Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
Resumint:
Estacions recentment reformades:
-Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1)
-Segur de Calafell (R2)
-Sant Joan Despí (R1/R4)
-Maçanet-Massanes (R1/R2) -FINALITZADA-
-Sant Celoni (R2) -FINALITZADA-
-Castellbell i el Vilar (R4) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Premià de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8)
-Rubí (R8)
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Granollers-Centre (R2/R8) -a falta de confirmació d'inici d'obres-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Licitacions desertes o desistides:
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
Estacions recentment reformades:
-Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1)
-Segur de Calafell (R2)
-Sant Joan Despí (R1/R4)
-Maçanet-Massanes (R1/R2) -FINALITZADA-
-Sant Celoni (R2) -FINALITZADA-
-Castellbell i el Vilar (R4) -FINALITZADA-
Estacions en obres:
-Premià de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8)
-Rubí (R8)
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Granollers-Centre (R2/R8) -a falta de confirmació d'inici d'obres-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Licitacions desertes o desistides:
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
Last edited by 437.001 on Thursday 24/11/2016 23:16, edited 1 time in total.
Re: Modificacions menors a Sant Feliu
Doncs d St Joan cap Cornellà han posat de límit 100 km/h al final de l'andanaJavi M wrote:Aquests dies han col·locat a l'estació de Sant Feliu uns nous senyals de limitació de velocitat a 120 km/h. Fa pocs dies eren coberts amb unes bosses de plàstic i avui ja eren visibles. Es troven a totes dues vies, però només en sentit Molins.
No sé si aquests nous senyals corresponen a haver disminuït el límit al tram Sant Feliu - Molins, o bé, pel contrari, a haver-lo augmentat al tram Sant Feliu - Cornellà, gràcies al canvi de travesses que s'ha realitzat fa poques setmanes —i aquests senyals indicarien, per tant, que s'està sortint del tram amb la nova velocitat augmentada—.
També he vist aquests dies personal de manteniment remenant els equips del gabinet de circulació de l'estació (la porta metàl·lica perpendicular a les vies de la segona foto). Desconec si el gabinet funciona o funcionava abans d'això, però el que sí que sé és que en allà mai no hi ha personal.
Aprofito per comentar que els pòrtics de la catenària (a la segona foto se'n veu un, però n'hi ha tres o quatre) també són de fa cosa d'un any. Abans les mènsules se subjectaven a unes estructures horitzontals ancorades cadascuna al seu post, creant un conjunt en forma de L invertida. Es van renovar a l'Estiu de 2015 —crec— les subjeccions de la catenària de tot el tram Sant Joan - Sant Feliu i, a l'estació, com que a causa de les andanes els posts es troven més allunyats de la línia aèria de contacte, van triar aquesta solució.
Ahir (26/11/2016):
A Lavern-Subirats:
-era fosc, no es veia gaire bé.
-ja han fet els murs de l'andana direcció Barcelona entre l'extrem costat La Granada i el futur pas inferior.
-a l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders van menys avançats.
-ja han instal.lat els suports metàlics per aguantar les dues vies mentre empenyen el pas inferior per sota de les mateixes.
Als Monjos:
-l'estació avui estava plena de gel, hi ha caigut una pedregada bastant considerable. Uns joves que han baixat d'un R4 Sant Vicenç-Manresa i que han creuat les vies pel pas, per sortir de l'estació, quasi que es foten de cap baixant a les vies per culpa del gel. :eek: Per sort, no ha passat res...
-el cartell de reforma de l'estació està situat a la subestació, just a la corba que fa el carrer per anar cap a l'edifici de viatgers.
-tot l'espai del parking entre l'edifici de viatgers i el puticlub està tancat i ocupat per material d'obra.
-a l'espai entre l'edifici de viatgers i la subestació hi ha uns contenidors d'obra, que ja hi eren l'altre dia, però que han estat canviats de posició.
-l'antic edifici dels wc ha estat demolit, i al seu lloc hi ha un forat rectangular, avui ple d'aigua i gel de la tempesta, que no sé si són restes de la demolició de l'edifici, o ja l'inici de les obres del pas inferior. Em fa l'efecte que es tracta del primer, perquè a l'andana direcció Barcelona no hi ha cap tipus d'obra visible (no he trepitjat aquesta andana i era fosc, així que no sabria dir si hi havia senyals al terra).
-era fosc, no es veia gaire bé.
-ja han fet els murs de l'andana direcció Barcelona entre l'extrem costat La Granada i el futur pas inferior.
-a l'andana direcció Vilafranca/Sant Vicenç de Calders van menys avançats.
-ja han instal.lat els suports metàlics per aguantar les dues vies mentre empenyen el pas inferior per sota de les mateixes.
Als Monjos:
-l'estació avui estava plena de gel, hi ha caigut una pedregada bastant considerable. Uns joves que han baixat d'un R4 Sant Vicenç-Manresa i que han creuat les vies pel pas, per sortir de l'estació, quasi que es foten de cap baixant a les vies per culpa del gel. :eek: Per sort, no ha passat res...
-el cartell de reforma de l'estació està situat a la subestació, just a la corba que fa el carrer per anar cap a l'edifici de viatgers.
-tot l'espai del parking entre l'edifici de viatgers i el puticlub està tancat i ocupat per material d'obra.
-a l'espai entre l'edifici de viatgers i la subestació hi ha uns contenidors d'obra, que ja hi eren l'altre dia, però que han estat canviats de posició.
-l'antic edifici dels wc ha estat demolit, i al seu lloc hi ha un forat rectangular, avui ple d'aigua i gel de la tempesta, que no sé si són restes de la demolició de l'edifici, o ja l'inici de les obres del pas inferior. Em fa l'efecte que es tracta del primer, perquè a l'andana direcció Barcelona no hi ha cap tipus d'obra visible (no he trepitjat aquesta andana i era fosc, així que no sabria dir si hi havia senyals al terra).
Avui (07/12/2016):
A Passeig de Gràcia (R2):
-cap avenç significatiu...
A Granollers-Centre (R2/R8):
-obres iniciades? Tinc els meus dubtes. Però a la zona on anirà l'ascensor de l'andana de les vies 1/3 hi havia unes tanques formant un quadrat molt sospitós. El cas és que em sona haver vist fa temps unes tanques al mateix lloc. En observació.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-obres en fase final.
-ascensors instal.lats, però encara "embalats".
-no ho podria asegurar, pero em sembla que podria ser que part de la iluminació de les marquesines ja s'hagi canviat pels nous fluorescents de LEDs, però des del tren no ho he pogut distingir bé (vidres tintats).
A Rubí (R8):
-obres en fase final.
-capçalera costat Castellbisbal de les dues andanes encara tallada.
-ascensors: instal.lats tots dos, però encara "amb l'embalatge".
-pas inferior: finalitzat? Si no és així, li falta molt, molt poquet. Sembla que el deixen de color blanc. Les escales d'ambdues andanes tenen les noves baranes encara "amb l'embalatge".
-iluminació: nous fluorescents de LEDs funcionant ja a la quasi totalitat de la marquesina de l'andana de la via 2 (direcció Granollers). A la marquesina de l'andana de les vies 1/3 encara els hi queda per connectar la part tancada de l'andana. Els fanals de les parts de fora de les dues andanes encara no els han connectat. He de dir que, un altre cop, els nous fanals i fluorescents de LEDs han estat una millora important, tot i que Rubí mai ha estat una estació fosca.
-parking: hi han pintat unes noves places per vehicles de PMR (unes set).
A Lavern-Subirats (R4):
-era fosc i no es veia res.
Als Monjos (R4):
-era fosc, però no semblava haver-hi cap avenç significatiu.
-cap avenç significatiu...
A Granollers-Centre (R2/R8):
-obres iniciades? Tinc els meus dubtes. Però a la zona on anirà l'ascensor de l'andana de les vies 1/3 hi havia unes tanques formant un quadrat molt sospitós. El cas és que em sona haver vist fa temps unes tanques al mateix lloc. En observació.
A Sant Cugat del Vallès (R8):
-obres en fase final.
-ascensors instal.lats, però encara "embalats".
-no ho podria asegurar, pero em sembla que podria ser que part de la iluminació de les marquesines ja s'hagi canviat pels nous fluorescents de LEDs, però des del tren no ho he pogut distingir bé (vidres tintats).
A Rubí (R8):
-obres en fase final.
-capçalera costat Castellbisbal de les dues andanes encara tallada.
-ascensors: instal.lats tots dos, però encara "amb l'embalatge".
-pas inferior: finalitzat? Si no és així, li falta molt, molt poquet. Sembla que el deixen de color blanc. Les escales d'ambdues andanes tenen les noves baranes encara "amb l'embalatge".
-iluminació: nous fluorescents de LEDs funcionant ja a la quasi totalitat de la marquesina de l'andana de la via 2 (direcció Granollers). A la marquesina de l'andana de les vies 1/3 encara els hi queda per connectar la part tancada de l'andana. Els fanals de les parts de fora de les dues andanes encara no els han connectat. He de dir que, un altre cop, els nous fanals i fluorescents de LEDs han estat una millora important, tot i que Rubí mai ha estat una estació fosca.
-parking: hi han pintat unes noves places per vehicles de PMR (unes set).
A Lavern-Subirats (R4):
-era fosc i no es veia res.
Als Monjos (R4):
-era fosc, però no semblava haver-hi cap avenç significatiu.
Last edited by 437.001 on Thursday 08/12/2016 3:04, edited 5 times in total.
Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
Resumint:
Estacions recentment reformades:
-Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1)
-Segur de Calafell (R2)
-Sant Joan Despí (R1/R4)
-Maçanet-Massanes (R1/R2)
-Sant Celoni (R2)
-Castellbell i el Vilar (R4)
Estacions en obres:
-Premià de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Granollers-Centre (R2/R8) -a falta de confirmació d'inici d'obres-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Licitacions desertes o desistides:
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
Estacions recentment reformades:
-Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1)
-Segur de Calafell (R2)
-Sant Joan Despí (R1/R4)
-Maçanet-Massanes (R1/R2)
-Sant Celoni (R2)
-Castellbell i el Vilar (R4)
Estacions en obres:
-Premià de Mar (R1) -finalitzant-se-
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
-Granollers-Centre (R2/R8) -a falta de confirmació d'inici d'obres-
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Licitacions desertes o desistides:
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
Last edited by 437.001 on Thursday 08/12/2016 2:54, edited 1 time in total.
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
Què han de fer a Sant Martí de Centelles i a Montcada Ripollet? Es van reformar fa 4 anys.437.001 wrote:Resumint:
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
Igual que Blanes, que també fa ben poc que la van reformar.UT440_132M wrote:Què han de fer a Sant Martí de Centelles i a Montcada Ripollet? Es van reformar fa 4 anys.
I Sant Celoni l'acaben de reformar un altre cop fa dies (aquesta vegada li ha tocat paviment podotàctil, un perllongament d'andana i fanals de LEDs), que ja li anuncien la quarta reforma. La reformen per fascicles...
No sé què deurà ser, la veritat... crec que tenia alguna cosa a veure amb accessibilitat i marquesines, però no n'estic segur.
Per ara, misteri.
La que sí que ja li tocava era Centelles.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Fa dies que no agafo el tren a Granollers Centre (per assumptes personals he d'anar a Cardedeu, i per tant agafo el tren a Les Franqueses-Granollers Nord) però la setmana passada encara no hi havia res començat.437.001 wrote:A Granollers-Centre (R2/R8):
-obres iniciades? Tinc els meus dubtes. Però a la zona on anirà l'ascensor de l'andana de les vies 1/3 hi havia unes tanques formant un quadrat molt sospitós. El cas és que em sona haver vist fa temps unes tanques al mateix lloc. En observació.
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
El quadrat de tanques de l'andana de les vies 1/3 no hi era, doncs?Granolleri wrote:Fa dies que no agafo el tren a Granollers Centre (per assumptes personals he d'anar a Cardedeu, i per tant agafo el tren a Les Franqueses-Granollers Nord) però la setmana passada encara no hi havia res començat.437.001 wrote:A Granollers-Centre (R2/R8):
-obres iniciades? Tinc els meus dubtes. Però a la zona on anirà l'ascensor de l'andana de les vies 1/3 hi havia unes tanques formant un quadrat molt sospitós. El cas és que em sona haver vist fa temps unes tanques al mateix lloc. En observació.
- El Maño amañado
- N7
- Posts: 463
- Joined: Wednesday 12/10/2016 11:21
- Location: Sant Martí (Barcelona).
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Ja m'agradaria veure una remodelació com Déu mana a Bellvitge. Allò fa pena, de veritat...
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
La setmana passada no, però avui sí que hi era. Són quatre tanques grogues d'obra, que encerclen un pal de subjecció de la catenària que hi ha allà, que suposo que hauran de traslladar.437.001 wrote:El quadrat de tanques de l'andana de les vies 1/3 no hi era, doncs?
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Granolleri wrote:La setmana passada no, però avui sí que hi era. Són quatre tanques grogues d'obra, que encerclen un pal de subjecció de la catenària que hi ha allà, que suposo que hauran de traslladar.437.001 wrote:El quadrat de tanques de l'andana de les vies 1/3 no hi era, doncs?
Avui (08/12/2016):
A Premià de Mar (R1):
-han retirat el material d'obra. Amb això es poden donar per acabades les obres de reforma.
-han retirat el material d'obra. Amb això es poden donar per acabades les obres de reforma.
Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
Resumint:
Estacions recentment reformades:
-Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1)
-Segur de Calafell (R2)
-Sant Joan Despí (R1/R4)
-Maçanet-Massanes (R1/R2)
-Sant Celoni (R2)
-Castellbell i el Vilar (R4)
-Premià de Mar (R1) -FINALITZADA!-
Estacions en obres:
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Licitacions desertes o desistides:
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
Estacions recentment reformades:
-Cabrera de Mar-Vilassar de Mar (R1)
-Segur de Calafell (R2)
-Sant Joan Despí (R1/R4)
-Maçanet-Massanes (R1/R2)
-Sant Celoni (R2)
-Castellbell i el Vilar (R4)
-Premià de Mar (R1) -FINALITZADA!-
Estacions en obres:
-Passeig de Gràcia (R2)
-Aeroport (R2)
-Lavern-Subirats (R4)
-Sant Cugat del Vallès (R8) -finalitzant-se-
-Rubí (R8) -finalitzant-se-
-Els Monjos (R4)
-Viladecavalls (R4)
-Granollers-Centre (R2/R8)
Estacions amb obres adjudicades, però encara no iniciades (ja amb retard):
-Bellvitge (R2, adjudicada el 2015)
Estacions amb obres paralitzades i inacabades:
-Barcelona-Sagrera (R1/R2, nova estació)
-Barcelona-Sant Andreu Comtal (R2, reconstrucció per soterrament)
-Santa Perpètua de Mogoda-Granja Soldevila (R8, nova estació)
Obres recentment adjudicades (previsible inici ben aviat -mesos-):
-Sant Pol de Mar (R1)
-Sabadell-Centre (R4)
-Cerdanyola del Vallès (R4/R7)
Obres en licitació:
-Mollet-Santa Rosa (R3)
-Mollet-Sant Fost (R2/R8)
-Castelldefels (R2)
-Gavà (R2)
-Sant Miquel de Gonteres (R4)
-Sant Martí de Centelles (R3)
-Centelles (R3)
-Montcada-Ripollet (R3)
-Sant Celoni (R2) -quarta reforma!!-
-Blanes (R1)
Licitacions desertes o desistides:
-Cerdanyola-Universitat (R7/R8)
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
Centelles i Figaró son les que, ara per ara, necessiten l'actuació més urgent, a part de les estacions afectades pel desdoblament parcial.437.001 wrote:Igual que Blanes, que també fa ben poc que la van reformar.UT440_132M wrote:Què han de fer a Sant Martí de Centelles i a Montcada Ripollet? Es van reformar fa 4 anys.
I Sant Celoni l'acaben de reformar un altre cop fa dies (aquesta vegada li ha tocat paviment podotàctil, un perllongament d'andana i fanals de LEDs), que ja li anuncien la quarta reforma. La reformen per fascicles...
No sé què deurà ser, la veritat... crec que tenia alguna cosa a veure amb accessibilitat i marquesines, però no n'estic segur.
Per ara, misteri.
La que sí que ja li tocava era Centelles.
Espero que almenys a Centelles, facin un pas inferior, o remodelin el pas superior que fa anys i panys que s'està podrint.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
No he entès mai la mai de fer passos inferiors, quan, al meu entendre, és molt més fàcil i més econòmic (i fins i tot m'atreviria a dir segur) fer un pas superior que no un d'inferior.
Salutacions,
Oriol
Oriol
Re: Estacions de Rodalies Barcelona en obres:
A la R3 sí (i hi afegeixo Santa Perpètua).UT440_132M wrote:Centelles i Figaró son les que, ara per ara, necessiten l'actuació més urgent, a part de les estacions afectades pel desdoblament parcial.
Espero que almenys a Centelles, facin un pas inferior, o remodelin el pas superior que fa anys i panys que s'està podrint.
Ara bé, l'estat global de totes tres, tot i ser dolent, és considerablement millor que el d'algunes de les estacions de la R4.
La reforma de les estacions de Parets, Granollers-Canovelles, Les Franqueses i La Garriga va inclosa al projecte del desdoblament del tram.
Tret de Parets, les altres tres estacions tindran canvis importants (i hi podem afegir Mollet-Santa Rosa, que també tindrà una reforma en profunditat).
De tota manera, del global de la xarxa de Rodalies Barcelona, les dues més necessitades de reforma són Sant Miquel de Gonteres i Vacarisses.
Sant Miquel de Gonteres ja està en licitació. Vacarisses no hauria de trigar gaire a licitar-se.
(...i molt content que Viladecavalls per fi s'estigui reformant i passi a ser una estació decent... i que Castellbell i el Vilar ja s'hagi reformat).
- UT440_132M
- N10
- Posts: 3951
- Joined: Monday 03/03/2008 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- Location: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contact:
Re: Remodelació d'estacions de Renfe Rodalies a Barcelona
Hi estic d'acord, aquestes estacions de la R3, comparades amb les de la R4 nord, son glòria, si bé es veritat que els hi convé la reforma. Santa Perpètua imagino te a veure amb allargar les andanes per a dobles 447, que ara caben ben justet, quedant algun cotxe fora de la zona alta de l'andana, quan van en doble composició. Quan van en simple no hi ha cap problema.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Passos inferiors vs superiors
Per a fer un pas inferior, n'hi ha prou amb 3 m d'escala. Per a un de superior, en calen més de 6 m.oriolp13 wrote:No he entès mai la mai de fer passos inferiors, quan, al meu entendre, és molt més fàcil i més econòmic (i fins i tot m'atreviria a dir segur) fer un pas superior que no un d'inferior.
I econòmicament parlant, no tinc jo tan clar que un pas superior surti molt millor que un d'inferior.
- Guigui
- Administrador
- Posts: 23736
- Joined: Sunday 26/02/2006 18:02
- Location: Penitents L3 (Barcelona)
Rampes en lloc d'ascensors
Ja posats i que parlem del tema, em sobta que a Catalunya no s'aprofitin els passos inferiors per a posar-hi rampes amb el pendent adaptat a PMR i estalviar-se el corresponent ascensor (i el seu cost de manteniment), com es fa en altres països. Aquest seria, per cert, un altre argument a favor dels passos inferiors, per la seva menor alçada en relació als superiors.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.