Re: Corredor Mediterrani
Posted: Thursday 05/05/2016 21:43
Una de las vías de la variante tendrá tercer carril para el ancho internacional más adelante. Bastante lamentable.
Jo deixaria la línia de Vilanova només per Rodalies, R14 i R13. Els Talgos, R15 i R16 podrien anar perfectament per LAV fins a Camp (R15 i R16 amb material 121), entrar a Tarragona a través d' un enllaç a Vilaseca, i tornar entrar al CM també a Vilaseca. Potser no guanyarien molt temps respecte l'actualitat en els horaris oficials però a l'hora de la veritat es guanyarà temps pel fet de deixar de passar per trams amb limitacions i propensos a incidències i pel fet de no tenir trens de Rodalies al davant.437.001 wrote:El que és segur és que els Euromed passen a Camp de Tarragona (o sigui, per la LAV). Tots.albe6 wrote:El més probable es que els serveis amb S-130 vàgin per la LAV i els Talgos per Vilanova
Els serveis a Alacant i Murcia passaran a Camp de Tarragona, perquè en aquest cas, anar a Camp no penalitza el temps de viatge, que a més entre València i Murcia, tindrà una reducció de temps de trajecte molt important ja que allà sí que hi ha una LAV en construcció.
Els serveis de Talgo... no queda clar quants en quedaran, ni quines parades faran.
Per una banda, els serveis Talgo a València pràcticament es podrien convertir en regionals, arreplegarien més passatgers.
Els serveis a Alacant tenen el problema d'Elda-Petrer, que es quedarà quasi sense trens de passatgers fins que no perllonguin la C3 de rodalies Alacant/Murcia fins a Villena (el tema de les rodalies a Alacant i Murcia és de película de terror, per cert).
Els trens deixaran de parar a Villena centre, i passaran a parar a Villena-AV, que està a prop de la Colonia Santa Eulalia.
Els serveis a Cartagena i Lorca... és la gran incògnita. Es mantindran, o s'haurà de fer transbordament a Murcia? Crec que s'haurà de transbordar...
Més aviat no. Més aviat perdries temps respecte al recorregut actual per Vilanova, i a sobre, encariries el bitllet.robertotlh wrote:Els Talgos, R15 i R16 podrien anar perfectament per LAV fins a Camp (R15 i R16 amb material 121), entrar a Tarragona a través d' un enllaç a Vilaseca, i tornar entrar al CM també a Vilaseca. Potser no guanyarien molt temps respecte l'actualitat en els horaris oficials però a l'hora de la veritat es guanyarà temps pel fet de deixar de passar per trams amb limitacions i propensos a incidències i pel fet de no tenir trens de Rodalies al davant.
No és viable.robertotlh wrote:A més llarg termini faria el nou enllaç LAV-Tarragona Centre ideat proposat en el Pla Tren 2014.
La Reus - Roda no te el gàl·lib suficient a la zona de l'enllaç entre el nou CM i la LAV. Alternatives?437.001 wrote: Si Adif no espavila reobrint la Reus-Roda per passatgers i mercaderies...
La idea es que los trenes que vayan por LAV no mueran en Tarragona Centre sino que sigan a Tortosa o Mora en el Caso de los Regionales o a la Comunidad Valenciana - Murcia, en el caso de los Talgos, por lo que deberían cambiar de ancho de ancho igual que los Euromed y los demás trenes que no pasen por Tarragona Centro. De todas formas, el ancho UIC hasta Tarragona Centro lo tendremos igualmente gracias a las mercancías, así que poner también ancho UIC en el enlace que propongo de Vilaseca a Tarragona no costaría mucho.Don Ramón wrote:Esa entrada desde Vilaseca que propones, robertotlh no me parece mala idea, pero te refieres de hacerlo cambiando de ancho o dotando de ancho UIC la entrada a Tarragona desde Vilaseca? Lo segundo me parecería una buena idea como primera fase que luego puede prolongarse dirección Barcelona para volver a integrarse a la LAV en El Vendrell, y así queda el trazado en ancho mixto por la estación central, y la línea por Camp de Tarragona como "baipás" para AV.
Això ho dius tu.albe6 wrote:La Reus - Roda no te el gàl·lib suficient a la zona de l'enllaç entre el nou CM i la LAV.437.001 wrote: Si Adif no espavila reobrint la Reus-Roda per passatgers i mercaderies...
NO.albe6 wrote:Qualsevol canvi a material S-121 implicaria pujar a tarifa MD4 (la mínima per a aquest material).
La reducció de temps seria prou substancial com per justificar l'augment?
NO! El temps de trajecte Tarragona-Camp de Tarragona via Vila-seca no baixaria de 15 minuts, sent optimistes.albe6 wrote:I l'enllaç Tarragona - CdT, amb una connexió sentit nord amb 3r carril al CM a Vila-Seca i uns 463 bitensió hauria de ser suficient.
Uns serveis per la LAV, altres per la costa. Els horaris de l'enllaç no haurien de ser massa complicats de quadrar.
El ramal en qüestió no està ni començat al costa de Vilaseca, com si que ho està al costat de la nova LAV. Aquest ramal no crec que el veguem, no tenen gaire intenció de fer-lo.Guigui wrote:Aquest ramal que tu dius forma part del Corredor Mediterrani, i s'obrirà quan entri en servei tota la línia. Per cert, se sap si s'obrirà tota sencera o per trams?
Els Euromed aniran per Camp de Tarragona. Ja se sap.Advocat del diable wrote:El disseny de la xarxa ferroviària a Tarragona, gràcies a la Generalitat de Catalunya i al seu home que van enviar expressament a Madrid a presidir el GIF per fer aquesta gran obra, és un absolut desastre:
- No té cap sentit que els trens ràpids que vagin per la LAV entrin a Tarragona. Els Euromed utilitzaran lògicament la LAV i guanyaran el temps que sigui entre Barcelona i València. Aquest temps no es perdrà en entrar a Tarragona.
Si la Generalitat tingués organitzat un millor servei de busos a Camp de Tarragona des de Tarragona i des de Valls, això no seria tant de problema.Advocat del diable wrote:- L´enllaç entre Tarragona y Camp de Tarragona dificilment podrà ser ferroviari. Primer, les llançadores dificilment podrien operar a l´estació de Tarragona degut a les poques vies amb andana que hi ha (i que l´Ajuntament vol que siguin encara menys). Després, hi hauria d´haver tercer carril entre l´estació de Tarragona i Vila-seca a les dues vies, amb les complicacions que això té. Hauria d´estar construït l´enllaç cap a Camp de Tarragona, que ara no existeix. Els trens haurien de ser bitensió, trens que ara no existeixen en els serveis de rodalia. Hauria de modificar-se l´estació de Camp de Tarragona per tal de que puguin operar les llançadores. I tot això per no guanyar temps i amb un mercat potencial d´usuaris ridícul. Efectivament, el tema té poques solucions, la connexió entre Tarragona i Camp de Tarragona seguirà essent per carretera.
Això no ho pots saber. No és només qüestió de trens, és qüestió de nombre de passatgers, com he explicat més amunt.Advocat del diable wrote:- L´estació de Tarragona perdrà tots els trens de llarg recorregut. Els Euromed deixaran de circular per Tarragona properament. La resta de Talgos no aniran de moment per la LAV perquè la RENFE no té trens suficients, però és només qüestió de temps.
Dóna'ns proves d'això que dius.Advocat del diable wrote:Així, gràcies al Sr. Vilalta i als grans planificadors de la Generalitat, Tarragona s´ha quedat com una estació de rodalia i regionals, sense accés directe a la llarga distància. El que sí tindrà és tot el trànsit de mercaderies perquè els esforços que alguns van dedicar a portar la LAV pel desastrós traçat que avui té no van fer res per reobrir la Reus - Roda. De fet, avui en dia l´Ajuntament de Tarragona continua dient que vol el tercer carril per la costa ja que pensen ingènuament que així podrà passar "l´AVE" per Tarragona (les mercaderies els importen ben poquet lamentablement).
Sí i no.Advocat del diable wrote:Tot plegat un bon desastre, i en aquest cas la causa cal buscar-la aquí, no mirem molt lluny.
El ramal Vila-seca-Camp de Tarragona no és cap prioritat. O no ho hauria de ser.trensmat wrote:Jo penso que ADIF (Administración De Inútiles Ferroviarios) tenen que construir de forma urgent el ramal Vila-seca - Camp de Tarragona ja que es necessari aquest ramal, però com sempre ADIF es fa el orni per desgracia.
Guigui wrote:Aquest ramal que tu dius forma part del Corredor Mediterrani, i s'obrirà quan entri en servei tota la línia.
Encara no se sap.Guigui wrote:Per cert, se sap si s'obrirà tota sencera o per trams?
Però bé que l'han començat, els idiotes!bigcoaster wrote:El ramal en qüestió no està ni començat al costa de Vilaseca, com si que ho està al costat de la nova LAV. Aquest ramal no crec que el veguem, no tenen gaire intenció de fer-lo.
Ja es veurà que fan... estan tardant tant com poden.bigcoaster wrote:El que primer obriran és Vilaseca-Vandellòs, doble via en ample ibèric, amb la nova estació de Cambrils. Més tard, els canviadors de Vila-Seca i els enllaços amb la LAV Madrid-Barcelona, passant els Euromeds a Camp de Tarragona, completant la variant.
El tram Vilaseca-Vandellòs, no sembla que li falti gaire, potser aprofiten ara per les eleccions i l'inauguren així de manera ràpida, o s'esperen a la tardor i ho fan bé, però gaire no li falta. Fins a la LAV Madrid-Barcelona, jo no l'esperaria fins almenys l'estiu que ve (2017).
És història que Convergència i Unió va pactar amb el PP i va enviar al Sr. Vilalta al GIF. I segurament molta gent haurà sentit al expresident Pujol explicar els grans serveis fets allà al GIF per aquesta persona. És també història que el Ministeri de Foment volia portar la LAV pel traçat de la N-II com era normal i va ser la Generalitat de Catalunya la que va forçar el desviament de la línia 40 km cap al sud (ficant-la de ple a la zona de les argiles expansives per cert...) per "connectar" totes les capitals catalanes per alta velocitat. El resultat ja el coneixem: Camp de Tarragona. Conseqüències: Tarragona s´ha quedat sense LAV si no per sempre, per molts i molt anys com a mínim.437.001 wrote:Dóna'ns proves d'això que dius.Advocat del diable wrote:Així, gràcies al Sr. Vilalta i als grans planificadors de la Generalitat, Tarragona s´ha quedat com una estació de rodalia i regionals, sense accés directe a la llarga distància. El que sí tindrà és tot el trànsit de mercaderies perquè els esforços que alguns van dedicar a portar la LAV pel desastrós traçat que avui té no van fer res per reobrir la Reus - Roda. De fet, avui en dia l´Ajuntament de Tarragona continua dient que vol el tercer carril per la costa ja que pensen ingènuament que així podrà passar "l´AVE" per Tarragona (les mercaderies els importen ben poquet lamentablement).
Coincideixo, el ramal des de Vila-seca cap a Camp de Tarragona no només no és cap prioritat, no serveix per res i l´ADIF fa molt bé en no fer-lo de moment. Cap tren circularà de moment entre Camp de Tarragona i Tarragona (ja vam explicar el poc sentit comercial que això té i els grans problemes tècnics que hi hauria). En aquest cas, no son "inútils" sino que estalvien diners de tots no fent una cosa que no serveix per res.437.001 wrote:El ramal Vila-seca-Camp de Tarragona no és cap prioritat. O no ho hauria de ser.trensmat wrote:Jo penso que ADIF (Administración De Inútiles Ferroviarios) tenen que construir de forma urgent el ramal Vila-seca - Camp de Tarragona ja que es necessari aquest ramal, però com sempre ADIF es fa el orni per desgracia.
http://www.vilaweb.cat/noticies/en-un-l ... la-mancha/
"Què hi ha al darrere l’eix central de mercaderies? Doncs hi ha allò que en castellà anomenen un pelotazo, un dels pelotazos urbanístics i financers més grans de la història d’Espanya.
...
Els mateixos promotors de l’aeroport de Ciudad Real, varen aconseguir els permisos per construir-hi una zona industrial tan gran com la Zona Franca de Barcelona, aprofitant les ajudes de la UE i del Ministeri d’Indústria. A més, també s’hi projecta construir un dic sec; la terminal de contenidors marítims més gran d’Europa construïda mai en terra ferma. La idea és que als voltants de l’aeroport de Ciudad Real s’hi desenvolupi la principal zona d’activitats logístiques de l’Estat. Un centre de distribució logística de proporcions bíbliques que es nodrirà de les mercaderies dels ports de Sines (Portugal), Cadis, Algesires, Màlaga, Almeria, Cartagena, i amb el temps, València i Sagunt. De fet, pretén ser el port industrial i de mercaderies més gran del sud d’Europa, malgrat el petit inconvenient de situar-se a 650 metres sobre el nivell del mar."
Sense tenir cap informació, m´atreveixo a dir que no és més que una barbaritat més sobre el corredor central. El corredor central no tindrà connexió amb França pels Pirineus centrals (el túnel de 40 km necessari és una utopia) i Europa aposta decididament pel corredor mediterrani. Els territoris del centre peninsular (amb el suport del govern central) no accepten cedir protagonisme a l´arc mediterrani, i no paren de presionar per impulsar el corredor central. La UE també preveu el corredor central lògicament ja que serveix al centre peninsular i Portugal, però amb una prioritat menor al mediterrani. Actualment hi ha tensions entre Europa (que vol el mediterrani) i Espanya (que com a mínim vol els dos), però dubto molt que ningú es torni boig fent barbaritats d´inversions estúpides pròpies d´altres temps (en qualsevol cas no serà amb diners europeus). I València sortirà cap a Europa pel mediterrani.Lluis wrote:No sé que hi ha de cert en això del corredor central i el dry dock a Ciudad Real, algú en sap detalls?http://www.vilaweb.cat/noticies/en-un-l ... la-mancha/
"Què hi ha al darrere l’eix central de mercaderies? Doncs hi ha allò que en castellà anomenen un pelotazo, un dels pelotazos urbanístics i financers més grans de la història d’Espanya.
...
Els mateixos promotors de l’aeroport de Ciudad Real, varen aconseguir els permisos per construir-hi una zona industrial tan gran com la Zona Franca de Barcelona, aprofitant les ajudes de la UE i del Ministeri d’Indústria. A més, també s’hi projecta construir un dic sec; la terminal de contenidors marítims més gran d’Europa construïda mai en terra ferma. La idea és que als voltants de l’aeroport de Ciudad Real s’hi desenvolupi la principal zona d’activitats logístiques de l’Estat. Un centre de distribució logística de proporcions bíbliques que es nodrirà de les mercaderies dels ports de Sines (Portugal), Cadis, Algesires, Màlaga, Almeria, Cartagena, i amb el temps, València i Sagunt. De fet, pretén ser el port industrial i de mercaderies més gran del sud d’Europa, malgrat el petit inconvenient de situar-se a 650 metres sobre el nivell del mar."
Aquests dies he vist treure força bilis per part de mitjans de dretes i independentistes en contra de la connexió pels Pirineus Centrals, arran d'una proposta de Podemos. Com sempre s'han barrejat moltes coses que no tenen res a veure per tal de treure'n un rendiment polític.Advocat del diable wrote: El corredor central no tindrà connexió amb França pels Pirineus centrals (el túnel de 40 km necessari és una utopia)
A més, aquest projecte faraònic requeriria el concurs de França, que hauria de fer tot un traçat nou fins a Tolosa, a més de la connexió des d'allí amb la resta de la xarxa d'alta capacitat. Com es veu prou amb la no-nata LAV Nimes-Perpinyà, l'estat francès no s'està per orgues.wefer wrote:Cosa diferent seria fer un megatúnel a baixa cota que s'havia plantejat en temps de vaques grasses, el qual sí seria extraordinàriament car i comprometria no només el corredor mediterrani i l'Atlàntic, sinó les inversions en ferrocarril a tot el país durant anys. I això no és ni assumible ni necessari ara mateix.