday 25/01/2010 14:55
by Guigui
Desgraciadament, no ho és. Però amb la configuració actual de les vies de la L1 i d'Adif, difícilment podrà instal·lar-se una agulla en aquest tram, a no ser que sigui passant per sota.

Re: Fins els [...] de la L1 de TMB!!!!!

Posted: Monday 25/01/2010 15:05
by metring
...la qual cosa portaria al que jo ja fa temps que vaig plantejar: fer passar la L1 sota del nivell de com està ara, amb la qual cosa es podrien posar 3 o 4 vies Adif, i amb això que dieu, sortides d'emergència per a la L1. Però això, mooooolt a llarg plaç.