Page 6 of 7

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Wednesday 24/02/2010 9:11
by Trenscat
Sobre la reforma de les 447 l'últim que m'han explicat és que probablement els canviaran només les caixes del cotxe central, mantenint els equips actuals i tota la resta.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Monday 01/03/2010 14:32
by Mr. Baricentro
Trenscat wrote:Sobre la reforma de les 447 l'últim que m'han explicat és que probablement els canviaran només les caixes del cotxe central, mantenint els equips actuals i tota la resta.
Hi ha varies opcions en joc:

A1-Reemplaçar cotxe Ri actual per un Ri de prestacions completament nou, i mantenir equips existens.
A2-Reemplaçar cotxe Ri actual per un Ri de prestacions completament nou, i amb nous equips.

B1-Reformar la caixa del cotxe Ri actual, dotantla de prestacions PMR, i mantenir equips existens.
B2-Reformar la caixa del cotxe Ri actual, dotantla de prestacions PMR, i amb nous equips.

C-Afegir cotxe Ri adaptat a PMR a la composició actual(fórmula 4 cotxes).

Amb les opcions A, la caixa actual es desperdicia.
Amb les opcions B, la caixa actual s'aprofita.
Amb l'opció C, es dota de mès capacitat a la UT, pero, comporta molts problemes asociats(andanes, manteniment, equips...)

A l'hora d'aprofitar equips, ens trobem amb certs problemes: la distribució, diseny i dimensions de les dues condensadores d'aire acondicionat, el compressor principal, el disyuntor i seccionadors a terra, les bateries, el cofre de dotació, així com altres equips, no estaben disenyats en el seu dia com per a ferlos aptes per a un cotxe de pis baix(un exemple de com poder guanyar espai seria situant les condensadores d'aire acondicionat, per exemple, al sostre-com en el cas del civia-), aixi que el tema d'aprofitar equips es força problemátic...

Aprofitar equips situats per sobre del nivell del pis del tren(els situats en els cuadres de BT per exemple) no suposarien grans inconvenients.

Sincerament, el tema de l'adaptació de 447 a PMR es força complexe.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Tuesday 13/04/2010 18:55
by viscaelcat
Vaig preguntar a un maquinista i sembla que en un futur (ves a saber si setmanes o mesos) s'enduran algunes unitats per transformar-les. Ell no veia possible posar caixes noves perquè les 447 ja no estan en fabricació i als tallers de CAF o Alstom només hi ha Civies o altres unitats com 449 o trens d'alta velocitats. Afegir un remolc és impossible per les longituts de les andanes. Suposo que la transformació serà una adaptació per minusvàlids. Crec que haurien d'aprofitar i canviar il·luminació i posar pantalles.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Sunday 27/02/2011 18:14
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /puigcerda

Redacció osona.com | Actualitzat el 27/02/2011 a les 00:57h

La Generalitat millorarà l’interior dels trens de la línia de Puigcerdà

El conseller Lluís Recoder assegura que el desdoblament de la línia 3 serà una de les prioritats del Govern.

La Generalitat i Rodalies, tal com estava fixat en un acord signat a la passada legislatura amb l’anterior Govern, milloraran les condicions dels combois d’alguns trens de Rodalies. En concret, es substituiran els seients que estiguin malmesos i es faran reformes a l’interior, per tal que siguin més còmodes, tal com han explicat a Osona.com fonts del Departament de Territori i Sostenibilitat.

Aquesta remodelació afectarà els combois 447, que fan trajectes llargs, i s’anirà fent progressivament. Els combois 447 s’utilitzen a la línia Barcelona-Puigcerdà des de la tardor de 2008.

Per un altre costat, el Departament també ha confirmat unes declaracions que el conseller Lluís Recorder va publicar via Twitter fa uns dies: que una de les prioritats de la Generalitat en aquesta legislatura serà el desdoblament de la línia 3 de Rodalies, en el tram Barcelona-Vic.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Sunday 27/02/2011 20:26
by viscaelcat
Bona notícia. A veure a quin ritme les van reformant. El desdoblament entre la Garriga i Centelles... no sé com el faran :|

Desdoblament al Congost

Posted: Sunday 27/02/2011 23:42
by Guigui
viscaelcat wrote:El desdoblament entre la Garriga i Centelles... no sé com el faran :|
Amb túnel i, aprofitant l'avinentesa, rectificant el traçat. Més sobre el tema, a http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=2&t=7623

La millora del confort de les 447 a finals d'any

Posted: Friday 17/06/2011 13:01
by UT440_132M
http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... /final/any

Arnau Urgell | Actualitzat el 17/06/2011 a les 08:13h

La millora del confort dels trens serà una realitat abans de final d'any

El conseller de Territori Lluís Recoder rep per primera vegada els "alcaldes del tren"

La millora del confort dels trens serà una realitat abans que acabi el 2011. Així s'hi va comprometre el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, en la primera reunió que ha tingut amb els “alcaldes del tren”. La millora de l'interior dels combois, sobretot els que arriben fins al Ripollès i la Cerdanya, és una vella reivindicació de les institucions d'aquestes comarques ja que realitzen viatges que arriben a les tres hores amb els mateixos trens que a Rodalies.

El projecte per canviar el mobiliari dels trens ja està enllestit des de fa mesos. Ara és el torn d'executar-lo i es farà abans que acabi l'any. Mentrestant continua una tasca a mig termini com és enllestir la redacció del projecte informatiu del desdoblament entre Montcada i Vic. Segons explica Enric Pérez, president del Consell Comarcal del Ripollès en funcions, malgrat que el document ja està quasi tancat cal solucionar temes concrets amb diversos ajuntaments i, posteriorment, procedir a redactar l'estudi d'impacte ambiental.

Recoder va mostrar el compromís amb aquest projecte que, de ben segur, no complirà el vell termini de ser una realitat el 2015. Una vegada estigui acabat el projecte informatiu, serà el torn d'assegurar la redacció del projecte constructiu. La trobada d'aquest dimarts va comptar, a banda del conseller, amb el secretari de Mobilitat Ricard Font, amb els nous alcaldes de Puigcerdà, Campdevànol, Sant Quirze de Besora i Torelló així com el batlle de Vic, el de Ribes de Freser, un tinent d'alcalde de Ripoll i els presidents en funcions dels consells comarcals de la Cerdanya i Osona. La reunió també va servir per presentar l'estudi d'impacte socioeconòmic del desdoblament elaborat per la Universitat de Vic i l'Institut Cerdà.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Monday 20/06/2011 8:54
by xevi
RESPOSTA DE LA CONSELLERIA DE TERRITORI DE FA UNS MESOS:
La línia està servida per UT 447 exclusivament ja que des del mes de juliol de 2010 no hi circula cap més unitat 440. És previst que al llarg de 2011 es remodeli l’interiorisme de les UT 447 adscrites als serveis més enllà de Vic, la qual cosa significarà la substitució dels seients existents en aquests trens per altres de més tous i ergonòmics així com la incorporació de punts d’ancoratge per al transport d’esquís i bicicletes. Des del punt de vista de la qualitat del servei, l’opció d’adequar les UT 447 és preferible a la de la seva substitució per unitats 448, atès l’alt índex de fiabilitat de les 447 i la seva major joventut. D’altra banda, la incorporació d’UT 449 és inviable a curt termini atès que Rodalies de Catalunya només disposa de 20 d’aquestes unitats i estan assignades a altres relacions regionals.

Estem totalment d’acord amb vostè en la conveniència de comercialitzar millor l’oferta de la línia. La recent introducció del Tren Blanc en els horaris d’hivern d’enguany i el vinilat especial d’alguna de les unitats que presten aquest servei és un pas més en aquest sentit.

Així mateix, ens identifiquem totalment amb la seva opinió de quin ha de ser l’estàndard de qualitat de les estacions. El “model FGC” és també la nostra referència, i tingui per segur que esmerçarem els esforços i recursos necessaris per assolir aquesta categoria de prestacions. Per aconseguir-ho, encetarem en els propers mesos negociacions amb Adif (gestor de les estacions del tram Vic-Puigcerdà en l’actualitat) encaminades a subscriure un acord que atorgui a la Generalitat i al seu operador la autonomia i capacitat de gestió imprescindibles per donar un tomb al nivell de servei.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Thursday 14/07/2011 20:21
by metring
De Rodalia.info:

fa 22 minuts Pujat a un 447 acbt de reformar, fa olor a nou i tot #rod1 direccio Maçanet. via @oriolparis

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Thursday 14/07/2011 21:03
by UT440_132M
metring wrote:De Rodalia.info:

fa 22 minuts Pujat a un 447 acbt de reformar, fa olor a nou i tot #rod1 direccio Maçanet. via @oriolparis
Suposo que es deu referir a una 447 que li han renovat la tapisseria i la moqueta. Dubto molt que hi hagi cap unitat 447 reformada com us mostro a continuació:
Image

Uploaded with ImageShack.us
Interior de la 440 252M - 252C arribant a Vic, en servei a Puigcerdà el desembre del 2007. (Hi ha un error de transcripció de la data a la part superior de la foto, disculpeu).
Les 447 que hagin d'anar destinades a la línia de Puigcerdà, haurien de tenir un interior similar al de les antigues 440 de 2 cotxes que pujaven anys enrere.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Thursday 14/07/2011 21:07
by albert28
Estaria bé que reformessin les 447 que fan servir de Regionals com el d'Hospitalet <> Lleida, Barcelona <> Port Aventura....., no?

447 reformades per a regionals

Posted: Friday 15/07/2011 10:30
by Guigui
I, sobretot, a Puigcerdà.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:01
by Mako448
El govern invertirà 3 milions en la renovació de l'interior dels trens de la línia de Puigcerdà
Actualitzat a les 15:22 h 14/09/2011

http://www.324.cat/noticia/1375066/cata ... -Puigcerda

La Generalitat renovarà l'interior dels trens que cobreixen la línia Barcelona-Puigcerdà per fer-los més còmodes. Segons ha pogut saber Catalunya Informació, l'executiu invertirà poc més de 3 milions d'euros per adaptar catorze trens per fer-hi una renovació integral.

Es canviaran les butaques per unes de més còmodes que incorporin taules, es canviaran els terres, el sistema de climatització i s'habilitaran espais per a bicicletes i esquís. Tot plegat, tenint en compte que, en el cas del trajecte fins a Puigcerdà, els usuaris han d'estar al voltant de tres hores al tren.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha explicat que els trens actuals "són incòmodes pel segle XXI" i que per aquest motiu i d'"acord amb Renfe" es va decidir posar en marxa aquest rehabilitació integral. Les primers unitats modificades entraran en servei durant la primavera vinent.

Recoder també ha subratllat que d'aquesta manera s'atén un col·lectiu d'usuaris històricament oblidats i que continuen esperant que el govern central desdobli la via.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:08
by UT440_132M
Cada vegada van donant més llargues... Primer abans de final d'any, ara març de 2012. Ja ho veig a venir, ni desdoblament ni millora de l'interior dels trens. Està clar, sóm la ovella negra de Rodalies de Catalunya, no existim els que vivim a comarques allunyades de la capital, i n'estem farts. Però si tenim diners per fer una mega-autovia per la qual passen 4 cotxes fins a Ripoll, totalment innecessària.

Fer prou, però no massa

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:18
by Guigui
Es canviaran les butaques per unes de més còmodes que incorporin taules, es canviaran els terres, el sistema de climatització i s'habilitaran espais per a bicicletes i esquís.
El primer i l'últim, res a dir. Però cal canviar terra i climatització? Sense això, segur que costaria força menys dels prop de 200.000 euros que diuen per a cada tren.

Re: Fer prou, però no massa

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:22
by UT440_132M
Guigui wrote:
Es canviaran les butaques per unes de més còmodes que incorporin taules, es canviaran els terres, el sistema de climatització i s'habilitaran espais per a bicicletes i esquís.
El primer i l'últim, res a dir. Però cal canviar terra i climatització? Sense això, segur que costaria força menys dels prop de 200.000 euros que diuen per a cada tren.
No cal canviar la climatització, que tampoc és el pol nord, i les taules, per mi sobren. Tothom recorda com eren les 440 "Delta" que pujaven fins fa 3 anys i mig, doncs un interior com aquell ja faria el fet. Per fer això, directament que ens fiquin 449...

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:23
by liniadelRipollés
Serà un canvi interessant, atès que jo relaxava el cul i l'esquena a La Tor de Querol, concretament als seients de fusta de tercera classe del tren groc que són més còmodes que els actuals seients de la Ut447 muntanyenca.

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Posted: Wednesday 14/09/2011 17:26
by liniadelRipollés
No us queixeu tant que és una línia que va estar a punt de suprimir-se el 1985 i ara hi ha bona via, bona electrificació, un blocatge correcte (no meravellós) i uns trens en procés oficial de reforma.

Fins i tot podríem aconsellar a Renfe i a Territori que prevegin alguna màquina autovenda de begudes dins el tren. Volem Coca-cola Rodalies de Catalunya, llauna especial per a col.leccionistes! Els trens, plens per aconseguir la llauneta. http://www.ccc-spain.com/index2.htm

UT440_132M wrote:Cada vegada van donant més llargues... Primer abans de final d'any, ara març de 2012. Ja ho veig a venir, ni desdoblament ni millora de l'interior dels trens. Està clar, sóm la ovella negra de Rodalies de Catalunya, no existim els que vivim a comarques allunyades de la capital, i n'estem farts. Però si tenim diners per fer una mega-autovia per la qual passen 4 cotxes fins a Ripoll, totalment innecessària.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Wednesday 14/09/2011 19:30
by metring
http://www.naciodigital.cat/elripolles/ ... _campaign=

Invertiran 3 milions d'euros per a la «renovació integral» de l'interior dels trens

Els combois amb seients nous i taules començaran a circular el març de 2012

La “renovació integral” de l'interior de 14 combois de la línia fèrria Barcelona-Ripoll-Puigcerdà començarà a ser una realitat el març de 2012. Així ho ha assegurat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, a l'emisora Catalunya Informació. Per tal que sigui possible es farà una inversió d'uns 3 milions d'euros que inclourà entre altres butaques més còmodes i taules per facilitar que els viatgers puguin llegir o treballar amb certa comoditat.

Lluís Recoder ha assumit en declaracions a Catalunya Informació que els trens que cobreixen actualment la línia són “incòmodes pels estàndards del segle XXI”. Tot i admetre que el gran objectiu és poder desdoblar la línia, considera que la renovació de l'interior dels combois és un primer pas per un “col·lectiu d'usuari oblidats històricament”.

La inversió de poc més de tres milions d'euros s'aplicarà en 14 trens de la línia tres. A banda de butaques i taules, es canviarà el sistema de climatització i els lavabos i s'habilitaran espais per esquís i bicicletes. Les primeres unitats es començaran a modificar aquest mateix mes i s'espera que el gener es facin les primeres proves amb un prototip. Tot i així, el funcionament normal no s'espera fins al març de 2012, el que suposa un retard de tres mesos respecte les darreres previsions.

Re: Propera reforma de les 447

Posted: Wednesday 14/09/2011 22:38
by UT440_132M
Aquesta reforma ja s'hauria d'haver fet des del moment en què es va decidir fer pujar les 447 fins a Puigcerdà/LaTour, a principis del 2008. Però com sempre en aquest país, fem les coses a mitges i anem enrere com els crancs.
Per cert, per què repetiu la notícia dos cops encara que sigui d'un mitjà diferent?