Page 53 of 62

Re: Accés ferroviari a la T1

Posted: Monday 11/11/2013 0:53
by Toni
Guigui wrote:
Toni wrote:El que està fet és el espai a l´edifici de la T1 per l´estació però falta el més difícil, un túnel per sota de les pistes.
No cal cap túnel sota pistes. La línia pot seguir perfectament el perímetre de l'aeroport. El que passa és que bona part o la totalitat del ramal actual quedarien inutilitzats.
Desconec el detall del projecte però si no cal túnel és molt més senzill i segur que s´estalvia molt encara que no s´aprofiti part de la traça actual fins la T2. De totes formes, sempre s´ha sentit parlar d´un túnel per les pistes....

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Monday 11/11/2013 22:57
by Prest
Toni wrote: Això, per parts:
- L´ERTMS [...] La qüestió és si cal ficar més trens al túnel ja que un tren cada 3 minuts sembla més que suficient i potser la solució per ficar més trens fora dels túnels seria que no tots els trens passin per ells (en llocs més civilitzats els trens de rodalia no van TOTS fins al Big Ben o fins Notre Dame, es quedem als afores de la ciutat i allà s´agafa el metro).
- Coincideixo que això del túnel de Montcada cal explicar-ho molt i molt bé. Son molts diners de tots que si han de servir que guanyar 3 minuts... casi els destinem a altre cosa.
- Crec que cal resctificar: el salt del moltó de l´Hospitalet ANAVA (ja no va) lligat a la "integració" del ferrocarril. El soterrament sortosament trigarem molt molts anys en el millor (o en el pitjor) dels casos en veure´l. Efectivament, per fer un salt de moltó amb 20 ó 30 milions es fan meravelles, sobra, i no cal per res 200 milions. Altre qüestió és si cal fer un salt de moltó o no ja que això de l´equilibri de la oferta i la demanda de les línies no té cap sentit. Mira, el 95% dels viatgers de totes les línies van a Barcelona, CAP línia es pot dissenyar per atendre als viatgers que van de costat a costat, que son residuals. L´objectiu de la reconfiguració de les línies és equilibrar el trànsit a Barcelona, la part saturada, i això és el que cal estudiar bé.
- Sobre els desdoblaments, crec que son necessaris, en especial el Barcelona - Vic. Tinc més dubtes del Arenys - Blanes. Em sembla descabellat plantejar avui un desdoblament més amunt de Vic (per molts indignats que es reuneixin de tant en quant a Torelló).
- Suposo que arreglar Arc de Trioms s´ha de fer.
- Sobre l´accés a l´aeroport, no crec en absolut que sigui fàcil ni barat, si ho fos ja estaria fet. El que està fet és el espai a l´edifici de la T1 per l´estació però falta el més difícil, un túnel per sota de les pistes. Crec que és molt necessari accedir a l´aeroport amb rodalies ja que la L9 és un càstig pels viatgers de l´aeroport, però no és ni de bon troç tant fàcil.
En el que dius de que serveis addicionals acabin a una zona perifèrica, s'ha comentat per aquí en quant a reforços de la R1 i R4 amb termini a EdF i que no estorbessin al centre. Proposta d'Alf i que si no recordo ara només és viable per la R1 ja que la R4 no té enllaç per meridiana (es pot per ramal de les aigües).

Segons la literatura que corre per la web. Torrassa seria un salt de moltó + baixador amb correspondència amb metro. I tot soterrat. Forma barata de fer-ho es tal com s'ha dit: en superfície. Es podria fer una estació en viaducte elevat, a la Japonesa. I uns bypass que permetissin mantenir les relacions actuals Aragó-Vilanova, Pl.Cat-Vilanova.

Perquè el maravellós pla de reordenació de línies fa que tot els rodalies siguin passants, augmentin freqüències a un nivell molt alt i això poder ens torna a portar al tema saturació de túnels. Regionals i LD... Segons la Sra. Chacón... que facin la volta per Vilafranca (que allunya l'eix vilanova, de pes poblacional costaner).

Sobre cuadruplicar, jo només parlo de la zona sud què es la que coneixo i utilitzo... Però Gran decisió de fer el calaix de Sants per 4 vies... Havent-hi abans 6? Llavors passa el que passa, que sortint del prat s'ha de reduïr la velocitat degut a la saturació... I semidirectes com que res. El CIVIS que circula per la R2 sud gairebé sempre ha de reduïr per això i no guanya gaire res de temps comparat amb un servei normal.
Fora del calaix han deixat l'espait buit d'aquelles vies, per tant entre la zona de Torrassa i el calaix es podrien tornar a posar però no sembla que es guanyés res apart d'una zona d'espera i apartador.

Sobre la T1, l'estació com està feta? Segons on es podria atacar amb un túnel, passar sota pista, atravessar la T1 i poder tenir una obertura cap al sud... Per connectar la línia amb l'actual de Vilanova. Els regionals podrien parar al mateix aeroport i hi hauria una ruta addicional per als rodalies (semidirectes poder).

I a la llarga el 3r túnel quàdruple per la diagonal... Donat que el túnel de montcada tampoc porta molt benefici, es podria fer caixa per aquest. Tot i que no sé quin cost porta (1000M€?) el benefici a llarg termini seria brutal.

Back to topic!

Posted: Monday 11/11/2013 23:04
by Guigui
Atès que les diferents obres no tenen directament a veure amb el traspàs, a més de tenir cada projecte el seu propi fil, tornem al tema, si us plau.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Wednesday 13/11/2013 23:04
by komatek
Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 1:53
by alf_
Mirad lo que he encontrado en ese documento:
Adequació de dues terminals (nord i sud) com a capçaleres del servei de Regionals (la Llagosta/Gavà)
¿Por qué narices hace falta implementar La Llagosta para hacer morir regionales si no es para cerrar EdF? Viva el gasto estúpido!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 9:39
by gatvell
Jo entenc que aquestes intervencions es perquè en cas de que el servei quedi aturat per qualsevol motiu es pugui treure trens en circulación ràpidament. Com? Creant estacions terminals o estacions amb vies mortes.
L'estació de França es terminal en la part centre de la línia R1, però no al nord. Si tu vols treure trens has de poder fer qeu s'aturin en varis llocs del recorregut com fa FGC. FGC en cas d'un problema en la línia pot eliminar els S4, S8, S33 i L8 deixan només els R5 i R6 en poca estona. En un parell d'hores, com a molt, aconsegueixen tindre els trens de nou en l'horari i un cop solventat el problema afegeixen de nou trens en la xarxa. RENFE no ho fa i 7-9 hores més tard encara pots trobar-te amb trens fora d'horari.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 10:58
by Prest
alf_ wrote:Mirad lo que he encontrado en ese documento:
Adequació de dues terminals (nord i sud) com a capçaleres del servei de Regionals (la Llagosta/Gavà)
¿Por qué narices hace falta implementar La Llagosta para hacer morir regionales si no es para cerrar EdF? Viva el gasto estúpido!
Para mejorar "funcionalidad", sí que parece sospechoso.
gatvell wrote:Jo entenc que aquestes intervencions es perquè en cas de que el servei quedi aturat per qualsevol motiu es pugui treure trens en circulación ràpidament. Com? Creant estacions terminals o estacions amb vies mortes.
L'estació de França es terminal en la part centre de la línia R1, però no al nord. Si tu vols treure trens has de poder fer qeu s'aturin en varis llocs del recorregut com fa FGC. FGC en cas d'un problema en la línia pot eliminar els S4, S8, S33 i L8 deixan només els R5 i R6 en poca estona. En un parell d'hores, com a molt, aconsegueixen tindre els trens de nou en l'horari i un cop solventat el problema afegeixen de nou trens en la xarxa. RENFE no ho fa i 7-9 hores més tard encara pots trobar-te amb trens fora d'horari.
Alguns dels baixadors que passarien a ser estacions tenen només 2 o 4 vies i donat que últimament es donen moltes incidències es deu fer. Està posat sota el títol de "Millorar fiabilitat".
I també em crida l'atenció "Castelldefels com a terminal de la R2 Nord"

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 11:27
by trensmat
En pocas palabras que dejan marginada una de las estaciones mas importantes de la red ferroviaria de Barcelona como es la estación de Francia no es eso cierto Alf. :? :nono :nono

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 13:57
by albert28
albert28 wrote:
victorcasta wrote:Es parla de:

ERTMS als túnels de Barcelona - 150M€
Túnel de Montcada - 300M€
Salt de moltó Torrassa - 200M€
Desdoblament parcial Vic - Montcada 200M€
Desdoblament parcial Arenys - Blanes 100M€
Prolongació andanes Arc de Triomf i Torredembarra 5M€
Accés T1 - 250M€

No em crec cap inversió.
Lo de prolongació d'andanes Arc de Triomf segueix igual, tot i que prolongació no cal, en tot cas elevació d'andanes.

Em sembla que tindrem que seguir esperant sentats per a que arribin les inversions.

I actualment realment quines obres es veuen realitzables a curt termini?
M'autocito per dir que és veritat que es necessita millor adequacio de llargada i alçada d'Arc de Triomf. Ara ho he entes :)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 22:28
by Toni
komatek wrote:Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf
Si es fan les coses ben fetes estaran..... és l´estil el que crida l´atenció. La Generalitat i RENFE dient si s´ha de canviar la catenària de no sé on o no...... Ara només falta que ADIF digui els trens que s´han de comprar o no.... i ja de pas, que el Ministeri digui el que s´ha de fer a la Llobregat - Anoia. Crec que hem perdut els papers....

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 22:51
by albert28
komatek wrote:Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf
Què significa: Habilitar la/es dependència/es (pàg 9)

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 23:29
by Toni
komatek wrote:Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf
Acabo de descobrir com podem estalviar entre tots 11,74 milions d´euros... vaja, a mi em solucionaries algunes cosetes. Si anem a la pàgina 6 veurem en tercer lloc una proposta que millorarà moltíssim la seguretat i la fiabilitat i la qualitat.... i més coses. Es tracta de fer nous els enclavaments de Sant Andreu Arenal, Bifurcació Marina, Plaça de Catalunya i posar BAB... total 11,74 milions. Doncs bé, fem entre tots...... abra cadabra...... i pufffff, ja està fet. Si no us ho creieu, veiem una nota de premsa de l´any 2011:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Mireu si és urgent i si millorarà la nostra qualitat de vida, que fa 2 anys que està fet..... Tot plegat és d´un nivell impressionant... el Conseller es reuneix a Madrid i treu unes obres tant i tant importants...... llàstima que no li hagin explicat que alguna ja està feta...... Per cert, la subestació de Centelles, una altre obra importantíssima, també està feta..... un veritable desastre.... és allò de zapatero a tus zapatos.... més val no parlar del que no es té ni idea..... vaig a veure quantes obres més ja estàn fetes..... bonissim......

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 23:34
by oriolp13
Toni wrote:
komatek wrote:Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf
Acabo de descobrir com podem estalviar entre tots 11,74 milions d´euros... vaja, a mi em solucionaries algunes cosetes. Si anem a la pàgina 6 veurem en tercer lloc una proposta que millorarà moltíssim la seguretat i la fiabilitat i la qualitat.... i més coses. Es tracta de fer nous els enclavaments de Sant Andreu Arenal, Bifurcació Marina, Plaça de Catalunya i posar BAB... total 11,74 milions. Doncs bé, fem entre tots...... abra cadabra...... i pufffff, ja està fet. Si no us ho creieu, veiem una nota de premsa de l´any 2011:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Mireu si és urgent i si millorarà la nostra qualitat de vida, que fa 2 anys que està fet..... Tot plegat és d´un nivell impressionant... el Conseller es reuneix a Madrid i treu unes obres tant i tant importants...... llàstima que no li hagin explicat que alguna ja està feta...... Per cert, la subestació de Centelles, una altre obra importantíssima, també està feta..... un veritable desastre.... és allò de zapatero a tus zapatos.... més val no parlar del que no es té ni idea..... vaig a veure quantes obres més ja estàn fetes..... bonissim......
Una de les millores és aquesta...
"Substitució de l'actual bloqueig entre Arenys/Maçanet per BAU amb CTC adequant Tordera
com a estació amb via d'apartador per poder fer encreuaments"

És a dir, tot el que es van carregar fa uns anys ara a tornar-ho a fer altra vegada, enlloc de millorar i renovar les vies com es podria haver fet... :cop (i suposo que, a més, hauràn de construïr un pas inferior...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Thursday 14/11/2013 23:38
by Toni
Toni wrote:
komatek wrote:Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf
Acabo de descobrir com podem estalviar entre tots 11,74 milions d´euros... vaja, a mi em solucionaries algunes cosetes. Si anem a la pàgina 6 veurem en tercer lloc una proposta que millorarà moltíssim la seguretat i la fiabilitat i la qualitat.... i més coses. Es tracta de fer nous els enclavaments de Sant Andreu Arenal, Bifurcació Marina, Plaça de Catalunya i posar BAB... total 11,74 milions. Doncs bé, fem entre tots...... abra cadabra...... i pufffff, ja està fet. Si no us ho creieu, veiem una nota de premsa de l´any 2011:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Mireu si és urgent i si millorarà la nostra qualitat de vida, que fa 2 anys que està fet..... Tot plegat és d´un nivell impressionant... el Conseller es reuneix a Madrid i treu unes obres tant i tant importants...... llàstima que no li hagin explicat que alguna ja està feta...... Per cert, la subestació de Centelles, una altre obra importantíssima, també està feta..... un veritable desastre.... és allò de zapatero a tus zapatos.... més val no parlar del que no es té ni idea..... vaig a veure quantes obres més ja estàn fetes..... bonissim......
Ho dèia de broma.... però alucineu... al costat de la subestació de Centelles està la subestació de Sant Adrià de Besòs, que també millorarà el planeta Terra quan la construeixin........ però, oh sorpresa, JA ESTÀ FETAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:

http://prensa.adif.es/ade/u08/gap/prens ... endocument

Sense comentaris...... ja que cadascú valori si el documentet aquest tant bufó que han fet a la Generalitat és gaire seriós o no.....

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 15/11/2013 9:05
by genissimon
Del dossier, a mi personalment m'ha agradat molt algunes actuacions: les de millora de catenàries, subestacions i enclavaments electrònics. Però també les següents:

● Substitució de l'actual bloqueig entre Arenys/Maçanet per BAU amb CTC adequant Tordera com a estació amb via d'apartador per poder fer encreuaments
● Substituir el BLAU amb CTC per BAU amb CTC a la línia R3, entre Vic i Ripoll
● Substitució de bloqueigs: Maçanet/Girona, Vilamalla/Portbou per BAB amb CTC
● Compensar catenària: Maçanet-Girona-Portbou

Pregunta: a qui se li va acudir instal·lar BLAU a línies de rodalies??. D'acord que és millor que el BT o el BEM que hi havia, però ja posats potser hagués valgut la pena posar BAU, encara que inicialment amb només un cantó entre estacions (per economitzar).

Per altra banda, el tema de la via d'apartador de Tordera :emprenyat .... en fi

I una altra cosa: a algú se li ha acudit dotar de doble agulla conjugada amb desviada a topall a la sortida de les vies desviades per a permètre l'entrada simultània de dos trens a una estació?? això sí que podria millorar la velocitat comercial en trams de via única (Maçanet-Arenys i Vic-Montcada).

Salut !!

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Friday 15/11/2013 9:54
by victorcasta
Toni wrote:
Toni wrote:
komatek wrote:Proposta d’actuacions prioritàries a la xarxa ferroviària de Catalunya per a la millora del servei de Rodalies i Regionals
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/docs ... fe3f2f.pdf
Acabo de descobrir com podem estalviar entre tots 11,74 milions d´euros... vaja, a mi em solucionaries algunes cosetes. Si anem a la pàgina 6 veurem en tercer lloc una proposta que millorarà moltíssim la seguretat i la fiabilitat i la qualitat.... i més coses. Es tracta de fer nous els enclavaments de Sant Andreu Arenal, Bifurcació Marina, Plaça de Catalunya i posar BAB... total 11,74 milions. Doncs bé, fem entre tots...... abra cadabra...... i pufffff, ja està fet. Si no us ho creieu, veiem una nota de premsa de l´any 2011:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Mireu si és urgent i si millorarà la nostra qualitat de vida, que fa 2 anys que està fet..... Tot plegat és d´un nivell impressionant... el Conseller es reuneix a Madrid i treu unes obres tant i tant importants...... llàstima que no li hagin explicat que alguna ja està feta...... Per cert, la subestació de Centelles, una altre obra importantíssima, també està feta..... un veritable desastre.... és allò de zapatero a tus zapatos.... més val no parlar del que no es té ni idea..... vaig a veure quantes obres més ja estàn fetes..... bonissim......
Ho dèia de broma.... però alucineu... al costat de la subestació de Centelles està la subestació de Sant Adrià de Besòs, que també millorarà el planeta Terra quan la construeixin........ però, oh sorpresa, JA ESTÀ FETAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:

http://prensa.adif.es/ade/u08/gap/prens ... endocument

Sense comentaris...... ja que cadascú valori si el documentet aquest tant bufó que han fet a la Generalitat és gaire seriós o no.....
Enlloc diu que ja estigui en servei...

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 16/11/2013 1:39
by Toni
victorcasta wrote:
Toni wrote:
Toni wrote:
Acabo de descobrir com podem estalviar entre tots 11,74 milions d´euros... vaja, a mi em solucionaries algunes cosetes. Si anem a la pàgina 6 veurem en tercer lloc una proposta que millorarà moltíssim la seguretat i la fiabilitat i la qualitat.... i més coses. Es tracta de fer nous els enclavaments de Sant Andreu Arenal, Bifurcació Marina, Plaça de Catalunya i posar BAB... total 11,74 milions. Doncs bé, fem entre tots...... abra cadabra...... i pufffff, ja està fet. Si no us ho creieu, veiem una nota de premsa de l´any 2011:

http://prensa.adif.es/ade/u08/GAP/Prens ... endocument

Mireu si és urgent i si millorarà la nostra qualitat de vida, que fa 2 anys que està fet..... Tot plegat és d´un nivell impressionant... el Conseller es reuneix a Madrid i treu unes obres tant i tant importants...... llàstima que no li hagin explicat que alguna ja està feta...... Per cert, la subestació de Centelles, una altre obra importantíssima, també està feta..... un veritable desastre.... és allò de zapatero a tus zapatos.... més val no parlar del que no es té ni idea..... vaig a veure quantes obres més ja estàn fetes..... bonissim......
Ho dèia de broma.... però alucineu... al costat de la subestació de Centelles està la subestació de Sant Adrià de Besòs, que també millorarà el planeta Terra quan la construeixin........ però, oh sorpresa, JA ESTÀ FETAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA:

http://prensa.adif.es/ade/u08/gap/prens ... endocument

Sense comentaris...... ja que cadascú valori si el documentet aquest tant bufó que han fet a la Generalitat és gaire seriós o no.....
Enlloc diu que ja estigui en servei...
Home... si mirem la data, 2011, segur que ja deu estar funcionant fa temps..... Bé, millor, ja tenim dues o tres obres urgents fetes el dia 0... cal alegrar-se.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 16/11/2013 12:16
by oriolp13
Toni wrote:
Home... si mirem la data, 2011, segur que ja deu estar funcionant fa temps..... Bé, millor, ja tenim dues o tres obres urgents fetes el dia 0... cal alegrar-se.
La subestació de Centelles fa una pila d'anys que hi és allà. Per tant jo entenc que es refereix a fer-ne una de nova o a augmentar la que hi ha actualment per a poder augmentar la potència de la línia i evitar les caigudes de tensió, no creieu?

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Saturday 16/11/2013 18:06
by UT440_132M
oriolp13 wrote:
Toni wrote:
Home... si mirem la data, 2011, segur que ja deu estar funcionant fa temps..... Bé, millor, ja tenim dues o tres obres urgents fetes el dia 0... cal alegrar-se.
La subestació de Centelles fa una pila d'anys que hi és allà. Per tant jo entenc que es refereix a fer-ne una de nova o a augmentar la que hi ha actualment per a poder augmentar la potència de la línia i evitar les caigudes de tensió, no creieu?
Exacte. La subestació, probablement hi sigui des que van electrificar la línia. Estic segur que la inversió que s'hi farà, deu ser per augmentar la potència de la línia. Actualment, és un dels talons d'aquiles d'aquesta línia. És la causa més caigudes de tensió.

Re: Seguiment del traspàs de Rodalies

Posted: Tuesday 19/11/2013 0:22
by Toni
UT440_132M wrote:
oriolp13 wrote:
Toni wrote:
Home... si mirem la data, 2011, segur que ja deu estar funcionant fa temps..... Bé, millor, ja tenim dues o tres obres urgents fetes el dia 0... cal alegrar-se.
La subestació de Centelles fa una pila d'anys que hi és allà. Per tant jo entenc que es refereix a fer-ne una de nova o a augmentar la que hi ha actualment per a poder augmentar la potència de la línia i evitar les caigudes de tensió, no creieu?
Exacte. La subestació, probablement hi sigui des que van electrificar la línia. Estic segur que la inversió que s'hi farà, deu ser per augmentar la potència de la línia. Actualment, és un dels talons d'aquiles d'aquesta línia. És la causa més caigudes de tensió.
Ho dubto, han possat la subestació de Centelles com han possat la de Sant Adrià de Besòs, que és totalment nova. Simplement, la Generalitat no sap res de subestacions ni del que cal a les línies. Ells parlen i fan soroll polític, però amb un coneixement zero al darrere. Han agafat quatre obres del pla de rodalies, 4 més que deuen haver escoltat i ala, una llista d´obres megaimportants. Ja dic, tot d´un nivell impressionant. Si no saben res de subestacions, imagineu quanta ciència hi ha darrera de la petició importantissima del ERTMS, cosa que evidentment han vist a les películes.... d´acord, ho han escoltat als senyors d´Adif que d´això sí en saben.