Page 52 of 58
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Monday 11/05/2020 16:18
by Railjet OBB
bigcoaster wrote: ↑Monday 11/05/2020 16:12
En l'hipotètic cas de portar el ferrocarril a la Vall d'Aran, jo potser ho faria per la vall d'Àneu. Sort i Esterri són poblacions on la demanda podria ser interessant, sobretot turística. A més que anant per aquesta banda entraries a la Vall d'Aran per Baqueira, i passant per totes les poblacions fins Vielha, solucionant el greu problema de saturació de l'accés que té Baqueira actualment, i aquest corredor Vielha-Baqueira durant l'hivern té molt moviment, i durant l'estiu tampoc es pot menysprear, tractant-se del Pirineu.
Pel que fa a Andorra, entre La Seu i Sant Julià el faria absolutament directe donada la poquíssima població que hi ha i la difícil orografia. Pel que fa a la resta del traçat, crec que té més sentit baixar per la vall del Segre i després cap a Tàrrega-Cervera. Finalment, com a detall, faria acabar la línia a Encamp amb transbord al Funicamp.
En el tram de la Vall d'Aran tenia molts dubtes i vaig optar per anar per el Pont de Suert, moltes gracies per els teus consells.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Monday 11/05/2020 20:21
by Sanato
Railjet OBB wrote: ↑Friday 27/03/2020 20:04
Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.
Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.
Espero que us agradi.
metromapmaker (3).png
La idea és bona...
Però per guanyar temps, faria també directe el tram entre Manresa i Calaf (o si m'apures molt, amb parades facultatives)
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Thursday 14/05/2020 18:50
by Railjet OBB
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Thursday 14/05/2020 23:44
by 99vilaarnau
Railjet OBB wrote: ↑Thursday 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Potser unir la Seu d'Urgell amb Puigcerdà, no estaria malament. La resta del mapa, de 10
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Friday 15/05/2020 11:54
by Railjet OBB
99vilaarnau wrote: ↑Thursday 14/05/2020 23:44
Railjet OBB wrote: ↑Thursday 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Potser unir la Seu d'Urgell amb Puigcerdà, no estaria malament. La resta del mapa, de 10
Moltes gracies.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Friday 15/05/2020 16:59
by bigcoaster
Railjet OBB wrote: ↑Thursday 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Em sembla correcte com a eixos de vertebració del Pirineu, però no oblidem que els corredors amb més demanda són els Lleida-Pirineu i Barcelona-Pirineu, pel que crec que hauries de posar els serveis Lleida-Esterri (corredor actual consolidat), Lleida-Vielha i Lleida-Andorra i Barcelona-Andorra (sempre i quan es pogués anar ràpid, és a dir, línia Cervera-Martorell).
Idea de recorregut de l'ETF
Posted: Sunday 17/05/2020 1:39
by Carlos González
He volgut fer una idea fet amb un mapa de manera exprès una idea de com podria ser un ferrocarril de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell... La idea podria ser així.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 91792&z=11
Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.
Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.
REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?
Re: Idea de recorregut de l'ETF
Posted: Sunday 17/05/2020 10:23
by torres997
Carlos González wrote: ↑Sunday 17/05/2020 1:39
He volgut fer una idea fet amb un mapa de manera exprès una idea de com podria ser un ferrocarril de tren convencional per Cervera-Igualada-Martorell... La idea podria ser així.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 91792&z=11
Que consti, no tinc idea de terrenys o d'orografia... És simplement un pla esquemàtic, perquè a causa dels terrenys que s'envolten per aquesta part del Llobregat i de l'Anoia dificultarien fer un traçat ferroviari com el traçat que jo he dibuixat, o sigui que no em digueu com a crítica que el recorregut no pot ser així per temes d'orografia... això ja ho sé.
Sobre fer parar aquests llocs, per Anoia considero que a part d'Igualada, podria parar també Castellolí i Jorba. Considero que Collbató i Esparreguera són estacions que calen fer també i si es viable el recorregut, connectarla per l'estació actual de Sant Guim.
REPETEIXO, és una idea simplement... Algú que sap de terrenys o d'aquests tipus d'estructura té una alternativa sobre com podria ser o com pot ser aquest possible servei tant per mercaderies com de passatgers?
Crec que és una línia que tard o d'hora s'haurà d'acabar fent, ja que permetria la connexió natural entre Lleida i Barcelona, que és via Igualada. Personalment, crec que tindria molta demanda, ja que permetria unir Igualada amb Lleida i Barcelona en temps competitius respecte el bus i la R6 d'FGC, línia que podria, llavors, reconvertir-se a tren-tram per a la mobilitat local de l'Anoia.
En quant al traçat, jo tampoc sóc un expert en geografia, però sé que el tram Martorell-Bruc té molt desnivell. De totes formes, perquè la línia donés servei al màxim de població possible, opino, com bé has fet, que hauria de seguir més o menys el traçat de l'autovia A-2. En aquest sentit, faria una estació o baixador addicional al poble del Bruc.
Respecte l'àmbit urbà d'Igualada, que entenc que seria soterrat. Si es fa una única estació, crec que hauria d'estar al centre, a l'altura de la plaça Cal Font, com bé has indicat. Tot i això, hauria de tenir correspondència amb la línia d'FGC, que opinio que es podria prolongar pel Passeig en forma de tramvia, per tal d'apropar a l'estació de Rodalies tots els habitants de Vilanova del Camí, la Pobla de Claramunt, Capellades, Piera, etc.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Sunday 17/05/2020 11:28
by El Yisus 712
Railjet OBB wrote: ↑Friday 27/03/2020 20:04
Nova R12 Monzó-Riu Cinca - Lleida Pirineus - Manresa - L'Hospitalet del Llobregat, en aquesta proposta he considerat que la R12 entre Manresa - L'Hospitalet només faci parada ha Terrassa i Sabadell Nord.
Ja que aixi el viatge per l'interior seria mes rapit que fent totes les parades de la R4 Nord.
Espero que us agradi.
metromapmaker (3).png
Esta bastant be la proposta pero hi ha algun error. No has posat la Sagrera-M i ademes jo crec que Hospitalet-Lleida-Monzon queda fatal crec que queda millor Barcelona-Lleida-Monzon no creus aixi que sempre dic que perque no posen Bcn-Hospitalet si estan enganxats. Tambe hi haura la estacio de Torrassa. I tambe hauria de parar a St.Vicenç Castellet. Fer algun tram expres Manresa-Calaf-Cervera. I ja esta
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Saturday 27/06/2020 12:33
by Carlos González
Em ronda una petita curiositat sobre un hipotètic transport entre Girona i Olot... Sou més partidaris de recuperar l'antic carrilet i fer una espècie de tren-tram (Girona-Salt-Amer-Olot) o de crear un nou recorregut paral·lel a la C-66 (Girona-Banyoles-Besalú-Olot)?
Potser ja he escrit això anys enrere... però em sembla curiòs com en el passat Girona tenia més serveis ferroviaris que ara i no tinc clar els motius de perquè van tancar els serveis de carrilet d'antany... Era per la pèrdua de la demanda de passatgers o havien altres motius? Perquè suposo que amb el pas del temps estarà incrementant la demanda d'aquests respectius municipis
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Saturday 27/06/2020 17:46
by robertotlh
Carlos González wrote: ↑Saturday 27/06/2020 12:33
Em ronda una petita curiositat sobre un hipotètic transport entre Girona i Olot... Sou més partidaris de recuperar l'antic carrilet i fer una espècie de tren-tram (Girona-Salt-Amer-Olot) o de crear un nou recorregut paral·lel a la C-66 (Girona-Banyoles-Besalú-Olot)?
Potser ja he escrit això anys enrere... però em sembla curiòs com en el passat Girona tenia més serveis ferroviaris que ara i no tinc clar els motius de perquè van tancar els serveis de carrilet d'antany... Era per la pèrdua de la demanda de passatgers o havien altres motius? Perquè suposo que amb el pas del temps estarà incrementant la demanda d'aquests respectius municipis
Pensa que eren companyies privades, l'ajuda estatal era escassa. Al no tenir capacitat financera per invertir en manteniment i millora de la infraestructura el servei s'anava deteriorant. En paral·lel les carreteres anaven millorant i el transport per carretera va clavar l'estocada final als carrilets. Quan va caure en mans de Feve, la inversió per recuperar la competitivitat hauria estat molt elevada i l'operador públic va optar per el camí fàcil. Si hagués arribat amb vida a la creació d'FGC, potser s'hagués pogut salvar.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Saturday 27/06/2020 19:27
by Carlos González
Gràcies per la informació... Però encara no has respòs a la pregunta inicial de si s'ha de fer el recorregut de Girona-Olot per Amer o Besalú
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Saturday 27/06/2020 21:05
by robertotlh
Carlos González wrote: ↑Saturday 27/06/2020 19:27
Gràcies per la informació... Però encara no has respòs a la pregunta inicial de si s'ha de fer el recorregut de Girona-Olot per Amer o Besalú
Banyoles-Besalú. Per Amer ja està suficientment servit amb el bus.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Sunday 28/06/2020 2:27
by Carlos González
Mmmm... una de les dues opcions poden ser vàlides... La d'Amer es recuperaria parcialment o el total del carrilet d'antany ja que la major part del recorregut es conserva malgrat no haver-hi vies. Tot i que és estructurat com a via verda i es quedarà així...
Però en canvi per Besalú es fa una nova infraestructura, que a més es recuperaria el recorregut de Girona-Banyoles i a més es desenvolupa una connectivitat entre els municipis del voltant per un hipotètic recorregut d'Olot a Besalú... El que em pregunto és com podria ser el recorregut tenint en compte l'orografia que hi es troba per la Garrotxa, a diferència d'Amer que és adaptar a que hi hagin vies, tot i que es perdria el camí per anar amb bicicleta allà
.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Thursday 02/07/2020 10:55
by robertotlh
Carlos González wrote: ↑Sunday 28/06/2020 2:27
Mmmm... una de les dues opcions poden ser vàlides... La d'Amer es recuperaria parcialment o el total del carrilet d'antany ja que la major part del recorregut es conserva malgrat no haver-hi vies. Tot i que és estructurat com a via verda i es quedarà així...
Però en canvi per Besalú es fa una nova infraestructura, que a més es recuperaria el recorregut de Girona-Banyoles i a més es desenvolupa una connectivitat entre els municipis del voltant per un hipotètic recorregut d'Olot a Besalú... El que em pregunto és com podria ser el recorregut tenint en compte l'orografia que hi es troba per la Garrotxa, a diferència d'Amer que és adaptar a que hi hagin vies, tot i que es perdria el camí per anar amb bicicleta allà
.
De Girona a Banyoles tampoc es podria aprofitar res, pensa que era un tramvia de vapor que anava pel voral de la carretera i la carretera s' ha menjat tot l'espai. Seria tot nou de trinca.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Thursday 02/07/2020 18:12
by Carlos González
Si ha de ser nou de trinca... hauran de soterrar-ho alguns dels suposats recorreguts
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Tuesday 14/07/2020 22:45
by Railjet OBB
Railjet OBB wrote: ↑Thursday 14/05/2020 18:50
Gracies bigcoaster per els consells que em va donar he fet un mapa de la xarxa de Rodalies dels Pirineus de Lleida, Vall d'Aran i Andorra.
L1 Vielha-Mijaran - Baqueira Vila - Sort Pirineus - La Seu d'Urgell
L2 La Seu d'Urgell - Andorra Pirineus - Encamp.
L3 La Seu d'Urgell - Agramunt - Lleida Pirineus.
L4 Vielha-Mijaran - Era Bordeta - Luchon SNCF.
L5 Era Bordeta - Bossòst - Canejan.
(f) Parada facultativa.
Espero que us agradi i podem debatre aquesta proposta.
metromapmaker (10).png
Us recomano que mireu aquesta notícia i veureu una proposta meva que us resultarà familiar.
https://m.ara.ad/economia/connexio-ferr ... 51104.html
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Thursday 06/08/2020 18:25
by Railjet OBB
Jo tinc una proposta per substituir el REX Barcelona - Zaragoza - Madrid.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Friday 07/08/2020 7:13
by Miquel
Railjet OBB wrote: ↑Thursday 06/08/2020 18:25
Jo tinc una proposta per substituir el REX Barcelona - Zaragoza - Madrid.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
Aviam, el gran públic d'aquest REX no es el directe Barcelona - Madrid, si no tots els trajectes intermedis, per tant, no li fa cap be deixar de fer les parades habituals, ja que gran part dels usuaris estarien perdent el servei.
Altre cosa és si, a banda d'aquest regional exprés combinat, hi ha d'haver altres serveis més ràpids i alhora més econòmics respecte al línia d'AV!
Re: Propostes ferroviàries per a Catalunya (fora de Barcelona)
Posted: Friday 07/08/2020 11:18
by ortegote
Miquel wrote: ↑Friday 07/08/2020 7:13
Railjet OBB wrote: ↑Thursday 06/08/2020 18:25
Jo tinc una proposta per substituir el REX Barcelona - Zaragoza - Madrid.
La proposta seria fer un trajecte nou de InterCity servir per un Talgo S-130 o un Talgo 6, les parades serien les següents:
Barcelona Estació de França.
Barcelona Sants.
Vilanova i La Geltrú.
Tarragona Ciutat.
Lleida Pirineus.
Zaragoza Delicias.
Calatayud.
Madrid Puerta de Atocha.
Aquest nou servei aprofitaria el ramal nord del nus de Vila-seca i agafaria el ramal del CM que conecta amb la TAV Barcelona - Madrid direcció Lleida.
Aviam, el gran públic d'aquest REX no es el directe Barcelona - Madrid, si no tots els trajectes intermedis, per tant, no li fa cap be deixar de fer les parades habituals, ja que gran part dels usuaris estarien perdent el servei.
Altre cosa és si, a banda d'aquest regional exprés combinat, hi ha d'haver altres serveis més ràpids i alhora més econòmics respecte al línia d'AV!
Totalment d'acord Miquel, una cosa es la persona que va d'Arcos de Jalon a Ricla i una altra la que fa Barcelona Madrid.
El Regional amb un millor tren faria el seu proposit y possar un TALGO o locomotora amb convencionals (som inutils i no hem tenim) seria complementari, si no fos aixi ens estariem carregant el tren convencional nosaltres mateixos.