Page 51 of 104
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 23/02/2011 23:41
by Dr. T
Marçal, has mirat a
http://www.voyages-sncf.com? A mi em surten trajectes entre Figueres i Narbona per aquell cap de setmana (a partir de 38 leros en TGV, a partir de 78 passant per Portbou).
Ara, això de no poder comprar bitllet fins a / des de Barcelona... això no es pot permitir!
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 24/02/2011 1:33
by Pere
Dr. T wrote:Marçal, has mirat a
http://www.voyages-sncf.com? A mi em surten trajectes entre Figueres i Narbona per aquell cap de setmana (a partir de 38 leros en TGV, a partir de 78 passant per Portbou).
Ara, això de no poder comprar bitllet fins a / des de Barcelona... això no es pot permitir!
voyages-sncf i tgv-europe són exactament el mateix servidor de la màteixa casa : la SNCF. A ambdues planes web haurien d'aparèixer els mateixos trajectes.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 24/02/2011 9:50
by Dr. T
Pere, tens raó: quan he posat que els bitllets els volia rebre a l'Espagne, m'ha redirigit a tgv-europe.com. De totes maneres, a mi em surten trajectes entre Figueres i Narbona, sortint el dissabte 5/03 i tornant el dilluns 7/03 (76 euros en total). I he arribat fins al punt on et demanen l'adreça on vols rebre els bitllets.
Tinc un parell de preguntes sobre el trajecte Figueres - Perpinyà: encara queden bitllets d'aquells a 5 euros? Fa cosa de dues setmanes ho vaig mirar i en quedaven. A data d'avui, a partir d'11 euros i pico. A més, a tgv-europe.com no em deixa ni mirar si hi ha places per aquest dissabte, però en canvi a voyages-sncf.com si que ho puc mirar (i no em diu que no hi hagi places...).
I una darrera pregunta: com està el tema aparcament a Figueres-Vilafant? Si.. soc un tio no-sostenible, però no em compensa baixar fins a Girona, buscar aparcament al centre...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 24/02/2011 11:06
by Sagrerenc
Quin embolic... que n'aprenguin d'altres! Ahir vaig comprar dos bitllets per a l'EuroNight 237 "Allegro Don Giovanni", de Salzburg a Venècia, a través de la web de la ÖBB, a més d'altres trajectes interns a Àustria (ÖBB) i Itàlia (TrenItalia), i CAP PROBLEMA!
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 24/02/2011 15:35
by Pe Jorba
Pel que fa a l'aparcament a Figueres-Vilafant: fa dos dissabtes, es podia aparcar gratuïtament al pàrquing de l'estació. Encara hi ha(via) les barreres d'entrada aixecades. Vaig anar a informar-me'n al personal de l'estació i em van dir que encara no sabien quan aquest pàrquing deixarà de ser gratuït. Per si de cas, jo vaig fer un volt pels entorns, per veure si hi havia espais on poder deixar el cotxe. I vaig arribar a la conclusió que no és fàcil ni aconsellable de deixar-lo més d'un dia per aquests voltants, fora de l'estació.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 24/02/2011 18:33
by Dr. T
Uf... doncs no me la jugaré pas. De fet, la idea és fer una escapada un dissabte i tornar el mateix dia. Miraré si hi ha busos des de Figueres ciutat.
Edito:
Ara que hi penso... com està el tema TGV i cotxets de criatura? Perquè no es plan d'anar amb la nena tot el dia en braços...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 25/02/2011 9:54
by davida
Dr. T wrote:
Ara que hi penso... com està el tema TGV i cotxets de criatura? Perquè no es plan d'anar amb la nena tot el dia en braços...
Encara que ja he passat l'época del cotxe, el meu fill te 4 anys, et puc ajudar. Els TGV Duplex son de 2 pisos, amb el que et recomano si vas amb cotxet el pis inferior. Les portes son a nivell de l'andana, sense esglaons exterior. A dintre hi ha unes poques escales per anar al pis inferior i moltes per anar al de dalt. Si fa la reserva a
www.tgv.es o
www.voyages-sncf.com posa el teu fill com a viatger amb edat de 0-4 anys. El bitllet es gratuït, però t'assignarà places mes adequades.
Pel teu interes, hi ha un canviador de nens i calentadors de biberons.
Pero per anar amb nens a França, el millor son els Corail TEOZ:
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 17/03/2011 17:21
by Dr. T
http://www.diaridegirona.cat/girona/201 ... 72868.html
Sense notícies del tren convencional i de l´estació provisional del TAV
La policia ha denunciat 34 camions fruit de 61 controls en un mes i mig per diferents motius
Girona TAPI CARRERAS
L'Ajuntament de Girona segueix esperant el projecte del tren convencional i tampoc té cap informació sobre l'estació provisional del Tren d'Alta Velocitat (TAV) que hauria d'estar en funcionament ja l'any vinent. Ho va explicar l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, en el decurs del primer Fòrum Ciutadà sobre les obres del TAV celebrat ahir al Centre Cultural la Mercè, que va reunir una cinquantena de persones, tot i que pràcticament la meitat eren polítics, periodistes i responsables de les obres.
L'alcaldessa va explicar-ho en el torn de preguntes. En concret del president del col·legi d'arquitectes, Frederic Cabré, que va demanar saber què passarà un cop acabin els treballs del TAV. Pagans va afirmar que les comarques gironines han estat "maltractades" en tot el relacionat amb les infraestrutures però que va indicar que el Ministeri de Foment manté el compromís que els treballs del tren convencional començaran quan acabin les obres del TAV, tot i que va ressaltar que encara no tenen el projecte. També hi ha noves notícies sobre l'estació provisional que hauria d'utilitzar-se pel TAV mentre duren els treballs del convencional.
El president de l'Associació de Veïns de Sant Narcís, Martí Carreras, va insistir en què l'Ajuntament faciliti informació als Centres Cívics i va reiterar que caldria un programa de televisió sobre el TAV. Un veí de Girona va mostrar-se preocupat pels arbres de la Devesa a conseqüència de les obres i va mostrar-se partidari de mantenir el viaducte per evitar l'especulació amb el terreny. L'alcaldessa va explicar que els arbres no corren perill i va recordar que a l'hora de fer el túnel del tren convencional qcom a mínim s'ahurà d'enderrocar el primer tram del viaducte perquè coincidirà amb el pou d'atac.
Per part de l'Ajuntament, Maria Mercè Teixidor van exposar diferents dades sobre les obres. Destacar que la policia ha examinat 61 vehicles de les obres, sobretot camions del 25 de gener a 16 de març) i que se n'ha denunciat 34 per diferents motius com ara no dur una lona de protecció quan es transporta terra o per manca de permisos o documentació.
Finalment, tant l'AV de Sant Narcís com la CUP han anunciat que faran propostes al reglament d'organització i funcionament del Fòrum, per fer-lo més obert als ciutadans i perquè no tingui una mesa amb excés de pes i decisió política. El regidor de Participació Ciutadana, Miquel Poch, havia ofert poc abans, un mes de marge per si alguna entitat o veí volia presentar aportacions. El reglament s'aprovarà en el proper Fòrum.
http://www.diaridegirona.cat/girona/201 ... 72869.html
El calendari dels propers mesos
El tècnic de l'Ajuntament Aleix Comas va explicar que ja s'han acabat els treballs al sùbsol del Parc Central pel que fa a l'extracció de terra al carril central, per on ha de passar la tuneladora. Es una tasca que s'ha accelerat, treballant fins i tot a les nits per poder posar en funcionament la màquina a l'abril. La tuneladora haurà de fer el túnel fins a Fontajau fins a finals d'agost o inicis de setembre. Farà una parada al Parc de la Devesa on hi ha un pou i on se li canviarà la part davantera abans de passar per sota del Ter, on hi ha un terreny més rocós. Quan la tuneladora sigui fora del Parc Central, es podran reemprendre les extraccions de terra de la resta de l'estació. Comas va explicar que fins al 2012 i finals del 2011 no s'acabaran de fer algunes sortides d'emergència previstes, per exemple, a la plaça de la Sardana.
Esquerdes en habitatges de Montcada i Reixac
Posted: Wednesday 23/03/2011 11:42
by Guigui
http://www.vilaweb.cat/acn/ultima-hora/ ... -lave.html
Adif diu que les esquerdes aparegudes als habitatges de Can Sant Joan no tenen relació amb les obres de l'AVE
10:55 23.03.2011
Montcada i Reixac (ACN).- Els tècnics d'Adif asseguren que els moviments detectats a la zona de Montcada i Reixac (Vallès Occidental) on s'estan duent a terme les obres del tren d'Alta Velocitat "no poden causar cap perill als edificis ni originar-ne desperfectes". Així ho ha comunicat el gestor d'infraestructures després d'analitzar les dades d'auscultació del barri de Can Sant Joan d'aquesta ciutat. Els responsables d'Adif també han remarcat que "per causes tècniques" la tuneladora fa cinc mesos que està aturada. Tot i això s'ha compromès a inspeccionar els edificis i habitatges de tot aquell qui ho demani i l'Ajuntament ha lliurat als veïns un model d'instància pels afectats que vulguin dur a terme una reclamació oficial.
Són per les obres o no?
Posted: Thursday 24/03/2011 9:34
by Guigui
http://www.avui.cat/noticia/article/1-t ... erdes.html
L'Ajuntament creu que l'obra del TAV va provocar les esquerdes
ATURADA Adif diu que les vibracions no són de la tuneladora perquè fa cinc mesos que està aturada “PROBLEMA GROS” Els veïns sospiten que hi ha hagut un “problema gros” amb les capes freàtiques i l'empresa ho nega
24/03/11 02:00 - MONTCADA I REIXAC - Carles Aluju Ferrer
Després de les queixes dels veïns de dos edificis del barri de Can Sant Joan de Montcada en què alertaven a primers de març que hi havia esquerdes als pisos com a conseqüència de les obres del TAV, el consistori ha fet saber a Adif que els tècnics municipals entenen que hi pot haver relació entre les vibracions produïdes per les obres i el que expliquen els veïns.
Després que el consistori demanés a Adif que fes les comprovacions oportunes –amb els mitjans d'auscultació instal·lats abans de les obres–, per determinar si els treballs al túnel han tingut alguna incidència en els edificis, la conclusió de l'ens ferroviari és que “els moviments detectats no poden causar cap perill als edificis ni causar-hi desperfectes”. Entre els arguments que dóna Adif hi ha el fet que la tuneladora fa cinc mesos que està aturada perquè s'estan fent treballs de manteniment per assegurar-ne la seguretat. En el decurs d'una reunió amb l'Ajuntament, els veïns de Can Sant Joan van dir que sospiten que aquesta inactivitat és “perquè hi ha un problema gros” amb les capes freàtiques on s'ubica el barri, però Adif ho nega i diu que l'obra té “les màximes garanties de seguretat”. El president de l'associació de veïns, José Luis Conejero, ha sol·licitat “fer una visita al túnel per veure què hi ha i estar tranquils”.
L'Ajuntament ha demanat a Adif que analitzi les vibracions que pot produir la maquinària que s'està utilitzant. Si es demostrés que finalment hi ha relació, Adif s'ha compromès a reparar els desperfectes. Tot i això, l'administrador d'infraestructures ferroviàries ha assegurat al consistori que “els edificis no corren perill”.
D'altra banda, l'Ajuntament de Montcada i Adif han signat un conveni pel qual l'ens ferroviari farà un aparcament per a 100 cotxes i 20 motos a Can Sant Joan, i crearà una pantalla vegetal a l'entorn de l'estació de Montcada-Bifurcació. L'acord compensa el trasllat d'instal·lacions d'Adif que abans estaven a Sant Andreu Comtal, a Barcelona.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 24/03/2011 12:11
by Dr. T
http://www.diaridegirona.cat/girona/201 ... 74527.html
Els veïns afectats per les obres visiten la tuneladora del TAV
Una vintena de veïns dels carrers Bisbe Sivilla i Josep M. Gironella, que estan afectats per les obres del Tren d'Alta Velocitat a Girona, van tenir ahir la possibilitat de baixar a la zona de l'estació i conèixer tots els detalls constructius de mans del director de la Línia d'Alta Velocitat Nord-est, Rafael Rodríguez, i dels responsables de les obres a Girona. Van recórrer tota la zona excavada i van veure la tuneladora que ja està gairebé a punt per reprendre les obres.
Quina enveja...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 01/04/2011 10:43
by Dr. T
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1-territori/12-infraestructures/390987-adif-torna-a-revisar-els-pisos-abans-no-passi-la-gerunda.html
Adif torna a revisar els pisos abans no passi la ‘Gerunda'
En les últimes setmanes s'han tornat a inspeccionar els edificis
La tuneladora començarà a foradar aquest mes
01/04/11 02:00 - GIRONA - DANI VILÀ
Adif està tornant a revisar els edificis més propers a la traça per on passarà pel subsòl la tuneladora Gerunda quan comenci l'execució del segon túnel urbà del TAV, que connectarà el sector del parc Central de Girona amb el barri de Fontajau. Per això, els presidents de les escales de veïns han anat rebent en les últimes setmanes les trucades d'Adif per tornar a revisar els habitatges que ja s'havien inspeccionat fa mesos per comprovar quin era l'estat dels immobles i conèixer el nivell de fonaments d'aquests edificis.
Les noves revisions s'estan duent a terme poques setmanes abans que la tuneladora passi per sota d'aquests edificis. L'arrencada de la tuneladora comportarà que els quatre pous de compensació que s'han fet al passatge Farinera, Bernat Boades, Ramon Turró i Francesc Rogés estiguin oberts les 24 hores, ja que serviran per controlar que no es produeixin moviments del terreny amb el pas de la tuneladora.
Queixes pels forats
Alguns veïns del sector Güell-Devesa s'han queixat a Adif que els tècnics hagin foradat la façana per instal·lar-hi mecanismes de control sense demanar permís als propietaris dels immobles. L'oficina d'Adif ha rebut diverses queixes en aquest sentit i en alguns casos s'ha fet signar el permís per poder instal·lar els dispositius que en temps real serviran per controlar qualsevol moviment de l'edifici.
Vista del sector Güell Devesa, per on passarà la tuneladora
amb un dels dispositius de control del TAV Foto: D.V.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 05/04/2011 0:14
by metring
D'ADIF:
Las vías de la línea Barcelona-Portbou se trasladarán hacia el lado montaña en una longitud de 1,3 km
Adif ejecuta las obras para la puesta en servicio de la nueva variante de ancho convencional en el entorno del Nus de la Trinitat
- Esta actuación permitirá liberar espacio para la construcción de la nueva infraestructura de alta velocidad en este sector
04-abril-2011..- Adif está ejecutando las obras para la puesta en servicio de la nueva variante de ancho convencional en el entorno del Nus de la Trinitat, que se inscriben en la construcción de las nuevas infraestructuras ferroviarias de alta velocidad en este sector de la ciudad de Barcelona.
Estas actuaciones se incluyen en la construcción de los tramos La Sagrera-Nus de la Trinitat y Nus de la Trinitat-Montcada de la Línea de Alta Velocidad Madrid-Barcelona-frontera francesa.
La puesta en servicio del nuevo trazado de la línea de ancho convencional Barcelona-Portbou permitirá liberar el espacio necesario para ejecutar la infraestructura de alta velocidad entre los talleres de mantenimiento de trenes, en el entorno del Passeig de Santa Coloma, y la denominada Bifurcación Aguas, en las inmediaciones del Nus de la Trinitat.
Gracias a esta actuación, se pretenden garantizar las circulaciones de ancho convencional durante la construcción del trazado de la Línea de Alta Velocidad en este sector.
Para el desplazamiento hacia el lado montaña de las vías de ancho convencional desde su actual emplazamiento en el lado mar, se está llevando a cabo la construcción de una variante de vía doble de 1.360 metros de longitud.
De forma previa a la puesta en servicio de las nuevas instalaciones, se han ejecutado las operaciones necesarias para la construcción de la plataforma, sobre la que se está realizando en la actualidad el montaje de la superestructura, mediante la colocación de 3.000 m de carril, la aportación de 10.000 m3 de balasto (capa de piedra sobre la que se sustenta la vía), el extendido de 6.000 m de hilo de contacto de la catenaria y de 1,5 km de cableado de instalaciones de seguridad y comunicaciones.
Adif está realizando un intenso esfuerzo técnico y humano para compatibilizar la ejecución de estos trabajos con el mantenimiento de la explotación ferroviaria, programando las actuaciones con el objetivo de minimizar las afecciones al servicio de trenes. Por este motivo, la entrada en servicio del nuevo trazado se ha dividido en dos fases, que se desarrollarán durante el mes de abril.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Wednesday 06/04/2011 10:31
by Dr. T
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ue-ve.html
El segon túnel del TAV a Girona s'iniciarà la setmana que ve
A finals de maig la tuneladora arribarà al punt de control de la Devesa i a l'estiu ja acabarà els túnels urbans a Fontajau
Els veïns del Güell-Devesa mostren en una reunió tensa intranquil·litat i dubtes pel projecte
La tuneladora Gerunda del TAV es preveu que comenci a foradar el segon túnel urbà pel subsòl de Girona a final de la setmana que ve. Així ho van revelar els responsables de l'obra i els tècnics municipals amb una reunió que es va celebrar amb els veïns del sector Güell-Devesa. La tinenta d'alcalde d'Urbanisme de l'Ajuntament de Girona, Isabel Salamaña, va certificar que avui mateix es faran unes proves per encarar la tuneladora amb la previsió que entre dimecres i divendres de la setmana vinent s'iniciï el segon túnel urbà, que connectarà l'estació del parc Central amb el sector de Fontajau, un recorregut de gairebé 1,7 quilòmetres de túnel subterrani.
Les previsions són que la tuneladora arribi a finals de maig al sector de la Devesa, on s'està acabant un pou de control que ha de permetre revisar la gran màquina i canviar els elements necessaris de la roda de tall. La parada tècnica es fa en el punt on canvia el tipus de subsòl, ja que des d'aquest punt de la Devesa fins a la seva sortida a Fontajau, la Gerunda haurà d'avançar foradant roca. La represa de l'activitat de la tuneladora coincidirà encara amb les últimes injeccions de ciment a sota els edificis del sector del carrer Ramon Turró, mentre que aquesta setmana ja s'acaba el formigonat de la llosa a Francesc Rogés i ja s'han acabat els treballs als pous de compensació del passatge de la Farinera Teixidor i del carrer Bernat Boades.
24 hores de control
Els quatre pous hauran d'estar oberts 24 hores al dia, ja que els operaris seran a l'interior per si es detecten assentaments del terreny i cal injectar formigó. El responsable de l'obra va assegurar que “els assentaments previstos són només de mil·límetres i en el primer túnel els moviments han estat per sota de les previsions”. El fet que la tuneladora treballi tot el dia pot provocar que, en cas que sigui necessari, les injeccions es facin de matinada, un fet que no va agradar gens als veïns del sector Güell-Devesa.
El tram més delicat
A ningú se li escapa que el segon túnel és el tram més delicat del gran projecte d'arribada del TAV a la ciutat de Girona, ja que el túnel discorrerà just per sota les cases d'una zona densament poblada. Això es va reflectir en la reunió d'ahir al vespre, en què es van viure moment de tensió entre els representants municipals i els tècnics de l'obra amb els veïns presents. Les principals preocupacions dels propietaris són els possibles desperfectes que pugui ocasionar el pas de la tuneladora i les servituds que pot suposar en un futur la presència del túnel sota dels seus habitatges i immobles.
Queixes per esquerdes
Alguns dels presents van assegurar que les obres dels pous de compensació ja han originat esquerdes en alguns pisos. Salamaña va explicar que davant qualsevol fet l'Ajuntament també revisarà amb els seus tècnics les esquerdes, a banda de les revisions que faci Adif, i es va garantir que l'empresa pública s'haurà de fer càrrec de les despeses per arreglar-les. Altres veïns van acusar l'Ajuntament de no vetllar prou pels interessos dels ciutadans que van rebre els aplaudiments d'un auditori de la Farinera Teixidor gairebé ple. Unes acusacions que van provocar els moments de més tensió de la trobada amb alguna escridassada entre els ponents i els veïns molestos. Salamaña va defensar l'actuació del consistori i va garantir que treballaran per resoldre qualsevol problema que pugui sorgir. Tot i això, els tècnics van explicar que si s'han produït desperfectes, les actuacions no es faran fins acabada la infraestructura i s'hagi fet la consolidació del terreny, tasques que els tècnics situen aproximadament al cap d'un mes.
El director de l'obra i el cap d'infraestructura van voler tranquil·litzar els veïns recordant-los que l'auscultació dels edificis es fa durant 24 hores el dia de manera automàtica, però també amb mesuraments manuals constants. Pel que fa a possibles molèsties del pas de la tuneladora en l'execució del túnel, així com posteriorment amb el pas dels combois, els tècnics de l'obra també van garantir que “seria imperceptible” pels veïns, adduint que el túnel arrenca des de 24 metres de fondària a l'estació i va enfonsant-se fins gairebé els 40 al pas per sota el riu Ter.
LES XIFRES
950 metres foradarà la tuneladora des que arrenqui al parc Central fins que s'aturi per fer-li la inspecció, a la Devesa.
4 pous de compensació controlaran durant 24 hores el pas de la tuneladora per sota dels edificis del Güell-Devesa.
Les obres del TAV al parc Central de Girona des d'on començarà la tuneladora el segon túnel.
Foto: LLUÍS SERRAT.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 07/04/2011 18:21
by D4V1D.83FY
potser si demanessim algun permis es podria fer una visita...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Thursday 07/04/2011 18:26
by Dr. T
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... l-tav.html
La ‘Gerunda' inicia les proves del segon túnel del TAV
La tuneladora de Girona comença a fer una zona de transició i la setmana que ve ja foradarà terreny del subsòl
Adif assenyala que a final d'estiu haurà cobert els 1,6 quilòmetres fins a Fontajau
Adif va iniciar ahir al matí les primeres proves per a l'execució del segon túnel urbà del TAV a Girona. La tuneladora Gerunda ha començat a executar l'anomenada zona de transició entre l'estació i l'inici real del túnel, que es preveu començar a final de la setmana que ve.
Aquest segon túnel farà una llargada d'1,6 quilòmetres i cobrirà la distància que separa l'extrem nord del parc Central amb la zona esportiva del barri de Fontajau, on hi ha el pou de sortida, lloc on es desmuntarà la tuneladora i per on després es traurà. Els mitjans gràfics van poder accedir ahir a l'interior de la tuneladora en ple treball d'execució d'aquest tram de túnel de transició.
Viatge pel primer túnel
L'accés a la tuneladora es va fer a través del primer túnel del TAV d'1,3 quilòmetres i amb les vagonetes que s'utilitzen per dur els operaris i el material de l'obra. Els trenets circulen per unes vies provisionals i sorprèn comprovar que el traçat de Mas Xirgu fins al parc Central no és recte, sinó que hi ha un parell de revolts oberts, en un tram on els combois ja hauran de circular a poca velocitat per la proximitat de l'estació.
Fet a finals d'agost
La previsió d'Adif és que el segon túnel estigui totalment perforat a finals d'estiu o, a tot estirar, a principi de la tardor. Això sí, l'inici del segon túnel la setmana que ve fa preveure que a final de maig la tuneladora arribarà al pou de control de la Devesa. Allà farà una parada tècnica que podria allargar-se una mica més d'un mes, ja que els operaris hi hauran de renovar els elements de la roda de tall perquè la màquina pugui avançar a partir d'aquell punt quan les terres argiloses i llimbs es transformen en roca. En aquell moment, la Gerunda es trobarà en el punt més profund del seu trajecte pel subsòl de la ciutat, a gairebé 40 metres, distància que li ha de permetre superar el riu Ter abans de travessar el barri de Fontajau i arribar al pou per on s'extraurà la tuneladora. El segon túnel és la part més delicada perquè transcorre just per sota d'edificis habitats, per això Adif ha instal·lat fins a 925 sensors, prismes, regletes i estacions automatitzades encarregades d'auscultar qualsevol moviment del terreny i aturar l'obra si els moviments mil·limètrics que es preveuen se superessin durant l'obra.
LA XIFRA
925 dispositius
de control s'han instal·lat al sector Güell-Devesa per garantir la seguretat dels edificis de sobre el túnel.
Les terres del segon túnel es trauran per Mas Xirgu
L'avenç de la tuneladora suposa l'extracció d'una gran quantitat de terra que es transporta fins a l'exterior amb unes llargues cintes transportadores. Una de les curiositat és que les terres del segon túnel també s'extrauran pel sector de Mas Xirgu. Això suposa que actualment ja hi hagi cintes transportadores al llarg de més de dos quilòmetres que separen el pou d'atac de Mas Xirgu i el punt on treballa ara la tuneladora Gerunda, a tocar Torre Girona i davant mateix de la Farinera Teixidor. Amb aquesta decisió s'evita que hi hagi més trànsit de camions pel centre de Girona. Al final de l'obra la cinta transportadora serà de gairebé 4 quilòmetres.
La cua de la tuneladora a l'estació del parc Central per on arriben les vagonetes amb les dovelles o altra material que fa falta per l'avanç del túnel.
Foto: JOAN CASTRO / CLICK ART FOTO.
Justament ahir van fer un viatget els "mitjans gràfics"... Grrr.... (enveja, envejaaaaa!!!!)
Edito: demà miraré de fer una escapada fins la zona del pou d'atac, per on diria que surt tota la terra (com a mínim fa un mes, mes i algo, hi havia cintes transportadores).
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Friday 08/04/2011 9:38
by Dr. T
Fotos de l'interior del túnel de la LAV a Girona, del Diari de Girona:
http://comunitat.diaridegirona.cat/gale ... 038/1.html
Estació provisional LAV a Girona
Posted: Friday 08/04/2011 10:04
by Dr. T
http://www.elpunt.cat/noticia/article/1 ... ctual.html
L'estació provisional del TAV a Girona serà de vidre i connectada amb l'actual
Un passadís transparent connectarà amb l'estructura nova, que serà de poca grandària
L'Ajuntament es va reunir amb el ministeri la setmana passada
08/04/11 02:00 - GIRONA - DANI VILÀ
La nova estació provisional del TAV a Girona serà de vidre o de materials transparents per garantir l'entrada de molta llum a la part subterrània, i estarà connectada amb un passadís exterior també transparent amb l'actual estació del tren convencional. Es preveu que aquesta estructura transparent es faci al mig del sector d'obres del parc Central, en una de les lluernes que ja es poden veure des de les andanes de l'estació actual. Això permetrà fer la definitiva en una obertura que hi ha al costat de l'antiga estació d'Olot sense traves.
Així ho va revelar l'alcaldessa de Girona, Anna Pagans, dimecres en el seu últim programa de Fil directe de Televisió de Girona. És la informació que van obtenir la setmana passada en una trobada a Madrid amb responsables del Ministeri de Foment. L'alcaldessa confirma que “encara no hi ha el projecte fet de l'estació provisional, però hi estan treballant” amb la previsió que ben aviat es puguin començar els treballs. Pagans també va certificar que “no serà una gran estació, perquè es tracta de l'estació provisional i només ha de permetre l'accés a les andanes”.
La tinenta d'alcalde d'Urbanisme, Isabel Salamaña, avança que la previsió és que la venda dels bitllets es faci a l'estació actual, i que per accedir a les andanes del TAV caldrà dirigir-se a l'altre extrem de l'estació actual, on hi ha la zona comercial. En aquest punt, hi haurà el control de bitllets i només podran accedir-hi els passatgers del TAV. Des d'allà un passadís conduirà els passatgers cap a l'estació provisional, on “hi haurà ascensors i escales mecàniques que permetran arribar al hall”. Aquesta sala ja serà definitiva i des d'allà es baixarà al nivell inferior, on hi haurà les andanes per agafar el TAV. Una de les peticions que van fer Salamaña i Pagans a Foment és que amb les obres de connexió entre l'estació actual i la provisional del TAV es reobri un pas des del sector de Bisbe Sivilla que permeti accedir a l'estació sense fer la volta d'ara.
El convencional, després
Amb referència al projecte de cobriment del tren convencional, Foment va mantenir el compromís a Pagans que s'executarà un cop hagi arribat el TAV a Girona. Tot i això, encara desconeixen quin serà el calendari d'aquesta gran obra, que es farà un cop s'acabin les obres del TAV.
La plataforma vol compensacions
La Plataforma del TAV ha fet arribar una carta a tots els edificis que es troben dins de la zona de protecció ferroviària perquè se sumin a la demanda judicial que volen fer per reclamar que es compensi els veïns, ja que consideren que s'hipoteca el futur de les finques. En concret, són una seixantena de finques afectades per la zona de protecció del túnel, que a la pràctica comporta que pel que fa a obres que afectin la fonamentació hauran de rebre el vistiplau d'Adif. La plataforma considera que calia iniciar un expedient expropiatori que suposés el cobrament d'unes indemnitzacions, una visió que no coincideix amb la d'Adif, que assegura que no hi ha expropiació. Tots els interessats a sumar-se a la causa poden escriure un correu electrònic a
expropiats.ave@gmail.com o anar al despatx Salellas.
L'estació definitiva del TAV es farà en aquesta lluerna, la provisional més al mig del parc Central de Girona
Foto: JORDI SOLER.
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 26/04/2011 18:58
by ROMI65
Segons
Midi Libre, hi ha hagut un increment del 30 % dels viatgers entre França i Figueres des de la posada en marxa dels TGV (respecte al Talgo). Sembla que s'han superat les previsions...
Re: LAV Barcelona-França
Posted: Tuesday 26/04/2011 22:49
by 437.001
Gràcies per la notícia!!