Toni wrote:
Això, per parts:
- L´ERTMS [...] La qüestió és si cal ficar més trens al túnel ja que un tren cada 3 minuts sembla més que suficient i potser la solució per ficar més trens fora dels túnels seria que no tots els trens passin per ells (en llocs més civilitzats els trens de rodalia no van TOTS fins al Big Ben o fins Notre Dame, es quedem als afores de la ciutat i allà s´agafa el metro).
- Coincideixo que això del túnel de Montcada cal explicar-ho molt i molt bé. Son molts diners de tots que si han de servir que guanyar 3 minuts... casi els destinem a altre cosa.
- Crec que cal resctificar: el salt del moltó de l´Hospitalet ANAVA (ja no va) lligat a la "integració" del ferrocarril. El soterrament sortosament trigarem molt molts anys en el millor (o en el pitjor) dels casos en veure´l. Efectivament, per fer un salt de moltó amb 20 ó 30 milions es fan meravelles, sobra, i no cal per res 200 milions. Altre qüestió és si cal fer un salt de moltó o no ja que això de l´equilibri de la oferta i la demanda de les línies no té cap sentit. Mira, el 95% dels viatgers de totes les línies van a Barcelona, CAP línia es pot dissenyar per atendre als viatgers que van de costat a costat, que son residuals. L´objectiu de la reconfiguració de les línies és equilibrar el trànsit a Barcelona, la part saturada, i això és el que cal estudiar bé.
- Sobre els desdoblaments, crec que son necessaris, en especial el Barcelona - Vic. Tinc més dubtes del Arenys - Blanes. Em sembla descabellat plantejar avui un desdoblament més amunt de Vic (per molts indignats que es reuneixin de tant en quant a Torelló).
- Suposo que arreglar Arc de Trioms s´ha de fer.
- Sobre l´accés a l´aeroport, no crec en absolut que sigui fàcil ni barat, si ho fos ja estaria fet. El que està fet és el espai a l´edifici de la T1 per l´estació però falta el més difícil, un túnel per sota de les pistes. Crec que és molt necessari accedir a l´aeroport amb rodalies ja que la L9 és un càstig pels viatgers de l´aeroport, però no és ni de bon troç tant fàcil.
En el que dius de que serveis addicionals acabin a una zona perifèrica, s'ha comentat per aquí en quant a reforços de la R1 i R4 amb termini a EdF i que no estorbessin al centre. Proposta d'Alf i que si no recordo ara només és viable per la R1 ja que la R4 no té enllaç per meridiana (es pot per ramal de les aigües).
Segons la literatura que corre per la web. Torrassa seria un salt de moltó + baixador amb correspondència amb metro. I tot soterrat. Forma barata de fer-ho es tal com s'ha dit: en superfície. Es podria fer una estació en viaducte elevat, a la Japonesa. I uns bypass que permetissin mantenir les relacions actuals Aragó-Vilanova, Pl.Cat-Vilanova.
Perquè el maravellós pla de reordenació de línies fa que tot els rodalies siguin passants, augmentin freqüències a un nivell molt alt i això poder ens torna a portar al tema saturació de túnels. Regionals i LD... Segons la Sra. Chacón... que facin la volta per Vilafranca (que allunya l'eix vilanova, de pes poblacional costaner).
Sobre cuadruplicar, jo només parlo de la zona sud què es la que coneixo i utilitzo... Però Gran decisió de fer el calaix de Sants per 4 vies... Havent-hi abans 6? Llavors passa el que passa, que sortint del prat s'ha de reduïr la velocitat degut a la saturació... I semidirectes com que res. El CIVIS que circula per la R2 sud gairebé sempre ha de reduïr per això i no guanya gaire res de temps comparat amb un servei normal.
Fora del calaix han deixat l'espait buit d'aquelles vies, per tant entre la zona de Torrassa i el calaix es podrien tornar a posar però no sembla que es guanyés res apart d'una zona d'espera i apartador.
Sobre la T1, l'estació com està feta? Segons on es podria atacar amb un túnel, passar sota pista, atravessar la T1 i poder tenir una obertura cap al sud... Per connectar la línia amb l'actual de Vilanova. Els regionals podrien parar al mateix aeroport i hi hauria una ruta addicional per als rodalies (semidirectes poder).
I a la llarga el 3r túnel quàdruple per la diagonal... Donat que el túnel de montcada tampoc porta molt benefici, es podria fer caixa per aquest. Tot i que no sé quin cost porta (1000M€?) el benefici a llarg termini seria brutal.